Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danae

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:53

Diablo schreef:
En ik heb toch het idee dat jij heel blij bent dat hij niet meteen 'ja' heeft gezegd....

Ik had gewoon zijn reading gedaan, hoor, geen probleem.

Er lopen namelijk wel meer van die "Robjes" rond in Nederland, waar ik ook readings voor doe.

Ik zie wel graag de persoon achter de aanvraag, zeker in Rob zijn geval...

Waarom???

Omdat ik die mensen dan recht aan kan kijken en ook de reacties kan zien als ik een reading doe... Weet ik ook gelijk wat ik heb losgemaakt... en of mensen de waarheid spreken tegen me wat betreft de antwoorden. Je kan naar 10 anderen je zogenaamde antwoorden, sturen, wil nog niet zeggen dat deze de juiste zijn... Ik moet ook een aanvrager kunnen vertrouwen met zijn vragen... is dat vertrouwen er niet, houdt het gewoon op voor mij... hetzelfde geldt voor de aanvrager, vertrouw je de reader niet, vraag daar dan niets aan...

Het gaat hier over oplichterij, maar een aanvrager licht veel vaker de boel op dan de zogenaamde oplichtende reader hoor... paard onder een andere naam doorgeven, vragen die misleidend zijn (daarom ook liever geen vragen bij mij), zeggen dat het paard nog leeft terwijl het niet zo is... enz... zo kan ik nog wel eventjes doorgaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:17

shadowflower schreef:
ik snap het punt van kawa ... daar heb je het recht op om jou mening uit te dragen .. maar om nou te zeggen dat ik aan het readen een zakcentje extra wil verdienen nee ... Ik wil mens en paAard dichter bij elkaar brengen. zo heel vaak doe ik geen readings .. ook om mezelf te sparen.want het kost me energie. Het is ook niet dat ik alleen read ... ik heb 2 baantjes waarbij ik echt niet alles op mijn gemakje kan doen (horeca en verkoop) dus lui kun je mij ook niet noemen. terug te komen op mijn leeftijd.. Geef je er niet om dat ik jonger ben(van 10-2-1990) dan mag je gerust als je daar behoefte aan hebt een reading aanvragen. Heb je wel problemen met mijn leeftijd dan ga je gerust nar een ander toe waar je je wel goed bij voelt. Maar ga niet vertellen dat ik slapend rijk wil worden bij wijze van want dat is onzin. Ik werk mijn lichaam letterlijk en figuurlijk akpot op sommige momenten . zeker omdat ik een lichte beperking heb.

het probleem wat ik bij jou heb, is dat ik je een beetje te zeker van je zaak vind... je doet alsof je op het niveau van deane zit, en meid geloof me daar ben je langena niet...

Weet niet krijg gewoon een heel fout gevoel erbij..... en das mijn 'gave' ik voel alles (te) zwaar aan.....

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:29

op reading gebied dus niet op al het paranormale ben ik trots en zeker ... op andere gebieden niet ... Ik ben nog maar 17 logisch dat ik soms met andere dingen wel in de knoop lig maar op reading gebied. Ik vind het leuk .. steek er graag mijn energie in ... en ik ben er trots op tegenwoordig ... eerst durfde ik het niet eens te vertellen aan mensen. jammer dat je een slecht gevoel bij me hebt ... wie weet veranderd jou beeld over mij in de toekomst nog wel .. we zullen zien

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:19

Ik geloof wel dat sommige mensen deze gave bezitten hoor. Ik geloof alleen ook dat er enorm veel kaf tussen het koren zit. Bovendien ben ik meteen al sceptisch als mensen er geld voor vragen en aan heel de wereld verkondigen hoe goed ze zijn. De mensen die ik ken die dit kunnen (heldervoelend/helderziend) gaan dit echt niet zomaar verkondigen en gebruiken het vooral voor belangrijke zaken. Ik ben het dan ook eens met een eerdere stelling dat mensen die je nodig hebben vanzelf op je pad komen..
Hoe er gereageerd word op Rob klopt ook niet. Er wordt gedaan alsof hij het zelf eigenlijk niet wil/ervan af ziet op het moment dat het kan. Het lijkt mij eerder andersom. Ik denk dat het zeker zou kunnen helpen tegen de eeuwige (niet te bewijzen) discussie als je een consult voor een sceptisch persoon kan plaatsen. Ik geloof best dat Rob hier eerlijk in zou zijn want hij heeft toch duidelijk wel interesse anders was hij 10 pagina's geleden al weggegaan.
Wat is eigenlijk het probleem als mensen bv. zeggen dat hun paard nog leeft als dat niet zo is? Dit moet je dan toch ook kunnen voelen? Als iemand liegt prik je daar toch zo doorheen?
Ook wil ik nog even zeggen dat ik zeker geloof in het placebo effect. Als je ergens maar hard in gelooft dan help het zeker! Er is al in meerdere onderzoeken bewezen dat positieve gedachten echt helpen tegen lichamelijke problemen.
Mocht iemand toch een reading voor Rob willen doen (waar ik zeer geinteresserd in ben) lijkt me het niet meer dan logisch dat hij niet persoonlijk hoeft te komen opdraven. Dat zou natuurlijk afdoen aan het "onderzoek naar echtheid". De grootste truk is namelijk om te kijken hoe iemand reageert (ogen/ uitdrukking) en daarop dingen te bedenken. Zo doen al die bedriegers het namelijk ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:28

