Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miryamk schreef:Ik denk dat ik erg veel aan zo'n programma gehad zou hebben, helaas hadden ze die toen nog niet. En de reguliere hulpverlening heeft mij ook nooit goed kunnen helpen....Helaas.
Ik heb erg vaak om hulp gevraagd maar dan zeiden ze doodleuk: we doen pas wat als u het kind daadwerkelijk van de trap gooit....
Llover schreef:Goed verhaal Nadya, van jou kunnen we allemaal tenminste nog wat leren hier, dat werd wel eens tijd, iemand met zinnige opmerkingen en verstand van zaken.
faye schreef:Elke ouder maakt fouten, maar uit onmacht slaan (want dat is het altijd, blijkbaar weet de ouder geen andere middelen meer) is gewoon niet goed te praten. Er is nog nooit iemand beter geworden van een tik. Wel door consequent behandeld te worden.
Slaan blijft in mijn ogen een kwalijke beperking van de ouder, want zoals Nadya al zegt, de fout ligt altijd bij de ouder!
nathalie2302 schreef:Tjonge....het gaat nu wel 'over the top' nietwaar? Wat kan er nog meer bijgesleept worden om ieders eigen gelijk te bewijzen? Nu moeten we al onze diploma's op tafel leggen om te bewijzen dat wat JIJ doet het beste is en dus iedereen moet volgen? of nee wacht...veel diploma's betekent veel studeren dus minder mogelijkheid tot het oefenen van sociale vaardigheden en dus slechtere interactie met andere mensen....of nee wacht...meer sociale vaardigheden kan ook doorslaan en dan ben je te los en zal je kind geen grenzen kennen...of nee wacht.....HALLO!!!!!
Tot nog toe zie ik over het algemeen mensen die het beste met hun kind voorhebben...hiervoor HOEF je het niet met elkaar eens te zijn over de manier van opvoeden, die is namelijk sterk afhankelijk van de manier waarop je zelf bent opgevoed, de band die je hierdoor met je eigen ouders hebt, je eigen wensen voor je kind(eren), jouw visie op de wereld...zo vreselijk veel variabelen die dan ook nog vaak vanuit iemand's eigen emoties komen... Als AL deze variabelen gericht zijn op het welzijn van het kind, ben ik heel snel tevreden en ben ik blij dat deze kinderen het goed hebben terwijl er zoveel in de wereld zijn die het veel minder getroffen hebben.
Ik kies er zelf niet voor om een tikje (cruciaal woord in dit topic...de betekenis van een 'tik') te geven maar ben ik dan soft, laat ik over me heen lopen, hebben wij geen grenzen thuis? Nee! Opvoeden is heel moeilijk en ervaringen uitwisselen lijkt me heel zinvol...waarom kiest een handjevol mensen hier er dan steeds weer voor om bewust twee 'kampen' te maken en elke mening als een persoonlijk aanval te zien? Laten we lekker samen 'oorlogje spelen' want daar schieten we allemaal zoveel mee op!
nathalie2302 schreef:Tjonge....het gaat nu wel 'over the top' nietwaar? Wat kan er nog meer bijgesleept worden om ieders eigen gelijk te bewijzen? Nu moeten we al onze diploma's op tafel leggen om te bewijzen dat wat JIJ doet het beste is en dus iedereen moet volgen? of nee wacht...veel diploma's betekent veel studeren dus minder mogelijkheid tot het oefenen van sociale vaardigheden en dus slechtere interactie met andere mensen....of nee wacht...meer sociale vaardigheden kan ook doorslaan en dan ben je te los en zal je kind geen grenzen kennen...of nee wacht.....HALLO!!!!!
Tot nog toe zie ik over het algemeen mensen die het beste met hun kind voorhebben...hiervoor HOEF je het niet met elkaar eens te zijn over de manier van opvoeden, die is namelijk sterk afhankelijk van de manier waarop je zelf bent opgevoed, de band die je hierdoor met je eigen ouders hebt, je eigen wensen voor je kind(eren), jouw visie op de wereld...zo vreselijk veel variabelen die dan ook nog vaak vanuit iemand's eigen emoties komen... Als AL deze variabelen gericht zijn op het welzijn van het kind, ben ik heel snel tevreden en ben ik blij dat deze kinderen het goed hebben terwijl er zoveel in de wereld zijn die het veel minder getroffen hebben.
Ik kies er zelf niet voor om een tikje (cruciaal woord in dit topic...de betekenis van een 'tik') te geven maar ben ik dan soft, laat ik over me heen lopen, hebben wij geen grenzen thuis? Nee! Opvoeden is heel moeilijk en ervaringen uitwisselen lijkt me heel zinvol...waarom kiest een handjevol mensen hier er dan steeds weer voor om bewust twee 'kampen' te maken en elke mening als een persoonlijk aanval te zien? Laten we lekker samen 'oorlogje spelen' want daar schieten we allemaal zoveel mee op!
Elysha schreef:Dames, ik trek me terug uit deze discussie, want het wordt nu echt alleen maar welles-nietes geschreeuw, en daar heb ik GEEN zin meer in.
Llover schreef:nou voor t laatst dan: nee faye dat is dus niet zo: elysa en ik zijn ook niet laag opgeleidt en gaven ook wel eens een corrigerende tik en dat woord; kampen , heb ik van iemand anders hier opgevangen tijdens de discussie, vond t wel geestigEn ik heb verder niets tegen jullie: want jullie slaan niet, dus wat kan je daar nou tegen hebben he, maar jullie uitleg en ideeen over mensen die wel zo'n tik geven vind ik te ver gaan....net als sommige opmerkingen over die ouderlijke macht enzo en er mishandelen van maken enz, tsjah dan gaan mensen zich aangevallen voelen en reageren, lijkt mij logisch.
Elysha schreef:Dat bedoel ik inderdaad; jouw mening ventileren, prima. Maar dat hoeft dan niet beledigend te worden naar mij toe (kindermishandeling?!?!). Er is al pagina's lang niks nieuws meer gezegd, behalve dan misschien door Nathalie.
En daar heb ik dus geen zin meer in....
Het beste ermee!
eva2 schreef:Elysha schreef:Dat bedoel ik inderdaad; jouw mening ventileren, prima. Maar dat hoeft dan niet beledigend te worden naar mij toe (kindermishandeling?!?!). Er is al pagina's lang niks nieuws meer gezegd, behalve dan misschien door Nathalie.
En daar heb ik dus geen zin meer in....
Het beste ermee!
Jij ging weg toch?