Over 4jaar mensheid weg!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Over 4jaar mensheid weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:26

Petite schreef:
Loose schreef:
Dat stukje ergens aan het begin van het topic staat helemaal niet op de site van NOS. Verward Heb het nagezocht. Denk trouwens ook niet dat ze daar zoiets neer zouden zetten.
Als het waar is, ach ja wat doe je eraan. Maar ik geloof er niet in..

Klopt ik heb het ook geprobeert te vinden, maar het staat niet op de NOS- site.

@ Pharagirlke, ik geloof er zelf niet in, maar om anderen dan maar tot 2x toe voor dom uit te maken vind ik wel wat ver gaan. Als jij het allemaal zo goed weet en paranormale gaven hebt kun je toch ff kijken of het echt zo is of niet.

Ik maak ze niet voor dom uit omdat ze er niet in geloven. Ik maak ze voor dom uit omdat ze zichzelf tegen spreken, ze geloven er niet in dat het beter kan worden maar wel dat de wereld gaat ontploffen. Dat is dom Knipoog Bovendien is het gewoon een feit dat de Maya's nooit voorspeld hebben dat de wereld zal vergaan. Dat hebben wetenschappers potverdikke bewezen. Het gaat hier niet om spiritueliteit maar om de meest exacte kalender die wij als mensen kennen. Hoe ze het hebben gedaan weet ik niet. Maar ze hebben tot vandaag de dag nog steeds een accurate kalender. (vast gesteld op basis van de astrologie enz. lang verhaal.)

De maya's zijn overigens uitgeroeit door de spanjaarden, waarschijnlijk is dat de reden waarom dat de kalender nooit afgemaakt is...Er waren nu eenmaal geen Maya's meer. Lachen Een aantal mensen beweren ook dat de Maya's geen nieuwe kalender hebben gemaakt, omdat "tijd" vanaf 2012 geen rol meer speelt. Maar ik denk eerder dat ze gewoon "te vroeg" uitgemoord zijn door de spanjaarden. Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:30

denk idd dat de nieuwe tijds kinderen (al haat ik stempels)
idd reeds een begin zijn , als door de magnetische verandering
pool kappen zullen "draaien" wat nu ook al bezig is (ene klant neemt snel af andere neemt toe) zal er op een bepaald punt
idd een hoop vergaan
en mensen die nu niet zonder computer tv en de electra maatschappij kunnen krijgen het dan erg moeilijk..

denk ook dat de "onrust/burgeroorlog achtig iets" te maken zal hebben met die mensen welke het vergaren van "rijkdommen"
belangrijk vinden , zoals plunderingen
de donkere 3 a 4 dagen noem ik ze
de dagen dat er weinig ligt zal zijn hier op aarde
word door het stukje van redrum ook ineens verklaard Vork

wel grappig dit topic
mjin oude droompje word steeds duidelijekr vertaald zo
wie weet Haha!
Laatst bijgewerkt door nickyu op 30-08-08 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:39

Ai, ik kan niet zonder mijn computertje en mn zeer geliefde internet. Nagelbijten / Gniffelen

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:51

Ach, als de Russen en de Amerikanen zich zo druk over Georgië (Nouja, het land zelf, of de inwoners zal ze worst wezen, alleen de landjepik, machtshandhaving en olie is ècht belangrijk) blijven maken als nu, en de NAVO zich er ook mee gaat bemoeien enz. zullen we mogelijk 1012 niet eens meer meemaken en zal die goeie, mooie toekomst die de Maya's ons beloven er niet voor ons zijn.... dan krijgen we namelijk eerst WO3 nog voor de kiezen.....

Uiteindelijk zullen we allemaal toch ergens aan dood moeten gaan, helaas weet niemand (ver) vantevoren hoe (gelukkig maar).

Persoonlijke conclusie; ik merk het vanzelf wel als het moment er is. En merk ik het niet, dan ben ik te laat... survival of the fittest (of smartest Knipoog ). Zo niet, dan leef ik lekker nog even door.
Overigens geloof ik ook niets van de titel van het topic, dat we in 2012 behoorlijk uitgedund zullen worden. Ik geloof niet in de hemel, niet dat duivels bestaan (oké; in- en in- slechte mensen komen in de buurt Duivel ), niet in reïncarnatie, niet in Sinterklaas en zwarte Piet..... Clown
Wel in het hier-en-nu, en verder zien we wel.....

