[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:42

'Nee, ben perfect gelukkig met m'n leven en heb geen zin dat helemaal overhoop te gooien met iets wat ik totaal niks aan vind'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:50

'Waarom wel?'

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:54

Bij mij blijft 'we doen het alleen anaal' toch wel favoriet maar ik weet niet of je dat moet willen op een familiefeest.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:13

Urbanus schreef:
Bij mij blijft 'we doen het alleen anaal' toch wel favoriet maar ik weet niet of je dat moet willen op een familiefeest.

Leuk antwoord tijdens een taartmomentje op werk }>

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:15

Urbanus schreef:

Ik denk dat je met deze 2 kanten op kan kwa uitkomst.
T valt doodstil en niemand durft er ooit nog naar te vragen bij je
Of
Mensen komen met hun eigen anekdotes over anale seks

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:17

Ligt eraan of het chocoladetaart is of niet dus om dat antwoord te geven

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:05

Bij mij is t standaard 'daar heb ik broers voor', en als ze doorvragen 'hou t liever bij een paard, die kan ik verkopen als ik m zat ben, worden ze bij kinderen niet vrolijk van als je dat probeert'

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:07

In snikken uitbarsten... Dan vragen ze het ook nooit meer...

Het is gewoon een enorm lompe domme vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:49

DuoPenotti schreef:
In snikken uitbarsten... Dan vragen ze het ook nooit meer...

Het is gewoon een enorm lompe domme vraag.

Ja dit.. :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:57

'ik kan geen kinderen krijgen'
'oh wat vervelend, waarom niet?'
'dat is prive'

Kleine kans dat ze dan doorvragen neem ik aan

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:11

@nyaleti ik zeg altijd "ik kan geen kinderen krijgen". .... want ik neem anticonceptie, maar dat zeg ik er niet (meteen) bij :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:11

Neeh, ik zeg gewoon dat ik ze niet wil, dat moet ook normaler worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:19

"Ik hoef geen parasiet" doet het ook altijd goed.. je kan maar duidelijk wezen :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 00:25

LWDaisy schreef:
@nyaleti ik zeg altijd "ik kan geen kinderen krijgen". .... want ik neem anticonceptie, maar dat zeg ik er niet (meteen) bij :')

Oooooh deze vind ik leuk :))

Ja heerlijk om dan een scherpe opmerking terug te geven in plaats van "wil ik niet", bij heb je minder kans dat ze irritant terug reageren "oh maar dat komt nog wel hoor.. wacht maar" blegh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:19

"ik kan er geen krijgen" levert ook wel kans op dat je zo een bijdehand type treft die dan komt aandraven met IVF en toestanden en "er kan zoveel tegenwoordig".
Idem met "kans is te groot op gehandicapt kind" dan krijg je als reactie dat er toch zoveel mogelijkheden zijn voor aangepaste zorg, budgetten etc.

Dat het allemaal drama met zich meebrengt en veel rooskleuriger lijkt dan het is, dat vergeten ze. En die "nee", die is ook alweer van tafel geveegd

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:21

Grappig genoeg beginnen mensen het van mij te accepteren. De uitspraak 'wacht maar tot je 30 bent' gaat ook gewoon niet zo goed op als degene waartegen je het hebt 30 ís.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:30

Nu ik 40+ ben is die vraag veranderd in: heb je ook kinderen?
Dan antwoord ik dus gewoon: nee.
Worden sommige mensen lekker ongemakkelijk van :+
Als de boodschap dan niet over komt, voeg ik daar aan toe dat ik ze nooit gewild heb en dat ik ze inmiddels ook niet meer kan krijgen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:43

@Nyaleti

Op de "waarom niet, waarom wel" wedervraag en de daarop volgende redenen heb ik in de loop der jaren diverse antwoorden verzonnen.
-Om iets van mijzelf achter te laten/door te geven. Oh, en welke uitzonderlijke eigenschappen heb jij en hoe ga je specifiek die aan het kind doorgeven?
-Het wordt misschien wel de volgende Einstein en vindt een oplossing voor [...]. Oh, interessant, er is 1 Einstein en een hoeveel TBS-ers? Hoe groot is de kans dat jouw kind een toekomstige Einstein is en geen TBS-er?
-Om voor mij te zorgen als ik later oud ben. En dan vind je kind de liefde van zijn/haar leven aan de andere kant van de wereld, dan mag je kind daar niet heen verhuizen omdat die voor jou moet zorgen later? Is dat niet heel egoïstisch? Dan moet de liefde maar hierheen verhuizen? Die kan dan dus niet meer voor zijn/haar ouders zorgen. Is dat niet heel egoïstisch?

