holly schreef:Maar is het belangrijk te weten of je wel of niet iets mankeert?
Wat bedoel je hiermee? Of het voor een (chronisch) ziek persoon belangrijk is om te weten wat het is?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
holly schreef:Maar is het belangrijk te weten of je wel of niet iets mankeert?
holly schreef:Nee nee ik bedoel dat ik het niet belangrijk vind of iemand iets mankeert, ik vind het belangrijker wie die persoon is in zijn hart.
max1 schreef:Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent als je echt ziek bent en niet kunt werken. Ik hou dit zelf met mijn (gelukkig) gezonde lichaam, zoals eerder al gezegd is, nog geen 3 dagen uit.
Toch zie ik ook de andere kant. Ik werk zelf in de arbeidsbemiddeling en ik denk dat veel van de chronisch zieken hier, zich niet voor kunnen stellen hoeveel mensen er misbruik maken van zaken als WW, ziektewet en WAO. Ik denk ook dat de topicstarter dit eerder bedoelde i.p.v. direct alle chronisch zieken op bokt aan te vallen. Het is echt te triest voor woorden hoeveel mensen zich ziek melden of de WAO of WW in gaan omdat ze gewoon simpelweg een gigantisch gebrek aan mentaliteit en verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Als werknemer met betaalde baan is het soms echt frustrerend om te bedenken waar jouw belanstingcentjes (o.a.) heen gaan.
Maar zoals gezegd is er ook een andere kant. De mensen die het écht niet kunnen, maar wel willen. Het mooie aan deze mensen (die écht chronisch ziek zijn en geen misbruik maken van onze verzorgingsstaat), is dat ze 3x zo gemotiveerd zijn om aan het werk te gaan wanneer je een baan voor ze hebt (al is het soms heel moeilijk om een passende baan te vinden). Voor deze mensen is het alleen maar heel rot dat zij zoveel moeite moeten doen om iets te krijgen wat de eerste groep gewoon simpelweg naast zich neer legt omdat ze geen zin hebben.
Ik denk dat iedereen hier voor zich ook moet bepalen bij welke groep je hoort en ook of je je dus aangesproken moet voelen. Maar aan welke kant je ook zit, besef wel dat niet iedereen is zoals jijzelf.
Citaat:Ik vraag me dan af waarom ze wel heel vaak achter de computer kunnen zitten bokken en ook hun paarden kunen verzorgen en rijden.
Citaat:hoeveel mensen er misbruik maken van zaken als WW, ziektewet en WAO. Ik denk ook dat de topicstarter dit eerder bedoelde i.p.v. direct alle chronisch zieken op bokt aan te vallen
rommulus schreef:kan het niet laten
@max1 goed verwoord maar je vergeet een groep
de groep die graag aan het werk gaat dol blij is met zij/haar baan (ookal is het een scheit baan) omdat hij/zij dan weer wat te doen heeft, leert kennen wat hij/zij aan kan, en dan weer een beetje onder de mensen komt
en daar na een lange kosteloze proef periode een contractje krijgt en een scheintje betaald krijgt om vervolgens na alle inzet ed getoond te hebben uit de wayong ge gooid word omdat de persoon kan werken dus moet zich maar redden
de stempel gezond verklaard krijgt
dit is mij overkomen, ik moet het dus maar redden met 180 per maand met een baan die onzeker is omdat mijn baas geen subsidie meer voor me krijgt dus ik financieel niet meer aantrekkelijk ben
dus conclusie ik ben uiterlijk december werkeloos (dan verloopt mijn contract) kan ik weer aan kloppen
dit is niet om jou na te bijten of de grond in te trappen (ik ben het wel met je eens) , ik weet dat dit een gevolg is van de "misbruikende" mensen die het verbruien
maar wel een dingetje om ook aan het licht te brengen dat het zo ook kan gaan
dat je naast alle dagelijkse zorgen van je beperkingen (juridiche nasleep) etc ect ook nog zo iets kan gebeuren
nadat je eindelijk eens denkt vooruit te kunnen
max1 schreef:@ Runningkawa:
Zoals veel mensen hier aangeven dat ze graag zien dat anderen begrip hebben voor chronisch zieken (wat ik niet meer dan normaal vind), is jouw weerwoord v.w.b. de niet al te goed geformuleerde zin van een andere bokker eigenlijk hetzelfde geval.
Je moet soms ook een beetje begrip hebben voor mensen die moeite hebben zichzelf verbaal te uiten. Niet iedereen kan dat even goed. Soms zeggen mensen dingen, bedoelen er iets mee, maar door een gebrek aan kunde om het op de juiste manier te verwoorden komt het héél rot het strotje uit.
edit; of door een gebrek aan inzicht. dat is dan wel geen lichamelijk gebrek, maar een gebrek ís het wel.
iefke schreef:Het zou prettig zijn als we proberen om respectvol met elkaar om te gaan... Het is niet de bedoeling elkaar aan te vallen of denigrerende opmerkingen te plaatsen. Alvast bedankt voor jullie medewerking
runningkawa schreef:max1 schreef:@ Runningkawa:
Zoals veel mensen hier aangeven dat ze graag zien dat anderen begrip hebben voor chronisch zieken (wat ik niet meer dan normaal vind), is jouw weerwoord v.w.b. de niet al te goed geformuleerde zin van een andere bokker eigenlijk hetzelfde geval.
Je moet soms ook een beetje begrip hebben voor mensen die moeite hebben zichzelf verbaal te uiten. Niet iedereen kan dat even goed. Soms zeggen mensen dingen, bedoelen er iets mee, maar door een gebrek aan kunde om het op de juiste manier te verwoorden komt het héél rot het strotje uit.
edit; of door een gebrek aan inzicht. dat is dan wel geen lichamelijk gebrek, maar een gebrek ís het wel.
klopt...dat iemand zich 1x of 2x verkeerd uitdrukt dat kan..maar niet ongeveer elk bericht.
Ik heb met haar hier ook al eens over gepb't enkele maanden terug...dus...is niet nieuw haar manier van uitdrukken voor me...het bericht van 12:45 is ook niet zo per ongeluk verkeerd uitgedrukt...
runningkawa schreef:nee, dat heeft idd geen zin...maar moet je dan maar als een stoeptegel over je heen laten lopen?
Daar pas ik voor...ik heb zelf al altijd over mezelf heen gelopen..laat dat een ander niet meer doen...ook niet op bokt...
En gebrek aan zinzicht...ze kan ook proberen dat wel te krijgen door dit topic...maar dat kost te veel energie? Ze opent het toch ook? Doe er dan wat mee....nee ze had waarschijnlijk gehoopt dat er 100 bokkers kwamen met..idd wat een aanstellers...nu is ze de enige en wil ze een slotje...
runningkawa schreef:Maar jij bent een goeie, jij werkt fulltime...