De trouwjurk en meisjesdromen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: De trouwjurk en meisjesdromen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:46

Breitling schreef:
Denken jullie naast de droomjurk ook aan de rest van de bruiloft?
Ik weet bijv zeker dat ik mijn bruiloft heel chique wil vieren.
Gasten moeten ook echt chique gekleed komen. Ik ga niet heel veel geld uit geven als mijn gasten vervolgens in een spijkerbroek met shirt aan komen poepen. Dat word dan ook verboden op mijn dag Bloos

Kijken jullie weleens naar monsterbruiden? Volgens mijn vriend ben ik er nu al 1 Haha!

ohoh. Ach gut
Valt me op dat die mensen daar willen dat het om hén (als persoon) draait. Niet om hén als het bruidspaar. Wat ik belangrijk vind is dat mijn gasten het leuk hebben, want dán wordt het een topfeest. Ik zie mijn daggasten ook graag in het chique en zal dat wel door laten schemeren, máár verplichten doe ik echt niet!
Wij zijn ook lekker bezig met de planning voor 30 mei.
Vrijdag weer jurken passen Go jij! Go jij!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:50

Heb je al veel jurken gepast superwoman?
Ik heb er maar 2 aangehad, ben een uurtje in de winkel geweest en heb gekozen!! Ging zeer gemakkelijk!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:52

Tuurlijk het gaat om het totaal plaatje. Maar wat voor moeite is het om je chique aan te kleden als iemand een chique bruiloft viert. Als iemand een simpele bruiloft viert in een simpele zaal oke. Maar als ik een bruiloft van iemand zou hebben wat een erg chique geheel is dan zorg ik er voor dat ik chique gekleed ben.

Als ik een simpele bruiloft wilde zou ik er niet zoveel geld aan uit geven en zou me dat ook niet uit maken. Maar ik wil alles op en top dus dat ook Vingers aflikken

Mijn familie verschild nogal van mijn vriend zijn familie ik denk dat daar mijn angst ligt Bloos

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:56

superwoman schreef:
Breitling schreef:
Denken jullie naast de droomjurk ook aan de rest van de bruiloft?
Ik weet bijv zeker dat ik mijn bruiloft heel chique wil vieren.
Gasten moeten ook echt chique gekleed komen. Ik ga niet heel veel geld uit geven als mijn gasten vervolgens in een spijkerbroek met shirt aan komen poepen. Dat word dan ook verboden op mijn dag Bloos

Kijken jullie weleens naar monsterbruiden? Volgens mijn vriend ben ik er nu al 1 Haha!

ohoh. Ach gut
Valt me op dat die mensen daar willen dat het om hén (als persoon) draait. Niet om hén als het bruidspaar. Wat ik belangrijk vind is dat mijn gasten het leuk hebben, want dán wordt het een topfeest. Ik zie mijn daggasten ook graag in het chique en zal dat wel door laten schemeren, máár verplichten doe ik echt niet!
Wij zijn ook lekker bezig met de planning voor 30 mei.
Vrijdag weer jurken passen Go jij! Go jij!

Ik vond mezelf geen monsterbruid, maar wist wel gewoon precies hoe ik het wilde hebben. En heb inderdaad een dresscode meegegeven, precies om de reden die je aangeeft. En toch zal er her en der nog een spijkerbroek lopen Vork

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:59

hihihi, ik heb ook zo mijn dromen Bloos
Zo zou ik heel graag een mooie strepless jurk willen, met kant en mn haar mooi opgestoken..
wtb ben ik echt een dromer Bloos

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:00

Talida schreef:
Ik vond mezelf geen monsterbruid, maar wist wel gewoon precies hoe ik het wilde hebben. En heb inderdaad een dresscode meegegeven, precies om de reden die je aangeeft. En toch zal er her en der nog een spijkerbroek lopen Vork

ik vind eigenlijk dat het er een beetje bijhoord, netjes gekleed gaan Bloos

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:04

maar over het algemeen wel naar je zin? Kijk de familie van mijn vriend komt van het platteland praat zo plat als ik weet niet wat, zijn bij elkaar net kippen om het zo maar even te zeggen en daar houd ik mijn hart voor vast. Ze zijn niet bepaald chique te noemen Bloos
Ze zijn totaal het tegenovergestelde van mijn familie Clown

Iedereen die mij kent weet dat ik veel eisend ben en dat als ik iets op een bepaalde manier wil het ook op die manier gaat anders ben ik niet te genieten Duivel

ik droom al jaren over mijn perfecte bruiloft dus perfect zal die zijn ook!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:04

