Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:37

Mijn kat ploft altijd op de grond neer, als ze mij ziet.

Dus, ben ik dat ook eens gaan doen.

Kat was niet onder de indruk. En sprong boven op me.

Ja, ik vond het wel een biecht.

Zo heb ik ook mega intelligente gesprekken met de kat.
Ik ben niet eenzaam, alles behalve. Maar ze miauwt op alles terug.

Grappig is.
Vriend is er ook mee begonnen. :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:00

black_kelpie schreef:
Suliko schreef:
Ik vind virgin river echt een vreselijke serie en toch blijf ik het kijken. :')

Dit! En het wordt ook steeds erger :')

Ooh gelukkig ben ik niet de enige! _O-
Het is zo belachelijk dramatisch en voorspelbaar en super slecht geacteerd. En elke keer als er weer iets gebeurt rol ik met mijn ogen en denk ik, tuurlijk, daar gaan we weer. Zoveel ergernis! En toch blijf ik kijken. |o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:12

Oh ik vind Virgin River wel leuk eigenlijk.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 00:01

maralyn schreef:

Grappig is.

Met terug miauwen?
Wat zeg je dan, doe niet zo kattig? :+

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 00:09

Ik vind virgin river dus echt mega leuk. Volg het samen met m’n vriend en kijk er telkens helemaal naar uit :')

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:55

Ik zocht pas een nieuwe serie en ik zag dat Virgin River in de top 10 stond. Dus ik dacht: laat ik het proberen. Mijn god, ik heb lang niet zó'n saaie serie gezien :') Wordt het na seizoen 1 aflevering 1 beter? Want ik kwam daar nauwelijks doorheen en daarna ben ik gestopt _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:59

Mijn biecht is dat ik virgin river leuk vind. Een soort leukere home and away :+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:00

De drama en onwaarschijnlijkheid van gebeurtenissen neemt toe met de aflevering. Dus het wordt wel minder saai ja! :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:11

Suliko schreef:
De drama en onwaarschijnlijkheid van gebeurtenissen neemt toe met de aflevering. Dus het wordt wel minder saai ja! :')

Ja het is een soort van wiskundige formule. Het neemt exponentieel toe elke aflevering. Heerlijk!!!

Mijn biecht: Ik studeer Nederlandse letterkunde op de universiteit, dus ik lees allemaal hele literaire en zware kost. Maar eigenlijk lees ik het liefst thrillers. Ik ben dol op de Zeven Zussen serie. En ik kijk het liefst series en films van het niveau van Virgin River. Moeilijker moet het niet worden. :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:46

Roodvos schreef:
maralyn schreef:

Grappig is.

Met terug miauwen?
Wat zeg je dan, doe niet zo kattig? :+

Dit _O-

https://youtube.com/shorts/KNHwcyYQ7Uo?feature=share

En

https://youtube.com/shorts/TP4yhsFzg1o?feature=share

Boktuoload wil niet. Dan maar zo.
Laatst bijgewerkt door maralyn op 10-08-22 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:53

MarlindeRooz schreef:
Suliko schreef:

Ja het is een soort van wiskundige formule. Het neemt exponentieel toe elke aflevering. Heerlijk!!!

Mijn biecht: Ik studeer Nederlandse letterkunde op de universiteit, dus ik lees allemaal hele literaire en zware kost. Maar eigenlijk lees ik het liefst thrillers. Ik ben dol op de Zeven Zussen serie. En ik kijk het liefst series en films van het niveau van Virgin River. Moeilijker moet het niet worden. :')

Maar is dat dan echt een biecht? Dat is toch je persoonlijke voorkeur? Literaire boeken zijn gewoon onderdeel van de opleiding. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:54

Mwah in “die kringen” is het wel echt not done om zulke boeken te lezen. Dan moet je allemaal literaire werken en dichtbundels in je vrije tijd lezen. Doen ook veel mensen. :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:56

