Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:63-64 is in Brabant ook aan de beurt geweest. Groep 65+ is nog niet aan de beurt. Volgens vaccinatieschema ook pas vanaf eind april.
Popstra schreef:Vraag me dan nog af hoe ze gaan bepalen wat we voor vrijheid gaan krijgen na het hele vaccinatie program afgewerkt te hebben en er heel wat geen prik hebben gehaald puur omdat ze hem gewoon niet willen. Dat zijn er ook ontieglijk veel namelijk
secricible schreef:Op dit moment is de vaccinatiebereidheid 76% volgens RIVM. Het zal er vanaf hangen hoe de besmettelijkheid beïnvloedt wordt hoe dat uitpakt.
Maar ik deel je mening dat ik dat een interessant aspect vindtik vind niet dat de samenleving op slot mag blijven voor doe mensen. En ook dat de zorg daarvoor niet verder belast mag worden.
elnienjo schreef:moonsparkle schreef:Is er eigenlijk al iets bekend over of je inderdaad straks een vaccinatie paspoort moet hebben? Of is het zo dat als landen onder een bepaald aantal besmettingen zit je dan gewoon mag komen? En hoe zit het met versoepelingen als je al gevaccineerd bent?
Ik heb 'm in mijn gele boekje (internationaal vaccinatiepaspoort) bij laten schrijven
moonsparkle schreef:https://www.sdu.nl/shop/het-vaccinatieb ... ylaxe.html
Dat is dit gewoon? Dan ga ik deze voor de zekerheid bestellen.
Sheran schreef:Over AZ boven de 60/65 is toch nog helemaal weinig bekend?
Jessix schreef:Sheran schreef:Over AZ boven de 60/65 is toch nog helemaal weinig bekend?
Mijn moeder, 67, is er helemaal druk over. Heeft het er natuurlijk met iedereen over die het maar horen wil en ja die kennen natuurlijk allemaal wel weer mensen met bijwerkingen.Ik probeer dat uit te leggen dat bijwerking als in, een dag niet lekker, pijn in je arm, wat koorts, etc. wel normaal is, maar de enge verhalen maken meer indruk.
Ik ben benieuwd wat haar keuze uiteindelijk zou zijn en denk dat er wel meer mensen zijn die twijfelen nu.
Coby schreef:Zojuist weer een test gedaan ivm besmette leerling in mijn groep. Hele groep moet in quarantaine. De medewerker van de GGD noemde het aantal besmettingen onder kinderen enorm hoog op het moment binnen de scholen.
Sheran schreef:Coby schreef:Zojuist weer een test gedaan ivm besmette leerling in mijn groep. Hele groep moet in quarantaine. De medewerker van de GGD noemde het aantal besmettingen onder kinderen enorm hoog op het moment binnen de scholen.
Hopelijk negatief, Coby
Aan de ene kant ben ik blij dat er nu zo veel besmettingen in het basisonderwijs aan het licht komen die anders onopgemerkt zouden zijn gebleven, aan de andere kant vind ik het van de zotte dat ze daar de docenten zonder veel extra maatregelen of vaccinaties voor plempen.
Citaat:EMA-medewerker: verband AstraZeneca-vaccin en zeldzame vormen van trombose
Er is een verband tussen het AstraZeneca-vaccin en de ernstige en zeldzame combinatie van bloedstolsels (trombose) en een laag aantal bloedplaatjes. Dat zegt Marco Cavaleri, hoofd vaccinatiestrategie van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), tegen Italiaanse media. Het Europees Medicijnagentschap bevestigt zijn uitspraken niet.
Cavaleri zegt dat er onder gevaccineerde jongeren meer meldingen zijn dan je mag verwachten van trombose in de hersenen in combinatie met een tekort aan bloedplaatjes. Hij zegt dat de voordelen van het vaccin nog altijd groter zijn dan de mogelijke risico's, maar zegt ook dat "jonge vrouwen minder last hebben van covid-19" en dat voor hen opnieuw moet worden bepaald of de voordelen nog opwegen tegen de nadelen.
Een woordvoerder van het Nederlandse College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) noemt de opvattingen van Cavaleri "een individueel standpunt". Het comité dat er binnen de EMA over gaat vergadert vandaag over het onderwerp, pas morgen komt het agentschap met een standpunt.
Half maart zei EMA dat er geen verband aanwijsbaar is tussen het AstraZeneca-vaccin en trombose in algemene zin. Over zeldzame en ernstige trombose-gevallen zei EMA toen dat een verband met het vaccin niet was vastgesteld, maar ook niet kon worden uitgesloten.