Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:30

Hahaha. 'Jouw' John schrijft tenminste zelf terug ;) dat moet je bij Tatum maar zien.

En ja, dat was best weird, maar had die adressen gekregen, dus heb t gedaan :) ze waren precies hetzelfde. Qua naam en tekst ;) alleen ander adres :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:31

Haha Lets try !

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:44

+:)+

:')

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:47

Net thuis van kerst vieren met familie en ligt gewoon een enorme envelop van een nieuwe penpal. Niet meer verwacht maar erg leuk.
Echt een mega dikke envelop, snel lezen dus!!

Klein tipje van de sluier, hij heet Bill en voor zover ik zie zit er oa artikeltjes over zijn crime in en een zelf geschreven toneelstuk. Heel gaaf dus. Oh ja Bill zit op DR in San Quentin.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:50

Hij heeft er nogal werk van gemaakt! Wat leuk!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:02

Mh boeiende brief zeg, erg leuk!
Lees snel verder:-)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:16

Was jij begonnen met schrijven?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:21

Yup. Hij zat een paar maanden terug bij de eerste vijf die ik geschreven had. Je mocht er maximaal vijf dus ik dacht ach doe dan maar vijf. Daarvan hebben er nu vier terug geschreven, nog een ervan niet en het adres via steffiy nog niks van gehoord. Maar ach wat niet is kan nog komen;-)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:26

Wat leuk!! Maar daar is dus wat tijd over heen gegaan, hoelang precies? Hij had wat tijd nodig voor z'n toneelstuk ;)

Heb alleen van die van Steffie nog niks gehoord, maar Steffie heeft in een brief aan haar PP gevraagd of hij er wat van weet. Zij zijn vrienden namelijk.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:23

Je hebt het er maar druk mee risje! Of valt dat wel mee? Wel heel gaaf dat hij een eigen toneelstuk heeft geschreven! Waar gaat het over?

Hoe veel schrijf jij er nu djuulsie?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:32

Ik schrijf met 3 en mail er met 1. Anthony zou 4 zijn. Das prima te doen zo :)

En jij?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:50

Thank god!! Er is dus een reden voor dat hij een tijd geen contact opnam!!
Er valt een last van mijn schouders, echt waar!

Citaat:
Dear Ilse;\
I have not forgotten you, I am just kinda financially broke right now till I get paid on January 9th. I will email you after that....Thank you for keeping in touch and have wonderful Holidays, ...................Love and hugs, M PS: I got cut off before I was able to send this email to you and could not send it till I got some Christmas monies, so anyway thanks for the cute card, etc...................................

Denk dat ik binnenkort een langere mail krijg. Dit is erg onpersoonlijk en droog voor zijn doen.
Maar zoooooo blij wat te horen!

Pffff _/-\o_

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:52

Pff, ik ging eens kijken naar oudere mensen. Een 72-jarige man die er al 33 jaar zit, sinds 1980.
Dat is toch niet voor te stellen?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:56

:oo

70 jaar oud en al sinds 1966 in de gevangenis. Ben er gewoon even sprakeloos van.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:08

Wat fijn Nant!!! Hoef je je daar geen zorgen meer om te maken.

Saskia, das zeker bizar! Maar ja, dat is levenslang :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:15

nant gelukkiiggggg!!!! :D

Ohh wat lang is dat zeg!! Allen zit er ook alweer eventjes! onvoorstelbaar waar ze de kracht vandaan halen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:19

gelukkig nant!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:48

@djuulsie/targaryen:
Geen idee waardoor, denk eerder dat er flink vertraging heeft gezeten in het ontvangen en versturen. Niet het toneelstuk, hij schrijft veel meer. Heeft zelfs al contact met een theater gehad en misschien wordt het echt in productie genomen. Gaat over life on death row, heel boeiend verhaal!
Heeft overigens meerdere toneelstukken, kinderboeken en gedichten geschreven. Herinneren jullie het gedicht nog wat ik jele tijd terug plaatste? Dat is ook van hem....

E na de artikelen over zijn crime, tsja heftig. Hij is de eerste in die county is veroordeeld voor twee moorden zonder ze gepleegd te hebben, zijn diverse websites om hem vrij te krijgen, hij schijnt echt onschuldig te zitten. Maar goed wil alles morgen nog eens goed doorlezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:55

Oei heavy!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 01:30

Idd heftig zeg!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 07:58

Ja Ben nu bij David *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 08:11

Leuk !!:-)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 08:51

Veel plezier bij David!

Gek he die oude mensen. Hoe zou dat hier in NL zijn? Is levenslang hier ook echt levenslang?

Nant wat fijn!!

Ik schrijf nu met 2, had er 3 aangeschreven maar van de 1 heb ik nooit terug gehoord.

Risje das heel heftig maar toch komt t vakervoor crimediscovery besteedde er wel aan dacht aan. Gingen ze helemaal nalopen hoe t kon dat hij onschuldig vast zat en wie t dan wel gedaan had. Vaak oudere zaken en door vernieuwde technieken met DNA komen ze dan vrij. Ook vaak valse getuigenissen. Al dan niet omgekocht door de politie om maar een schuldige te krijgen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:45

Dit staat er op wikipedia, dus nee, in principe bestaat het hier dus niet:

Levenslange gevangenisstraf is in de meeste landen de hoogste straf die door een rechtbank kan worden opgelegd. Dit impliceert dat een veroordeelde gevangengezet wordt tot zijn levenseinde, maar de meeste landen kennen een regeling voor voorwaardelijke invrijheidstelling (VI). [1] Alleen de doodstraf geldt als een zwaardere straf, maar die wordt in veel landen niet meer toegepast.

Het leven van de tot "levenslang" veroordeelde is uitzichtloos en ervaringsdeskundigen spreken wel van een "levend-doodverklaring". Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft uitspraken gedaan waaruit blijkt dat zij de tenuitvoerlegging van een levenslange gevangenisstraf als een inhumane behandeling ziet in de zin van artikel 3 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM), als er juridisch en feitelijk geen perspectief op invrijheidstelling wordt geboden. [2] Het Hof beveelt de Europese lidstaten aan (levens)langgestraften perspectief te bieden door verlofmogelijkheden (indien verantwoord) en een beoordelingsmoment voor VI.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 09:49

Er zitten twee mannen op TX Death Row die daar langer zitten dan ik leef. Ik ben 36...