Misschien ff alle pagaina's door lezen, dan zie je dat gisteren al een aanbod is gedaan voor een foto reading..maar toen hoefde het niet...
Als dan danae zegt, nu doe ik het niet meer, wil hij ineens wel
kom op zeg..dat hoef je toch niet te pikken???
Dat is gewoon de boel op stelten willen zetten en topics expres kapot maken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:31

Toch zit er wel wat in, bij de punten die Unicorn1980 beweerd. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het onder woorden moet brengen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:33

Ja ja kan aan houding dingen zien
helemaal mee eens
maar dat kan met een foto reading toch niet?
Maar als je daar dan niet op in gaat moet je daarover verder je bek houden, kan gehad, kans verspeelt, pak dat als een man en loop niet verder je zanniken Lachen
Take it or leave it, hij koos voor het laatste..jammer, had het ook graag anders gezien...maar dat ligt niet aan de readers in dit geval.

Overigens als ik reader zou zijn zou ik zeggen, klanten genoeg, bewijs genoeg, stop je ongeloof maar ergens waar je het weer uit kunt poepen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:36

edit
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-07 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:37

runningkawa schreef:
Code
RobvdPK    | 08-07-07 | 3  | 1 week    | op de man spelen

OK dan!

*voelt zich blond* deze snap ik niet?

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:37

Heb het hele topic doorgelezen hoor! Maar ze wou dus eerst dat hij langskwam en ik snap wel (o.a. vanwege bovenstaande) dat hij dat niet wil.
Hij heeft toch zelfs dubbel geld geboden, ik zou zeggen pak deze kans dan zijn jullie voor altijd van het gesteggel af! Als rob overtuigd wordt dan kan je een ander daar mee confronteren want hij is van zichzelf geen "gelover".
Ik vind niet dat hij het topic kapot maakt hoor, hij gelooft nu eenmaal dingen niet zo snel en dat kan ik goed begrijpen aangezien er al zoveel "helderzienden" uiteindelijk door de mand zijn gevallen.

Edit: die snap ik ook niet? Doen jullie toch net zo goed? Maarja, dit is echt weer bokt, discussie is blijkbaar niet mogelijk, tenminste alleen in algemene termen begrijp ik!
Oh ja, die opmerking was wel grof ja!
Laatst bijgewerkt door unicorn1980 op 08-07-07 16:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:39

Geplaatst: Gisteren, 12:44

Danae schreef:
Als ik op stalbezoek ga, is er altijd een eigenaar bij, dacht ik zo.... vertrouw je deze dan ook niet ofzo???

Als ik klaar ben, doe ik jou foto en dan praten we verder, had ik je gezegd...

Is toch duidelijk of niet?

En anders kun je je foto sturen naar mijn mailbox, 4 weken wachttijd... is toch ook duidelijk of nog steeds niet???

Ja dat aanbod werd hem gedaan, maar niet alleen maar...hij kom dus ook een foto laten readen
Is trouwens een super aanbod mee naar huisbezoek, zie je de diverse reacties van mensen, meer duidelijkheid kun je imo niet krijgen Lachen

Dat hij een weekban heeft voor zijn uitspraken als jij bent een oplichter enz.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:40

Ik kan Danae helemaal begrijpen. Ook ik zou er niet op ingaan. (diablo, ik hoop ook dat jou reading serieus bedoelt is en niet om te testen.)

