Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:21

MizzMontana schreef:
Verkoop je boeken dan per stuk? Of meerdere tegelijk?

Per stuk! Soms heb je iemand die er meerdere wilt kopen dan verlaag ik de prijs wat, maar ben bijna alle boeken kwijt. :D

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:29

Advertentie : "enkele beugelriemen." verder niks
Ik; wat is de lengte en is het leer?
na 3 dagen Ik: waarom geen antwoord?
direct Zij: omdat ik een begrafenis heb!!!! (uhm 3 dagen?)
Ik : gecondoleerd, maar in de tijd dat je dit tikt, had je het antwoord ook kunnen geven. Het was handiger geweest om het gelijk id adv te zetten, had ik je niet lastig hoeven vallen.
Zij: ik zal iets voor je tikken. SUKKEL!!!!
Ik: dank u.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:39

Hier toevallig van de week zochten zo'n ding voor de laatste beetje water uit ons zwembad te halen.
Op marktplaats gevonden 200 km bij ons vandaan.
30 geboden inclusief verzenden
Ja zegt die vrouw ga dat ding echt niet verzenden hoor dat is kei duur.
Manlief de prijs opgezocht door gestuurd.
O dat valt wel mee geld over gemaakt dat ding heeft ze direct op de post gedaan.
Helaas weekend ertussen dus dinsdag kwam hij binnen.
Doet het super zijn er echt blij mee.
Man kwam een grasmaaier bij ons ophalen maar had niet gepast.
Ik kon mijn muntjes niet gebruiken had de ochtend erop voor de oppas nodig.
Netjes zo'n betaling via marktplaats gedaan en iedereen is blij.

Vandaag via Facebook zo'n brander opgehaald van zo'n soldeerbout.
Gaf netjes aan ik kan pas zondag had namelijk geen gepast geld en zondag wel.
Iets met de winkels worden nu niet vrolijk om te wisselen met 3 kids erbij.
O zegt ze een tikkie kan ook net zo makkelijk ik zeg prima dan kan het eerder.
Uur later is mij man het gaan ophalen krijgt die toch een uitbrander dat hij geen geld bij had.
Ja zegt ie er zou toch betaald worden via een tikkie.
Dus toen hij thuis was kreeg ik het tikkie pas binnen netjes betaald hoor maar mijn man voelde zich wel behoorlijk banketstaaf aan de deur daar.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:43

pillow schreef:
Ik : gecondoleerd, maar in de tijd dat je dit tikt, had je het antwoord ook kunnen geven. Het was handiger geweest om het gelijk id adv te zetten, had ik je niet lastig hoeven vallen.

Is deze advertentie recent? Volgens mij heb ik op dezelfde verkoper gereageerd voordat de vorige advertentie verliep. Die communicatie verliep ook uiterst traag en werd uiteindelijk niet veel wijzer. Verkoper zal vast veel begrafenissen hebben gehad.

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:13

Uiteraard heb ik nog steeds geen antwoord en is er ook niemand geweest. :roll:

Dat van jullie is ook vervelend. Als verkoper wil je toch verkopen op deze manier raak je niks kwijt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:49

Daphara schreef:
pillow schreef:

Is deze advertentie recent? Volgens mij heb ik op dezelfde verkoper gereageerd voordat de vorige advertentie verliep. Die communicatie verliep ook uiterst traag en werd uiteindelijk niet veel wijzer. Verkoper zal vast veel begrafenissen hebben gehad.

Zaterdag. van Happyness

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:24

Ik heb een massage apparaat te koop staan, gewoon een simpele voor je rug enz.
Vraagprijs was 5 euro

krijg ik reacties als, kan je deze ook op de intieme zone gebruiken en of ik hem daar ook getest heb.

Ook nog iemand die hem wou maar had nu geen geld, gaf ze aan over 2 dagen geld te hebben, nouja prima. krijg ik een dag later een bericht dat het niet door kan gaan omdat de man waarmee ze een afspraak had niet gekomen was. Die man mocht haar vastbinden enz voor 15 euro.

