Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 08:33

Relaxed schreef:
Sorry hoor, maar juist op je ouders moet je toch kunnen terugvallen als je het even niet breed hebt? Dat heeft niets met gierig te maken.

Daar denken wij dan anders over, dat mag. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:13

Jojoju schreef:
Na het ontvangen van de bouillon heb ik nog wel letterlijk gevraagd of ik af en toe kon komen eten. maar nee, ik woonde op mezelf en was volwassen. Heb nooit meer om zoiets gevraagd.

O wow... Ik ben echt een beetje sprakeloos dat een vader dit tegen zijn dochter zegt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:14

Ineke2 schreef:
Jojoju schreef:
Na het ontvangen van de bouillon heb ik nog wel letterlijk gevraagd of ik af en toe kon komen eten. maar nee, ik woonde op mezelf en was volwassen. Heb nooit meer om zoiets gevraagd.

O wow... Ik ben echt een beetje sprakeloos dat een vader dit tegen zijn dochter zegt...

Nou echt he, maar volgens sommige hier is zij dan gierig :roll:

verootjoo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:19

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ouders dat doen :=
En dat anderen dat gierig vinden.

Mijn ouders zeggen altijd zelf juist; mocht je in de problemen komen qua geld, kom dan naar ons. Dan kijken we hoe we je kunnen helpen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:19

__Sannne schreef:
Relaxed schreef:
Sorry hoor, maar juist op je ouders moet je toch kunnen terugvallen als je het even niet breed hebt? Dat heeft niets met gierig te maken.

Daar denken wij dan anders over, dat mag. :)

Hoe kan je het nou gierig vinden dat iemand die met 1,5 euro per dag moet rondkomen graag thuis zou gaan eten? Zelfs al zou het alleen maar om het geld zijn, is dat nog steeds niet gierig. Moet je zelf eens proberen een beetje ok voeding te hebben voor dat bedrag. Schandalig van die ouders en eigelijk ben ik geschokt over jou denkwijze hier ook.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:38

Jojoju schreef:
Hmm..je zou mijn actie inderdaad gierig kunnen noemen ja :j al zou ik het onder die noemer schuiven als ik zoiets aan een de buren zou vragen ofzo, of aan vrienden

Wow, wat een huftergedrag zeg! -O- Had jij jou ingewisseld voor z'n nieuwe gezin?
Tijdens mijn jaar op kamers kwam ik sowieso in de weekenden naar huis (inclusief was :D ) en toen ik eenmaal een eigen huis had ging ik ook 1 avond in de week bij m'n ouders eten omdat zij dat gezellig vonden. Je bent toch niet opeens vreemden van elkaar als je uit huis gaat? Was je bij je moeder nog wel welkom?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:52

Ik wou ook net zeggen, het lijkt net of hij nieuw gezinnetje wilt spelen en jij mag daar niet bij horen .. %)

:knuffel: Vind heel onaardig voor je ..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:01

Ik zou ook niet zomaar regelmatig bij mijn moeder kunnen eten hoor.
Zij heeft een AOW-tje en kan net haar autootje rijden en eet de meeste dagen geeneens warm.

Sommige hier vinden mijn moeder dus schandalig als zij zou zeggen.. schat je kunt hier niet regelmatig komen eten.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:04

Brainless schreef:
Ik zou ook niet zomaar regelmatig bij mijn moeder kunnen eten hoor.
Zij heeft een AOW-tje en kan net haar autootje rijden en eet de meeste dagen geeneens warm.

Sommige hier vinden mijn moeder dus schandalig als zij zou zeggen.. schat je kunt hier niet regelmatig komen eten.

Je beseft toch dat dat iets totaal anders is? In dit geval heeft je moeder gewoon geen geld om te kunnen delen met eten. (En zou ik het ook niet gierig vinden moest het andersom zijn dat ze regelmatig bij haar dochter kan blijven eten)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:08

Relaxed schreef:
Ineke2 schreef:

Nou echt he, maar volgens sommige hier is zij dan gierig :roll:

Wat minder selectief lezen zou je sieren. Ik vind het inderdaad gierig om enkel bij iemand te willen eten om zo geld uit te sparen. Het gaat mij hier om de intenties van het feit dat ze bij haar vader wil eten. Hiermee praat ik het gedrag van haar vader absoluut niet goed! Ik vind het echt niet oké dat ze van haar vader niet welkom was.