Ik ook, maar ik heb wat dingen voorbij zien komen dat ik dacht: niet op mijn bruiloft. Had netjes als onderdeel van de kaart de verschillende dresscodes uitgelegd. Konden ze zien dat de eis nog veel ergen kon Haha!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:05

er komen erg mooie jurken voorbij. begin zowat al te zoeken. maarja ik ga nog lang niet trouwen.
ik ga wel altijd als ik een bruiloft heb netjes gekleed. en als ik uitgenodigd ben voor de hele dag dan koop ik speciale kleding daarvoor

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:07

Breitling schreef:
maar over het algemeen wel naar je zin? Kijk de familie van mijn vriend komt van het platteland praat zo plat als ik weet niet wat, zijn bij elkaar net kippen om het zo maar even te zeggen en daar houd ik mijn hart voor vast. Ze zijn niet bepaald chique te noemen Bloos
Ze zijn totaal het tegenovergestelde van mijn familie Clown

Iedereen die mij kent weet dat ik veel eisend ben en dat als ik iets op een bepaalde manier wil het ook op die manier gaat anders ben ik niet te genieten Duivel

ik droom al jaren over mijn perfecte bruiloft dus perfect zal die zijn ook!

ach als ze verder hun best doen om er op hun manier netje suit te zien, niet iedereen hoeft met een armani pak aan te komen toch?
Heb de 1e keuze van mn moeder afgekeurd, dat vond ik net een zomerjurkje Bloos

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:09

Vind ik ook Patricia, voor mij is het vanzelfsprekend, maar dit kunnen anderen natuurlijk totaal anders zien. Mijn moeder gaat 4 november voor de 2de keer trouwen, ik ben nu 19 jaar oud en zit dus nu al in de trouwjurken voor moeders. Moet zeggen dat het erg leuk is allemaal haha. Bloos Hier komen ook de nodige mooie jurken voorbij waar je Wow! zo naar zit te staren.

Zelf wil ik inderdaad ook een grote bruiloft met alles er op en er aan, moet je wel lang voor sparen maar dan heb je ook wat, moet een onvergetelijke dag worden! Ja

Voor mijn moeders bruiloft ga ik ook in jurk, vriendlief in pak. Heel chique Lovers

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:13

19 september ben ik getrouwd.
Ik heb echt een hekel aan jurken dus het werd een sjieke satijnen broek met goudkleurig topje..
De broek heeft mijn moeder gemaakt want die kon ik natuurlijk nergens krijgen. Het topje was ik meteen verliefd op alleen was deze alleen in maat 44.. ik heb 38. dankzij mijn mammie paste deze ook..
http://www.mysites2.nl/upload/131479_g1_20_t4643.jpg
Voor meer mooie kleurige jurken zie
http://www.dressmatch.com
Laatst bijgewerkt door iefke op 20-10-08 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:14

Steph86 schreef:
akci schreef:
Krijg er al helemaal zin in..........*zucht*.........nog 4 maanden wachten......

Ik moet nog ruim een jaar wachten voordat wij gaan trouwen, jij hebt dus niks te klagen Knipoog

Haha,dat is zo....ondertussen al weer heel wat pagina's verder en het is nu nog maar 2 maanden en 3 weken en nog wat dagen Tong uitsteken
Heb vorige week mijn jurk gevonden Go jij! Go jij!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:29

Toke schreef:
Heb je al veel jurken gepast superwoman?
Ik heb er maar 2 aangehad, ben een uurtje in de winkel geweest en heb gekozen!! Ging zeer gemakkelijk!

ja heb er al aardig wat aangepast Bloos (2 winkels geweest)
Blijkbaar staat alles me goed, al voel ik me niet prettig in een vis-tale jurk.
Dat maakt het niet echt makkelijk Knipoog

Dat je zó snel kon kiezen zeg..... Wow!
Vond je het passen niet leuk?
Ik wel Bloos

1 jurk die ik op internet heb gezien, kon ik hier in de buurt niet vinden en het lijkt er toch op dat het die moet worden. De jurken die er op lijken en ook van datzelfde merk (Maggie Sottero) staan geweldig en voelen geweldig. Na afgelopen donderdag een vreselijk mooie aangehad te hebben, heb ik besloten om toch maar verder te rijden en voorgoed de jurk van internet te passen. Ik moet zeker weten dat ik de mooiste jurk heb uitgekozen en niet nog kan twijfelen Knipoog
Dat is dus 1.5 uur rijden naar Alkmaar Rolleyes, wat ook nog eens file-gevoelig is Bloos

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:34

Talida schreef:

heb je nog de tekst van de trouwkaart?
Ben nu rond aan het kijken maar pfff Rolleyes , das lastig Haha!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:40

O jawel, vond het passen wel leuk! Had ook een mooie jurk op internet gezien, en gelukkig hadden ze dat merk in een winkel zo'n 30 km verderop! Keuze ging ook al wat sneller omdat ik blijkbaar al redelijk laat was (trouwen op 7 maart 2009) anders had ik nog wel even gewacht, maar ik zag die jurk en ik was gewoon verliefd Ja