Ik denk dat wij mensen zelf ons grootste eigen risico zijn, waartegen we ons niet verzekeren kunnen Haha!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:06

Lopen er geen twee verhalen door elkaar?
1: Niburu, een ster begrijp ik, alhoewel sommigen het een planeet noemen. Wat bij mijn weten overigens een wezenlijk verschil is.
2: De maya's die een nieuwe tijd aankondigen.
Verhaal 1 wordt door wetenschappers voorspeld? En verhaal 2 is op basis van de kennis over de maya's.
Het geloof of ongeloof in verhaal 2 sluit verhaal 1 niet uit lijkt me. Dus ook al geloof je niet in de Maya's, als hier een ster vlak langs komt, merken we dat wel.

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:08

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:09

Juiste conclusie veerledec; je scoort goed op de IQ test.... haha, daar krijg je ook van dat soort beweringen..... Niburu zou een uitgedoofde ster zijn.
Maar idd; verhaal 2 sluit verhaal 1 niet uit Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 02:08

Citaat:
De NASA is bezig met het ontwerpen van een ruimtestation. Dit ruimtestation moet kunnen manoeuvreren. Zodat het mogelijk is bij de komst van planeet Niburu, dit station naar de veilige zijde van de Aarde te verplaatsen, op deze wijze kan de Aarde als beschermend schild gebruikt worden. Dit plan zou een aantal NASA topwetenschappers moeten beschermen tijdens de poolshift/passage van planeet Niburu.

... er zou eerder oorlog kunnen uitbreken over wie er in dat ruimte station mag ...

na de shift , de overlevende , over eten ..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 06:47

Voor de mensen die nu opeens heel erg geschrokken zijn van dit nieuws:
Beetje asociaal om je druk te gaan maken over dat de mensheid misschien vergaat op het moment dat jij net leeft. Gebeurt het niet, dan gebeurt het wel op een ander moment. Het zal toch echt een keer gaan gebeuren. Dat weet je toch vanaf het moment dat je geleerd hebt over de prehistorie en het heelal? Dus doe nou niet net of je iets totaal nieuws hoort. Ja, het nieuwe is dat het wat waarschijnlijker is geworden dat het vergaan van de mensheid precies in 'onze' tijd valt. Die kans was er altijd al, maar is wat groter geworden. Vette pech voor de kabouters... Haha!

Trouwens, waarom zou de mensheid nu niet kunnen vergaan en wel over honderd, duizend of tienduizend jaar? Een paar duizend jaar geleden werd er ook over zulke dingen nagedacht (Ark van Noach). Wat zouden de mensen toen gedacht hebben? "Over een jaartje of 3000 mag de mensheid wel vergaan, maar nu niet". Het is nu 3000 jaar later...

En inderdaad, de Maya's waren erg handig met sterren en planeten, vooral wat betreft de langere termijn. http://www.mayasite.nl/maya_en_de_sterrenkunde.htm

Ohja, met het uitsterven van de dino's en de mammoeten is de tijd niet opgehouden. Zelfs als de hele wereld zou vergaan houdt de tijd niet op. Dus de Maya's (of wie dan ook) kunnen best het einde van de mensheid voorspellen terwijl er wel een nieuwe cyclus op volgt. Misschien hebben mensen die denken dat er dan betere tijden aanbreken wel gelijk: mooie wereld, zonder mensen.

(Ooh, I love this... Tong uitsteken)

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 07:36

Eh, waarom zou er 'VOORBEELD' boven dit bericht staan? Knipoog
En denk eens na.
Men is een ruimte station aan het ONTWERPEN!
Zoiets kost jaren en dan moeten de onderdelen nog gemaakt worden, omhoog gebracht, ter plekke geassambleerd, want zo iets groots krijg je niet in 1 stuk omhoog, daarna moeten de bewoners nog omhoog gebracht en dat allemaal met 2 resterende, op hun laatste benen lopende shuttles, die na 1 vlucht weer maanden in de revisie moeten?
En dat binnen 4 jaar?
Tjonge, knap hoor. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:11

Dit verschijnsel heet precessie en dat kan dus veroorzaakt worden door de passage van Nuburu. Het is op bokt al diverse malen besproken (zoek op precessie), waaronder in dit topic: [LZP] 2012 vergaat de wereld :\

Alle wetenschappers die het hebben over de polen en het broeikaseffect gaan altijd uit van een aarde die hetzelfde blijft, op dezelfde plek, maar het is dus niet zo dat de aarde altijd dezelfde positie heeft en houdt, deze verandert dus langzaam. Tenminste, ik hoop langzaam, maar er zijn dus ook theorieën die zeggen dat de aarde opeens een stuk kantelt en dan verandert er een hoop ineens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:54

Knap dat ze dat ze dat meer dan 1000 jaar vantevoren weten,want wie zegt er dat die planeet dezelfde koers aanhoud?

