verootjoo schreef:Nou sorry, maar ik vind er niks vrijwilligs aan. Blijkbaar waren jullie heel vrij erin, maar je ziet vaak genoeg dat dat niet zo is. Ik vond het echt heel erg hoe er in die diensten werd gepraat. Hoe er tegen mij werd gezegd dat ik zo erg verpest was door de maatschappij, hoe slecht ik leefde, maar dat er gelukkig nog wel wat aan te doen wasIk hoefde alleen maar te kiezen voor een leven met God, en dus met hun. Nou, ik wist het wel. Ik ging daar echt nooit meer heen.
Ook hoe er daar training werd gegeven in de velddienst. Wat je moest zeggen als iemand zei dat ie niet geloofde en blabla.
En die bijbelstudie... te wálgelijk gewoon![]()
En nee, ik ben nooit jehovah's getuige geweest, maar heb het wel meegekregen doordat een 'vriendin' zich zo nodig daar moest aansluiten. Inmiddels is dat contact ook weg, doordat ze alleen maar te melden heeft hoe slecht ik bezig benIntussen mág zij niet eens meer met haar familie omgaan, met haar vriendinnen, naar feesten van haar ouders als die bv 25 jaar getrouwd zijn. En geloof me; dat doet écht veel pijn hoor..
En die regels; het ligt er maar aan hoe je de bijbel interpreteert. Er staat nl nergens: ga langs de deuren mensen lastigvallen met het geloofMaar: verkondig het verhaal. Dat kun je imo ook doen in de kerk
Voor mij zijn de regels in dat geloof dus ook absoluut niks. Daarom geloof ik ook niet.
En wil ik het ook niet! 
Vervelend voor je dat het zo gelopen is met je vriendin.
Alleen begrijp ik sommige dingen weer niet, zoals dat ze niet naar feesten mag gaan van zoveel jaar getrouwd?
Daar is binnen de JG niets verkeerds aan, en iedereen doet dat dan ook gewoon.. Mijn ouders laatst nog.
En het is niet zo dat er strengere stromingen zijn binnen de JG, het zijn allemaal vaste regels.. Ook is het helemaal niet verkeerd om met mensen om te gaan die geen JG zijn. Wel is het 'verboden' om omgang te hebben met mensen die JG zijn geweest, die zich hebben laten dopen en alles, maar die dus uitgesloten zijn geraakt door dingen te doen die niet overeenkwamen met de regels van het geloof. Mijn halfzus is btw ook uitgeslten, en min moeder gaat nog wel met haar om. Ook dat is uiteindelijk toch iets wat ieder voor zich moet bepalen, maar het beste is van niet. Mijn vader wil niets meer met haar te maken hebben en wil haar hier dus ook niet over de vloer hebben. Ik weet wel dat mijn moeder het er verschrikkelijk moeilijk mee heeft. Ik kan me om deze situatie ook heeeel kwaad maken.
Ik vind het een afschuwelijke regel.En er staat idd niet dat je mensen moet lastigvallen. Maar er staat wel meer in dan alleen 'verkondig het verhaal'. Er staan veel verhalen in dat Jezus met willekeurige mensen ging praten, die hij niet kende.
Ik hoefde alleen maar te kiezen voor een leven met God, en dus met hun. Nou, ik wist het wel. Ik ging daar echt nooit meer heen.
Intussen mág zij niet eens meer met haar familie omgaan, met haar vriendinnen, naar feesten van haar ouders als die bv 25 jaar getrouwd zijn. En geloof me; dat doet écht veel pijn hoor..
Maar: verkondig het verhaal. Dat kun je imo ook doen in de kerk 
Vind dat je nog beleefd ben gebleven TS