Danae OK dan! Top dat je hierboven staat!

rk; dat werd eens tijd Bloos

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:41

Met een fotoreading kan dat ook hoor, maar je moet ook niet vergeten dat er ook heel veel informatie van het internet af te halen is. Wanneer ik een reading aan zou vragen over zijn zwarte overleden ruin, dan zou iemand met een blik in mijn profiel al kunnen aflezen dat hij vroeger artrose heeft gehad en caroussel heeft gelopen en dergelijke. Op die manier is het ook makkelijk om een verhaal op te hangen waarvan iemand kan denken " Bloos! hoe weet ze dat, want op zo'n moment ben je zo perplex dat je op dat moment niet denkt van "ja dat weet zo op die manier". En dan heb ik het nog over de info die ik hier zelf heb neergezet. Dan hebben we het nog niet eens over de info die er tegenwoordig over mensen op het internet staat waar ze zelf niets van weten..

en dan heb ik het nog geeneens over de berichtengeschiedenis op Bokt.. Haha! Ik weet na 4 jaar echt niet meer alles wat ik op Bokt heb neergezet, maar readers zouden daar zo alle info uit kunnen halen. Daarom ben ik ook bang dat sommige zogenaamde readers hier op Bokt het via deze manier doen. Zo kan ik het ook ja Haha! -

Edit: vind het nou niet echt netjes om nog even achter iemand zijn rug de duim op te steken over het feit dat diegene een ban heeft Bloos
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-07-07 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:48

Die duim was voor de mods bedoeld Ja
maar haal hem wel weg als je wilt hoor.
Altijd is het maar klagen op de mods, wilde nu een keer anders laten blijken

Ik heb wel een berichten geschiedenis, maar toch zijn er bij een reading dingen uit gekomen die nooit op bokt hebben gestaan Lachen
Reading over mezelf, daar staat niet zoveel, daar zijn dingen uit gekomen waar ik zelfs stijl van achterover sloeg, overigens van iemand die niet paardrijd en niet op bokt komt Lachen
Een wildvreemde, zag die voor de eerste keer Lachen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:52

waaaarom zou nancy zich bewijzen ... ze heeft verdorie een grote naam in paarden en mensen land en dan zou ze zich voor 1 persoon moeten bewijzen ... kom op zeg

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:54

Ik denk niet dat het over haar specifiek ging, maar over de readers in het algemeen, en dan vooral de types die denken dat het handig is om op die manier wat bij te verdienen zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:55

Maar waarom moet alles voor niets?
Als je het niet geloofd vraag je het toch gewoon niet? Lachen
Ik zie dat probleem werkelijk niet Lachen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:56

waarom zouden de readers zich in het algemeen bewijzen. Het word altijd gevraagd echt heel vaak van nou als je nou eens een gratis consult doet dan heb je ineens veel klanten enzo als t klopt ... zeg ik heb al genoegt klanten ....en als ik op zo n manier aan mijn klanten moet komen. dan zorg ik wel gewoon dat ik via via klanten krijg ... mond op mond reclame dus

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:06

Cayenne schreef:
Met een fotoreading kan dat ook hoor, maar je moet ook niet vergeten dat er ook heel veel informatie van het internet af te halen is. Wanneer ik een reading aan zou vragen over zijn zwarte overleden ruin, dan zou iemand met een blik in mijn profiel al kunnen aflezen dat hij vroeger artrose heeft gehad en caroussel heeft gelopen en dergelijke. Op die manier is het ook makkelijk om een verhaal op te hangen waarvan iemand kan denken " Bloos! hoe weet ze dat, want op zo'n moment ben je zo perplex dat je op dat moment niet denkt van "ja dat weet zo op die manier". En dan heb ik het nog over de info die ik hier zelf heb neergezet. Dan hebben we het nog niet eens over de info die er tegenwoordig over mensen op het internet staat waar ze zelf niets van weten..
en dan heb ik het nog geeneens over de berichtengeschiedenis op Bokt.. Haha! Ik weet na 4 jaar echt niet meer alles wat ik op Bokt heb neergezet, maar readers zouden daar zo alle info uit kunnen halen. Daarom ben ik ook bang dat sommige zogenaamde readers hier op Bokt het via deze manier doen. Zo kan ik het ook ja Haha! -

Edit: vind het nou niet echt netjes om nog even achter iemand zijn rug de duim op te steken over het feit dat diegene een ban heeft Bloos

Krijgen we weer het verhaal van het verhaal van internet halen. DAT is dus de reden dat ik mijn mailreadings beperk en bij de mensen langsga... BLANCO instappen, niets weten van te voren en dan readen... Is voor mij de fijnste manier en ook voor de eigenaar...