Verder worden tsunami's veroorzaakt door een aardbeving in het water... die platen gaan echt niet anders bewegen door een planeet.... En anderen zeggen weer dat er in 2012 iets positiefs gebeurd.... Sorry, maar ik geloof het niet...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:00

door een planeet ergens ver weg zal er weinig gebeuren

door een hele sterke magneet
(wat een gedoofde ster is .. welke een veel grotere dichtheid heeft als een planeet ..en daarom ook geen planeet genoemd word) kan er heel veel gebeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:02

pharagirlke schreef:
Ik maak ze niet voor dom uit omdat ze er niet in geloven. Ik maak ze voor dom uit omdat ze zichzelf tegen spreken, ze geloven er niet in dat het beter kan worden maar wel dat de wereld gaat ontploffen. Dat is dom Knipoog Bovendien is het gewoon een feit dat de Maya's nooit voorspeld hebben dat de wereld zal vergaan. Dat hebben wetenschappers potverdikke bewezen. Het gaat hier niet om spiritueliteit maar om de meest exacte kalender die wij als mensen kennen. Hoe ze het hebben gedaan weet ik niet. Maar ze hebben tot vandaag de dag nog steeds een accurate kalender. (vast gesteld op basis van de astrologie enz. lang verhaal.)

De maya's zijn overigens uitgeroeit door de spanjaarden, waarschijnlijk is dat de reden waarom dat de kalender nooit afgemaakt is...Er waren nu eenmaal geen Maya's meer. Lachen Een aantal mensen beweren ook dat de Maya's geen nieuwe kalender hebben gemaakt, omdat "tijd" vanaf 2012 geen rol meer speelt. Maar ik denk eerder dat ze gewoon "te vroeg" uitgemoord zijn door de spanjaarden. Lachen

Ah zo, nu snap ik je. Ik dacht dat je de helft van de mensen voor dom uitmaakte omdat ze niet naar je luisterden of het niet met je eens waren, sorry Bloos .
Ach ik weet niet wat ik moet geloven, ga me er ook niet druk om maken, zien we dan wel weer Lachen
Gefeliciteerd trouwens!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:16

Phaha ROFL
Weet nog dat wij vorige keer dat we "dood" gingen er de hele dag tegen de leerkrachten over zatten te lachen in de klas! Tong uitsteken
"Ja, mevrouw! Weet je t al?! Vandaag gaan we allemaal dood! Haha!"

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:19

Het Starwars Musquito Defense System werkt heel goed tegen ongewenste planeten..
Laatst bijgewerkt door Stoeptegel op 31-08-08 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:19

Maar maar... Nu word er in dit topic gezegt dat er mooiere tijden aanbreken. Waarom staat er dan overal in het nieuws dat we dood gaan?!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:27

mireya schreef:
Maar maar... Nu word er in dit topic gezegt dat er mooiere tijden aanbreken. Waarom staat er dan overal in het nieuws dat we dood gaan?!

Volgens mij spreekt dat elkaar absoluut niet tegen...

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:37

We gaan dus toch dood en dan komt er een mooiere tijd??? Wat hebben de mensen van deze tijd daar aan? Gaaaap

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:51

We zullen het zien of die mensen het goed hebben voorspeld...
Zelf geoof ik er niet echt in, maar als hij toch komt.. Tsja dan is de tijd gekomen.. Ben bang dat we er maar weinig aan kunnen doen Knipoog

Dat daarna een mooiere tijd komt, uhhh tsja voor alles wat de mens als vijand heeft en het overleefd misschien wel Knipoog

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:03

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:22

Zal allemaal best kunnen
Ik stel die maya's nu voor als centaurs (toch?) uit Harry Potter of mensen uit Avatar (op Nickelodeon) Clown Huilen van het lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:58

Mango_ schreef:
Maar even om te zorgen dat ik straks geen boze bokkers achter me aan heb;

ik probeer hier géén verhalen van mensen belachelijk te maken! Absoluut niet. Maar ik geloof er gewoon niet zo in, dat in 2012 dingen 'opeens', en ik weet dat het niet zo *POEF* opeens zou veranderen dan, mooier zijn. Neemt niet weg dat ik het interessant vind en ook zéker benieuwd ben of er iets van gaat uitkomen.
Maar ik wil geen mensen of verhalen belachelijk maken met mijn opmerkingen.