Een beetje afstemmen op de kul waar iemand mee komt.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:14

Varekaj schreef:
"ik kan er geen krijgen" levert ook wel kans op dat je zo een bijdehand type treft die dan komt aandraven met IVF en toestanden en "er kan zoveel tegenwoordig".
Idem met "kans is te groot op gehandicapt kind" dan krijg je als reactie dat er toch zoveel mogelijkheden zijn voor aangepaste zorg, budgetten etc.

Dat het allemaal drama met zich meebrengt en veel rooskleuriger lijkt dan het is, dat vergeten ze. En die "nee", die is ook alweer van tafel geveegd

De meeste mensen schrikken in eerste instantie nogal van "ik kan er geen krijgen", en gaan er gelukkig niet verder op door, net doordat ze zo schrikken, en je ziet hen vaak letterlijk denken "oliebol, ik heb iets verkeerds gezegd, hier had ik geen rekening mee gehouden, gaat ze huilen?"
Ik vul na die eerste schrikreactie zelf ook wel aan met "want ik neem anticonceptie", en dan zie je de immense opluchting en een besef van "misschien moet ik in de toekomst 2x nadenken voor ik de vraag er zo uitflap - want het kan best, dat je ze wel wilt maar ze niet kan krijgen, en dan zou je iemand wel kunnen kwetsen met de vraag zo plompverloren te stellen.

Roodvos, leuke weerwoorden! Ik hoor ze hier ook hoor - "dan kunnen de kinderen later voor je zorgen". Ja, dan moet je wel leuke kinderen maken die dat willen doen, misschien zet ik wel kl**tzakjes op de wereld die helemaal niet voor mij willen zorgen als ik 80 ben :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:01

Ik ben trouwens gisteren op FB in een discussie verzeild geraakt over een blijkbaar gevoelig onderwerp.
Een moeder deed haar verhaal, over hoe ze haar 3-jarige zoon helemaal niet leuk vond. De eerste alinea's van het artikel gingen over hoe zij eigenlijk nooit moeder had willen worden, dat ze zichzelf daar te egoïstisch voor vond en zich niet kon voorstellen dat zij een boel dingen zou willen opofferen voor kinderen. Ze legde ook uit dat ze de veranderingen bij vrienden, die mama/papa werden, meestal helemaal niet leuk vond, en dat haar vrienden veranderden in nogal kleurloze versies van zichzelf na het krijgen van een kind. Dat zag zij allemaal niet zitten voor zichzelf.

Op een bepaald moment wilde haar vriend toch wel graag een kind. Zij werd daardoor na een tijdje toch wel een beetje nieuwsgierig naar "hoe zou een kind van ons er uit zien, hoe zou het zijn om zo'n wezentje op de wereld te zetten dat een combinatie van ons tweetjes is?"
Dus uiteindelijk gaan ze er toch voor, en na 3 maanden zonder anticonceptie is het al raak. Eerst is ze blij, dan slaat de paniek toe.

Ze vertelt over hoe ze tijdens de zwangerschap de twijfels nog kan/mag uitspreken. Haar omgeving probeert haar gerust te stellen, "het loopt allemaal vanzelf wel los - van je eigen kind hou je automatisch - moederinstinct is aangeboren - " blablabla.

Nou - niet dus.
Ondertussen is het kind 3 jaar, en hoewel ze zich er uiteraard schuldig over voelt, geeft de moeder toe dat ze weinig liefde voelt voor het kind. Ze kan niets van zichzelf of haar partner in hun zoon ontdekken, en vind hem ook niet een leuk kind om naar te kijken. Als moeder & zoon alleen thuis zijn, leven ze zowat in hun eigen wereld, moeder speelt niet met het kind. Vader probeert dat te compenseren, en voelt wel aan dat er bij moeder wat scheelt - waardoor moeder zich nog schuldiger voelt. Als ze dan een liedje probeert te zingen oid, reageert haar zoon daar niet op - bij papa reageert hij wel. Er is geen band tussen moeder en zoon, moeder voelt zich daar uiteraard heel schuldig over, maar zij kan er ook niets aan doen dat een bepaald gevoel bij haar ontbreekt - natuurlijk voelt ze het oordeel van "de wereld", en voelt ze zich daardoor nog slechter.

Er werd eerst aan een postnatale depressie gedacht, maar na 3 jaar gaat die vlieger natuurlijk niet meer op, dus op die diagnose komt men nu terug.
En de moeder voelt aan dat het niet meer sociaal acceptabel is om nu nog dezelfde dingen te zeggen/twijfels uit te spreken als voor de geboorte - ze ziet mensen letterlijk denken "dat zég je toch niet?!"

