Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:27

Ja had ik ook ergens gelezen maar vroeg me af of het perse met rondleiding moet of dat je ook borden kan lezen o.i.d? Want tja met 2 dove mensen kun je niet echt zomaar een rondleiding gaan volgen Haha!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:28

Fantastisch..
Weer een storing al de hele middag wacht ik tot die opgelost is..

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:33

Pfff... nou is het zelfs al verplaatst tot half 5 tot het gemaakt is.. Scheve mond
Waardeloos...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:36

MoonChloe schreef:
Ja had ik ook ergens gelezen maar vroeg me af of het perse met rondleiding moet of dat je ook borden kan lezen o.i.d? Want tja met 2 dove mensen kun je niet echt zomaar een rondleiding gaan volgen Haha!

Er staat op de website iets over guided tours, maar ik denk dat je je ook zelf wel kunt redden. Eigenlijk ga ik nooit met een tour mee als ik in een museum ben, ik doe het allemaal liever zelf.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:48

Waar moet je dan heen Babe en waar ben je nu dan?

@ Karin, okey ik zal even kijken want bij sommige musea kun je enkel met guide mee.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:49

Ik ben in Enschede en moet naar Grou (vlakbij Leeuwarden).

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:52

Sinds een half jaar heb ik geen eigen auto meer. Tot die tijd heb ik stad en land afgereisd met de auto en nooit gebruik gemaakt van de trein. Als rolstoelgebruiker had ik het idee dat reizen per trein erg omslachtig was.
Inmiddels ben ik twee keer op stap geweest met de trein en ik moet zeggen dat ik het een heel relaxte manier van reizen vind. Klein nadeel is wellicht dat je als rolstoelgebruiker nooit spontaan kunt reizen. Je moet je reis van tevoren bespreken i.v.m. met de hulp bij het in-, uit- en overstappen. Maar die hulp is naar mijn ervaring tot nu toe perfect geregeld.
Zoals het er nu uitziet zal ik toch wel gemiddeld eenmaal per maand per trein reizen en gezien mijn ervaringen heb ik daar absoluut geen probleem mee.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:02

Wat fijn dat het goed bevalt om met rolstoel te gaan reizen..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:38

Yrrah schreef:
Sinds een half jaar heb ik geen eigen auto meer. Tot die tijd heb ik stad en land afgereisd met de auto en nooit gebruik gemaakt van de trein. Als rolstoelgebruiker had ik het idee dat reizen per trein erg omslachtig was.
Inmiddels ben ik twee keer op stap geweest met de trein en ik moet zeggen dat ik het een heel relaxte manier van reizen vind. Klein nadeel is wellicht dat je als rolstoelgebruiker nooit spontaan kunt reizen. Je moet je reis van tevoren bespreken i.v.m. met de hulp bij het in-, uit- en overstappen. Maar die hulp is naar mijn ervaring tot nu toe perfect geregeld.
Zoals het er nu uitziet zal ik toch wel gemiddeld eenmaal per maand per trein reizen en gezien mijn ervaringen heb ik daar absoluut geen probleem mee.

Wat ik wel erg vind is dat je als rolstoelgebruiker niet eens op elk station in Nederland uit kan stappen.

Babe, zit je al in de bus?

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:55

Inoterry schreef:
Yrrah schreef:

Wat ik wel erg vind is dat je als rolstoelgebruiker niet eens op elk station in Nederland uit kan stappen.

Babe, zit je al in de bus?

Dat is misschien ook wel een klein minpuntje, maar er is altijd wel een station in de buurt waar de 'afhaler' je kan oppikken.
De stations waar geen assistentie is zijn meestal de kleinere stations.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:57

Nee, ik ga niet met de bus. Is een uur in de bus zitten met veel te veel tassen. En mijn reistijd met de trein is al 3 uur. En nog een uur bussen er bij is mij wat te veel. Tong uitsteken
Nu staat er op NS: Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Helemaal geen tijd meer wanneer het gemaakt is.
Ik controleer ns.nl om de 10 minuten *LOL*

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:11

Er rijden snelbussen tussen Hengelo en Almelo, maar ik vrees dat die nu wel heel erg vol zitten. En anders is er een omreisadvies via Zutphen. En het is nog steeds niet duidelijk hoe lang deze situatie gaat duren Vork .

