Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:55

Ik heb Microsoft Office 2019 voor thuisgebruik en studenten, kan het kloppen dat hierin de functie dicteren ontbreekt? (en verder ben ik ingelogd op mijn schoolaccount, dus je zou denken dat die wel een abonnement hebben?)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:47

8)7 Waarom…als ik een dekbedovertrek was…komt de volledige rest van de was meestal ín dat dekbedovertrek terecht…En heeft iemand een trucje om dit te voorkomen? Twijfel altijd of de rest van de was dan ook wel echt schoon is.

Memories

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:25

Ik was het overtrek daarom lekker apart :+ Ik neem aan dat het gaat om een overtrek zonder sluiting, evt kan je zelf de flappen aan elkaar maken met wasclips oid zodat de rest van je was er niet in terecht komt.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 11:42

paars schreef:
8)7 Waarom…als ik een dekbedovertrek was…komt de volledige rest van de was meestal ín dat dekbedovertrek terecht…En heeft iemand een trucje om dit te voorkomen? Twijfel altijd of de rest van de was dan ook wel echt schoon is.

Echt hè! Een dekbed er in krijgen is bijna onmogelijk maar die hoes eet zonder problemen alle andere was op.

Net zo ergerlijk als blouses of broeken die met hun mouwen of pijpen helemaal in elkaar draaien en intense beste vrienden worden met ander wasgoed :n

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 11:48

Even afkloppen... Tot nu toe gaat het prima als ik alleen het beddengoed bij elkaar in de wasmachine doe. Dus dekbedhoes, kussensloop, hoeslaken en soms molton.
Heel af en toe eet het dekbed de kussensloop op. Maar dat is het *even afkloppen* ook.

Beddengoed en sokken/ondergoed samen in de wasmachine... Dat heb ik opgegeven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 12:31

Altijd gescheiden wassen. Geen ander wasgoed, en zeker geen sokken, meewassen met een dekbedhoes of sloop. Ik was mijn hoeslaken met de slopen apart en de dekbedhoes apart.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 12:33

Ik was beddengoed ook apart.
Toch wel genoeg voor een volle machine.
Kussensloop wil nog wel eens er in zitten. Maar dat is te overzien.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 12:34

Ik doe een elastiekje om het open uiteinde.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:29

Elastiekje inderdaad. Of een veiligheidsspeld. Zou hem sowieso niet wassen met allerlei kleding.

Ik heb wat gekocht op vinted. Nu heeft de verkoper mij het verkeerde pakket gestuurd. Dit zei hij al van te voren en heb hem netjes weer retour gedaan, hij heeft het geaccepteerd. Dus weer terug op de post, inmiddels ligt hij al 7 dagen in Frankrijk te wachten tot de verkoper hem ophaalt. Echter komt de verkoper niet meer online.

Krijg ik nu geen terugbetaling omdat de verkoper zijn pakket niet ophaalt?

Stiekem baal ik dat ik het pakket niet heb gehouden. Ik had het verkeerde pakket dus gekregen maar had hele mooie nike schoenen in mijn brievenbus :+ Nu heb ik niks en hoop ik dat mijn juiste pakket nog op de post wordt gedaan. Heb nu dus geld betaald + retour verzendkosten die ik sowieso heb nu door de schuld van de verkoper.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 15:16

Sokkenclips!! Ga ze meteen bestellen. Tnx.

Amado7, heb je via Vinted betaald? Mss contact opnemen met het support team, zie linkje!
https://www.vinted.nl/safety

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 17:41

Als plotseling een dierbare overlijdt, wat zijn dan -los van je verdriet/emoties - de eerste dingen die je moet gaan doen?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 17:43

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 17:45

Nikass schreef:
Als plotseling een dierbare overlijdt, wat zijn dan -los van je verdriet/emoties - de eerste dingen die je moet gaan doen?

Uitvaartondernemer bellen.
Maar ligt aan de situatie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 17:54

Nou ja ik hoorde dat er een ongeluk is gebeurd, bekende van bekenden van mij. Persoon is overleden.
Familie wordt gebeld, en dan? Waar gaat het lichaam naartoe? Familie komt langs voor identificatie of om afscheid te nemen? en dan belt de familie de uitvaartonderneming?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:06

Bij een ongeluk is het de vraag of het lichaam naar het ziekenhuis is gebracht of naar een mortuarium, en of de politie er nog iets aan wil onderzoeken of dat het lichaam al is vrijgegeven. Als het vrijgegeven is aan de familie is het aan de begrafenisondernemer.

