[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:45

Alles is ook zo super gezellig in de herfst/winter, zeker nu de temperaturen wat dalen en het weer wat frisser wordt. Vanmorgen lekker fris opweg naar kantoor en mijn kantoor kijkt uit op een kanaal met rondom veel bossen en daar hangt nu zo'n mysterieuze mist. Zo Gezellig!

Ik heb thuis ook alweer de herfstdecoratie staan en geurkaarsjes <3

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:40

Heeeerlijk vannacht in Drenthe de eerste nachtvorst ! :brr:

Anoniem

Re: [HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:52

Kachel alweer aan het stoken :brr:

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:28

Ja heerlijk toch! Uit de kou een lekker warm huis in <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:31

Jup dat is enorm genieten! , nadeel is dat ik niet meer van de bank te krijgen ben :=

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:16

Vanmorgen om 7 uur was het gewoon stervenskoud voor mijn gevoel. Ik heb voor het eerst de verwarming in de auto weer aan gehad. :brr:

Ik denk ook dat het tijd wordt om weer een deken in de hoes te doen. Opstaan zal straks wel weer veel moeilijker worden, onder de warme dekens vandaan en dan met de blote voeten op het koude laminaat. -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:21

Ik merk het nu al. Lig veel langer in m'n bedje dan normaal. Met een beetje geluk krijgen we eindelijk een goede winter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:35

Ik heb vandaag met mam en kerstmarkt reisje geboekt , we doen dit jaar Osnabruck aan :)

20 december dus een week voor kerst <3

Van de week de lichtjes van de boompjes buiten opzoeken en uit de knoop werken :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:34

Rawr schreef:
Vanmorgen om 7 uur was het gewoon stervenskoud voor mijn gevoel. Ik heb voor het eerst de verwarming in de auto weer aan gehad. :brr:

Ik denk ook dat het tijd wordt om weer een deken in de hoes te doen. Opstaan zal straks wel weer veel moeilijker worden, onder de warme dekens vandaan en dan met de blote voeten op het koude laminaat. -O-

Lag je al die tijd alleen nog onder de hoes?!! :oo Ik lig al onder 3 dekens :') Oké, m'n normale deken en 2 dekentjes die eigenlijk op de bank zouden horen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:45

Worden jullie ook zo enthousiast van deze kou? Ik geniet er echt van :)) Even pittig om buiten te zitten (roker :)) ) maar oh zo fijn. Vind het 's morgens nog niet zo'n probleem nu, maar denk dat dat wel komt als het straks nog een paar graden kouder is. Scheelt dat ik er sowieso zo vroeg uit moet dat het niet prettig is, of het nou koud is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:51

Ik heb de lichtjes uit de kelder voor buiten , de kerstballen ook :P . Ben er klaar voor :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:07

Haha ik ben eigenlijk niet eens een wintermens, vind de zomer vaak heerlijk, maar vind de gezelligheid in deze tijd wel geweldig. Van de week in het tuincentrum twee waxinelichthouders meegenomen met "Dreaming of a white christmas" erop, en heb ze lekker nu al op het tafeltje staan hoor :D

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:03

xXutopiaXx schreef:
Lag je al die tijd alleen nog onder de hoes?!! :oo

Ja ik ben van mezelf om één of andere vage reden altijd warm. Een soort straalkachel zeg maar. Heb er zelf geen last van maar mijn collega's vonden het vandaag wat minder leuk dat ik de airco steeds aan zet. :o

Ik ben vandaag in meerdere winkels geweest met leuke kerstspulletjes maar heb niets gekocht omdat dat van mezelf nog niet mag. Weet iemand hier toevallig of Ikea al het kerstassortiment al in de winkel heeft? Ik las ergens dat dat vanaf 1 oktober is maar iemand die woensdag bij Ikea was zei dat ze het niets had gezien. :)

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:31

Oh heerlijk dat koude weer!
Hier helaas nog geen vorst maar met 10graden vind ik het ook al winters aanvoelen hoor.
Hier al lekker de verwarming aan gedaan en kaarsen :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:58

Rawr schreef:
xXutopiaXx schreef:
Lag je al die tijd alleen nog onder de hoes?!! :oo

Ja ik ben van mezelf om één of andere vage reden altijd warm. Een soort straalkachel zeg maar. Heb er zelf geen last van maar mijn collega's vonden het vandaag wat minder leuk dat ik de airco steeds aan zet. :o