Het arme mens zit er maar mee - met een kind waar ze geen liefde voor voelt.
En het arme kind zit met een moeder die het gevoel heeft dat ze met haar kind zit opgescheept.
En de arme vader moet toekijken hoe moeder en zoon geen band hebben, en die ook niet lijken te ontwikkelen.

Soit - iemand reageerde dat de moeder zichzelf moest laten testen op autisme.
Daar reageerde ik op; dat je niet automatisch autistisch bent omdat je toevallig niet van kinderen houdt (ook niet als het je eigen kind is, hoe sneu dat ook is). Die persoon reageerde uiteraard weer terug - dat zij vond dat de moeder vooral problemen met zichzelf had, en over weinig zelfkennis beschikte. Ik las dat toch echt anders: het eerste stuk van het artikel ging nl. over hoe de vrouw uitlegde dat ze altijd het gevoel had gehad dat zij geen goede moeder zou zijn, dat zij bepaalde opofferingen niet zou willen maken, te egoïstisch was, ... En raadt eens - ze had gewoon al die tijd al gelijk. Het arme mens is bezweken aan sociale druk, aan de verwachtingen van de maatschappij, en dat gecombineerd met een partner die graag een kind wilde en een gevoel van nieuwsgierigheid maakte dat ze toch overstag ging - en nu met de gebakken peren zit.

Ik vind het sneu voor het kind hoor. Maar ik vind het ook sneu voor de moeder en de vader.
Het is een mooi voorbeeld van sociale druk, verwachtingen van de maatschappij, en dat dat echt moet ophouden omdat het écht wel kan: een moeder/vader die niet dat happy-parent-gevoel heeft, en dat zowel hij/zij als de partner als het kind daar de rest van hun leven mee zitten.
Dus laat kindjes krijgen voor diegenen die dat echt willen (en er het verstand en de middelen voor hebben), en stop met iedereen het gevoel te geven dat het moét.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:16

Uit nieuwsgierigheid er toch aan beginnen is ook niet noodzakelijk "ik wil dit echt" en ook bij mensen die het écht dolgraag willen kan de realiteit altijd heel confronterend anders uitdraaien. Je kan zoiets gewoon nooit voorspellen: niet hoe je zelf gaat reageren, hoe het kind gaat zijn, hoe alles gaat lopen etc. Da's gewoon op de loterij spelen en hopen dat het allemaal in zijn plooi valt. er zijn vast genoeg mensen die het wel dolgraag wilden, tot het uiterste gingen en achteraf bedenken "dit is niet wat ik dacht". Maar terugstoppen kan helaas niet.

Wat vooral moet veranderen is niet noodzakelijk de sociale druk maar ook zeker het gigantische taboe over spijt omtrent kinderen krijgen/hebben. Tuurlijk is dat iets wat het kind in principe nooit mag meekrijgen. Niets zo pijnlijk en verdrietig als horen dat je ouders je liever kwijt dan rijk zijn. Maar het zou onder volwassenen wel meer en eerlijker bespreekbaar moeten zijn. Juist omdat je daarin elkaar dan kan gaan steunen, hulp zoeken makkelijker wordt (en toegankelijker) én om aan te tonen dat het dus inderdaad niet altijd werkt of loopt zoals je van Moedertje Natuur zou verwachten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:54

LWDAisy, vind het ook een gekke opmerking hoor. Zij vind haar kind niets aan en daarom heeft ze autisme? Het kan een miljoen redenen hebben waarom dit gebeurd. Zijn onze zaken ook niet echt. Hoop dat ze een oplossing vinden. Ook wel echt sneu voor dat kind en de andere ouder :n klinkt ook echt alsof het voorkomen had kunnen worden als men gewoon accepteert dat niet iedereen op z’n wurm zit te wachten
Heb toevallig nog een podcast aflevering op me wachten waarom niet elke moeder warme gevoelens van z’n kind krijgt.

Vandaag maakte een ouder me weer zo boos. Ben zelf ook echt te direct geef ik toe hoor. Ikfietste over het fietspad en moeder met haar drie parasieten blokkeerden het hele fietspad. Ik riep al: joehoeeeee kan ik er langs? Parasieten gingen weg. Moeder bleef pontificaal staan en keek me aan. Zat echt nog wel 15 m tussen. Ik gebaarde geïrriteerd. Dus ik fiets ook strak door. Toen schampte ik haar met m’n tassen. Zei ze: “ja je kon ook even rustig wachten!!”
Ja jij blijft toch als een dom hert naar me koekeloeren. Ze deed niet eens een beetje moeite om een kleine opening te maken terwijl ze overdwars stond.
Ouders denken echt dat ze alleenrecht hebben soms 8)7

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:32

Danique_G schreef:
LWDAisy, vind het ook een gekke opmerking hoor. Zij vind haar kind niets aan en daarom heeft ze autisme? Het kan een miljoen redenen hebben waarom dit gebeurd. Zijn onze zaken ook niet echt. Hoop dat ze een oplossing vinden. Ook wel echt sneu voor dat kind en de andere ouder :n klinkt ook echt alsof het voorkomen had kunnen worden als men gewoon accepteert dat niet iedereen op z’n wurm zit te wachten
Heb toevallig nog een podcast aflevering op me wachten waarom niet elke moeder warme gevoelens van z’n kind krijgt.

