Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:08

Photograph schreef:
Kan iemand mij duidelijk vertellen wanneer de scholen weer opengaan? Me moeder is in de war of het nu ook 1 juni is geworden of dat ze gewoon op 6 april opengaan.

Examens gaan niet door, waarom gewone lessen dan wel? Dus ik zou maar eerder van die 1 juni uitgaan.
Kan het hoogstens meevallen. :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:09

F_Orumster schreef:
Met een karretje creeer je meer onderlinge afstand, plus minder contact tussen mens en product bij mensen die boodschappen op de arm nemen (waarin we moeten niezen) en dan toch weer terugplaatsen omdat ze zich bedenken.

Het handvat is vrij vlot schoon te maken.

En de rest wat de persoon voor je van het karretje aangeraakt heeft.

Ik baal ervan, ik wil geen vies karretje. Wil zo min mogelijk aanraken, scannen met mijn telefoon, in mijn tas/kar steken en weer weg.

PSvanLot

_Penotti schreef:
Photograph schreef:
Kan iemand mij duidelijk vertellen wanneer de scholen weer opengaan? Me moeder is in de war of het nu ook 1 juni is geworden of dat ze gewoon op 6 april opengaan.

Examens gaan niet door, waarom gewone lessen dan wel? Dus ik zou maar eerder van die 1 juni uitgaan.

De examens hebben niets met de gewone lessen te maken. Die staan los van elkaar.

Photograph

sureido schreef:
Photograph schreef:

Er is geen duidelijkheid hierover.

Handig dan

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:10

Hmm, oke ik snap het idee van het karretje. Maar ik vind het treintje wat iemand hier noemde oprecht wel een goed idee :') Misschien duurt winkelen dan langer voor de mensen die niet zoveel hoeven, maar zo kom je niet tegen, beloop je alle gangpaden dus kan je niks vergeten en hoef je geen contact te hebben.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:10

PSvanLot schreef:
F_Orumster schreef:
Met een karretje creeer je meer onderlinge afstand, plus minder contact tussen mens en product bij mensen die boodschappen op de arm nemen (waarin we moeten niezen) en dan toch weer terugplaatsen omdat ze zich bedenken.

Het handvat is vrij vlot schoon te maken.

En de rest wat de persoon voor je van het karretje aangeraakt heeft.

Ik baal ervan, ik wil geen vies karretje. Wil zo min mogelijk aanraken, scannen met mijn telefoon, in mijn tas/kar steken en weer weg.

Dan neem je een doekje en wat desinfectiemiddel mee en dan is het probleem ook opgelost wanneer de supermarkt zelf de karretjes niet schoonmaken.

Photograph schreef:
Handig dan

Wat had je dan verwacht? Dit is een ongekende situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:11

Instagram RIVM:
Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:12

Is er ook al eens goed nieuws? Is er bijvoorbeeld al gemeten of de lucht schoner is in Nederland of iets anders/leukers dan steeds maar meer (noodzakelijke) maatregelen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:12

Photograph schreef:

Inderdaad. Wij als school bekijken dit ook per moment. School communiceert dit ook. Of ingeval ga ik vanuit. Mijn leerlingen en hun ouders hebben zeker wel 4 brieven gehad met informatie.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:13

Photograph schreef:
sureido schreef:

Er is geen duidelijkheid hierover.

Handig dan

Hoezo? Er is toch helemaal geen aanpassing gedaan voor andere dingen behalve het samenscholen etc.

De aanpassingen die voor 6 april gedaan zijn worden allemaal pas rond die datum al dan niet aangepast.

_Penotti

PSvanLot schreef:
De examens hebben niets met de gewone lessen te maken. Die staan los van elkaar.

Klopt, maar de reden van niet doorgaan is het veel mensen bij elkaar.
Dat lijkt me in een klas niet veel anders.

Daihyo

Storm schreef:
Is er ook al eens goed nieuws? Is er bijvoorbeeld al gemeten of de lucht schoner is in Nederland of iets anders/leukers dan steeds maar meer (noodzakelijke) maatregelen?