Ik ben vandaag in meerdere winkels geweest met leuke kerstspulletjes maar heb niets gekocht omdat dat van mezelf nog niet mag. Weet iemand hier toevallig of Ikea al het kerstassortiment al in de winkel heeft? Ik las ergens dat dat vanaf 1 oktober is maar iemand die woensdag bij Ikea was zei dat ze het niets had gezien. :)

Ik ben eergisteren nog de hele Ikea doorgelopen en nog geen kerst te bekennen (Zwolle). Ik had ook ergens 1 oktober gelezen, maar hier zijn ze echt nog niet zover.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:00

Eerst nog Halloween!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:00

Ik lees al heel lang mee, maar wil me hier toch graag melden. Vind zo leuk al die herkenbare teksten te lezen. Terwijl de meeste mensen om mij heen dit weer alleen maar vervloeken en moet ik regelmatig horen dat het maar weer zomer moest zijn. Dan denk ik mij mezelf, nou eerst MIJN tijd, die van jullie is geweest!
Ik vind dit gedeelte, het begin van de herfst zo mooi. Ik snap zelf ook niet helemaal dat ik zo'n goed gevoel krijg van het dorre landschap, maar ik vind het schitterend.
Kerst, de gebeurtenis/betekenis wat mensen eraan hangen spreekt mij verder niet per se aan, maar hoe mensen hun omgeving kunnen versieren vind ik dan wel weer mooi om te zien.

Ik hoop in ieder geval op eindelijk weer eens een echte winter! Ik woon naast Amsterdam, en ik geloof dat de sneeuwval hier de laatste 3 jaar echt uiterst minimaal was. En de dagen echte vorst op een hand te tellen...
Ik wil weer met mijn camera over het ijs kunnen lopen om winterplaatjes te schieten van plekjes waar je anders niet kan komen :)
Wie weet komt het er eens van dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:02

Ik ga voor sneeuw en de 11 steden tocht :) , maar samen gaat niet :')

Heb mijn kerstballen al gepoetst , ze zijn er klaar voor . Twijfel alleen nog sterk om toch weer mijn glazen/echte ballen te proberen of toch nog een jaar mijn nep ballen

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:43

Glazen ballen zijn wel veel mooier en heeft iets nostalgisch ofzo...
Helaas zitten wij nog enkele jaren met plastic ballen ivm ons dochtertje en pup.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:57

Mijn kat is net een jaar , vanwege hem de plastic ballen vorig jaar en de nepboom . Maar weet niet wat hij dit jaar doen gaat ermee

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:08

Nee met zo'n jonge kat zou ik me er ook niet aan wagen. Ik zou het liefst ook een echte boom nemen met glazen ballen maar met mijn twee katten is dat geen goed idee.

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat ik wel een statafel heb dus misschien kan ik die een mooie rok geven en daar een echte boom met echte ballen op zetten. :)* Ik ga met dit idee aan de slag.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:32

Wij zette onze boom inderdaad ook altijd op een verhoging om te beschermen tegen kittens/puppen :') Ikzelf was als kind natuurlijk poeslief (hihi) en heb nooit wat gesloopt.. Het kerstgevoel zat er al vroeg in :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:35

Hier helaas ook aan een kunstboom en nepballen, ben benieuwd hoe onze Bengel het gaat doen met kerst haha hij zal zo in de boom zitten verwacht ik....

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:53

Vandaag spullen gebracht naar de Paardenkamp in Soest. Voor ons een uurtje rijden maar vond dit wel een mooi doel voor alled wat nog over was na het stoppen met de paardenhobbby.
Konden we op de terugweg mooi even langs Eurofleur in Leusden. Ik kan jullie vertellen dat de kerstafdeling daar er weer schitterend bij staat al. Natuurlijk ook niet met lege handen vertrokken. Een winters muurbordje. Sneeuwvlok lampjes, andere lampjes, sierslingers met hout enzo, een mok. Daarna nog even doorgereden naar Hendriks in Ermelo. Helaas gaat daar de kerstafdeling pas zaterdag open en hadden ze hem ook echt ontoegankelijk gemaakt nu. Beneden nog wel een mooie mand gescoord om de kerstboom in te zetten. Vond hem wel vrij prijzig met 27.50 maar hij is wel mooi en past goed bij de grijze meubels die we sinds dit jaar hebben. :D

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:56

Wij nemen dit jaar geen grote kerstboom maar een paar kleine die we aan het plafond hangen zodat het kattengespuis er niet bij kunnen. :D
Vorig jaar zaten ze dus tig keer in de boom ipv de ballen en versiering. :=
Verder gaan we de boel leuk versieren in huis