Daar zit bij een ongeval overigens al snel iemand van slachtofferhulp bij voor de praktische kant.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:32

Toen ik werkte in het ziekenhuis was dat ziekenhuis het ziekenhuis waar ongevallen binnen kwamen (is niet overal zo) Dus niet gewoon thuis overleden in de slaap.
Zowel van pro rail, weg ongelukken of zelfmoorden of in verdachte omstandigheden.
De schouwarts had dan de overledenen vrijgegeven in de meeste gevallen, soms pas in het ziekenhuis.
De politie zorgt dan dat de familie op de hoogte word gebracht.

Dan belde wij CMO die de eerste zorg deed. En dan pas mocht de familie de overledenen zien.
Daar was een speciale familie opvangkamer voor om samen te zijn.
Wie er allemaal de overledenen op dat moment mocht zien weet ik niet, daar was ik nooit bij.
Pas als CMO de eerste dingen had gedaan werd de uitvaartondernemer gebeld die dan de wensen van de familie uitvoerde.

In de nacht was er niemand van slachtofferhulp of anderzijds. Tenminste waar ik werkte en dat vond ik erg slecht. Wij, niet getrainde beveiligers voorzagen de mensen van koffie en thee als daar behoefte aan was.
En ik heb heel wat verdriet gezien en aangehoord....
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 31-12-22 18:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:33

de begrafenisondernemer brengt het lichaam dan naar een uitvaartcentrum waar het dan blijft tot de begrafenis/crematie. Gelukkig zijn deze mensen zo bekwaam dat je zelf niks hoeft te regelen

nu met het prijsplafond op energie vraag ik me af of het een goed moment is om over te stappen? Ik zit bij Eneco en die zijn het duurste zowat

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:57

Dank jullie wel allemaal. DP wat is CMO?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:09

Overledenen zorg.
Deze zorgde dat mensen weer netjes waren en haalde bijvoorbeeld ook de pacemaker eruit.
Maar deed geen make up op en kleden de overledenen ook niet aan, dat doet de uitvaartondernemer. Die dan ook vraagt hoe die persoon bij leven eruit zag enz.

Tenminste bij ons niet. Meen wel dat ze die tak ook hebben, thuiszorg.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:42

CMO beheert in een groot deel van de Nederlandse ziekenhuizen het mortuarium.
Ik was niet enthousiast over de service en de kosten zijn vrij hoog, maar voor een ziekenhuis wsl in veel situaties lager dan eigen personeel aanhouden en het beheer zelf doen. Al ben ik ontzettend blij met onze eigen medewerkers die echt oog hebben voor de overledene en zijn/haar familie en met liefde een stapje extra zetten.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:39

Yom schreef:
de begrafenisondernemer brengt het lichaam dan naar een uitvaartcentrum waar het dan blijft tot de begrafenis/crematie. Gelukkig zijn deze mensen zo bekwaam dat je zelf niks hoeft te regelen

nu met het prijsplafond op energie vraag ik me af of het een goed moment is om over te stappen? Ik zit bij Eneco en die zijn het duurste zowat

Overigens blijft een groot deel van de overledenen ook gewoon thuis opgebaard tot aan de uitvaart.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:58

Yom schreef:

Met dit soort vragen kun je in het topic Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig* terecht.

Ik vraag mij ineens twee dingen af :)

1. Hoe worden sperziebonen afgehaald in de fabriek? Is daar een machine voor of gebeurt dat met de hand?

2. Waarom krimpen mijn rode handdoeken meer dan andere kleuren? 2,5 jaar terug heb ik handdoeken gekocht bij de Hema, dezelfde soort, maar verschillende kleuren. Ik heb ze allemaal ongeveer even vaak gebruikt en dus even vaak gewassen. De rode zijn nu zeker 10 cm kleiner dan de groenblauwe. De andere kleuren zitten daar tussen. Hoe kan dat?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:07

Andere partij katoen misschien?
Verandering van productieproces.
Het zou ook kunnen dat de ene kleur uit een andere fabriek komt dan de andere.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:38

Ik moest even googelen wat afhalen betekende in deze context.

Maar de sperziebonen zijn tegenwoordig 'draadloos' (nee ze hebben geen wifi :') ) net zoals dat je pitloze druiven hebt. Ze worden nog wel machinaal gedopt.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:38

Waarom worden vliegtuigen bij het boarden niet consequent van achter naar voren geladen? Dus eerst de mensen van de achterste rij(en), dan die daarvoor, enzovoorts tot de eerste rij als laatste instapt. Het lijkt zo veel efficiënter?