Yrrah. Als ik bijvoorbeeld naar Etten-Leur kijk, dat is best een druk station. Maar er is geen brug. Hier in Zeeland heb je alleen Goes en Middelburg. Dat is wel een beetje weinig keuze.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:20

Inderdaad Ilonka, en nu nog steeds niet :'(
Ik wil toch echt naar huis..
Dus ik ga wel even kijken, hoe lang het via Zutphen duurt.. en anders maar met de bus.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:51

Trouwens er staat op ns: Tussen Hengelo en Almelo rijden minder treinen door een wisselstoring.

Minder betekent dat niet gewoon helemaal geen treinen?? Of kan ik wel naar Hengelo reizen om te kijken of er een trein gaat..
Maarja, dat doe ik ook niet ''even''.

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:49

Dan rijden er minder, maar ze rijden wel. Ja
Hopelijk ben je toch onderhand terug naar huis. Nagelbijten / Gniffelen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:28

Ik hoop echt dat je nu toch richting huis bent. De wisselstoring is nog steeds aan de gang, en het is nog steeds niet duidelijk hoe lang het gaat duren. Tussen Hengelo en Almelo rijden geen treinen, en tussen Hengelo en Enschede is beperkt treinverkeer.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 21:09

Ik was vandaag voor het eerst mn OV vergeten.. kwam ik pas in Amsterdam achter... gelukkig is er niet gecontroleerd, dus ik heb alleen een enkeltje terug hoeven te betalen.. wou eigenlijk in de eerste instantie zwart terug rijden ( Bloos ) omdat er amper gecontroleerd word de laatste tijd maar had toch maar voor de zekerheid een kaartje gekocht.. en jahoor, controle op de terugweg Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:13

Binnenkort ga ik ook proberen om met de trein naar me werk te reizen ipv de auto, sowieso 3 dagen per week, ik doe er even lang over van Dordrecht naar Den Haag met de auto en ook met de trein, alleen met de auto vaak files. Moet alleen ff een fiets regelen zodat ik van Den Haag HS naar me werk kan fiets (ong. 10 min.)

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:13

Heb je echt geluk gehad Men, dat je een kaartje gekocht had. Nagelbijten / Gniffelen
Of je had gewoon terwijl je instapte naar de conducteur moeten rennen en zeggen dat je je OV vergeten was. ROFL

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:53

Nope. Ben niet naar huis. Scheve mond
Om 9 uur was de storing voorbij geloof ik. Maar dat vind ik te laat om nog 3 uren te reizen.
Morgenochtend reis ik naar huis. Helaas kost het me dan geld Scheve mond

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:56

MoonChloe schreef:
1e klas lounge, wat is dat???? Tong uitsteken

Yeah ik ga 7 nov naar Keulen, met TREIN.. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug. (tjee van amsterdam naar groningen is even lang..)

op perron 2b..
HI speed lounge heet t ..
afgelope weekend moesten mn vriend en ik ook nog even een half uurtje wachten en buiten op t perron was t nog fris..
dus we dachten, we gaan daar zitten (immers, we gaan met de internationale trein Tong uitsteken) ..
nou t begint al bij t binnen komen....een rode loper...
vervolgens kom je uit bij een ENORM chique ruimte.. allemaal mensen in pak met zakenkoffertjes..
een meneer achter een chique balie, die je in t engels begroet...
ieeh nee we zijn snel weg gelopen hihi..
we hadden er denk ik officieel wel mogen zitten (met ons kaartje voor de internationale trein)..
maar we voelden ons TOTAAL niet op ons gemak Nagelbijten / Gniffelen (spijkerbroeken, oude afgetrapte schoentjes enz Tong uitsteken) ..

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:49

Heb echt een goede actie gehad van de week in de trein...
Mn telefoon laten liggen. Ds pas echt dom!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:05

Heb je je telefoon wel nog terug gevonden Iris? Of ben je hem nu echt kwijt?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:15

`Niet meer terug gevonden, hij was ook continue in gesprek dus iemand anders heeft een deel van mn abbonement verbelt, heel zonde maar wel een beetje eigen schuld he Boos!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:15

Kon je die niet meteen laten blokkeren?
Maar wel écht balen ja. Scheve mond