Die tekst wil ik ook wel Knipoog

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:45

Doei, doei
Laatst bijgewerkt door Talida op 20-10-08 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:56

hesterve schreef:
Veel plezier met passen SFCAP! Is er een speciale reden voor om het burgelijk en kerkelijk huwelijk niet op dezelfde dag te vieren?
Ik kan er wel inkomen hoor Breitling. Zo'n dag is speciaal en je wilt dan ook dat je gasten dat onderstrepen door zich netjes te kleden. Alleen is netjes voor de 1 slordig voor de ander. Wij hebben ook een bruiloft gehad waarbij alle mannelijke daggasten een kostuum met slipjas aanhadden.(die zijn ook te huur) Paste helemaal bij de stijl van de bruiloft en dan weet je ook zeker dat iedereen er netjes bij loopt. Misschien een tip voor je. (dat geregel met die pakken kan je ook overlaten aan je ceremoniemeester nadat je hem/haar duidelijk gemaakt heb hoe je dit voor je ziet).
Het kost allemaal genoeg om er even voor te sparen zodat je het kan vieren zoals je graag wilt. Naar mijn mening hebben wij helemaal geen gekke dingen maar denk dat we toch wel €10.000 uitgeven aan de bruiloft.
Succes met sparen Breitling!

Ja, mijn vriend is van roemenie... daarom hebben we al 2 kerkelijke huwelijken eerst in belgie en 2 weken later in Roemenie. We willen niet te lang meer wachten, maar aangezien een feest (als we voor de kerk trouwen) veel geld kost, hadden mijn ouders liever nog wat tijd om te sparen. Daarom eerst voor de wet (gaan we daarna met een mijn ouders en zijn mama, zus en echtgenoot, en mijn nonkel gaan eten waarschijnlijk)
Dus wegens budgettaire redenen zou je kunnen zeggen...

Wel spijtig dat mijn droomjurk zo duur is...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:08

Mensen, in hemelsnaam. Het is nu al meer dan 5x gezegd door gebruikers én door mods.

LINK

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:11

Niniane schreef:
Mensen, in hemelsnaam. Het is nu al meer dan 5x gezegd door gebruikers én door mods.

LINK

Ehh bedoel je de foto? Sorry, heb geen 19 pagina's door zitten lezen!

Gezellig topic dit joh Cool

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:14

Alle foto's moeten in een link ja, want anders word topic gesloten. Is meerdere malen al door een mod gezegd. Word er een beetje simpel van aangezien ik er vanaf het begin meelees.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:18

@SFCAP Wel bijzonder mooi dat jullie in 2 landen voor de kerk trouwen! Ook fijn dat je ouders (mee?) aan het sparen zijn. En je kunt dan maar beter iets langer wachten dan dat het niet naar je zin gaat vind ik. Hebben ze in Roemenie ook nog tradities wat het huwelijk betreft of lijkt het op elkaar?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:50

Talida schreef:
Ik ook, maar ik heb wat dingen voorbij zien komen dat ik dacht: niet op mijn bruiloft. Had netjes als onderdeel van de kaart de verschillende dresscodes uitgelegd. Konden ze zien dat de eis nog veel ergen kon Haha!

hoe heb je dat aangegeven dan?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:04

Mijn kaart stond uit diverse velletjes, op de 2e stond : dresscode; tenue de ville en velletje 4 geloof ik bestond uit alle dresscode termen met hun verklaring erbij, tenue de ville extra benadrukt.
Ik had ook een velletje met leuke restaurantjes in haarlem, aangezien er best wel wat mensen naar de ceremonie kwamen, maar er gingen er maar een paar mee eten in het koetshuis waar we ook het feest voor iedereen hadden.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:23

hesterve schreef:
@SFCAP Wel bijzonder mooi dat jullie in 2 landen voor de kerk trouwen! Ook fijn dat je ouders (mee?) aan het sparen zijn. En je kunt dan maar beter iets langer wachten dan dat het niet naar je zin gaat vind ik. Hebben ze in Roemenie ook nog tradities wat het huwelijk betreft of lijkt het op elkaar?

Mijn ouders betalen in belgie, wij in roemenie.
Ja, roemenie is heel traditioneel...

Had wel al een leuk idee, ookal vind iedereen in roemenie het knetterget//
Ze hebben daar zo van die houten karren die voortgetrokken worden door paarden, + die paarden dragen allemaal rode floshen... Nu mijn idee, ik wil niet in auto naar de kerk, maar met paard en kar Pling
(In belgie ga ik trouwens ook op mijn paard, gevolgd door de 2 bruidsmeisjes te paard afkomen naar mijn "man" dan...) Loop er nu al van te dromen...