Toen de verplichting op mondmaskers kwam zag je die dingen ook verschijnen vooral bij horeca personeel net als die plastiek spatborden
Je mag ze wel gebruilen met een mondmasker eronder

Ze schijnen o,o bescherming te bieden
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tallie1979 schreef:karuna schreef:Lestrange ik heb voor kortademige momenten een kapje gekocht dat in duitse winkels wordt geaccepteerd als mond neus masker, heb het in nederland ook al gedragen zonder commentaar.
Het idee is zoiets. Heb het alleen elders gekocht voor veel minder al langer geleden
https://www.bol.com/nl/p/transparant-mo ... oductImage
Ik zag deze van de week ook al ergens voorbij komen. Deze geeft echt helemaal geen bescherming en vangt ook echt helemaal niks op. Dus als het jou om de bescherming te doen is of tegen de verspreiding, dan is dit niet de juiste keus. Ik snap je redenering, maar niks opdoen heeft het zelfde effect, helaas.
MyWishMax schreef:Lestrange01 schreef:Jongens hoe doen jullie dat met het dragen van een mondkapje bij kortademigheid? Ik heb POTS, waardoor mijn hartslag regelmatig binnen enkele seconden naar de 140 - 160 stijgt. Dat geeft hetzelfde gevoel alsof je net bent wezen joggen. Ik ben dus erg kortademig en hap bij het praten vaak naar adem (alsof ik heel diep aan het zuchten ben). Ik ben vorige maand een dagje in Antwerpen geweest en daar is het dragen van een mondkapje verplicht. Het was een hel. Ik moest meerdere keren stoppen met lopen en praten en ik was zo erg aan het hijgen dat het leek alsof ik daadwerkelijk net was wezen rennen. (heel charmant, want ik was op een date)
Ik heb dat buiten adem sowieso met pratensamen met die hoge hartslag niet handig natuurlijk. Wat bij mij helpt is bewust rustiger praten en op ademhaling letten. Met bewegen kan ik eigenlijk ook niet praten, maar mondkapje maakt het niet erger als ik maar op let dat ik rustig praat. Ik praat ook altijd heel snel zonder tijd te nemen om te ademen, dus kijk eens of het helpt als je echt op ademhaling let (niet te hoog ook) en niet te snel praten.
karuna schreef:Tallie, ik kreeg deze in een duitse supermarkt als tip. Daar accepteren ze als bescherming van personeel en klanten. Personeel heeft ze zelfs gekregen als hulpmiddel. Het plastic zit tot boven de neus en de witte rand onder sluit bij mij onder aan mijn kin en vangt daar eea op. Ik draag deze ook zo min mogelijk maar het is beter als niks of heel benauwd worden en onderuit gaan. Eerste voorkeur is de gevormde katoenen, tweede keuze de wegwerp, derde keuze deze doorzichtige dingen.
pmarena schreef:nynke55 schreef:Eerlijk gezegd zou ik blij zijn als het verplicht werd, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Hier zijn weinig besmettingen en zie je ze ook nauwelijks. Het voelt dan ook aanstellerig om er 1 te dragen.
Precies
Als ze willen dat er overal in winkels e.d. mondkapjes gedragen worden, dan moeten ze dat gewoon verplichten. Dan is het voor iedereen duidelijk dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten en kunnen winkeliers ook makkelijker handhaven. Je hoeft geen mondkapje op - maar dan mag je de winkel ook niet in.
Je kan het nu imo mensen (zonder klachten) niet kwalijk nemen dat als ze zien dat er nauwelijks iemand een mondkapje op heeft in de supermarkt, ze daar zelf ook geen zin in hebben om een beetje interessant te lopen doen daar binnen door er wel 1 op te zetten. Je wil wel een beetje de indruk hebben dat het een groeps-effort is. Dat jij het doet voor die anderen maar zij ook voor jou
Daarom moeten ze het ook gewoon verplicht stellen in winkels enzo. Voor iedereen fijner want het is dan voor iedereen duidelijk, winkeliers kunnen handhaven, en je zit dan met zijn allen in hetzelfde schuitje.
Niet dat gedoe van nu met al die scheve gezichten.
Relaxed schreef:bigone schreef:Bij zo goed als alle winkels waarbij geweest ben hangt bescherming tussen klant en cassiere .
Ja dat was ook het excuus van mijn vriendin, maar zij doet ook de controles van de zelfscan en moet mensen helpen met de zelfscan en dan zit er natuurlijk niets tussen..
Relaxed schreef:bigone schreef:Bij zo goed als alle winkels waarbij geweest ben hangt bescherming tussen klant en cassiere .
Ja dat was ook het excuus van mijn vriendin, maar zij doet ook de controles van de zelfscan en moet mensen helpen met de zelfscan en dan zit er natuurlijk niets tussen..