Relaxed schreef:Sorry hoor, maar juist op je ouders moet je toch kunnen terugvallen als je het even niet breed hebt? Dat heeft niets met gierig te maken.
Daar denken wij dan anders over, dat mag.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ineke2 schreef:Jojoju schreef:Na het ontvangen van de bouillon heb ik nog wel letterlijk gevraagd of ik af en toe kon komen eten. maar nee, ik woonde op mezelf en was volwassen. Heb nooit meer om zoiets gevraagd.
O wow... Ik ben echt een beetje sprakeloos dat een vader dit tegen zijn dochter zegt...
__Sannne schreef:Relaxed schreef:Sorry hoor, maar juist op je ouders moet je toch kunnen terugvallen als je het even niet breed hebt? Dat heeft niets met gierig te maken.
Daar denken wij dan anders over, dat mag.
Jojoju schreef:Hmm..je zou mijn actie inderdaad gierig kunnen noemen jaal zou ik het onder die noemer schuiven als ik zoiets aan een de buren zou vragen ofzo, of aan vrienden
Na het ontvangen van de bouillon heb ik nog wel letterlijk gevraagd of ik af en toe kon komen eten. maar nee, ik woonde op mezelf en was volwassen. Heb nooit meer om zoiets gevraagd.
Brainless schreef:Ik zou ook niet zomaar regelmatig bij mijn moeder kunnen eten hoor.
Zij heeft een AOW-tje en kan net haar autootje rijden en eet de meeste dagen geeneens warm.
Sommige hier vinden mijn moeder dus schandalig als zij zou zeggen.. schat je kunt hier niet regelmatig komen eten.
Relaxed schreef:Ineke2 schreef:
O wow... Ik ben echt een beetje sprakeloos dat een vader dit tegen zijn dochter zegt...
Nou echt he, maar volgens sommige hier is zij dan gierig
Pinda_Dipje schreef:__Sannnne: Wauw ik ben eigenlijk een beetje sprakeloos dat je dit als 'gierig' ziet. Zelfs als je kind op die leeftijd zegt 'Ik zou het heel gezellig vinden om eens per week bij jullie te mogen eten' zou ik daar als moeder zijnde heus al wel een noodzakelijke achtergrond van vermoeden.
Als kind zou je in mijn ogen altijd welkom moeten zijn bij je ouders, helemaal voor zoiets als een noodzakelijke maaltijd, zelfs als ik daardoor zelf niets/minder eet.
Je kind in de kou laten staan met bouillonblokjes, mijn hemel zeg.![]()
Overigens werkt dat wel vice versa voor mij, want nu mijn moeder afhankelijk is van haar AOW'tje wil ik binnenkort extra gaan werken om te zorgen dat ik haar maandelijks kan ondersteunen. Ik vind het een verschrikkelijke gedachte als zij zich zorgen moet maken om noodzakelijkheden.
Hier de meest gierige actie: Mijn zoontje die aan een vriendin vroeg of hij misschien een beetje tomatenketchup bij zijn frietjes mocht, kreeg ik een tikkie van €0,07 cent na afloopnetjes betaald en ik heb haar 5 bussen tomatenketchup cadeau gedaan voor haar verjaardag. Het zou niet eens in me op komen om iemand daar een tikkie voor te sturen....
IHN schreef:Maar ik ken hier ook een verhasl van een kindje wat bij vriendinnetje speelde (met auto gebracht dus ook niet even naar huis kunnen gaan). Kind werd gewoon buiten gezet toen ze gingen eten en mocht na het eten weer binnenkomen... 6 jaar ofzo.