Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:12

Even geen ergernis maar een vraagje...
Ik heb nu op Den Bosch al twee keer een "meetrijtuig" gezien van TU Delft, wat meten ze daar nou in? Wat dóén ze? :')

Edit, en volgensmij heeft mijn trein net twee vogels geraakt ofzo... :(

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:32

Steeph schreef:
Even geen ergernis maar een vraagje...
Ik heb nu op Den Bosch al twee keer een "meetrijtuig" gezien van TU Delft, wat meten ze daar nou in? Wat dóén ze? :')

Edit, en volgensmij heeft mijn trein net twee vogels geraakt ofzo... :(

Ik weet t niet zeker of dit het is, maar Tu Delft is bezig met een hyperloop trein, dus denk ik verschillen te kunnen meten en dergelijke

Steeph

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:39

Interessant!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:05

Ik hoorde vandaag een leuke :')

BraVO wordt BraVON. Brabant Vervoert Ons Niet. Met schuin oog op de verschrikkelijke dienstregelingen, kleine busjes die worden ingezet en de niet altijd bekwame chauffeurs...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:12

Ik zit in de bus en er zit een Hindoestaanse dame naast me die nogal naar die Hindoestaanse kruiden ruikt. Alles behalve lekker op de vroege morgen

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:23

Ik zit nu eindelijk in de bus. Het gebeurd hier regelmatig dat de bus niet komt opdagen. Ze moeten afslaan om het dorp in te gaan, dan rijden ze door het dorp en komen ze weer op dezelfde weg uit. Het afslaan gedeelte slaan ze regelmatig over. En als de bus nou om de 10 minuten zou gaan dan was dat ook niet zo'n ramp. Maar je zit dan al gelijk een half uur langer te wachten.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:39

Steeph schreef:

BraVO wordt BraVON. Brabant Vervoert Ons Niet. Met schuin oog op de verschrikkelijke dienstregelingen, kleine busjes die worden ingezet en de niet altijd bekwame chauffeurs...

_O- ik erger me ook rot aan de dienstregeling ja. Mijn bussen naar school zijn gehalveerd ofzo. En terug naar huis mis ik telkens mijn trein :roll:

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:48

Santigo_ schreef:
Steeph schreef:

_O- ik erger me ook rot aan de dienstregeling ja. Mijn bussen naar school zijn gehalveerd ofzo. En terug naar huis mis ik telkens mijn trein :roll:

Die is wel toepasselijk ja :')
Vaak zat teveel mensen in een te kleine bus op mijn lijn en andere grotere bussen helemaal leeg

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:12

LisannePruts schreef:
Vaak zat teveel mensen in een te kleine bus op mijn lijn en andere grotere bussen helemaal leeg

Een bus is pas te klein als het meer kost doordat mensen hem gaan vermijden dan dat er met de kostenbesparing t.o.v. een grotere bus wordt verdiend.
Continu reizigers als haringen opeenpakken is geen probleem, zolang ze maar met je blijven reizen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:20

WoW dit is ernstig! Net meegemaakt. Ik liep naar de metro, hij stond er al. Komt er een man aanrennen, drukt mij aan de kant, deuren sluiten. Hij staat in de metro en ik sta nog buiten :\

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:03

Flying_Angel schreef:
WoW dit is ernstig! Net meegemaakt. Ik liep naar de metro, hij stond er al. Komt er een man aanrennen, drukt mij aan de kant, deuren sluiten. Hij staat in de metro en ik sta nog buiten :\

Wat banketstaaf ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:01

De dame die naast me zir en met allerlei tropisch ruikende producten dr haar aan het doen is, incl losse plukken haar die ze op de grond gooir. Ga terug naar je badkamer.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:06

Anoniem schreef:
De dame die naast me zir en met allerlei tropisch ruikende producten dr haar aan het doen is, incl losse plukken haar die ze op de grond gooir. Ga terug naar je badkamer.

Oh bah...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:18

Oh gadver! Laatst zat er ook iemand bij mij in de coupé z'n nagels te knippen |( |( |( |( Echt dat doe je toch niet :r Vlogen ook alle kanten op...

