Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Paardenfan25 schreef:Aangezien hier wat bokkers uit Frankrijk zitten, hebben jullie enig idee wat er na maandag met de maatregelen in Frankrijk gaat gebeuren?
Heb tripje Parijs staan, maar overweeg niet te gaan als er een (gedeeltelijke) lockdown komt.
Cer schreef:Ik zie ook niet helemaal hoe een aantal van de huidige maatregelen (oa restaurants dicht) nu ineens van belang zou zijn (met vaccins, ventilatie en andere zaken die we nu weten) en ik heb eigenlijk nog geen enkele goede reden gelezen om dat wel te doen ..
Het is niet meer begin van de pandemie, maar een aantal doen net of er geen enkel voortschrijdend inzicht mogelijk is geweest …
Cer schreef:Voor gevaccineerden viel t alles mee toch?
pien_2010 schreef:Paardenfan25 schreef:Aangezien hier wat bokkers uit Frankrijk zitten, hebben jullie enig idee wat er na maandag met de maatregelen in Frankrijk gaat gebeuren?
Heb tripje Parijs staan, maar overweeg niet te gaan als er een (gedeeltelijke) lockdown komt.
Iemand gaf me een pb met je post.
Is onduidelijk. Dus wordt afwachten. De cijfers van dagelijks positief getesten swingen hier de pan uit , bezetting IC ziekenhuizen inmiddels 65% dus stijgt ook langzaam maar zeker elke dag een beetje (cijfers van gisteren) en de twee laatste nieuwsberichten via de covid app is van eergisteren:
1. Aanbeveling dat mensen als ze samen Kerst gaan vieren zich laten testen en bij positiviteit ook zonder klachten 10 dagen in isolatie gaan;
2. De pass sanitaire van Europa zal maximaal 9 maanden geldig zijn.
Dus we wachten af. De mensen om ons heen denken dat de regering vol inzet op boosteren(38% nu 12++ cijfer van 23 december) en zijn niet zo bang voor allerlei zware ophok maatregelen. Eerder dat mensen bv in de nacht of na 10 uur volgend jaar niet meer over straat mogen. Maar dat is allemaal koffiedik kijken.
Landelijk gaat het R cijfer omlaag en ligt nu nog boven de 1 (1,09 landelijk en voor onze streek waar ik woon 0,93) en ook dat is natuurlijk de vraag gaat die stijle lijn neerwaarts verder of gaat het toch weer stijgen. Dus tja ik kan je geen antwoord geven dat duidelijk is.
Ik las onlangs op internet dat Nederland elke week 1000 oversterfte gevallen waarbij mensen die overleden zijn ten gevolge van covid niet meegeteld zijn. Omzigt zou hier vragen in de kamer over gaan stellen. Ik vind dat echt enorm hoog en schrok daar erg van. Is dit uitgestelde zorg gevolg omdat de IC's zo vol liggen net als de gewone afdelingen? Weet iemand hoe dit zit? Ikhoor er nu niets meer over, maar zag het langskomen op internet dus wellicht is het een broodje aap verhaal?
Cer schreef:Voor gevaccineerden viel t alles mee toch?
imaudy schreef:mysa schreef:Ben benieuwd wie dat aankaartte?
Omtzigt wil er onderzoek naar, maar zoals wel vaker is hij een roepende in de woestijn.
mysa schreef:Voor mensen die mij emailen omdat ze denken dat bijna de hele oversterfte wordt veroorzaakt door vaccinatie, wijs ik graag naar landen zoals Nieuw Zeeland. Daar is ook bijna de hele bevolking met Pfizer gevaccineerd (net als hier), maar in Nieuw-Zeeland is dit jaar geen sprake van noemenswaardige oversterfte.
Neonlight schreef:Zebrastreep, waarom is jouw booster on hold gezet? Ik lees her en der dat er al veel de booster hebben gehad die in de zorg werken, vreemd dat jij je booster nog niet krijgt.
Ik zou bijna mijn afspraak van komende dinsdag aan jou willen geven, ik had enorme mazzel toen ik gisteren een afspraak ging maken, want alle afspraken zijn verder een dikke week later (ook die van mijn man).
mysa schreef:imaudy schreef:Omtzigt wil er onderzoek naar, maar zoals wel vaker is hij een roepende in de woestijn.
Gevonden op zijn website:
https://pieteromtzigt.nl/blog/oversterf ... -onderzoek
Ik pil dit stukje er even uit:
Voor mensen die mij emailen omdat ze denken dat bijna de hele oversterfte wordt veroorzaakt door vaccinatie, wijs ik graag naar landen zoals Nieuw Zeeland. Daar is ook bijna de hele bevolking met Pfizer gevaccineerd (net als hier), maar in Nieuw-Zeeland is dit jaar geen sprake van noemenswaardige oversterfte.
Neonlight schreef:Ongelooflijk Zebrastreep. Hopelijk kom je snel aan de beurt. En ik weet ook niet of de vragenlijst die je online invult iets uitmaakt met voorrang op afspraken, want er staan wel vragen in over beroep en 1,5 meter afstand.
Zijn je cliënten wel geboosterd?
Citaat:Nearly 80% of all deaths of people in the study who had recovered from COVID-19 in the past 12 months were not due to cardiovascular or respiratory causes, suggesting that the impact of the virus is significant and wide-ranging, even after the initial infection has been fought off.
imaudy schreef:mysa schreef:
Voor mensen die mij emailen omdat ze denken dat bijna de hele oversterfte wordt veroorzaakt door vaccinatie, wijs ik graag naar landen zoals Nieuw Zeeland. Daar is ook bijna de hele bevolking met Pfizer gevaccineerd (net als hier), maar in Nieuw-Zeeland is dit jaar geen sprake van noemenswaardige oversterfte.
Het is een idee om Nederland naast Nieuw- Zeeland te leggen.