Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:29

bruintje123 schreef:
Omdat dit voeding naar al je organen en al je andere delen van het lichaam brengt maar ook afvalstoffen mee neemt.
Het brengt ook zuurstof naar je longen en haalt de verbruikte koolzuurgas weer naar buiten.
Het stelpt ook wonden zodat je niet dood bloed.

Je laatste argument is circulair, je hebt bloed nodig om je bloed niet te verliezen ;)

Janneke2

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:54

Ja, dat heet stollingsfactoren.
Die zitten ook in je bloed.
Met recht een circulatie/ circulair argument...!! +:)+ :j _/-\o_

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:48

Aaah! Okee! Was misschien een domme vraag maarja alles mag toch :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:49

Waarom heb ik altijd heel erg honger na het slapen? Zowel s’ochtends als ik opsta, en ook als ik s’middags een dutje heb gedaan terwijl ik daarvoor nog heb gegeten :+

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:42

Het gras dat er nu nog staat kan toch niet veel kwaad meer voor te dikke pony's? Ik pas op de buren hun pony en hij moet binnen staan want hij is op dieet... Staat nu dus 24/7 op stal... Ben het er niet echt mee eens en ik dacht altijd dat het gras nu niet veel meer bevatte qua eiwitten en suikers. Vrije beweging lijkt me effectiever dan altijd op stal?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:44

Juist nu de nachten weer koud gaan worden en de zon wel schijnt knalt de suiker omhoog in het gras.
24/7 binnen is natuurlijk geen oplossing maar zeker niet op het gras gaan zetten nu.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:49

bruintje123 schreef:
Juist nu de nachten weer koud gaan worden en de zon wel schijnt knalt de suiker omhoog in het gras.
24/7 binnen is natuurlijk geen oplossing maar zeker niet op het gras gaan zetten nu.

Dus als de het bewolkt is zou hij evt wel buiten kunnen? Er is geen paddock, enkel een wei dus hij kan niet even de benen strekken dan. Ik ben 2x een uur met hem gaan wandelen vandaag en dat dit hem duidelijk goed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:50

Dat kan dan eerder. maar zoiets mag je nooit zelf gaan bepalen voor een pony van een ander.
Ligt er echt aan hoe ernstig ziek hij is (geweest). er zijn er genoeg die nooit meer op gras mogen.
Of alleen met een graasmasker op.
Niet voor een tijdelijke hulp om dat te veranderen.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:53

bruintje123 schreef:
Dat kan dan eerder. maar zoiets mag je nooit zelf gaan bepalen voor een pony van een ander.
Ligt er echt aan hoe ernstig ziek hij is (geweest). er zijn er genoeg die nooit meer op gras mogen.
Of alleen met een graasmasker op.
Niet voor een tijdelijke hulp om dat te veranderen.

Ik bepaal ook helemaal niet zelf hoor, het is maar om de mensen te helpen :) Ze komen vanavond alweer thuis, ik moest maar 1 dagje oppassen. En pony is nooit ziek/bevangen geweest, enkel veel te dik momenteel.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:57

Ah oke, gelukkig maar :)
Er zijn namelijk wel van die fanatieke hulpjes die zo denken goed te zijn.

http://www.hoefnatuurlijk.nl/nl/fructaanindex.html
hier staat er wel een en ander over uitgelegd. OP bokt kun je er ook vrij veel over vinden.

24/7 opsluiten is natuurlijk nooit een oplossing.
Juist beweging is voor elk paard goed.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:12

bruintje123 schreef:
Ah oke, gelukkig maar :)
Er zijn namelijk wel van die fanatieke hulpjes die zo denken goed te zijn.

http://www.hoefnatuurlijk.nl/nl/fructaanindex.html
hier staat er wel een en ander over uitgelegd. OP bokt kun je er ook vrij veel over vinden.

24/7 opsluiten is natuurlijk nooit een oplossing.
Juist beweging is voor elk paard goed.

Bedankt voor de link, het is weer even opgefrist, kende het al maar was alweer even geleden! Ik zal de link ook doorsturen naar de buren als ze dat willen :) Ik zal voorstellen om met hem te gaan wandelen aan de hand zoveel ik kan, dat vind ik leuk en zo wordt hij extra verkeersmak voor de kindjes :)

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:14

Uit welke atomen/moleculen bestaan cellen?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:26

Al het ons bekende leven is voornamelijk opgebouwd uit C, O, H, N, P & Ca atomen.