Vandaag maakte een ouder me weer zo boos. Ben zelf ook echt te direct geef ik toe hoor. Ikfietste over het fietspad en moeder met haar drie parasieten blokkeerden het hele fietspad. Ik riep al: joehoeeeee kan ik er langs? Parasieten gingen weg. Moeder bleef pontificaal staan en keek me aan. Zat echt nog wel 15 m tussen. Ik gebaarde geïrriteerd. Dus ik fiets ook strak door. Toen schampte ik haar met m’n tassen. Zei ze: “ja je kon ook even rustig wachten!!”
Ja jij blijft toch als een dom hert naar me koekeloeren. Ze deed niet eens een beetje moeite om een kleine opening te maken terwijl ze overdwars stond.
Ouders denken echt dat ze alleenrecht hebben soms 8)7

Ik vond het echt een belachelijke opmerking.. As if iedereen die niet van een kind houdt, autistisch is. Kom op zeg.
Op mij kwam het idd heel erg over alsof de sociale druk en de verwachtingen van de maatschappij er heel wat mee te maken hadden. Natuurlijk had ze ook voet bij stuk kunnen houden, maar de partner die graag kinderen wilde en een eigen nieuwsgierigheid trokken haar over een streep waarvan ze voorheen altijd zei "nee".

En: het is een kind. Dat stop je idd niet meer terug. Als ik vandaag een fiets koop, en over een jaar denk "Jezus nee, hier ben ik echt te lui voor", dan verkoop ik hem weer. Met kinderen gaat dat niet.

Varekaj, wat jij zegt is helemaal waar! Het zou veel meer bespreekbaar moeten zijn, want deze moeder bijvoorbeeld voelt zich nog 10x slechter doordat ze er met niemand over kan praten.
De twijfels die ze had, kon ze voor de geboorte nog gewoon uitspreken zonder daarvoor veroordeeld te worden - nu ze moeder is, ervaart ze dat ze plots bepaalde dingen niet meer mag denken, laat staan zeggen.
Ze kan dus nergens haar ei kwijt, toch zeker niet zonder het gevoel te krijgen dat ze er scheef voor wordt bekeken. Dat maakt het volgens mij allemaal nog veel erger.

Ik heb in mijn omgeving ook maar héél weinig mensen die volgens mij 100% eerlijk zijn over het ouderschap. Bij hoog en laag beweren dat het heerlijk is, over heel de lijn - maar wel een 17-jarige thuis hebben zitten die vader wordt en een 13-jarige met ADHD waar zelfs een dove zijn oren voor zou willen dichtstoppen :') Ik vraag niet om toe te geven dat je kind soms een echte kl**tzak is, maar je mag best toegeven dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is, dat maakt je heus geen minder goeie ouder!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:29

Ik was vandaag op een festival (castlefest) waar redelijk veel mensen kinderen mee hadden. Moet zeggen dat ik echt wel blij verrast was, wat ik gezien heb luisterde heel goed en ik heb geen gehuil gehoord.

Ook kinderen aan tuigjes gezien of met een kostuum waarmee ze toch niet weg konden. Niemand die daar raar naar kijkt

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:43

Amber_anne schreef:
Ik was vandaag op een festival (castlefest) waar redelijk veel mensen kinderen mee hadden. Moet zeggen dat ik echt wel blij verrast was, wat ik gezien heb luisterde heel goed en ik heb geen gehuil gehoord.

Ook kinderen aan tuigjes gezien of met een kostuum waarmee ze toch niet weg konden. Niemand die daar raar naar kijkt

Ik was vandaag ook op castlefest! Kwam een ventje naar me toe die vroeg of ik met hem wilde dueleren want ik had ook een zwaard. := Ik heb een lord of the rings replica en hij had een plastic zwaardje dus ik zei oke ik houd mijn zwaard vast en dan mag jij slaan. Kind had de tijd van z’n leven.

Morgen neem ik mijn Poi ballen mee, vaak trekt dat ook wel kinderen aan die je dan komen bewonderen.