Edit; ik snap zelf natuurlijk ook wel dat het moeilijk is om te eten van 48 euro per maand, en ik vind het ook helemaal niet gek dat ze hierom aan haar vader vroeg of ze daar mee mocht eten. Helemaal begrijpelijk. Maar het lekker-bij-iemand-mee-eten-want-dat-is-gratis principe blijf ik gierig vinden, of je nou 48 euro of 48.000 euro op je rekening hebt staan. Maar goed, ik til niet zo zwaar aan het woord gierig in de negatieve zin als anderen hier doen. Gierig acties uitvoeren maakt je imo niet gelijk een slecht persoon ofzo.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:25

__Sannnne: Wauw ik ben eigenlijk een beetje sprakeloos dat je dit als 'gierig' ziet. Zelfs als je kind op die leeftijd zegt 'Ik zou het heel gezellig vinden om eens per week bij jullie te mogen eten' zou ik daar als moeder zijnde heus al wel een noodzakelijke achtergrond van vermoeden.
Als kind zou je in mijn ogen altijd welkom moeten zijn bij je ouders, helemaal voor zoiets als een noodzakelijke maaltijd, zelfs als ik daardoor zelf niets/minder eet.
Je kind in de kou laten staan met bouillonblokjes, mijn hemel zeg. :(
Overigens werkt dat wel vice versa voor mij, want nu mijn moeder afhankelijk is van haar AOW'tje wil ik binnenkort extra gaan werken om te zorgen dat ik haar maandelijks kan ondersteunen. Ik vind het een verschrikkelijke gedachte als zij zich zorgen moet maken om noodzakelijkheden.

Hier de meest gierige actie: Mijn zoontje die aan een vriendin vroeg of hij misschien een beetje tomatenketchup bij zijn frietjes mocht, kreeg ik een tikkie van €0,07 cent na afloop 8)7 netjes betaald en ik heb haar 5 bussen tomatenketchup cadeau gedaan voor haar verjaardag. Het zou niet eens in me op komen om iemand daar een tikkie voor te sturen.... :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:30

Pinda_Dipje schreef:
__Sannnne: Wauw ik ben eigenlijk een beetje sprakeloos dat je dit als 'gierig' ziet. Zelfs als je kind op die leeftijd zegt 'Ik zou het heel gezellig vinden om eens per week bij jullie te mogen eten' zou ik daar als moeder zijnde heus al wel een noodzakelijke achtergrond van vermoeden.
Als kind zou je in mijn ogen altijd welkom moeten zijn bij je ouders, helemaal voor zoiets als een noodzakelijke maaltijd, zelfs als ik daardoor zelf niets/minder eet.
Je kind in de kou laten staan met bouillonblokjes, mijn hemel zeg. :(
Overigens werkt dat wel vice versa voor mij, want nu mijn moeder afhankelijk is van haar AOW'tje wil ik binnenkort extra gaan werken om te zorgen dat ik haar maandelijks kan ondersteunen. Ik vind het een verschrikkelijke gedachte als zij zich zorgen moet maken om noodzakelijkheden.

Hier de meest gierige actie: Mijn zoontje die aan een vriendin vroeg of hij misschien een beetje tomatenketchup bij zijn frietjes mocht, kreeg ik een tikkie van €0,07 cent na afloop 8)7 netjes betaald en ik heb haar 5 bussen tomatenketchup cadeau gedaan voor haar verjaardag. Het zou niet eens in me op komen om iemand daar een tikkie voor te sturen.... :+

Sorry, maar je lijkt te suggereren alsof ik het helemaal normaal vind dat Jojoju niet welkom is bij haar vader om mee te eten, maar dit heb ik helemaal nergens gezegd. Voor de derde keer; ik vind het absoluut niet oké dat ze niet welkom was. Lees alsjeblieft wat er staat, en niet wat je wil lezen.

Die tikkie van 7 cent, mijn hemel wat erg. :') Wat was haar reactie op de bussen tomtatenketchup? Echt geniaal dat je die cadeau hebt gedaan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:45

Tikkie van 7 cent... :') omg.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:55

Dan ken je ook gewoon echt geen schaamte :')

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:58

__Sannnne: "Oh thanks! ehhh...." daarna overigens nooit meer een tikkie gehad :p

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:00

Voor bedragen van nog geen euro zou ik sowieso nooit een tikkie sturen, maar 7 cent is wel heel zuinig :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:03

Ik voel me al bezwaard om voor 10 euro een tikkie te sturen. :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:08

Mijn vader deed tegen iedereen zo, ook tegen zijn 'nieuwe' gezin.

Zo mocht ik bijvoorbeeld ook gewoon mijn deel betalen toen ze me mee uit eten namen voor mijn verjaardag, want dat was wel zo eerlijk :roll:

Ach, ik heb het overleefd en weet zeker dat ik mijn kinderen nooit in de kou zal laten staan <3 wat positief is; ik ben nu heel zuinig terwijl dat eigenlijk niet hoeft en kan daardoor af en toe lief zijn voor mezelf met bv een dagje sauna oid

