, SCHANDALIG vind ik het.die mensen kan me geen reet schelen die mogen de stieren wel dood maken
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pferdtje schreef:Dus het rijden met een hulpteugel terwijl je er niet van bewust bent dat je het verkeerd doet of een mond kapot maakt dat kan dan wel maar het uitoefenen van een traditie, en het in stand houden van cultuur en mooie rijkunst dat is verkeerd???
Lusitana schreef:Nee, maar nogmaals, ik denk dat heel veel dieren die veel meer pijn hebben en veel langer, best met ze zouden willen ruilen. Weet je wat, ik ga en topic openen wat ik walgelijk vind van Nederland en Nederlanders. Dan kan ik mijn frustratie kwijt
Lusitana schreef:Weer zo´n leugen. De stier wordt NIET doodgemaakt en zit niet lang in een donker hok. Hij mag de arena verkennen. Verder heeft hij daarvoor een heel lang leven op de vlakte gehad en kan daarna nog voor de fok dienst doen als iemand hem koopt. Ik heb twee topics gehad over stierenvechten. Eentje waarbij ik het paard beschreef en de stier weg liet. De reactie die me het meest is bij gebleven is dat het zo PENNY was, zo´n mooi paard dat zo gehoorzaam is enzo. Te mak, te saai... Dat iedereen tegen stierenvechten is in Nederland is logisch. En denk erom ik ben ook tegen, maar ik ben vooral tegen LEUGENS.
TS heeft topic geopend omdat ze ingezien heeft dat het niet zo zielig is als ze dacht. Ik reageer op leugens. Voor de rest heb ik er niet zoveel mee te maken.
en dan moeten ze o0k nog blijven leven ook.... nou als ik zo'n stier was geweest had ik ged8 schiet me maar dood,, sorry hoor.. ik vind het gwoon geen sport en ben er dan ook ZWAAR TEGEN!! Lusitana schreef:Nee, maar nogmaals, ik denk dat heel veel dieren die veel meer pijn hebben en veel langer, best met ze zouden willen ruilen. Weet je wat, ik ga en topic openen wat ik walgelijk vind van Nederland en Nederlanders. Dan kan ik mijn frustratie kwijt
Debo schreef:ben je wel helemaal lekker??een dier laten lijden voor plezier is WEL erg... volgens mij heb je ze niet helemaal op een rijtje om dit te zeggen
Iedereen heeft zijn eigen mening en dat moet je ook respecteren! Lusitana schreef:Nee, maar nogmaals, ik denk dat heel veel dieren die veel meer pijn hebben en veel langer, best met ze zouden willen ruilen. Weet je wat, ik ga en topic openen wat ik walgelijk vind van Nederland en Nederlanders. Dan kan ik mijn frustratie kwijt
) masja"]
Denk dat je het niet gezien hoeft te hebben om er een mening over te kunnen vormen. Ik ga er absoluut niet naar kijken. Dat betekend dat ik ze ga lopen stimuleren.
Elk mens met een gezond nederlands, nuchter verstand kan inzien dat het niet helemaal lekker is om speren in een dier te steken, of het nu een vetbult is of niet, of het nu pijn doet of niet, gezond is het niet.
[/quote]
Weet ik ook meteen hoe je over mij denkt![]()
[quote="emmelske"]
ik vind het echt vette dieren mishandeling ik vind dat ze er mee moeten stoppen!!!!!! zo'n stier heeft een hel tijd in zo'n donker hok gezeten en dan komt hij er uit wen dan word hij langzaam pijnlijdend dood gemaakt niet best, van mij mogen die stieren die stiervechters hartstikke dood maken!!!! maar als ik dan die foto's zie van die stier die die lusitano dood steekt.... dit kan toch niet? ik snap het sowieso niet die paarden zijn toch ook heel duur en dan ga je daar toch niet mee in de ring? dan ga je toch dapper zondar paard en laten zien dat je ook zonder die stier dood te maken het aan kunt? wat zo'n dier heeft pijn!!! probeer het maar eens zonder een speer, dan wil ik wel eens zien of ze er nog lang mee door gaan
[/quote]
Lees nou eerst een goed voordat je weer vanalles gaat roepen je weet niet eens waar je het over hebt. De stieren worden niet dood gemaakt en bij mijn ervaring stonden ze niet dagen in een donker hok. En de kans dat de paarden gewond raken is klein en de pijn tolerantie van een stier is waarschijnlijk heel anders dan die van een mens! dat is niet te vergelijken. Dat zegt niet dat hij geen pijn heeft maar waarschijnlijk beleeft hij het anders.
[quote="lusitana schreef:Ik bedoel alleen als je je laat voorlichten van de anti-kant, je dus niet een eerlijk beeld krijgt. Verder stimuleer je niemand met erheen te gaan. Portugees stierenvechten bestaat niet voor de toeristen. Die komen er nauwelijks. Nogmaals, je kunt met gezond verstand best iets zielig vinden, maar om dan met fantasie verhalen aan te komen als doorgesneden stembanden, paarden die gewond raken, ruiters die niet kunnen rijden... Daar vecht is dus even tegen. Want dat zijn gewoon LEUGENS, dat gebeurt niet bij Portugees stierenvechten in arena´s.
sherwood schreef:nee wel even goed lezen he, ik zeg niet dat dat wel kan, ik zeg dat de mensen die dat bewust doen net zo slecht zijn. En de mensen die dat onbewust doen zijn natuurlijk ook slecht bezig, maar dat wist je zelf ook al wel, dat wij dat zo vinden. Maar ga nou ajb niet door over onze rijkunsten, want die paarden daar in portugal worden ook niet vriendelijk getrained. Met inrijden hebben ze daar hele andere technieken dan wij... dus laten we dit onderwerp maar afronden.
Het gaat om de stieren die daar pijn hebben, hoe je het ook went of keerd ze hebben pijn voor ons vermaakt, en dat niet alleen , maar er zijn ook mensen die er beter van worden.
Je mag nou eenmaal geen dieren pijn doen om je cultuur in stand te houden of voor je eigen vermaak. Nogmaals als het je paard betrof of je hond had je anders gepiept...
pferdtje schreef:Precies dat probeer ik duidelijk te maken. Ik heb het gezien en ik ben er bij geweest. Er werden geen stembanden doorgesneden geen stieren dagen opgesloten geen stieren dood gemaakt en de ruiters konden geweldig rijden waardoor de paarden niet gewond raakte
emmelske schreef:ik weet wel waar ik het over heb anders had ik niet een reactie gelaatst, ik heb vaak genoeg op de televisie gezien hoe het er aan toe gaat die stieren worden als een dartbord gebruikt, en lijden veel pijn, en dan krijgen ze hun laatste steek erges in een slagader dat ze dood bloeden dat heb ikm al een aantal keer gezien dus waarom zou het niet zo zijn, en ze worden eerst wel in een donker hok opgesloten
het is in ieder geval gewoon dierenmishandeling ook al worden die stieren niet gedood, ze lijden toch pijn en dat vind ik onterecht