Cellen bestaan uit een heleboel verschillende moleculen. Daar kan je je leven aan wijden om je daar in te verdiepen :)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:13

Onze buren hebben een kat. Weten niet welke buren. En die kat kwam eerst gewoon buurten bij ons. Maar nu komt ie ook naar binnen, hebben we paar goedkope speeltjes gekocht. En komt ie op de bank/ op het kussen van onze cavia ook echt liggen slapen. Eerst bleef de deur open maar nu blijft hij zo lang binnen dat het anders zo koud wordt. Dus is de deur dicht. Zolang hij niet aangeeft dat hij naar buiten wil houden we hem ook dicht. (Meestal moeten wij hem naar buiten schoppen anders blijft ie heel de dag liggen slapen :’) ) maar is dit illigaal ofzo? We houden hem niet verplicht binnen of lokken hem naarbinnen etc. Wij vinden het vooral heel gezellig aangezien wij zelf een cavia hebben en we dus niet zomaar zelf een kat kunnen nemen aangezien die er dan altijd is en we kunnen deze makkelijk corrigeren en weer naar buiten doen omdat ie toch zovaak buiten loopt. EN hij vind de cavia soms interessant maar doet nooit wat (mooi meegenomen) maar is dit nou verkeerd ofzo?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:25

Ja, ik zou hier als eigenaar niet blij mee zijn. Een kat kiest zijn eigen huis en grote kans dat die straks naar jullie toe blijft trekken. Van andermans dieren blijf je af, niet meer binnen laten dus en al helemaal niet gaan voeren.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:29

Zolang je de kat niet houdt en elke dag weer naar buiten bonjourt zodat hij naar zijn eigenaar kan is daar niks mis mee.

Je moet hem alleen niet gaan voeren want dan is de kans groot dat hij niet meer terug wil. En dat is niet verbonden, maar ook niet echt netjes

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:38

Captain schreef:
Ja, ik zou hier als eigenaar niet blij mee zijn. Een kat kiest zijn eigen huis en grote kans dat die straks naar jullie toe blijft trekken. Van andermans dieren blijf je af, niet meer binnen laten dus en al helemaal niet gaan voeren.

Ik ben het hier mee eens. Het is niet jouw kat en heeft binnen dus niets te zoeken. Gewoon niet doen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:54

Geeft waarschijnlijk aan dat hij het thuis minder prettig vindt dan bij jou. Ik zou gewoon een oproepje doen in de straat van wie de kat is. Voeren absoluut niet doen, wie weet heeft hij een dieet of allergie.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:29

Als ik er achter ook dat iemand mijn katten in huis heeft, heeft diegene toch echt een verschrikkelijk groot probleem.
Blijf met je handen van andermans dieren af!

Wil je graag een kat, koop er zelf 1. Die vreet echt niet gelijk de cavia op als je een beetje goede opvoeding doet. Wil je geen kat, bemoei je dan ook niet met andermans kat.

Hier in de straat ook zo'n vrouw die zelfs is gaan voeren en het beestje mee op bed nam.. Kwam er op neer dat toen het baasje ging verhuizen ze de kinderen moesten vertellen dat de kat niet mee ging. Drama is dat geweest.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:55

En andersom net zo goed: wil je een kat hebben en houden, hou 'm dan gewoon binnen. Dan kunnen anderen 'm ook niet binnen laten.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:58

_Mirjam schreef:
En andersom net zo goed: wil je een kat hebben en houden, hou 'm dan gewoon binnen. Dan kunnen anderen 'm ook niet binnen laten.

Nou precies. Het is toch jouw kat? Als je niet wil dat hij bij andere mensen binnen komt, houd hem dan zelf binnen of in je eigen tuin.

Als hier een kat aan komt lopen en die loopt naar binnen vind ik dat prima, ik laat de deur (of het raam) open staan zodat het beestje weer naar buiten kan, voer hem niet, meer kriebels kan hij van mij best krijgen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:59

Froukje schreef:
Als ik er achter ook dat iemand mijn katten in huis heeft, heeft diegene toch echt een verschrikkelijk groot probleem.

Wil je graag een kat, koop er zelf 1. Die vreet echt niet gelijk de cavia op als je een beetje goede opvoeding doet. Wil je geen kat, bemoei je dan ook niet met andermans kat.

Hier in de straat ook zo'n vrouw die zelfs is gaan voeren en het beestje mee op bed nam.. Kwam er op neer dat toen het baasje ging verhuizen ze de kinderen moesten vertellen dat de kat niet mee ging. Drama is dat geweest.

Want? Jij kiest ervoor je beesten buiten te laten lopen. Wil jij je kat voor jezelf houden dan houd je hem toch binnen of in je tuin. :+

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:02

Bij ons heeft de kat een groot probleem als die hier binnen durft te komen. Mijn vriend en ik zijn beiden allergisch, plus dat ik een onbekende kat/hond echt niet bij mijn cavia's (in een open kooi) vertrouw.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:03

MarlindeRooz schreef:
Froukje schreef:

Want? Jij kiest ervoor je beesten buiten te laten lopen. Wil jij je kat voor jezelf houden dan houd je hem toch binnen of in je tuin. :+

Ja, alle katten lopen hier buiten, vangen de muizen en ratten namelijk zodat ik die niet tegen kom bij de paarden ;)

Ik woon niet in een rijtjeshuis namelijk waar een ander last heeft van mijn katten, blijf er dan ook lekker af.

Waarom zou je andermans kat in huis willen hebben? :?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:05

Omdat hij in je tuin en in je huis zit?