Redrumfox schreef:*zucht* Waarom verdiept niemand zich er eerst in voordat ze beginnen te gissen naar dingen die nergens op slaan. Zal het even gauw uitleggen:
In 2012 eindigt een lange periode van 26.000 jaar, deze is op de dag nauwkeurig op 21 december 2012 afgelopen. Hiermee is de 'grote kalender' afgewerkt en hiermee beginnen we vervolgens aan een bepaalde cyclus van 13 periodes en daarna aan de zogenaamde 'periode van de rode zon'. De grote kalender is op dat moment klaar aangezien ons zonnestelsel dan in 1 lijn komt te staan met het centrum van de melkweg (Hanub k'u), dit noemen de maya's de kosmische baarmoeder (door bepaalde energieën). Het komt er op neer dat de aarde en de zon dan in 1 lijn staan met hanub k'u. Er kunnen dan een soort van 'nultoestanden' komen in de magneetvelden van ons zonnestelsel. Vervolgens zullen de magnetische polen omkeren, wat klimaatveranderen kan betekenen volgens sommigen (ik weet niet of dat is wat er bedoeld wordt, daar zijn de meningen over verdeeld). Vervolgens beginnen we aan een nieuwe periode van 26.000 met een schone lij. We gaan van de periode van de 4e zon naar de periode van de 5e zon.
2012 betekent dus niet dat de aarde uit elkaar ploft of verschrompelt, nee er komen juist mooie tijden aan. Tijden die we tot nu toe niet kenden. Nee we sluiten er een lange periode van rotzooi mee af en we beginnen op een veel hoger niveau aan de nieuwe periode. Aan deze overgang gaat helaas een hoop gekkigheid vooraf (denk bvb aan dingen als 11 september).
In deze fase van de evolutie neem volgens de kalender de snelheid van de ontwikkeling van het bewustzijn toe. Meer mensen raken paranormaal begaaft (lees: kunnen het beter ontwikkelen), dit kunnen we nu al merken!!! Hetvolgende gelooft niet iedereen, maar ik persoonlijk wel:
We zullen ons op een manier ontwikkelen - zeer snel aangezien het mentaal is en niet zozeer lichamelijk - dat we met gedachten meer kunnen regelen, eten zal minder belangrijk worden, we worden spiritueler. Even in het kort, zo zijn er nog meer dingen. Dit alles staat ook in verband met de Nieuwetijdskinderen, dit zijn mensen die sowieso zullen overleven door hun denkwijze: mensen die altijd maar aan de klok denken - maatschappijslaven, en daar hebben we er miljoenen van in Nederland - zullen dit niet kunnen of er veel moeite mee hebben aangezien ze niet mee kunnen komen in de stroom. De mensen die wél goed (lees: moeiteloos) mee kunnen komen zijn de mensen die de maatschappij als een spel zien, niet materialistisch zijn, inzien dat je alles doet om gelukkig te worden, openstaan voor veranderingen, niet om status geven wat gegeven wordt door geld/macht e.d. etc etc.
Op 21 december 2012 zal het niet van de ene op de andere dag pats boem anders zijn, maar het gaat geleidelijk: we zijn er nu al mee bezig. In feite zou je de periode waar we nu in zitten kunnen zien als een grote schoonmaak.
Je kunt me voor gek verklaren maar dit is waar ik in geloof. En ik wil niemand overtuigen, alleen maar laten zien dat 2012 geen dag van dood en verderf zal worden: als we de maya's moeten geloven zullen daarna mooie tijden aanbreken en zullen onze denkwijzes veranderen wat ons tot betere mensen zal maken waardoor we zelf de wereld kunnen verbeteren.
mooi uitgelegd. ik had geen zin om de hele uitleg uit te typen, maar dat was niet nodig zo te zien.