De aanvragen komen echt niet alleen maar van bokt vandaan of een ander forum... Ook mensen zonder internet bellen me voor een reading, en ook deze mensen zijn blij en verrast met hun reading... Veel mensen willen zichzelf ook laten readen, of een ander huisdier, waar totaal geen info van op forums staat... Ik kan begrijpen dat iemand denkt in de trand van : ja, je kan overal je info vandaan halen, maar het tegendeel is ondertussen toch al wel bewezen dat er zo niet gewerkt wordt...

Soms kom je op een stal, en overal heb je sceptici rondlopen, waar ik overigens totaal geen problemen mee heb, hoor..

Ik doe daar wat readings, ben klaar, en dan komen deze mensen toch vragen of ik hun paard ook even wil checken, want wat ze gehoord hebben, was toch wel erg frappant... Dit gebeurt best veel en vind ik zelf ook eigenlijk heel leuk... Je hoeft van mij nergens in te geloven, en dat mensen eerst iets willen zien voordat ze het geloven, kan ik ook echt begrijpen, maar het bovenstaande gebeurt dus erg vaak...

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:32

unicorn1980 schreef:
Ik geloof wel dat sommige mensen deze gave bezitten hoor. Ik geloof alleen ook dat er enorm veel kaf tussen het koren zit. Bovendien ben ik meteen al sceptisch als mensen er geld voor vragen en aan heel de wereld verkondigen hoe goed ze zijn. De mensen die ik ken die dit kunnen (heldervoelend/helderziend) gaan dit echt niet zomaar verkondigen en gebruiken het vooral voor belangrijke zaken. Ik ben het dan ook eens met een eerdere stelling dat mensen die je nodig hebben vanzelf op je pad komen..
Hoe er gereageerd word op Rob klopt ook niet. Er wordt gedaan alsof hij het zelf eigenlijk niet wil/ervan af ziet op het moment dat het kan. Het lijkt mij eerder andersom. Ik denk dat het zeker zou kunnen helpen tegen de eeuwige (niet te bewijzen) discussie als je een consult voor een sceptisch persoon kan plaatsen. Ik geloof best dat Rob hier eerlijk in zou zijn want hij heeft toch duidelijk wel interesse anders was hij 10 pagina's geleden al weggegaan.
Wat is eigenlijk het probleem als mensen bv. zeggen dat hun paard nog leeft als dat niet zo is? Dit moet je dan toch ook kunnen voelen? Als iemand liegt prik je daar toch zo doorheen?
Ook wil ik nog even zeggen dat ik zeker geloof in het placebo effect. Als je ergens maar hard in gelooft dan help het zeker! Er is al in meerdere onderzoeken bewezen dat positieve gedachten echt helpen tegen lichamelijke problemen.
Mocht iemand toch een reading voor Rob willen doen (waar ik zeer geinteresserd in ben) lijkt me het niet meer dan logisch dat hij niet persoonlijk hoeft te komen opdraven. Dat zou natuurlijk afdoen aan het "onderzoek naar echtheid". De grootste truk is namelijk om te kijken hoe iemand reageert (ogen/ uitdrukking) en daarop dingen te bedenken. Zo doen al die bedriegers het namelijk ook.

Ook hier wil ik even op reageren..

Als iemand komt met een foto van het dier, kan ik aan de lichaamstaal van de eigenaar echt niet zien wat er aan de hand is met het dier of waar het probleem zit... Ik kijk gewoon graag recht in iemands ogen, waarom??? Omdat ik in het verleden al vaak beduveld ben door mensen die tegen me liegen... zeker op het gebied van readen...

Zal even een mooi voorbeeld beschrijven, is een half jaar geleden gebeurd, ergens op een stal in Nederland.

Ik was daar al eens een keer geweest.. Werd gevraagd voor een tweede keer, en er waren wat mensen geinteresseerd dit te laten doen.

Begin met een paar readings, echt superreadings... klopte als een bus...

Kom ik bij de laatste mevrouw aan die haar paard ook graag wilde laten doen en iets in me zei al dat ik moest gaan uitkijken... haar houding stond me niet aan.

Ze hing met haar armen over elkaar tegen de staldeur aan, ongeinteresseerde, afwachtende houding... Ik begin met het paardje in kwestie, vertelde wat dingen over hem en zij stond dus constant "nee" te schudden.. Klopte niet, zei ze...

Ik kreeg een zeer onbehaaglijk gevoel hierbij, en ben gestopt met het readen van dat paard. Zonde van mijn tijd en energie, dacht ik...

