Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:37

capopjekop schreef:
Toch kan het wel goed zijn om jezelf eens kritisch te bekijken als je dit soort mensen aantrekt. Het kan een keer gebeuren, maar als het vaker gebeurt en met verschillende mensen ben je dan duidelijk genoeg in je communicatie? Of mss toch te bang om een ander te kwetsen? Dit bedoel ik overigens niet vervelend, maar mss helpt het juist. Want ik kan me voorstellen dat het vervelend is als mensen over je grenzen gaan

Daar heb ik het juist heel uitgebreid met hem over gehad. Maar omdat ik één keer een ontspannen dag met hem heb gehad vindt hij nu dat hij mij altijd ontspannen kan krijgen en dat het voor mij beter is om te blijven slapen dan om naar huis te gaan. Hij is ineens arrogant? Dit is niet hoe het werkt, ik maak mijn eigen keuzes. En ontspannen is voor mij behoorlijk ingewikkeld. Fijn als het een keer lukt met iemand samen, maar dat zegt niks over een volgende keer.

Ineke2 schreef:
Dat is lastig te zeggen Sushi. Het belangrijkste is wel; zorg éérst goed voor jezelf. Houd je daarom echt standvastig bij je standpunt, als dat betekent dat een vriend het voor gezien houdt dan is het geen echte vriend. Denk daar aub goed aan.

Dat komt helemaal goed! Ik ga niet alsnog daar blijven slapen. Mijn eigen bed is op het moment heilig, daar houd je me niet makkelijk weg. Ik heb mijn rust hard nodig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:07

[***] schreef:
Het gaat om totaal iemand anders. Als ik mezelf niet in dit soort situaties moet brengen niet ik blijkbaar geen vriendschappen meer hebben dan?

Ik had hier op jouw leeftijd zo goed als geen last van, met wat voor mensen ga je om als ze stuk voor stuk je grenzen over gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:14

Urbanus schreef:
[***] schreef:
Het gaat om totaal iemand anders. Als ik mezelf niet in dit soort situaties moet brengen niet ik blijkbaar geen vriendschappen meer hebben dan?

Ik had hier op jouw leeftijd zo goed als geen last van, met wat voor mensen ga je om als ze stuk voor stuk je grenzen over gaan?

Ik heb geen idee. De ene keer is het iemand die 10 jaar ouder is, nu iemand van mijn eigen leeftijd. Het gebeurt binnen mijn familie, op school, soms in mijn vriendengroep (maar dat is niet zo vaak en daarom ben ik het nu even zat nu het 2x in korte tijd gebeurt).
Ik zeg letterlijk wat ik nodig heb en mensen weten het dan beter en vinden dat ik iets anders nodig heb. Ik vermoed dat het bij degene die wilt dat ik blijf slapen erom gaat dat hij voor me wilt zorgen omdat ik moeite heb met omgaan met prikkels maar ik bepaal zelf waar ik slaap. We gaan zondag naar een festival en als ik thuis slaap moet ik 's ochtends 1.5 uur in de trein en 's avonds ook nog, naast de autoritten van ook 1.5 uur enkele reis.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:17

Ik ook niet hoor, ooit een jongen waar ik een blauwe maandag iets mee had die niet wilde accepteren dat ik niet meer wilde maar daar was ik zo klaar mee.

Edit, het kan niet aan iedereen liggen dus zou eens bij jezelf te rade gaan.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:25

Voor de duidelijkheid: het gaat om over grenzen gaan op alle gebieden. Dit ging om blijven slapen, niet seksueel of bij hem in bed.
Ik word er alleen zo moe van dat "nee" betekent dat de ander probeert me over te halen. Het gebeurt gewoon niet, klaar.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:25

Overal is er personeel te kort en toch kan ik op Indeed alleen maar vacatures vinden voor de logistiek, klantenservice of als bezorger?
Is er een nieuwe site waar ik niet vanaf weet, waar alle leuke vacatures opstaan?

Heb op een aantal gereageerd en moet ze zo dus terug bellen. Maar ik kan het echt niet op brengen om mezelf te verkopen en "waarom ik zo graag in de logistiek zou willen werken!" }:0
Niet. maar iets vanuit mijn opleiding gaat nu niks worden en dit verdient beter dan in de Jumbo, maar dat was ook wel de enige motivatie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:31

Het is misschien niet leuk om te horen maar als mensen over je grens gaan en dit blijven doen ligt het er bijna 99% aan dat je mensen de ruimte geeft om dit te doen. Maar dat is een lang leerproces ik moet ook nog altijd erom denken dat ik mijn grenzen goed bewaak.

Ik geef nu eigenlijk geen ruimte meer. En ja veel mensen gaan dan weg maar die mensen zijn vaak toch al geen blijvertjes. Voordeel is wel alle goede vriendschappen waarin elkaars grenzen worden gerespecteerd zijn wel vriendschappen voor het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:35

Zebrastreep schreef:
Het is misschien niet leuk om te horen maar als mensen over je grens gaan en dit blijven doen ligt het er bijna 99% aan dat je mensen de ruimte geeft om dit te doen. Maar dat is een lang leerproces ik moet ook nog altijd erom denken dat ik mijn grenzen goed bewaak.