Marlinde, herkenbaar. Ik doe nu een opleiding tot literair vertaler en A) God wat een haantjes zitten ertussen en B) iedereen doet alsof ie altijd alleen maar literatuur leest. En ondertussen ga ik het beste op simpele m/m romannetjes en fantasyboeken _O-

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:56

MarlindeRooz schreef:
Mwah in “die kringen” is het wel echt not done om zulke boeken te lezen. Dan moet je allemaal literaire werken en dichtbundels in je vrije tijd lezen. Doen ook veel mensen. :=

Een soortgelijk gevoel heb ik ook met mijn studie, humanistiek. Dat je in je vrije tijd allerlei filosofisch werk zou moeten lezen. Vreselijk! :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:13

MarlindeRooz schreef:

Haha, ik snap dat het een biecht is :') ik heb wat letterkundigen in mijn familie en daar durf ik nooit aan te vertellen dat ik ook best van makkelijk weglezende chicklits hou.

Wat ga je na je opleiding doen? Ik hoop dat je docent Nederlands wordt, want het ‘gewoon leuke boeken’ mogen lezen zou echt een verademing zijn voor scholieren op de middelbare school :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:28

MarlindeRooz schreef:

Haha, ik ken het juist andersom, literaire werken voor de lol lezen is maar pretentieus aandachtshoe*en, normale mensen lezen toch gewoon fantasy of thrillers! iets met omgaan met ITers denk ik :P

Ik doe dan oprecht mijn best om altijd iets liefs te zeggen over de favoriete fantasyschrijver van mijn vriend, puur omdat hij daar zo enthousiast over is, maar eerlijk gezegd vind ik die boeken net fanfiction-niveau waar ik niet doorheen kan bijten omdat het zo vreselijk lomp is geschreven :') Ik zoek dan maar spoilers op reddit en doe alsof ik die boeken daadwerkelijk aan het lezen ben :+

Doe mij maar liever iets van die dichtbundels die ons op middelbare school door de strot werden geduwd :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:37

black_kelpie schreef:
Suliko schreef:

Ik vind het irritant dat de serie zo veel afwijkt van de boeken en dat Charmaine al 4 seizoenen zwanger is :+ .
Maar ik blijf toch kijken *\o/* .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:42

verootjoo schreef:
MarlindeRooz schreef:

Haha, ik snap dat het een biecht is :') ik heb wat letterkundigen in mijn familie en daar durf ik nooit aan te vertellen dat ik ook best van makkelijk weglezende chicklits hou.

Wat ga je na je opleiding doen? Ik hoop dat je docent Nederlands wordt, want het ‘gewoon leuke boeken’ mogen lezen zou echt een verademing zijn voor scholieren op de middelbare school :=

Alles behalve docent.

Nee wil iets met marketing doen!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:28

MarlindeRooz schreef:

Ik vind dat dus best wel jammer. Er lezen zo ontzettend veel jongeren niet, terwijl het zo belangrijk is en vooral ook leuk en fijn is. Als dat is door een boek te lezen wat in die kringen "not done" is, dan zou dat juist gestimuleerd moeten worden ipv afgekraakt. Als boeken die als troep worden bestempeld worden de weg zijn naar meer lezen, dan zij dat zo, lijkt mij. Ik denk dat juist dat elitaire beeld wat in die kringen heerst veel jonge lezers afschrikt.

Ik vind het dus vooral gewoon heel fijn om te lezen wanneer iemand uit "die kringen" ook gewoon een lekkere thriller leest. :j Wat wil je voor marketing gaan doen? Uitgeverij of meer copy? :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:35

Suliko schreef:

Hahaha omg ja! Ik heb eigenlijk ook een hekel aan alle personages :') En niemand lijkt daar ooit te moeten werken ofzo, iedereen heeft altijd maar tijd midden op de dag om uren te gaan hiken en ergens op een brug levensadvies uit te delen. Eigenlijk is iedereen heel de serie lang elkaar aan het vertellen wat ze zouden moeten doen en hoe het leven werkt :))

Maar het kijkt zo lekker weg haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:36

Soepblik schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik vind dat dus best wel jammer. Er lezen zo ontzettend veel jongeren niet, terwijl het zo belangrijk is en vooral ook leuk en fijn is. Als dat is door een boek te lezen wat in die kringen "not done" is, dan zou dat juist gestimuleerd moeten worden ipv afgekraakt. Als boeken die als troep worden bestempeld worden de weg zijn naar meer lezen, dan zij dat zo, lijkt mij. Ik denk dat juist dat elitaire beeld wat in die kringen heerst veel jonge lezers afschrikt.

