Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 16:16

Als jullie je ergeren aan een Kia die het verzon met 140 in te voegen, dat was ik :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 16:55

Inderdaad, crime om zelf een autolampje te vervangen. Heb bij mijn Fiatje 500 ooit een koplamp kapot gehad, bleek na openen motorkap ook niet zelf te vervangen, heb je een technische opleiding van 50 jaar voor nodig ofzo denk ik. Snap ook niet waarom dat niet een beetje makkelijker gemaakt wordt, nu moet je eerst naar de garage of een handige Harry in de kraag vatten ofzo...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 17:00

Bij mijn Landrover Freaklander moest de hele koplampunit eruit om 1 lampje te wisselen. Schrok me rot toen ik het zag ( en de rekening kreeg) -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 17:54

Geldklopperij voor de garages is dat. Heel ergerlijk.

Gisteren kwam iemand mij voorbij op een 2 baans snelweg. Ik reed zo rond de 110/115.
Vervolgens gaat hij voor mij naar rechts en gaat dan remmen |o
Zout op joh daar kan ik zo slecht tegen, zo veroorzaak je files en/of ongelukken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 17:57

Zo had ik er gisteravond heen en weer naar Amsterdam ook een paar. En ook een paar die ± 120 reden en waar ik met 130 voorbij wilde, en die dan gas bijgeven als je er half naast rijdt :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 22:03

Die heb je veel in Amsterdam, Exitium.
Laatst ik wou ik richting A9 - A2, en ik kon nog met 100 naar links,
en voor ik het wist had ik een dikke Mercedes in m'n kont zitten.
En die gast heeft echt tot aan dat ie richting Amstelveen moest doorgedrukt, flikker op joh!
Ben 100 blijven rijden, maar echt je word op sommige punten echt de weg afgedrukt
omdat zij harder dan 100 willen en moeten rijden..
En als je te laat bent, had je eerder van huis moeten gaan.

Ik heb vooral een hekel aan bumperklevers, kan ik zo niet tegen..
Soms echt de neiging om af te remmen en dan daarna normaal door te rijden,
maarja daar maak je geen vriendjes mee..

Of inderdaad de mensen die dan harder rijden en voor je gaan rijden en afremmen.. Waarom?
Je hebt niemand voor je rijden, ja aantal meters verder op maar niet meteen voor je, rij gewoon door.

Wat ook in is tegenwoordig geen richting aangeven als je een rotonde af gaat,
als je het aangeeft dan kan ik door en niet wachten tot er al weer een volgende auto aan komt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 02:15

Zondagsrijders.....

Echt, zet die auto op een parkeerplaats, koop een dagkaart voor 7 euro en ik neem je de hele dag mee met de bus door de mooiste gebieden van Nederland. Maar ga geen 50 rijden op een 80 weg voor mijn neus. Ik heb een dienstregeling en die loopt mooi de soep in door dit soort figuren...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 08:19

JPitty schreef:
Inderdaad, crime om zelf een autolampje te vervangen. Heb bij mijn Fiatje 500 ooit een koplamp kapot gehad, bleek na openen motorkap ook niet zelf te vervangen, heb je een technische opleiding van 50 jaar voor nodig ofzo denk ik. Snap ook niet waarom dat niet een beetje makkelijker gemaakt wordt, nu moet je eerst naar de garage of een handige Harry in de kraag vatten ofzo...

Ik heb een keer een handige Harry ingeschakeld bij het vervangen van een lampje van mijn Alfa. Toen ik na een half uurtje weer bij hem kwam bromde hij: "Het is geregeld. Vraag me dit nooit meer." En toen zag ik de 2 verse pleisters om zijn vingers.....

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 09:21

Ik snap dat een lampje niet zomaar gestolen zou moeten worden. Maar het zou toch wel moeten kunnen door een speciaal slot bv op de lampen te zetten die je met een sleutel kan openen? Dan kun je hem zelf vervangen. Of denk ik dan te simpel? Dit zijn dingen, net als ruitenwissers vloeistof, die je zelf zou kunnen doen denk ik?