Neem aan dat je op mij doelt? Nou geen zorgen hoor, vond het wel een droge opmerking. Clown

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:33

supertammy schreef:
_Tamara schreef:
Ik vind het stuk van Redrumfox wel interessant trouwens. Lachen

Ik ook. Ik heb al eens eerder deze versie gehoord volgens mij. Ik denk op de televisie.
Maar ja, de tijd zal het leren.

Stond vandaag trouwens ook in de Telegraaf.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:29

Redrumfox schreef:
*zucht* Waarom verdiept niemand zich er eerst in voordat ze beginnen te gissen naar dingen die nergens op slaan. Zal het even gauw uitleggen:

In 2012 eindigt een lange periode van 26.000 jaar, deze is op de dag nauwkeurig op 21 december 2012 afgelopen. Hiermee is de 'grote kalender' afgewerkt en hiermee beginnen we vervolgens aan een bepaalde cyclus van 13 periodes en daarna aan de zogenaamde 'periode van de rode zon'. De grote kalender is op dat moment klaar aangezien ons zonnestelsel dan in 1 lijn komt te staan met het centrum van de melkweg (Hanub k'u), dit noemen de maya's de kosmische baarmoeder (door bepaalde energieën). Het komt er op neer dat de aarde en de zon dan in 1 lijn staan met hanub k'u. Er kunnen dan een soort van 'nultoestanden' komen in de magneetvelden van ons zonnestelsel. Vervolgens zullen de magnetische polen omkeren, wat klimaatveranderen kan betekenen volgens sommigen (ik weet niet of dat is wat er bedoeld wordt, daar zijn de meningen over verdeeld). Vervolgens beginnen we aan een nieuwe periode van 26.000 met een schone lij. We gaan van de periode van de 4e zon naar de periode van de 5e zon.

2012 betekent dus niet dat de aarde uit elkaar ploft of verschrompelt, nee er komen juist mooie tijden aan. Tijden die we tot nu toe niet kenden. Nee we sluiten er een lange periode van rotzooi mee af en we beginnen op een veel hoger niveau aan de nieuwe periode. Aan deze overgang gaat helaas een hoop gekkigheid vooraf (denk bvb aan dingen als 11 september).

In deze fase van de evolutie neem volgens de kalender de snelheid van de ontwikkeling van het bewustzijn toe. Meer mensen raken paranormaal begaaft (lees: kunnen het beter ontwikkelen), dit kunnen we nu al merken!!! Hetvolgende gelooft niet iedereen, maar ik persoonlijk wel:
We zullen ons op een manier ontwikkelen - zeer snel aangezien het mentaal is en niet zozeer lichamelijk - dat we met gedachten meer kunnen regelen, eten zal minder belangrijk worden, we worden spiritueler. Even in het kort, zo zijn er nog meer dingen. Dit alles staat ook in verband met de Nieuwetijdskinderen, dit zijn mensen die sowieso zullen overleven door hun denkwijze: mensen die altijd maar aan de klok denken - maatschappijslaven, en daar hebben we er miljoenen van in Nederland - zullen dit niet kunnen of er veel moeite mee hebben aangezien ze niet mee kunnen komen in de stroom. De mensen die wél goed (lees: moeiteloos) mee kunnen komen zijn de mensen die de maatschappij als een spel zien, niet materialistisch zijn, inzien dat je alles doet om gelukkig te worden, openstaan voor veranderingen, niet om status geven wat gegeven wordt door geld/macht e.d. etc etc.

Op 21 december 2012 zal het niet van de ene op de andere dag pats boem anders zijn, maar het gaat geleidelijk: we zijn er nu al mee bezig. In feite zou je de periode waar we nu in zitten kunnen zien als een grote schoonmaak.

Je kunt me voor gek verklaren maar dit is waar ik in geloof. En ik wil niemand overtuigen, alleen maar laten zien dat 2012 geen dag van dood en verderf zal worden: als we de maya's moeten geloven zullen daarna mooie tijden aanbreken en zullen onze denkwijzes veranderen wat ons tot betere mensen zal maken waardoor we zelf de wereld kunnen verbeteren.

mooi uitgelegd. ik had geen zin om de hele uitleg uit te typen, maar dat was niet nodig zo te zien. Knipoog