Ik vind het dus vooral gewoon heel fijn om te lezen wanneer iemand uit "die kringen" ook gewoon een lekkere thriller leest. :j Wat wil je voor marketing gaan doen? Uitgeverij of meer copy? :)

Dat precies bedoelde ik met dat ik hoopte dat ze docent zou worden :')

Ik hield ontzettend van lezen en las alles wat los en vast zat tot de verschrikkelijke literatuurlijst op het vwo. Daarna was ik er zo klaar mee dat ik jarenlang mijn plezier in lezen kwijt was.
Nu vind ik het weer leuk gelukkig.

Waarom niet lekker pubers laten lezen wat ze willen ipv die verschrikkelijke hoogstaande literaire werken. Sommige mensen hoeven geen diepere betekenis achter een verhaal te zoeken maar lezen gewoon omdat het leuk is :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:49

BaileyMix schreef:
Suliko schreef:

Hahaha omg ja! Ik heb eigenlijk ook een hekel aan alle personages :') En niemand lijkt daar ooit te moeten werken ofzo, iedereen heeft altijd maar tijd midden op de dag om uren te gaan hiken en ergens op een brug levensadvies uit te delen. Eigenlijk is iedereen heel de serie lang elkaar aan het vertellen wat ze zouden moeten doen en hoe het leven werkt :))

haha, precies!
Preacher (die kok is) die meldt dat hij over de middag even een paar uur weg is voor een judo-achtige les.
Ohja, dus de bar zit vol met mensen die gaan eten en de kok is over de middag weg. Juist ... :+

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:57

black_kelpie schreef:
Suliko schreef:

Ik vind het irritant dat de serie zo veel afwijkt van de boeken en dat Charmaine al 4 seizoenen zwanger is :+ .
Maar ik blijf toch kijken *\o/* .

Zijn er boeken van?! Dan wordt het hoog tijd voor een nieuwe e-reader *\o/*

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:05

verootjoo schreef:
Waarom niet lekker pubers laten lezen wat ze willen ipv die verschrikkelijke hoogstaande literaire werken. Sommige mensen hoeven geen diepere betekenis achter een verhaal te zoeken maar lezen gewoon omdat het leuk is :)

Omdat je van slechte boeken lezen op gegeven moment niets leert en men op school dingen hoort te leren over het algemeen? Het is net alsof je zou zeggen waarom tijd besteden aan die vreselijke analytische meetkunde als eenvoudig rekenen leuker is ;) En niet iedereen hoeft op vwo te zitten, als iemand het niveau van "diepere betekenis achter een verhaal" niet aan kan betekent het niet meteen dat het voor niemand anders leuk en leerzaam is :o

Ik vond boeken van mijn middelbare school literatuurlijst in ieder geval gewoon leuk, en daar stond De ontdekking van de hemel op :=

Dat is meer een UO van mij, maar sommigen doen alsof lezen aan zich zaligmakend is, terwijl als je het niveau van fanfiction en popcorn lit aanhoudt is daar eigenlijk niets meer zaligmakends aan dan het kijken van Netflix of bladeren van reltopics op bokt :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:15

BaileyMix schreef:
Suliko schreef:

De twee hoofdpersonen hebben ook gewoon echt nul comma nul chemie met elkaar. Ze kijken vaak vooral erg moeilijk naar elkaar alsof ze moeten poepen.

Toch wacht ik op het volgende seizoen.