En nog wat gekke reacties, uiteindelijk wel gewoon aan een normaal iemand kunnen verkopen.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:30

bcd94 schreef:
Ik heb een massage apparaat te koop staan, gewoon een simpele voor je rug enz.
Vraagprijs was 5 euro

krijg ik reacties als, kan je deze ook op de intieme zone gebruiken en of ik hem daar ook getest heb.

Ook nog iemand die hem wou maar had nu geen geld, gaf ze aan over 2 dagen geld te hebben, nouja prima. krijg ik een dag later een bericht dat het niet door kan gaan omdat de man waarmee ze een afspraak had niet gekomen was. Die man mocht haar vastbinden enz voor 15 euro.

En nog wat gekke reacties, uiteindelijk wel gewoon aan een normaal iemand kunnen verkopen.

Kan me voorstellen dat daar vreemde reacties op komen _O-

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:03

Algemene frustratie.

Mensen die bieden - je gaat akkoord - je hoort niks meer.

BIED DAN NIET! MAFKLAPPER!

Dat moest er even uit :-)

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:59

naomiiiii schreef:
MizzMontana schreef:
Verkoop je boeken dan per stuk? Of meerdere tegelijk?

Per stuk! Soms heb je iemand die er meerdere wilt kopen dan verlaag ik de prijs wat, maar ben bijna alle boeken kwijt. :D

Mag ik vragen wat voor soort boeken en wat je prijs ervoor is.

Ik heb veel boeken en ben zolangzamerhand aan het opruimen. Ik heb dan een doos boeken maar totaal geen reactie. Vandaar mijn vraag :o

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:21

beert schreef:
Algemene frustratie.

Mensen die bieden - je gaat akkoord - je hoort niks meer.

BIED DAN NIET! MAFKLAPPER!

Dat moest er even uit :-)

Andersom ook. Binnen 1 minuut na het verschijnen de vraagprijs geboden en dan dagenlang totaal geen reactie krijgen... Inmiddels staat de advertentie op gereserveerd en ik ben al zo lang op zoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:35

anca schreef:
naomiiiii schreef:

Mag ik vragen wat voor soort boeken en wat je prijs ervoor is.

Ik heb veel boeken en ben zolangzamerhand aan het opruimen. Ik heb dan een doos boeken maar totaal geen reactie. Vandaar mijn vraag :o

Ik heb vooral biografiëen, dus van astrid holleeder, rico verhoeven, anne faber etc. Heb bijna alles voor 5 euro verkocht. Heb nog maar 2 boeken over. :D

Die man die mijn gegevens wou dramt inmiddels nog steeds om mijn gegevens. Heb al 3x letterlijk gezegd dat ik die niet ga geven dus nu maar geblokkeerd. :+

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:06

Hier iemand die afgelopen week reageerde op een jas. Of ze mocht betalen als haar loon binnen was. Vind ik altijd prima maar er zit wel een stemmetje in m’n achterhoofd dat iemand er dan toch ineens van af ziet.
Maar vanochtend al gelijk betaald en het gaat straks op de post.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:45

Fijn Martine :)
Meestal word het inderdaad tóch niet betaald, maar nu het wel zo is heb je iemand extra geholpen die krap bij kas zat. Zo zie ik het maar!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:14

Heel bijzonder;

Er staat bij een hoes voor een bank: bieden
Dus ik vraag naar de vraagprijs, die is 80 euro. Dus ik bied 75, dat vind ik echt een heel net bod, toch?

Krijg ik terug; 80 staat er, sorry hoor.

Ja zet er dan gewoon een vaste prijs bij en niet bieden...

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:20

Merexa schreef:
Hmm, ik heb een bod gedaan op een kippenhok waar de verkoper mee akkoord ging. Hij heeft zijn tel. nr in zijn advertentie staan en hij wilde dat ik daarheen belde ipv. via bericht communiceren. Toch maar gedaan, klonk vriendelijk. Dus ik heb een adres gekregen en ik mag hem vanmiddag ophalen. Ik ben benieuwd.