Was het weer zo'n dag Anne? Ik merkte het zaterdag ook al, mensen die stelselmatig 50 rijden waar ze 80 mogen. Af en toe weer naar 80, en dan weer terug. Zo blijf ik schakelen. :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:18

Nah, te simpel gedacht. Het gaat niet om stelen, het gaat erom dat bij oudere auto's een lampje het niet meer deed door een simpele tik tegen de lamp, waardoor je dus zonder licht reed. Daarom zijn die lampen nu veel beter beschermd. De reden is verkeersveiligheid.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:46

Tot zover begrijp ik je helemaal Avalanche. Maar het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Het moet toch mogelijk zijn dat die dingen stevig worden ingebouwd, dat ze niet uitschieten bij een tik tegen de lamp, maar tegelijkertijd wel makkelijk zelf te verwisselen zijn? Dat zou de verkeersveiligheid nog verder ten goede komen namelijk. Lampje kapot? Even snel een parkeerplaats/tankstation/carpool opzoeken, lampje wisselen en we kunnen weer door. Stuk laagdrempeliger dan eerst bij de garage of je handige harry langs moeten daarvoor. Bij fietslampen kan dat toch ook? Ik zie een leuke uitdaging voor autofabrikanten denk ik.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:51

JPitty schreef:
Tot zover begrijp ik je helemaal Avalanche. Maar het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Het moet toch mogelijk zijn dat die dingen stevig worden ingebouwd, dat ze niet uitschieten bij een tik tegen de lamp, maar tegelijkertijd wel makkelijk zelf te verwisselen zijn? Dat zou de verkeersveiligheid nog verder ten goede komen namelijk. Lampje kapot? Even snel een parkeerplaats/tankstation/carpool opzoeken, lampje wisselen en we kunnen weer door. Stuk laagdrempeliger dan eerst bij de garage of je handige harry langs moeten daarvoor. Bij fietslampen kan dat toch ook? Ik zie een leuke uitdaging voor autofabrikanten denk ik.

Welk belang heeft de fabrikant erbij? Nog even los van de vaststelling dat je veel van die lampjes van tegenwoordig niet eens meer met de blote hand mag aanraken maar dat je er handschoenen bij moet dragen ivm de levensduur van het lampje.

Vroegah had iedere (nieuwe) auto een setje reservelampjes. Ik kan nu niet eens meer herinneren wanneer ik zo'n setje nog eens gezien heb.....

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 15:54

Ik heb nog zo'n setje lampjes in mijn auto liggen :j Kwam mee toen ik de auto kocht.

De fabrikant kan dan voor elk type/model auto dat ze maken, ook lampjes in het assortiment opnemen en verkopen. Dat kan hun belang zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 16:10

JPitty schreef:

Ik denk dat het een het ander wel uitsluit.
Moderne auto's zijn afhankelijk van elektronica en het kan best zijn, dat jij het correct doet, maar de buurman een fout maakt waardoor er kortsluiting ontstaat. Onderschat de domheid van mensen niet :)

Het is niet meer een kwestie van even een lampje eruit draaien, en een nieuwe erin zetten. Er zit een heel net aan elektronica om die lampen heen, zodat ze automatisch aan en uit gaan, maar ook reageren op wat de sensoren van de auto aangeven.
Als we het over oudere auto's hebben, waren die voor het grootste deel mechanisch, afgezien van de startmotor die wordt gestart door een 12V accu. De rest was allemaal mechanica. Nu heb je te maken met een boordcomputer die veel meer doet dan jij weet. Die computer kan diagnosticeren, lekken aangeven, aangeven dat je vloeistofpeil te laag is, en zo verder. Maar om dat te kunnen doen zitten er overal in je auto sensoren, en die sensoren moeten hun werk kunnen doen. Ook bij de lampen zitten sensoren, die bijvoorbeeld bij daglicht je lichtstraal naar beneden richten, en 's nachts verder naar voren.
Overdag is het doel van lampen met name gezien worden, maar jij kunt prima zien. 's Nachts is het doel om zelf te kunnen zien, en daarvoor is een andere instelling van je lampen nodig en een andere intensiteit. Dat doet je auto allemaal voor je. Als wij dat zelf moeten doen, vergeten we dat namelijk de helft van de tijd. Maar om dat te kunnen doen, is die sensor nodig, en als jij je lampje verwisselt, maar vergeet om de sensor weer correct aan te sluiten heb je morgen een probleem. En dat is de reden dat fabrikanten het zo lastig maken om het zelf te doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 16:16

Ik kwam net aan op de parkeerplaats en er kwam rechts een fietser voorbij. Precies op het moment dat fietser bijna langs een parkeervak met daarin een auto reed kwam die bewuste auto naar voren. ( stond achteruit ingeparkeerd) iets met niet kijken voor je wegrijdt :+ ging echt nét goed.

