Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:55

_Lorette_

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:58

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:24

Ik krijg net een melding van bz dat reisadvies Slovenië veranderd is, het bericht opent alleen niet, geeft een storing aan

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:35

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Laatst gewijzigd op: 21-08-2020 | Nog steeds geldig op: 21-08-2020

Slovenië heeft besloten per 21 augustus opnieuw reisbeperkingen in te stellen voor reizigers uit Nederland omdat het aantal besmettingen in Nederland is toegenomen. Bij aankomst in Slovenië geldt voor reizigers uit Nederland een strikte thuisquarantaine van 14 dagen. De kleurcode van het land is daarom aangepast van ‘geel’ (let op: veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Als u vanuit Slovenië terugkomt in Nederland hoeft u NIET in thuisquarantaine te gaan. Er is geen verhoogd risico op toename van coronabesmettingen vanuit dit land voor Nederland. Zie voor meer informatie de rubriek ‘Veiligheidsrisico’s’ en ‘Coronavirus’.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:57

Sorry ik had de link weggeklikt..was van de ambasade.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:26

Nou mocht ik nog twijfels hebben of ik op vakantie wilde dan is dat opgelost. Ik ga morgen alles maar annuleren. En dan doen we een paar dagen in Nederland, hopelijk het NK en ik ga aan mijn stiefmoeder maar even vragen of we later in het jaar nog een keer in haar huis op Texel terecht kunnen voor een lang weekend.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:45

He balen Katja -O- Maar het is dan nu ook maar duidelijk.. Dan ben je in ieder geval van die onrust af.

Wij vertrekken overmorgen en ik vind het zó spannend! Maar tegelijkertijd er ook ontzettend veel zin in, zijn er beiden zo aan toe om er even uit te zijn. Vermijden drukte, gaan lekker de natuur in en vooral genieten van elkaar en geen drukte rondom werk of paarden.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:47

We wilde komende week in NL op vakantie maar de weersvoorspelling was niet zo best dus zijn we afgelopen woensdag naar Noord Frankrijk gereden, de Elzas-streek/Vogezen. Tot nu toe erg mooi. Binnen overal mondkapjes op wat wel even wennen is maar ook niet super erg want we zijn vooral lekker in de natuur. Helaas was bij het eerste hotel wel het zwembad/bubbelbad dicht vanwege COVID dus daar konden we niet in na een dag hiken. Nog geen idee of dit standaard is maar we gaan nu dus niet meer speciaal een hotel uitzoeken op een wellness gedeelte dus het huidige hotel heeft het niet.

(Wie nog tips heeft trouwens graag! We hebben pas dinsdag besloten hiernaartoe te gaan dus de route is dit keer niet heel erg voorbereid)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 20:16

listiglistje schreef:
Margoooo schreef:
Een vriend van me gaat naar Griekenland op kite vakantie en heeft mij meegevraagd maar ben intens aan het twijfelen corona wise.. Een test kost 90E, maar ik vind het vooral rot dat je vast kan komen te zitten.. Verzekering dekt ook niets als t naar rood/oranje gaat...

Of dat je zelfs kan gaan!

[img]m/44SiZk.jpg[/im]

Daarbij zou ik sowieso met je vriendin gaan :( (leest mee in een ander topic)

Aii ja dat lijkt me ook wel een geregel idd.. Ik ben er nog niet over uit.. Het is zo verleidelijk, maar misschien moet ik gewoon accepteren dat dat soort exotische oorden er dit jaar gewoon niet in zitten..

Ik heb de vriendin voorgelegd dat ik wil kiten overigens, dus nu ligt de bal bij haar. Ik ga niet 3 weken weg zonder mijn kite spullen terwijl ik dat super graag wil doen. Ik hoop dat we een compromis kunnen vinden, want ben het met je eens helemaal niet samen gaan is heel banketstaaf en rot.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:33

Ik kom net van het reisbureau, ga 10 september naar Lanzarote :) Hopen dat er in de tussentijd niks verandert.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:34

Dapper hoor, ik zou dat niet aandurven. De cijfers stijgen me veel te hard momenteel.

Wij zitten (vriendin en ik) in een huisje in Sauerland, Duitsland. Nu zijn we er maar een weekendje en met de auto dus we kunnen elk moment terug gelukkig. We zitten dichtbij een plaatsje wat normaal heel toeristisch is (Korbach). Maar er loopt nu letterlijk geen kip over straat. Nou dat is ook niks kan ik je vertellen. Dus we zijn vandaag maar naar Winterberg geweest. Daar waren wel wat meer mensen maar alsnog was het erg rustig. Wel fijn, want we houden normaal allebei niet zo van drukte. Morgen gaan we naar een kasteel / historisch stadje. Hopelijk is het daar ook rustig haha. Kan ik goed kijken in het museum enzo. :=

Maar in Korbach waar dus alleen locals zijn hebben de mensen in de restaurants echt niet allemaal een mondkapje op. Personeel wel maar op het terras lopen de mensen gewoon zonder. Vooral de ouderen. Zitten ook rustig in grote groepen (max 10 mag hier) bij elkaar aan tafel gezellig te doen. Oude mensen houden ook slecht afstand en niemand gaat aan de kant voor elkaar. Pas als je heel defensief stil gaat staan doen ze het pas haha.
Maar verder is het wel echt prachtig en genieten. :)

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:55

boeflover schreef:
We wilde komende week in NL op vakantie maar de weersvoorspelling was niet zo best dus zijn we afgelopen woensdag naar Noord Frankrijk gereden, de Elzas-streek/Vogezen.

