[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:13

Ik wil geen kinderen, en de negen maanden daarvoor lijken me een hel. Dus no way dat ik draagmoeder zou worden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:36

Misschien voor mijn zus.Ze heeft geen kinderwens hoor.Maar de zwangerschap en bevalling kunnen voor de moeder ook verkeerd uitpakken.Dat is wel een groot risico.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:10

Heel soms vraag ik me wel af hoe het zou voelen om zwanger te zijn, gewoon iets wat ik nooit ga voelen en er daardoor geen voorstelling bij kan maken. Maar no way dat ik zou willen bevallen, dan maar niet voelen hoe het zou zijn om zwanger te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:32

Palmera schreef:
Captain schreef:
He gatsie, nee zwanger zijn en bevallen lijkt me echt een hel. Dat zou ik niet voor iemand anders doen. Het zou mooi zijn als mensen wat vaker accepteren dat iets niet gaat (bijv kinderen krijgen) ipv dat er een hele medische molen ingegaan wordt.

Dit is het probleem van deze wereld. Nee bestaat niet, het mag niet zo zijn dat iemands lichaam niet perfect genoeg is om een kind te krijgen. Accepteer gewoon dat je faalt. Zoals een ander een bril op zijn kop zet omdat hij ook iets niet perfects heeft: de ogen.

Maar zoals men tegenwoordig ook alles doet om de dood te voorkomen (met de huidige economische crisis om wat zieken en ouderen iets langer te laten leven als triest hoogtepunt) moet ook een niet geschikt lichaam tóch geschikt gemaakt worden. :r
Zo kennen wij mensen met een dochter die vrij zwakbegaafd/op de grens van geestelijk gehandicapt zit, en met haar willen ze nu een IVF-traject in gaan, “want ze is zo leuk met baby’s.” Ja, op een kinderdagverblijf waar ze twee ochtenden in de week wat aanrommelde als assistent. Echt, waar zit je dan met je verstand? 8)7

Draagmoeder zijn pieker ik ook niet over. Ben veel teveel gehecht aan mijn strakke buikje zonder striae. :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:01

Hilli schreef:
Voor het verhuren van je kippenhok of het doneren van eitjes is volgens mij altijd de eis dat je zelf al kinderen hebt en er geen meer bij wil. Of ik het nou wel of niet zou willen, ik ben er inmiddels toch te oud voor.

Ik las de eerste regel en dacht even dat ik het verkeerde topic aan had geklikt :o?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:12

fleurtjeuh schreef:
Ik ken dat gevoel best wel goed.
Vrienden van mij willen graag een kindje, zij heeft al een dochter uit een eerdere relatie. Maar zij heeft kanker gehad en geen baarmoeder meer.
Maar het zijn zulke leuke mensen die ik zo erg een kindje zou gunnen.
Als ik dat van mij aan haar zou kunnen geven zonder dat mijn genen eraan verbonden zouden zijn dat zou ik dat echt zo doen.

Persoonlijk ben ik heel erg tegen tweede leg. Zo zielig voor kind 1 die tussen z'n ouders op en neer moet pendelen terwijl moeder weer gezinnetje aan 't spelen is met man 2 en kind 2 die wél gewoon een gezinsleven heeft.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:40

Voor een tweede leg zou ik ook mijn broedhok niet uitlenen maar ik ken een homostel die heel graag een kindje willen. Ze zijn nu bezig met een adoptieproces maar als zij het zouden vragen zou ik het (zodra alles goed geregeld is en op papier staat natuurlijk) wellicht overwegen.
Ik weet namelijk zeker dat zij beter voor een eventueel kind zullen/kunnen zorgen dan dat ik kan bieden.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:56

Die situatie vind ik altijd zo sneu.

Twee mannen die er over het algemeen goed over nagedacht hebben (anders ga je zo’n traject niet in lijkt me). En dan moeten ze aan zoveel voorwaarden voldoen. Het duurt niet alleen lang, het is ook nog duur.

