wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:34

Chiqa schreef:
orri schreef:
Toen mijn kinderen in de kinderwagen nog zaten heb ik me ook zo vaak geergerd aan rokende mensen in een drukte die gewoon al lopend de sigaret af tikken en de as daarvan valt dus op kinderwagen hoogte...

Dan blijf je toch lekker binnen met je kind, of die je d'r zo'n zijltje op?
quote]

Wow door dit soort opmerkingen maak je het me steeds moeilijker om je serieus te nemen!
Ik heb het idee dat je voor de lol een beetje zit te stoken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:50

Nee hoor Eefangel ik reageer dr alleen op omdat ik het overdreven vind wat er gezegt werd en dr zo'n heisa wordt gemaakt over de opmerking "mag ik een vuurtje" dat gaat gewoon helemaal nergens meer over vidn je ook niet? Knipoog Is een hele normale vraag.Lachen
Prima als je bang bent voor een walmpje rook maar laten we wel rieel blijven.
En roken op straat is nog steeds niet verboden wat nooit verboden zal worden ook Knipoog
Dus sorrie...vond het erg overdreven.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:52

Maar u reactie was ook overdreven Chiqa. Het zou idd niet leuk zijn voor een kind om as in zijn ogen te krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:55

Olle schreef:
Negen van de tien keer kunnen de mensen zelf ook kijken waar ze lopen..
Hoe vaak mensen wel niet tegen sigaretten aanlopen..

Beetje omgekeerde wereld, vind je niet?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:57

RedPassion schreef:
Olle schreef:
Negen van de tien keer kunnen de mensen zelf ook kijken waar ze lopen..
Hoe vaak mensen wel niet tegen sigaretten aanlopen..

Beetje omgekeerde wereld, vind je niet?

Tjongejonge, alsof je voor je lol tegen zo'n onding aanloopt.....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:58

tuurlijk,doen we expres zodat we kunnen zeggen: die vervelende rokers ook! Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:59

Inderdaad had vorige week nog een brandgat in men gloednieuwe dure jas.... ik kijk normaal uit maar heb geen ogen op men rug.
Dus gelijk vuilbak in...

Het zal mijn schuld wel zijn Dromen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:01

kom even als spuitelf binnen wandelen, ik zit nooit in een kroeg oid dus het maakt mij geen hol uit, ik ben zelf een niet roker en vind het wel fijn dat je bijv. in de bios buiten moet gaan roken als ik naar de kroeg zou gaan was ik er ook blij mee geweest, jullie kiezen er tenslotte voor om jullie longen te verpesten, dan is het wel zo fijn als je die van andere met rust laat. ik baal er nog steeds van dat ze op mn werk soms de deur dicht laten als ze roken, als ik zo graag me leven wil verkorten koop ik zelf wel een pakje Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:08

lindake schreef:
Maar u reactie was ook overdreven Chiqa. Het zou idd niet leuk zijn voor een kind om as in zijn ogen te krijgen...

Ja tuurlijk, de roker gaat boven een kruiwagen staan en tikt even zn as weg, laten we even rieeel blijven Knipoog Als dit echt een serieus probleem zou zijn geweest werden we dr wel op aangewezen via de media hoor.
Weet niet of je zelf heb gerookt? Nou dan zou je ook in de lach schieten als je zoiets zou lezen *LOL*

Rokers zijn geen sadisten die hun pijp even lekker uit gaan kloppen boven een kinderwagen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:11

Ik vind het zo'n discussie tussen niet-rokers en rokers die beiden geen centimeter toegeven en hun eigen belangen voorop stellen. Houd gewoon rekening met elkaar [niet roken in de buurt van kids/etende mensen, niet oneindig fitten op rokers die krijgen al genoeg over zich heen en betalen zich scheel voor een portie k*anker]. Laat iedereen voor zichzelf bepalen wat wel en niet goed is en snap andermans mening ook.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:11

Het kan wel gebeuren he Chiqa. En ik begrijp dat een moeder hierom onrustig is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:12

ik bepaal voor mezelf dat ik liever geen rook inhaleer,is dat zo gek?

als iemand buiten rookt heb ik er geen problemen mee,het moet toch ergens kunnen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:13

Ik ben een niet-roker, maar ik báál van dat rookverbod. Waardeloze regeling

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:14

waarom dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:15

Snoevie schreef:
ik bepaal voor mezelf dat ik liever geen rook inhaleer,is dat zo gek?

als iemand buiten rookt heb ik er geen problemen mee,het moet toch ergens kunnen

Nee dat vind ik helemaal niet gek Lachen En de meeste roker houdt er ook wel rekening mee als je het vriendelijk vraagt aan elkaar, ik heb dr althans nog nooit problemen mee gehad (behalve dan dat mens die twee weken geleden uit dr panty ging omdat ze door mn rookgordijn moest lopen)

Maar even wat anders, dus jij durft wel door het rookgordijn en gaat wel gewoon zomers buiten op het terras zitten Snoevie?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:16

Lees net op internet dat een roker samen met zijn vriendjes een vechtpartij begon in de trein tussen Haarlem en A'dam, omdat hem verzocht werd om zijn sigaretje uit te doen. Gezellige gasten.... Nagelbijten / Gniffelen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:17

ja ik ga wel op het terras zitten in de zomer,en dan hoor je mij ook niet,zo eerlijk ben ik ook Lachen

wat bedoel je exact met een rookgordijn,is me niet helemaal duidelijk Bloos

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:18

Snoevie schreef:
waarom dan?