(Wie nog tips heeft trouwens graag! We hebben pas dinsdag besloten hiernaartoe te gaan dus de route is dit keer niet heel erg voorbereid)

Mijn zus is net terug uit de Elzas, Weinbourg. Mooie foto's voorbij zien komen iig. Wijnproeverij, Flamkuchen eten, bezoek aan Völklinger Hütte (industrieel erfgoed, staalfabriek).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 00:15

De Balearen zijn door België op rood gezet en ze zijn begonnen met repatrieringsvluchten te organiseren voor landgenoten die nu ginds op vakantie zijn.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 01:30

Wij hebben maar besloten om het op vakantie gaan uit ons hoofd te zetten. De kans op o.a. in quarantaine moeten, is me te groot. Ik wil graag naar paardlief kunnen na een vakantie. Hopelijk in 2021 weer een gunstiger vakantieseizoen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 05:25

Wij vertrekken nu naar oostenrijk. <3

Slovenië/kroatie - > oostenrijk +14 uur vertraging bij de Karawanketunnel... Rode kruis deelt water uit.. Mensen staan zonder brandstof..zonder eten en drinken..

Heftig daar..
Inmiddels laten ze mensen na de tunnel doorrijden zonder enige controle!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 07:10

Wij vertrekken vandaag! Best spannend maar ook veel zin in :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 07:27

Veel plezier allemaal die nog op vakantie gaan/ zijn

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 07:29

Berdien schreef:
Wij vertrekken vandaag! Best spannend maar ook veel zin in :D

Fijne vakantie!!

Waar ging je ookalweer heen?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:44

Jolliegirl schreef:
Wij vertrekken nu naar oostenrijk. <3

Slovenië/kroatie - > oostenrijk +14 uur vertraging bij de Karawanketunnel... Rode kruis deelt water uit.. Mensen staan zonder brandstof..zonder eten en drinken..

Heftig daar..
Inmiddels laten ze mensen na de tunnel doorrijden zonder enige controle!

Veel plezier! Ook voor de anderen die gaan of reeds onderweg zijn.

Ik snap niet dat mensen zonder spullen komen te zitten. De hele zomervakantie is het al ruk bij de Karawanketunnel. Soms kan je iets overvallen, maar dit is eigenlijk de hele zomer al zo.

Over het algemeen ervaar ik ook dat de ouderen de regels minder in acht nemen.

MarlindeRooz Zou het ook kunnen dat de vakantie ten einde zijn dat het daardoor ook rustiger is? Maar geniet nog even van de rust.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:57

Nouja een beetje drukte á 4 5 uur wachten is prima...
Maar 14 tot 16 uur STILstaan en geen kant op kunnen is wel extreem vind je niet?

Het rode kruis komt niet voor niets mensen voorzien van drinken en eten..

En oostenrijk heeft de controles geschrapt om verdere ellende te voorkomen.

Wij hebben nog nooit stilgestaan bije karawanke

Wij hebben echt nog nooit stilgestaan bij de Karawanketunnel :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:35

Varekaj schreef:
De Balearen zijn door België op rood gezet en ze zijn begonnen met repatrieringsvluchten te organiseren voor landgenoten die nu ginds op vakantie zijn.

Ja inderdaad. 28 lege vliegtuigen stuurt TUI op :P
Ik vraag mij af of al die mensen ook getest zullen worden bij aankomst :=

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:12

Jolliegirl schreef:
Nouja een beetje drukte á 4 5 uur wachten is prima...
Maar 14 tot 16 uur STILstaan en geen kant op kunnen is wel extreem vind je niet?

Het rode kruis komt niet voor niets mensen voorzien van drinken en eten..

En oostenrijk heeft de controles geschrapt om verdere ellende te voorkomen.

Wij hebben nog nooit stilgestaan bije karawanke

Wij hebben echt nog nooit stilgestaan bij de Karawanketunnel :')

Dit is idd Heel extreem, op de heenweg hebben wij een andere route genomen omdat er 5 u file stond in juli en terug hadden we 0 vertraging.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:34

Ik zeg ook niet dat het normaal is maar sommige mensen gaan weg zonder een fatsoenlijke voorbereiding. Er kan jee altijd iets overvallen maar het is de hele zomer al flink druk aldaar. Dit is ook wel extreem maar dat er mensen zonder drinken zitten vind ik dan wel raar. Want er ontstaat niet zo maar ineens 14 uur vertraging

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:35

Dit is wél in 1 klap ontstaan.
Oostenrijk kreeg ineens opdracht nog maar 50 auto's per uur door te laten...
Leuk als je met 2 kids een paar sikspacks water bij je hebt.. Maar dat raakt op he :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:06

Dit is ontstaan omdat er van ene op andere moment alle personen die grens overkomen geregistreerd moeten worden om met quarantaine. Ja dat houdt op, erg op