Vervolgens rij ik een stukje verder… Rijd een andere fietser bijna een voetganger aan, omdat de voetganger niet op of omkeek voor ze de weg op liep. Totaal in gedachten verzonken denk ik, oeps :o

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:46

Mensen zijn soms drukker met andere dingen dan dat ze bezig zijn met deelnemen aan het verkeer.

Ik ben nu zelf een ergernis.
Auto staat dwars voor de carport. Man wilde inparkeren en versnelling deed niks meer.
Samen zoveel mogelijk de auto aan de kant geduwd. Staat nog wel iets inde weg. Maar onder een lantaarnpaal.
Garage komt hem morgen ophalen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:35

File...en dat er mensen zijn die gewoon door rijden terwijl er een dikke rode kruis aan komt..
Geef je de ruimte om ze in te laten voegen, maar rijden gewoon door.. >;)

Was echt blij dat er een politiewagen aan kwam rijden, en je ziet ze echt als geschrokken muizen de rij inschieten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:07

Siggislief schreef:
File...en dat er mensen zijn die gewoon door rijden terwijl er een dikke rode kruis aan komt..
Geef je de ruimte om ze in te laten voegen, maar rijden gewoon door.. >;)

Was echt blij dat er een politiewagen aan kwam rijden, en je ziet ze echt als geschrokken muizen de rij inschieten.

Stond vandaag nog een leuk filmpje van op Dumpert :Y)

https://www.dumpert.nl/item/100079701_beae2043

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:19

Mijn god, ik heb net 1u40 gedaan over een stukje van normaal een half uur -O- Ik moest vlakbij kantoor de rotonde rechtdoor, maar aangezien alles vast stond werd de rotonde door iedereen geblokkeerd.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 15:51

Die bij de A27? En je bent blijven staan? :+

Edit: Oh wacht, ochtend. Je kwam van de snelweg af dan waarschijnlijk :x
Laatst bijgewerkt door Exitium op 19-12-23 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:12

Arme jij......

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 17:29

Exitium schreef:

Ik kwam de A27 af ja, iedereen op kantoor was aan het klagen over de drama := Heb collega's die er 2-2.5 uur over hebben gedaan

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 19:32

Mensen met kleine kinderen achter op de fiets, zonder licht. Daar kan ik echt niet bij.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 19:45

_xManadisx_ schreef:
Mensen met kleine kinderen achter op de fiets, zonder licht. Daar kan ik echt niet bij.

Over fietsers en geen licht gesproken, maar zonder kids.

Jaren geleden moest ik nog braaf met de fiets naar mijn werk..(en ander soort werk)
Ik reed op een nogal donker stuk in Duivendrecht richting Amsterdam, en ik dacht langs 3 andere fietsers (mijn kant) voorbij te gaan.

En dan ineens uit het niets komt er een vrouw ZONDER licht mij tegemoet van de andere kant,
deze vrouw begon keihard TRRRRRRRRINGGGGGGGGG te roepen, dacht echt even wat gebeurt hier?

Snap dat totaal niet, het is donker en dan nog geen licht op je fiets en dan verwacht je van mij dat ik opzij ga van je Trrrrringggg!! 8)7

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:56

Ghostattack schreef:
Exitium schreef:

Ik kwam de A27 af ja, iedereen op kantoor was aan het klagen over de drama := Heb collega's die er 2-2.5 uur over hebben gedaan

Ja, beetje in de war door het tijdstip, dacht dat het onderweg naar huis was en dan had ik wel omgedraaid en binnendoor getrapt :')