Ik kwam deze tegen op LinkedIn: https://www.linkedin.com/pulse/tilburg- ... HwTRvbI_Bg
Over omdenken gesproken. Vond het wel een interessante positieve gedachtengang.

kiki1976

Is de echte ouderwetse Dettol nu eigenlijk ook voldoende met ontsmetten?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:14

_Penotti schreef:
Photograph schreef:

Online hebben leerlingen gewoon les dus als dat in het echt weer zou kunnen ? Zijn twee hele andere dingen.
Gewoon afwachten dus.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:16

Ik verwacht niet dat scholen op 6 April weer open gaan. Dan zou er wel een wonder moeten gebeuren.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:17

De Olympische Spelen worden dus toch naar 2021 verplaatst. Ik kreeg net een pushbericht.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:18

Ga er maar vanuit dat de scholen langer dichtblijven dan 6 April.

Ik was gister bij de jumbo en je kon je karretje met vochtige doekjes schoonmaken, heb dat gedaan al heb ik niet per se het gevoel dat het daadwerkelijk ontsmet.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:19

Bij ons is de regel er ook van de winkelwagentjes/mandjes. Wij hebben niet zoveel winkelwagentjes omdat ik werk bij een jumbo city dus daarom ook mandjes. De verplichting hiervan is ook zodat wij weten hoeveel mensen er in de winkel zijn. Wij mogen maximaal 110 mensen binnen hebben, dus wij hebben nu 110 mandjes/winkelwagentjes. Zodra deze op zijn mogen er dus geen mensen meer naar binnen. Het is dus ook een manier om te kunnen handhaven hoe veel mensen er binnen zijn en we niet over de max. heen gaan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:20

Bij gebrek aan , handschoenen etc, volstaan boterham/diepvrieszakken ook wel voor eenmalig gebruik. Gewoon aantrekken als je de auto uitstapt en binnenste buiten uit trekken zodra je wagentje weg zet in de rij en vervolgens weggooien.

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:20

110 personen/klanten vind ik veel. Of is het een mega jumbo?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:21

Daihyo schreef:
Storm schreef:

Ik kwam deze tegen op LinkedIn: https://www.linkedin.com/pulse/tilburg- ... HwTRvbI_Bg
Over omdenken gesproken. Vond het wel een interessante positieve gedachtengang.

Wauw! Dat klinkt wel heel erg mooi. En net op tijd voor mijn zomervakantie :')

Mungbean

Loretta schreef:
Ik verwacht niet dat scholen op 6 April weer open gaan. Dan zou er wel een wonder moeten gebeuren.

Wanneer is in NL de paasvakantie?
Bij ons is ook tot 6 April gezegd maar op 7 April begint hier de paasvakantie en die duurt 2 weken, dus tot 19 April gaat ben ik verzekerd van een kind thuis.

PSvanLot

Loretta schreef:

Ik zit zelf in het onderwijs, en wij hebben de gedachte dat het met 2 weken verlengd wordt en dan meteen de meivakantie er achteraan. Dan zijn we tot en met 3 mei nog thuis.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:22

Melisssx schreef:
Bij ons is de regel er ook van de winkelwagentjes/mandjes. Wij hebben niet zoveel winkelwagentjes omdat ik werk bij een jumbo city dus daarom ook mandjes. De verplichting hiervan is ook zodat wij weten hoeveel mensen er in de winkel zijn. Wij mogen maximaal 110 mensen binnen hebben, dus wij hebben nu 110 mandjes/winkelwagentjes. Zodra deze op zijn mogen er dus geen mensen meer naar binnen. Het is dus ook een manier om te kunnen handhaven hoe veel mensen er binnen zijn en we niet over de max. heen gaan.

Moet wel iedereen ook een mandje of wagentje pakken.
Ik weet dat in de huisreglementen staat dat het moet.
Maar ik denk zeker nu dat mensen die maar een paar dingen nodig hebben geen vies mandje vast willen pakken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:22

Sizzle schreef:
Loretta schreef:

Wanneer is in NL de paasvakantie?
Bij ons is ook tot 6 April gezegd maar op 7 April begint hier de paasvakantie en die duurt 2 weken, dus tot 19 April gaat ben ik verzekerd van een kind thuis.

Bij de meeste scholen 20 april meivakantie, maar er zijn ook enkele scholen die 27 april beginnen. Allemaal 2 weken.