Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Palmera schreef:Zo kennen wij mensen met een dochter die vrij zwakbegaafd/op de grens van geestelijk gehandicapt zit, en met haar willen ze nu een IVF-traject in gaan, “want ze is zo leuk met baby’s.” Ja, op een kinderdagverblijf waar ze twee ochtenden in de week wat aanrommelde als assistent. Echt, waar zit je dan met je verstand?Captain schreef:He gatsie, nee zwanger zijn en bevallen lijkt me echt een hel. Dat zou ik niet voor iemand anders doen. Het zou mooi zijn als mensen wat vaker accepteren dat iets niet gaat (bijv kinderen krijgen) ipv dat er een hele medische molen ingegaan wordt.
Dit is het probleem van deze wereld. Nee bestaat niet, het mag niet zo zijn dat iemands lichaam niet perfect genoeg is om een kind te krijgen. Accepteer gewoon dat je faalt. Zoals een ander een bril op zijn kop zet omdat hij ook iets niet perfects heeft: de ogen.
Maar zoals men tegenwoordig ook alles doet om de dood te voorkomen (met de huidige economische crisis om wat zieken en ouderen iets langer te laten leven als triest hoogtepunt) moet ook een niet geschikt lichaam tóch geschikt gemaakt worden.
Hilli schreef:Voor het verhuren van je kippenhok of het doneren van eitjes is volgens mij altijd de eis dat je zelf al kinderen hebt en er geen meer bij wil. Of ik het nou wel of niet zou willen, ik ben er inmiddels toch te oud voor.
fleurtjeuh schreef:Ik ken dat gevoel best wel goed.
Vrienden van mij willen graag een kindje, zij heeft al een dochter uit een eerdere relatie. Maar zij heeft kanker gehad en geen baarmoeder meer.
Maar het zijn zulke leuke mensen die ik zo erg een kindje zou gunnen.
Als ik dat van mij aan haar zou kunnen geven zonder dat mijn genen eraan verbonden zouden zijn dat zou ik dat echt zo doen.
Luxorvalkje schreef:Die situatie vind ik altijd zo sneu.
Twee mannen die er over het algemeen goed over nagedacht hebben (anders ga je zo’n traject niet in lijkt me). En dan moeten ze aan zoveel voorwaarden voldoen. Het duurt niet alleen lang, het is ook nog duur.
Ze zouden alle toekomstige ouders eens moeten doorlichten. Kijken wat er dan gebeurt.
_San87_ schreef:Luxorvalkje schreef:Die situatie vind ik altijd zo sneu.
Twee mannen die er over het algemeen goed over nagedacht hebben (anders ga je zo’n traject niet in lijkt me). En dan moeten ze aan zoveel voorwaarden voldoen. Het duurt niet alleen lang, het is ook nog duur.
Ze zouden alle toekomstige ouders eens moeten doorlichten. Kijken wat er dan gebeurt.
Ik vind al die voorwaarden en onderzoeken wel terecht.
Luxorvalkje schreef:_San87_ schreef:
Ik vind al die voorwaarden en onderzoeken wel terecht.
Tuurlijk. Maar Mieke van hierachter die geen cent te makken heeft en waarvan haar peuter de hele zomer een hele dag in dezelfde luier liep mag gewoon doorfokken. Dat vind ik dan niet helemaal eerlijk
Captain schreef:Gatverdamme..
Hebben jullie dit gelezen: https://nos.nl/artikel/2353858-vrouweli ... qatar.html Bizar!![]()
En ik erger me dood aan zwangere collega die loopt te miepen over alles.Je HOEFT niet zwanger te zijn he? Daar heb je zelf voor gekozen.