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:09

jeetje, die vader.. wat erg. Hoewel het bij ons soortgelijk aan de hand was... weet nog dat ik krap zat jaren geleden. Tv stuk dus aan mijn vader gevraagd of ik het oude 37cm tv tje mocht lenen, zodat mijn dochter wel tv kon kijken..(ding stond opnzolder te verstoffen) ja, tuurlijk. Toen paar dagen later:om moverende redenen mag je de tv niet lenen..enfin.. ik wist wel hoelaat het was. Zijn nwe vrouw wilde het niet. Uiteindelijk hadden we bijna nooit meer contact met mijn vader door haar, ze kwam nooit mee naar verjaardagen, kerst in het begin was gezellig, uiteindelijk ook. iet meer. En weet tot op de dag van vandaag niet wat ze nou tegen ons had aangezien wij vanaf het begin alleen maar blij waren voor mijn pa, ook getuigen waren op zijn bruiloft (onze moeder leefde al niet meer, zelfmoord). Maar zelfs op zijn sterfbed deed ze nog hatelijk. En toen hij was overleden deed ze ineens weer aardig.

Wat eten betreft. Het zou nieteens in me op komen het gierig te vinden. Maar ik ken hier ook een verhasl van een kindje wat bij vriendinnetje speelde (met auto gebracht dus ook niet even naar huis kunnen gaan). Kind werd gewoon buiten gezet toen ze gingen eten en mocht na het eten weer binnenkomen... 6 jaar ofzo.
Hier eet iedereen gewoon mee, als ik iets bestel bestel ik mee. En als ik weet dat een vriend of vriendin krap zit zou ik zelf al voorstellen om te komen eten. Wat kost dat nou helemaal.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:12

Pinda dipje: geniaal om die flessen tomatenketchup kado te doen _O-
Bizar zeg een tikkie voor het gebruik van ketchup...

Sannne: wat de intentie van een dochter of zoon ook is om te blijven eten doet er niet toe. De vader in dit geval is niet alleen gierig, het is schandalig dat ze niet welkom was voor een maaltijd.

Mijn ouders leven niet meer, maar ik was altijd welkom om te komen eten en toen ik op mezelf woonde andersom ook welkom bij mij.

Ik stuur wel tikkies met kleine bedragen als ik voor collega’s in de supermarkt wat mee breng.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:12

IHN, dat is ook vreselijk. Van zowel de tv als het kindje wat niet mee mocht eten.. dan zou ik desnoods zelf niet eten of een boterham smeren

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:14

IHN schreef:
Maar ik ken hier ook een verhasl van een kindje wat bij vriendinnetje speelde (met auto gebracht dus ook niet even naar huis kunnen gaan). Kind werd gewoon buiten gezet toen ze gingen eten en mocht na het eten weer binnenkomen... 6 jaar ofzo.

Is dat een verhaal, of heb je dat zelf meegemaakt?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:15

Mijn ouders hebben het niet breed, ook niet slecht.
Maar ik ben altijd welkom om aan te schuiven hoor. Vinden ze juist super gezellig.
Soms schuiven ze ook bij mij aan.
Als ik eens een keer lekker lasagne maak ofzo.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:33

Bij mijn werkgever droeg iedereen trouwens pro rata bij aan de personeelsvereniging en de 'pot'. Met een verjaardag kreeg iedereen dat een cadeau voor 35,- en een bos bloemen of een fles (duurdere) drank. Ongeacht of het nu de directeur was of de schoonmaakster. Nooit geen scheve gezichten op deze manier.

Het is welgeteld één keer voorgenomen dat één collega niet de fles Hendricks gin kreeg waar hij op hoopte en daar over zeurde, sinds die dag organiseerde de directie ieder jaar op de vrije dag voor zijn verjaardag een 'gin borrel' voor het voltallige personeel met échte Hendricks gin zodat ze lege flessen hadden die gevuld werden met goedkope gin, die de desbetreffende collega vervolgens cadeau kreeg :')
banketstaaf maar verschrikkelijk komisch, omdat je bij dit bedrijf echt geen enkel recht had tot klagen.
De directie droeg zelf altijd ongekend riant bij aan bepaalde gebeurtenissen onder het personeel (ik kreeg zelf bijv. ongevraagd onbeperkt, volledig doorbetaald zorgverlof om voor mijn ernstig zieke partner te zorgen, en een extra bonus om zijn verminderde inkomsten door langdurige ziekte te compenseren... :oo ) Verloop onder het personeel is dan ook bijzonder klein, en de loyaliteit extreem groot. Moet zeggen dat het dan ook best even wennen was toen ik bij mijn nieuwe werkgever een setje kaarsen als kerstcadeau kreeg, en bij de kerstborrel stond te knabbelen op een bleekselderij stengel met een glas appelsap. _O- Man man man :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:31

Pinda Dipje, hoe kun je daar zijn weggegaan :oo :D '

En dat tikkie van 0.07 cent 8)7 . Ik had precies hetzelfde gedaan, en haar inderdaad een berg ketchup voor haar verjaardag gegeven ( en achteraf n tikkie sturen :Y) , nee grapje)