Slim! Ik was bang dat mijn plantjes het niet hadden gered met de nachtvorst, maar gelukkig heeft de veranda waar ze opstonden redding geboden. Gelijk mijn geluksmomentje van de dag: eerste bonenplantje is boven de grond gekomen
Eerder flink verrast! Ik had net iemand aan de deur, maar de afspraak is hier; verwacht je niemand, niet open doen, maar ik kreeg wat door de bus. Ik ben lid van de kerk, maar meer op de achtergrond en ik kreeg vanuit hun een doos merci in de bus geschoven. Dat heb ik nog nooit mee gemaakt en weet dan ook even niet hoe te reageren eigenlijk…. (Chocolade is al duur genoeg)
Het zonnetje! Heerlijk in T-shirt buiten gewerkt bij temperaturen van 22 graden, zalig! Eindelijk mijn paardentrailer eens grondig schoongemaakt, er hing een hele laag groen en mos op, en aangezien dat ding hier toch maar staat te staan, wil ik hem verkopen, maar een glimmend witte trailer zal beter in trek zijn dan een bemost ding. Nu nog lichten en rem checken en keuring inplannen, want heb hem al 1 of 2 jaar niet meer laten keuren omdat ie toch niet gebruikt werd.
Wereld paard. Wat een leuk dier. En heb haar straks ook al zes jaar...
Marcella
Geplaatst: 05-04-25 13:50
Kom een wildvreemde hond tegen beneden in de hal die pal tegen mij aan kwam zitten om te kroelen. Deed nog net geen poging om in mij te kruipen.
Zelfs de baas keek verbaasd, want dat deed hij nooit.
Zebrastreep
Geplaatst: 05-04-25 14:22
Gisteren mijn oude merries tussen de veulens gezet als oppasoma. Ze is vroeg fokmerrie geweest en daardoor steengoed in het opvoeden van veulens.
Haar kudde is door omstandigheden uit elkaar gevallen. Was even slikken, maar toen ik gisteren nog even ging checken was mijn merrie helemaal in haar doen.
Glimmende oogjes en je zag dat ze gelijk haar moeder rol weer oppakte en gelijk het hengstje een cursus 'hoe ga je op een nette manier met oude dames om' gaf. Maar ze deed wel heel voorzichtig , maar wel duidelijk.
Toch fijn dat ze vrijwel direct zich thuisvoelt in haar nieuwe groepje. Het is gelukkig een interne verhuizing. En helemaal blij om haar zo tevreden te zien. Dit is zeker ook wel een kleine wens van mij wat uitkomt en wat ik haar zo had gegund. Lekker grazen, moederen en verwend worden. Op zo'n leeftijd heb je dat wel verdiend.
Ons vriendje is vanmorgen geboren. Vlotte bevalling met maar liefst 10 puppies. We kijken er zo naar uit om ze te ontmoeten over circa 5 weken, en dan nog even geduld voor hij naar huis mag komen.
Heb vandaag de paddentrek en kikkerttek mogen aanschouwen onder water. Was dit jaar heel mooi en heel veel. Ook padden die aan necrofilie doen. Zijn dan zo hitsig dat ze zelfs op dode bruine kikkers kruipen. Heb ook nog nooit zo veel kikkerdril bij elkaar gezien, hele wolken. Echt gaaf om te zien.
doodop maar zo blij dat een groot deel van de hagen zijn gedaan. Ziet er weer netter uit. Het is zeker niet perfect want ik ben geen tuinier en mijn fysiek is er ook niet naar maar het is toch best net al zeg ik het zelf.
Net een heerlijk potje padel gespeeld. 2 1 verloren, maar er zaten leuke rally's bij en een paar lastige ballen gingen goed. Dus al met al lekker gespeeld