Ik geef nu eigenlijk geen ruimte meer. En ja veel mensen gaan dan weg maar die mensen zijn vaak toch al geen blijvertjes. Voordeel is wel alle goede vriendschappen waarin elkaars grenzen worden gerespecteerd zijn wel vriendschappen voor het leven.

Er heeft iemand mee gekeken met de chatgesprekken en die zegt dat ik echt heel duidelijk was. Gewoon nee ik slaap thuis. Daarvoor ook geen aanleiding gegeven waardoor hij zou kunnen denken dat ik om te praten ben.
Maar goed, voordat ik afspreek met iemand nog duidelijker voor mezelf hebben wat ik wel en niet wil en botter zijn denk ik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:48

[***] schreef:
Zebrastreep schreef:

Er heeft iemand mee gekeken met de chatgesprekken en die zegt dat ik echt heel duidelijk was. Gewoon nee ik slaap thuis. Daarvoor ook geen aanleiding gegeven waardoor hij zou kunnen denken dat ik om te praten ben.
Maar goed, voordat ik afspreek met iemand nog duidelijker voor mezelf hebben wat ik wel en niet wil en botter zijn denk ik.

Ik ben laatst ook heel bot geweest tegen iemand die ik als een goede vriend zie. Maar het was wel even nodig. Nu gaan we gewoon weer gezellig met elkaar om

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:11

Echt ik word er zo moe van, dat ik continu als therapeut word gebruikt. En ik wil echt best helpen maar die personen hebben letterlijk zelf een eigen therapeut.
En het is niet echt eventjes problemen delen maar het gaat echt veel verder dan dat.
Willen ze eventjes weg van thuis, dus ik zeggen "hey joh dan plannen wij toch een weekendje weg!" word ik genegeerd.
Tuurlijk onze vriendschappen hebben ook goede kanten daar niet van maar het telkens zelf moeten regelen met afspreken en dan genegeerd worden is op dit moment helemaal niet chill -O-

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:28

Dat blessure net voor Festival net weer op gaat spelen, lekker onzeker wordt je daar van….

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:44

[***] schreef:
Zebrastreep schreef:

Zou het niet kunnen komen doordat je vrienden een heel groot deel uitmaken van je struggles, in de zin dat ze er allemaal van op de hoogte zijn en ook actief meehelpen om je er weer bovenop te helpen? Dat kan enerzijds heel fijn zijn, maar anderzijds kan die zorgzaamheid ook teveel worden en krijg je dus dit soort situaties waarbij ze, al hebben ze de beste bedoelingen, over je grenzen heen gaan. Zijn er ook momenten waarop zij die zorgende rol niet op zich (hoeven te) nemen en je gezondheid niet toch op de achtergrond bij iedereen in het hoofd zit?

Dit zijn geen vragen die je hier hoeft te beantwoorden hoor, maar wellicht geeft het je wat inzicht als je die vragen aan jezelf stelt. Het is helemaal geen schande en juist goed dat je steun zoekt bij je omgeving, maar soms kan het verstikkend werken als jij voelt dat je ergens zelf een beslissing over wilt/kunt nemen en een ander blijft proberen voor je te zorgen, en dat is ook iets waar je een beetje voor moet waken, dat het niet een soort co-dependency wordt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:49

De geur van dode dieren bij deze hitte %)

Het gebeurd helaas dat er wel eens een dood dier in de buurt ligt waar ik met de vrachtauto moet uitblazen...
Maar hier liggen nu 2 varkens en t stinkt echt zo bleg bij deze hiite

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:55

Mkango schreef:
[***] schreef:
Zou het niet kunnen komen doordat je vrienden een heel groot deel uitmaken van je struggles, in de zin dat ze er allemaal van op de hoogte zijn en ook actief meehelpen om je er weer bovenop te helpen? Dat kan enerzijds heel fijn zijn, maar anderzijds kan die zorgzaamheid ook teveel worden en krijg je dus dit soort situaties waarbij ze, al hebben ze de beste bedoelingen, over je grenzen heen gaan. Zijn er ook momenten waarop zij die zorgende rol niet op zich (hoeven te) nemen en je gezondheid niet toch op de achtergrond bij iedereen in het hoofd zit?

Dit zijn geen vragen die je hier hoeft te beantwoorden hoor, maar wellicht geeft het je wat inzicht als je die vragen aan jezelf stelt. Het is helemaal geen schande en juist goed dat je steun zoekt bij je omgeving, maar soms kan het verstikkend werken als jij voelt dat je ergens zelf een beslissing over wilt/kunt nemen en een ander blijft proberen voor je te zorgen, en dat is ook iets waar je een beetje voor moet waken, dat het niet een soort co-dependency wordt.