Ik ga later naar de kantine, komt er een andere mevrouw naar me toe die op afstand had staan luisteren wat ik had gezegd daar bij het paard. Wat ik had gezegd, klopte dus als een bus, het paard stond zijn leven lang al daar op die stal en alle klachten die ik opnoemde waren in de eigenaar haar ogen dus niet waar... volgens de andere pensionklanten dus een waarheid als een bus... Ze vertelde me ook al dat ze al een week lang bezig geweest was in de trand van: "ik zal haar wel eens even gaan uittesten als ze hier langskomt".

Wie staat dan wie te bedriegen???
Laatst bijgewerkt door Danae op 08-07-07 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:34

Het mag ook wel iets minder aanvallend hoor, nogmaals dit topic is ook voor mensen die er niet in geloven of er sceptisch tegenover staan. Ik vind je antwoorden nogal agressief overkomen Lachen

Wanneer iemand niet wil geloven is dat zijn of haar keuze, daar hoef je geen probleem van te maken hoor, en zo gek is het internetverhaaltje nou echt niet. Ik heb het meerdere malen zelf meegemaakt Haha!

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:38

Cayenne schreef:
Het mag ook wel iets minder aanvallend hoor, nogmaals dit topic is ook voor mensen die er niet in geloven of er sceptisch tegenover staan. Ik vind je antwoorden nogal agressief overkomen Lachen

Wanneer iemand niet wil geloven is dat zijn of haar keuze, daar hoef je geen probleem van te maken hoor, en zo gek is het internetverhaaltje nou echt niet. Ik heb het meerdere malen zelf meegemaakt Haha!

Ben ik aanvallend dan??? Ik geef alleen wat voorbeelden... probeer wat uit te leggen... Bloos Dat kan ik alleen maar doen door mijn eigen ervaringen op te schrijven...

Ik kan me voorstellen dat mensen er niet bij kunnen dat dit kan... maar ik doe niet anders dan dit soort dingen en maak dus ook veel dingen mee... leuke, maar ook minder leuke dingen, ik vind het prettig om dit ook te kunnen melden en uit te kunnen leggen, daarvoor zijn deze topics toch geopend..

Soms komen bepaalde posten ook aanvallend over op mij... het kan niet, het bestaat niet, dus jullie zijn gek... belazeren de boel... ik zit zo helemaal niet in elkaar, dus is dit een vooroordeel.

In elk vak zitten mensen die de boel oplichten, maar dan nog is het niet eerlijk om iedereen over 1 kam te scheren.

Ik vind het jammer dat je zelf geen goede ervaring hebt op dit gebied, helaas gebeurt dit vaker, en omdat het al een vaag onderwerp is, wordt het dan ook weggezet als oplichterij... Kan me ook voorstellen als je een reading laat doen waar niets van klopt, je je beduveld voelt... zou ik ook hebben...
Laatst bijgewerkt door Danae op 08-07-07 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:41

@ runningkwa:kijk, dat is toch hartstikke mooi en weet je voor jezelf dat het klopt!
Het is alleen jammer dat tot nu toe niks is bewezen (en er is veel over onderzocht) alleen telepatie is tot nu toe enigzins onderbouwd in tests. Het zou toch leuk zijn om een onafhankelijke test te doen maarja, dat is lastig (iedereen zit toch op internet dus ja)..Ik denk toch niet dat er veel te verliezen is verder, alleen (als het goed is) een goede rescentie achteraf te krijgen? En waarom jezelf bewijzen? Ja, daar heb je een punt. De discussie of het wel of niet echt is is al zo vaak losgebarsten hier, dan heb je een stok achter de deur? Kijk een ander kan wel heel enthousiast zijn maar daar heeft een sceptisch persoon niks aan. De meeste mensen geloven er ook echt in en zijn dus niet onafhankelijk en ik vind meestal de info vaak veel te algemeen en vaak niet te controlleren.
Maargoed ik vind het interessant, zo'n test, maar niet nodig, zou toch nooit een reading laten doen omdat ik dus denk dat de helft nep is en er is dus geen garantie wie wel echt is. (Ik geloof dus wel dat er goeie zijn he voor de duidelijkheid)
En mensen die je uittesten lijken mij niet erg maar dan moeten ze wel eerlijk zijn natuurlijk en niet zeggen dat het niet klopt als dat wel zo is!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:43

Iets minder aanvallend?
Heb je het over Rob?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:36

Moderatoropmerking:
Ik stel voor dat er nu weer ontopic verder gediscussieerd wordt en dat er niet meer over personen gesproken wordt.