Ze zouden alle toekomstige ouders eens moeten doorlichten. Kijken wat er dan gebeurt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:12

Luxorvalkje schreef:

Twee mannen die er over het algemeen goed over nagedacht hebben (anders ga je zo’n traject niet in lijkt me). En dan moeten ze aan zoveel voorwaarden voldoen. Het duurt niet alleen lang, het is ook nog duur.

Ze zouden alle toekomstige ouders eens moeten doorlichten. Kijken wat er dan gebeurt.

Ik vind al die voorwaarden en onderzoeken wel terecht.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:30

_San87_ schreef:
Luxorvalkje schreef:

Tuurlijk. Maar Mieke van hierachter die geen cent te makken heeft en waarvan haar peuter de hele zomer een hele dag in dezelfde luier liep mag gewoon doorfokken. Dat vind ik dan niet helemaal eerlijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:56

Luxorvalkje schreef:
_San87_ schreef:

Tuurlijk. Maar Mieke van hierachter die geen cent te makken heeft en waarvan haar peuter de hele zomer een hele dag in dezelfde luier liep mag gewoon doorfokken. Dat vind ik dan niet helemaal eerlijk

Sja, dat heet recht op zelfbeschikking en soms is dat schrijnend, ja. Aangezien een geadopteerd kind dat nog niet heeft, snap ik helemaal dat er enorm gescreend en getest wordt. Je wil niet dat een kind, dat al een rugzak heeft, bij Mieke van hierachter terecht komt.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:12

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:52

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:15

Nee joh dat artikel, wat heftig :oo het zal je gebeuren. En allemaal zonder uitleg ook. Bizar. Hier zouden nou echt flinke claims op hun plek zijn.

Ontzettend sneu voor de baby overigens ook. Naar verhaal.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:18

Ja ik vraag me af wat er zou gebeuren in zo'n geval als je weigert..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:39

Captain schreef:

Dat zou ik in quatar niet doen als vrouw zijnde.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:07

Was vanochtend ook op het RTL4 nieuws. Echt bizar, en hoe machteloos ben je dan inderdaad, zeker in dat land.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:08

Vreselijk, inderdaad heb je in zo'n land niks te vertellen... wat traumatisch moet dat zijn.
Ook mede een reden dat ik nooit naar zo'n land zou durven gaan.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:16

Nou dat. Dat land trek je bij voorbaat aan het kortste eind als vrouw. Ik zou er ook bij voorbaat al absoluut niet heen gaan en zo'n bericht onderstreept dat maar weer. :\

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:22

Qatar is voor veel vluchten richting Australië en Nieuw Zeeland een veelgebruikte overstap. Ben er zelf ook eens geweest tijdens één van mijn vluchten van Europa naar Nieuw Zeeland. Ik zou er niet snel voor een vakantie naar toe gaan nee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:57

Captain schreef:
Gatverdamme.. :r

Hebben jullie dit gelezen: https://nos.nl/artikel/2353858-vrouweli ... qatar.html Bizar! :oo

En ik erger me dood aan zwangere collega die loopt te miepen over alles. |o Je HOEFT niet zwanger te zijn he? Daar heb je zelf voor gekozen.

Brrrrr :\... Echt vreselijk om dat mee te maken, in feite werden ze gewoon verkracht :r.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:02

Captain schreef:

Ik zou in eerste instantie denk ik kijken of ik contact op kan nemen met de ambassade.

Wat een afschuwelijke ervaring voor deze vrouwen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:38

Heb toch wel vaker dit soort verhalen gehoord, maar dan op zoek naar drugs.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:42

Wat verschrikkelijk zeg! Het zal je idd gebeuren :n Bah gruwelijk gebeuren

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:44

Ik mijd dit soort landen en luchthavens om die reden. Dan maar een duurder ticket.