Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
catharina24 schreef:Hallo Winkie, ik ben 24 jaar. Hoezo de vraag?
WinSel schreef:en toch snap ik niet wat dit alles
met de ts te maken heeft :S
catharina24 schreef:Antwoord op:
Een aantal vragen aan de meiden die een relatie hebben met een groot leeftijdsverschil:
Waar wonen jullie? Bij jullie ouders of bij jullie vriend?
Mijn vriend woont bij mij, ik heb mijn eigen huis gekocht voor dat ik mijn vriend kende en hij is bij mij ingetrokken
Wat vinden jullie ouders en omgeving?geen probleem zolang hij mij gelukkig maakt, lief voor me is en goed behandeld. De omgeving denkt er het zelfde over en mijn vriendinnen vinden hem geweldig
Hoe gaan jullie om met eventuele kinderen van jullie partner?heeft hij niet
Vind je de relatie zelf gelijkwaardig en waarom?gelijkwaardig omdat we elkaars mening, ook al is ie anders respecteren. We luisteren naar elkaar en als we elkaar een keertje niet begrijpen praten we net zolang tot we dat wel doen. Hij is ouder en ik ben jonger maar we respecteren elkaar betreft praten, ideeen en doen en laten. We maken alles bespreekbaar, angsten, problemen, leuke zaken en minder leuke zaken. Hij behandelt mij niet als een dom jong ding die niets weet en luistert naar mij en leert er van zoals ik van hem leer. Van iedereen kun je wat leren namelijk.
. WinSel schreef:en weer mijn naam
ik weet wel dat ik 16 jaar ben en een vriend heb van 36 hoor
dat hoeft mij niet steeds verteld te worden.
ik ben gelukkig en waar hebben jullie dan nog last van ?
nergens toch
ga nu maar gewoon met de vraag van de ts verder
dat is 18 en 31 jaar wat je daar van vind
en niet wat mijn situatie
bedankt
Winkie schreef:Een vriend van mij is 27 en heeft een relatie met iemand van 16.
Voor zijn verjaardag hebben we hem kleurpotloden en lolly's gegeven![]()
Ik kan mijzelf niet voorstellen dat zo'n relatie gaat werken.
Hij heeft net een huis gekocht en zij zit op de havo.
In mijn ogen is het geen gelijkwaardige relatie.
Desalnietemin zijn zij nu al iets van 1 jaar samen en geloof ik heel gelukkig.
Daarnaast is het in mijn ogen heel erg logisch dat mensen hier kritiek op hebben.
Ik heb die vriend ook wel eens gevraagd of hij wel helemaal zeker wist wat hij deed.
Hij zit immers toch in een hele andere levensfase als dat zij zit.
Hij heeft toen aangegeven dat hij er helemaal achterstond.
In het bovenstaande geval vind ik het leeftijdsverschil al te groot maar dit is nog enigzins acceptabel.
Iemand van 15 met een vriend van 35 (zonder op iemand te doelen) vind ik echt veelste groot.
Iemand van 15 kan nooit een gelijkwaardige relatie hebben met iemand van 35. Redenen waarom ik dit vind:
Een 15 jarige is nog niet uitgegroeid (mentaal)
Een 15 jarige is nog niet geheel zelfstandig ( woonsituatie, afhankelijk van ouders, geld )
Er is sprake van een groot verschil aan levenservaring.
Als iemand vind dat ik ongelijk heb hoor ik het graag.
Daarnaast vind het erg bijzonder te noemen hoe sommige meiden die zich aangesproken voelen reageren.
Als jullie echt vinden dat een groot leeftijdverschil niks uitmaakt kan je dat misschien ook fatsoenlijk onderbouwen.
Als iemand zich eerst volwassen noemt voor zijn/haar leeftijd en vervolgens begint te schelden en geen enkel argument geeft ben je in mijn ogen alles behalve volwassen.
Iemand van 18 met iemand van 31 vind ik overigens ook groot maar ook nog wel acceptabel. Hoe ouder iemand wordt hoe minder het leeftijdsverchil uitmaakt in mijn ogen omdat de bovenstaande drie punten dan niet meer tellen.
Een aantal vragen aan de meiden die een relatie hebben met een groot leeftijdsverschil:
Waar wonen jullie? Bij jullie ouders of bij jullie vriend?
Wat vinden jullie ouders en omgeving?
Hoe gaan jullie om met eventuele kinderen van jullie partner?
Vind je de relatie zelf gelijkwaardig en waarom?
Winkie schreef:catharina24 schreef:Hallo Winkie, ik ben 24 jaar. Hoezo de vraag?
Nou ik denk dat je dan al een andere situatie hebt als Winsel.
Zoals ik al in mijn eerste stukje beargumenteerde: het leeftijdsverschil is denk ik minder belangrijk naarmate je ouder wordt.
Of denk je van niet?

faye schreef:Nou Winsel, jij bent inderdaad heel volwassen en doet zeker niet onder voor een vent van 35. Sorry dat ik je verkeerd ingeschat heb.
WinSel schreef:sorry maar de kidz wonen bij zn moeder
en als wij de kinderen hebben zijn wij bij zn huis
Hij woont tijdelijk op papier bij zijn moeder
Omdat hij ontslagen is vanwege een tennis elleboog
Hij is nu net weer aan het werk, maar dan onder reintegratie
dus krijgt nog 2 maand betaalt door de uwv
vandaar nog geen eigen huisje
zo nu ben je weer op de hoogte he
, en ik heb nogwel schatten van ouders Winkie schreef:Het lijkt me niet nodig Winsel helemaal belachelijk te maken.
@ Winsel: Kijk er niet van op dat mensen dit vreemd vinden. En als je het je zo erg aantrekt zou ik gewoon je comp afsluiten.
Simba_ schreef:Winkie schreef:Het lijkt me niet nodig Winsel helemaal belachelijk te maken.
@ Winsel: Kijk er niet van op dat mensen dit vreemd vinden. En als je het je zo erg aantrekt zou ik gewoon je comp afsluiten.
Dat hebben we al heeeeeel vaak voorgesteld, maar ze is net zo volwassen als dat ze verstandig is blijkbaar.
. Het zit sommige mensen nogal hoog heb ik het idee. Leven en laten leven zou ik zeggen
.