Weer een fijne ervaring rijker. Prima hok voor maar 30,-€ en hij was erg behulpzaam! Nu was ik een beetje de 'rare'. Ik kon niet keren op zijn erf en hij had een oprit van een paar honderd meter wat ik ook niet even met een trailer achteruit kon rijden, dus toen de trailer afgekoppeld, de auto even opzij gezet, trailer gekeerd, auto er voor en de trailer weer aangekoppeld, hok er in en betaald.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:04

[/quote]

Dat vind ik een rare reactie, hoezo openbaar? Deze koper wil ook graag wat meer zekerheid, dat is toch niet zo vreemd.[/quote]
Als ik zou willen dat iemand die ik niet ken mijn telefoonnummer heeft zou ik het wel in mijn advertentie zetten. :) Ik zie niet in wat voor zekerheid het geeft als iemand mijn adres, tel nummer heeft. Als je niemand vertrouwt kun je het op komen halen. Heb ook aangegeven dat ik het niet fijn vind deze gegevens door te sturen en dan nog blijft de persoon drammen dus dan ben ik er wel klaar mee. :+[/quote]

Dan kan diegene contact met jou opnemen, als er iets niet goed gaat. Blijkbaar ben jij zelf ook niet zo goed van vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:10

Diegene kan ook contact opnemen zonder mijn telefoonnummer of adres. ;) En nee inderdaad, ik vertrouw niet zomaar een vreemde. Vind ik ook niet gek tegenwoordig. :+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:15

Maar zeker een telefoonnummer Of een email doorgeven heeft toch niet veel met vertrouwen te maken? Dat geef je al bijna standaard in een winkel.

Adres begrijp ik dan nog.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:53

Ik geef ook niet zo snel mijn telefoonnummer hoor. Keer de eer gehad om daarna gestalkt te worden. Dus ik geef je groot gelijk.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:12

upendo schreef:
Ik geef ook niet zo snel mijn telefoonnummer hoor. Keer de eer gehad om daarna gestalkt te worden. Dus ik geef je groot gelijk.

Nachts om 01.00 gebeld te worden over een bank die je verkoopt is ook niet echt een aanrader.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:19

Urona447 schreef:
upendo schreef:

Nachts om 01.00 gebeld te worden over een bank die je verkoopt is ook niet echt een aanrader.

Hij zocht een slaapbank zeker _/-\o_

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:10

santie schreef:
Als ik zou willen dat iemand die ik niet ken mijn telefoonnummer heeft zou ik het wel in mijn advertentie zetten. :) Ik zie niet in wat voor zekerheid het geeft als iemand mijn adres, tel nummer heeft. Als je niemand vertrouwt kun je het op komen halen. Heb ook aangegeven dat ik het niet fijn vind deze gegevens door te sturen en dan nog blijft de persoon drammen dus dan ben ik er wel klaar mee. :+

Citaat:
Dan kan diegene contact met jou opnemen, als er iets niet goed gaat. Blijkbaar ben jij zelf ook niet zo goed van vertrouwen.

Het gaat hier volgens mij om een boek, dat is meestal geen enorme uitgave. Als het om een splinternieuwe iPhone zou gaan en iemand veel vragen heeft, zou ik het nog een beetje snappen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:58

Hier gaat het lekker
Mijn zadel in de duurdere prijsklasse verkocht en vanmiddag zelf ergens geweest om 30 balen voer te kopen voor een zeer mooie prijs :)
Helemaal blij :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:04

Merexa schreef:
Weer een fijne ervaring rijker. Prima hok voor maar 30,-€ en hij was erg behulpzaam! Nu was ik een beetje de 'rare'. Ik kon niet keren op zijn erf en hij had een oprit van een paar honderd meter wat ik ook niet even met een trailer achteruit kon rijden, dus toen de trailer afgekoppeld, de auto even opzij gezet, trailer gekeerd, auto er voor en de trailer weer aangekoppeld, hok er in en betaald.

Ik krijg ter plekke een dejavu.... Beetje off topic... Sorry modjes
25 jaar geleden of zo, met een pony gehad, we waren fout gereden. Moesten keren, lukte niet... Pony er uit, afgekoppeld, auto gekeerd, trailer er weer aan, pony er weer in en weer verder.