Dat zou best kunnen. Er is tot nu toe alleen maar één vriendin van wie ik ook hulp accepteer. Verder wil ik niet afhankelijk zijn, zeker niet bij mensen met wie ik de afgelopen jaren heel weinig contact heb gehad.
De mensen met wie het contact niet onderbroken is geweest luisteren wel naar mijn grenzen en wat ik nodig heb gelukkig, en als ik zeg "hee dit was niet wat ik wilde" dan komt er een prettige reactie.
Het lukt me best aardig om voor mezelf te zorgen en als ik iets nodig heb dan kan ik dat redelijk goed zelf regelen of bij de juiste persoon om hulp vragen.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:07

Dat ik heel graag naar Appelpop wil volgende maand, maar ik kan niemand vinden die mee wil. En alleen naar een festival is niet echt leuk -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:15

Pluisje1998 schreef:
Dat ik heel graag naar Appelpop wil volgende maand, maar ik kan niemand vinden die mee wil. En alleen naar een festival is niet echt leuk -O-
Jawel, gewoon gaan! Een vriendin van mij gaat ook rustig in haar eentje onder het mom van “strangers are just friends you haven’t met yet.” :))

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:19

Pluisje1998 schreef:

Ik ga, dus mag altijd mee hoor *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:28

Aan een vriendin, kun je echt niet mee afspreken gewoon.
Zegt eerst 100x af en nu voor komend weekend zouden we uiteten gaan( 3 weken geleden al afgesproken) dus ik gereserveerd en voor 's ochtends andere plannen gemaakt.
Dus ik appte dat ik had gereserveerd om 17:30, zegt ze dat ze in de ochtend komt want ze heeft einde middag al iets anders.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:59

De klojo die in de trein z'n fust bier om had laten vallen ofzo. De hele vloer onder het bier. Mijn tas helemaal bier. En nu ik bier. %)

En aansluitend de vader van het jaar die met z'n zoontje achterop de fiets het wel een goed idee vond om (een rotonde naderend) een selfie te maken... _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:15

Huisgenoot die bijna dwangmatig alle lichten aan wil hebben in huis, ook op klaarlichte dag. Zelfs de afzuigkap laat 'ie gewoon aanstaan nadat 'ie hem gebruikt heeft. :?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:38

Zonnebloem92 schreef:
Zegt eerst 100x af en nu voor komend weekend zouden we uiteten gaan( 3 weken geleden al afgesproken) dus ik gereserveerd en voor 's ochtends andere plannen gemaakt.
Dus ik appte dat ik had gereserveerd om 17:30, zegt ze dat ze in de ochtend komt want ze heeft einde middag al iets anders.

Heb ik ook wel eens gehad. Mijn antwoord was
"Nee, je hebt een afspraak met mij. Dus of je komt bij mij, of het gaat helemaal over want ik heb hier geen zin in. "

banketstaaf he, dit soort dingen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:06

Nyaleti schreef:
Overal is er personeel te kort en toch kan ik op Indeed alleen maar vacatures vinden voor de logistiek, klantenservice of als bezorger?
Is er een nieuwe site waar ik niet vanaf weet, waar alle leuke vacatures opstaan?

Heb op een aantal gereageerd en moet ze zo dus terug bellen. Maar ik kan het echt niet op brengen om mezelf te verkopen en "waarom ik zo graag in de logistiek zou willen werken!" }:0
Niet. maar iets vanuit mijn opleiding gaat nu niks worden en dit verdient beter dan in de Jumbo, maar dat was ook wel de enige motivatie.

Wat zoek je en in welke omgeving?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:54

Grrrrr mannen, en dan vooral als ze loonwerker zijn :(
Hij vertelde dat door de droogte de mais hoogstwaarschijnlijk eind augustus geoogst moet worden. Laten wij nou net begin september vakantie hebben, ja 1e week gaan we weg maar dan wil hij daarna gewoon werken. Omdat ze dat zo mooi vinden dat mais oogsten... We hebben nooit vakantie samen, hoogstens af en toe zaterdag en zondag maar altijd aan het werk. Dan vind ik het ook wel fijn als we even een paar weken samen vrij hebben. Ik kan mijn vakantie niet omgooien, hij wel maar daar heb ik weinig aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:25

rien10 schreef:
Zonnebloem92 schreef:

Heb ik ook wel eens gehad. Mijn antwoord was
"Nee, je hebt een afspraak met mij. Dus of je komt bij mij, of het gaat helemaal over want ik heb hier geen zin in. "

banketstaaf he, dit soort dingen.

Ja echt heel irritant.
Heb aangegeven dat ik sochtends plannen heb en ze vanaf 13.00 welkom is... geen reactie meer.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 19:29

Zonnebloem92 schreef:

Die denkt zeker dat jij de hele dag op haar zit te wachten ofzo? Jeetje, wat brutaal. Zo onderhoudt je toch geen vriendschap..