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 18:02

Geen ergenis op het OV maar op een conducteur: Ik vond iemands OVchipkaart in de trein terwijl ik opweg was naar de uitgang want ik was op mijn eindbestemming. Ik zocht de conducteur van de trein zodat ik daar de kaart af kon geven want wellicht zat de persoon nog in de trein en de conducteur kan bij het omroepsysteem, ik niet. Letterlijke reactie van de conducteur: "Oh, geef maar bij de balie af, ik heb daar geen zin in." Terwijl dit station dus geen balie heeft. Dat ook gezegd en erbij gezegd dat deze jongen misschien nog in de trein zat en anders straks een probleem met het uitchecken heeft. (stations hier werken allemaal al met poortjes.) Toen nam hij hem met een diepe zucht aan.

Oke, misschien had deze conducteur wat meegemaakt qua agressie en was hij bang voor een confrontatie (Van wie? Een jongen die zijn OV weer terug krijgt?) maar dan nog had hij hem ook bij het eindstation bij een balie af kunnen leveren, want het eindstation van de trein heeft wel een balie.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:22

Het is weer feest in de bus. Eerst drukt een man zich langs me om vervolgens de hele ingang te blokkeren omdat hij een kaartje wil kopen. Dus ik sta rustig te wachten en vervolgens probeert een vrouw zich ook met alle geweld langs mij te drukken om er vervolgens achter te komen dat ik met een reden de bus niet in stap. En als ik er wat van zeg dat ze gewoon even op haar beurt moet wachten wordt ze nog boos ook. Jammer voor haar dat ik daar niet eens bijna van onder de indruk ben :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:39

Gisteren was het blijkbaar nationale fietszondag in Groningen ofzo... Ik moest van Uithuizermeeden naar Groningen, dat gaat met zo'n boemeltje van Arriva. Bij het tweede station stapte er een club in van 15 vijftigplussers met elk een bijbehorende vijftigplusfiets _O- Dat paste dus al net, maar toen wilden er bij het volgende station weer vier mensen met een fiets naar binnen, en die mochten dus niet mee van de conducteur. Dat is natuurlijk zuur, helemaal omdat er daar op zondag maar een keer in het uur een trein gaat, maar om dan luidkeels in discussie te gaan met de conducteur die ook alleen maar om de veiligheid denkt is dan ook weer niet nodig :(:)

Voor de rest zagen de conducteur en machinist er de lol wel van in volgens mij, even later werd er zelfs nog omgeroepen 'Dames en heren, deze treinrit wordt u aangeboden door Batavus' _O-

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:02

Ik weet niet welke kant ze opgingen? Maar er is Oerol, misschien gingen ze daarheen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:03

Flying_Angel schreef:
Ik weet niet welke kant ze opgingen? Maar er is Oerol, misschien gingen ze daarheen.

Denk persoonlijk niet dat ze dan met de fiets richting Groningen gaan.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:06

Destination schreef:
Flying_Angel schreef:

Denk persoonlijk niet dat ze dan met de fiets richting Groningen gaan.

Dat denk ik wel :j
Uithuizemeerden is Noord-Groningen en om in Harlingen te komen met de trein moet je via Groningen HS!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:07

Maar met de fiets naar Terschelling? Voelt voor mij heel onlogisch. Het lijkt me dat ze op Terschelling zelf toch wel vervoer hebben naar Oerol?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:08

Nou, alle huurfietsen etc. zijn allemaal op op zulke momenten. Bussen vol, dus handig is eigen fiets. Oeral = druk, heel druk.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:21

Ze gingen er voor Groningen al uit, ik denk niet dat ze naar Oerol gingen. Zo'n crowd was het niet, zeg maar :+ Maar het was mooi weer, dus misschien dat ze gewoon een eindje gefietst hadden en met de trein weer terug gingen, ik heb geen idee :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:29

Fietsen naar het volgende station dan maar is er intussen weer wachttijd voorbij :+ maar ik snap heel goed dat het onwijs vervelend is als je niet mee kunt.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:30

Haha! Ach waar ze ook heen gingen, veel ruimte voor fietsen in de trein is er vaak niet.