1. Je ruikt ineens andere lichaamsgeuren, zweet, scheten dat doort dingen. Dat was eerst niet
2. er heerst een grote leegte in de uitgaansgelegendheden waar ik normaal kom (ik ga vaak uit in duitsland waar deze regel al langer in actie is) en dat maakt het echt een beetje saai moet ik zeggen.
3. ik heb nooit problemen gehad met het wel roken, behalve dat je kleren en haar gaan stinken. Maar daar hebben we een douche en wasmachine voor. Ik heb wel licht astma maar nooit last met uitgaan, de afzuiging is goed geregeld.

De horeca gaat langzaamaan kapot... Van de originele bezetting normaal is er nog maar 1/3e over, kun je zien aan de parkeerplaats.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:20

Lizzle schreef:
Nadya schreef:
Lees net op internet dat een roker samen met zijn vriendjes een vechtpartij begon in de trein tussen Haarlem en A'dam, omdat hem verzocht werd om zijn sigaretje uit te doen. Gezellige gasten.... Nagelbijten / Gniffelen

Alle rokers zijn asociaal, wat een ordinaire k*t lui!
[wat is hier de nieuwswaarde van?]

Vraag het De Telegraaf. Knipoog

laliz

Daar noem je ook een krant. Clown

Snoevie

najah je kan niet alle rokers/niet rokers over een kam scheren idd!

en qimm je overdrijft wel,niet iedereen denkt er zo over zoals jij,is roken dan een excuus om andere geuren te verdrijven?
en is roken gezelliger dan niet roken?wat een onzin zeg.

dat jij met je lichte astma geen last heb is fijn voor jou,maar voor een jhoop anderen die die damp smerig vinden en er last van hebben niet

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:21

Qimm schreef:
Snoevie schreef:
waarom dan?

1. Je ruikt ineens andere lichaamsgeuren, zweet, scheten dat doort dingen. Dat was eerst niet
2. er heerst een grote leegte in de uitgaansgelegendheden waar ik normaal kom (ik ga vaak uit in duitsland waar deze regel al langer in actie is) en dat maakt het echt een beetje saai moet ik zeggen.
3. ik heb nooit problemen gehad met het wel roken, behalve dat je kleren en haar gaan stinken. Maar daar hebben we een douche en wasmachine voor. Ik heb wel licht astma maar nooit last met uitgaan, de afzuiging is goed geregeld.

De horeca gaat langzaamaan kapot... Van de originele bezetting normaal is er nog maar 1/3e over, kun je zien aan de parkeerplaats.

Net zoals er longen van werknemers kapot gaan Lachen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:22

hoe overdrijf ik?

Die scheten en zweetlucht rook ik eerst nooit, nu loop ik vaak weg op de dansvloer en ik ben niet de enige die dat opvalt. Die rooklucht/geur is constant en daar wen je aan. Ook niet lekker, maar op den duur ruik je het niet meer.

En ik zeg niet dat roken gezelliger is, ik zeg alleen dat veel mensen nue niet meer uitgaan omdat er niet gerookt mag worden, en dat maakt het ongezelliger, want leegte.

maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:24

Snoevie schreef:
ja ik ga wel op het terras zitten in de zomer,en dan hoor je mij ook niet,zo eerlijk ben ik ook

Doe je goed Lachen Maar ben bang dat velen in dit topci dit niet durven en zich binnen oplsuiten want ja...je kan dr moeilijk iets van zeggen als iedereen rond je zit te dampen.

Rookgordijn is het nieuwste fenomeen; is ontstaan door de invoering van het rookverbod waardoor alle rokers massaal de uitgang blokkeren al genietend van hun sigaretje. Schijnt nogal wat ophef over te zijn maar komt gelukkig geen verbod op Koe

Nadya schreef:
Lees net op internet dat een roker samen met zijn vriendjes een vechtpartij begon in de trein tussen Haarlem en A'dam, omdat hem verzocht werd om zijn sigaretje uit te doen. Gezellige gasten....

Bronvermelding?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:25

telegraaf,en durf best door een rookgordijn te lopen,dat is maar even en ik hoef er niet steeds in te zitten.

buiten kies je daar dan zelf voor

over scheten en zweten gesproken,daar gaan mijn longen niet stuk aan(maar mijn neus misschien,oke eerlijk toegeven Haha! )
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 01-05-08 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt