Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:47

Tulandro schreef:
Ik snap je punt nu pas.. Maar ik vind dat je behoorlijk bevooroordeeld overkomt, want als je de cijfers op het gebied van bv criminaliteit gaat bekijken, staan de Nederlands nog ruimschoots bovenaan!!

Ja, qua aantal, omdat er ook veel meer Nederlanders zijn dan allochtonen, maar qua percentages is dit volgens mij echt niet het geval...

parouscha

carien schreef:
Zoals meerdere hier op bokt denk jij ook dat Pim is vermoord door een 'buitenander'. Pim is door een rasechte Hollander vermoord.
De enige overeenkomst tussen Pim en Theo is dat ze vermoord zijn om hun mening.

Ik weet wel dat Pim is vermoord door een Nederlander Lachen

ruiterinrust

Die 911 dagen komen niet bij toeval terug. Ook de aanslag in Madrid was 911 dagen na de Twin Tower ramp gepleegd. Voor het gemak ga ik even uit van die 911 dagen, heb ze niet zelf daadwerkelijk geteld Lachen.
Ook wil ik nog een paar opmerkingen maken. Natuurlijk zie ik ook de link met de moord op Fortuyn, ik denk dat het idd heel belangrijk is dat we niet uit het oog verliezen dat die moord door een Nederlander gepleegd is. Dat lijkt me voor het bepalen van de tendens nog wel een detail wat we niet uit het oog mogen verliezen.
De verdachte van de moord op van Gogh had een dubbele nationaliteit, het is dus vrij makkelijk om hem als Marokkaan te bestempelen, hij was/is net zo goed Nederlander.
Een paar bladzijde terug las ik een bericht van een kennelijk sensatiebeluste die de suggestie wekte dat er een link kon zijnmet de problemen waar dit kabinet mee te maken heeft op dit moment.
Dit vind ik een walgelijke manier van stemmingmakerij, ik ga er vanuit dat diegene dit zelf nu ook inziet, of de meningen van wat argumenten die goed onderbouwd zijn te voorzien.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:48

Tulandro schreef:
Ik snap je punt nu pas.. Maar ik vind dat je behoorlijk bevooroordeeld overkomt, want als je de cijfers op het gebied van bv criminaliteit gaat bekijken, staan de Nederlands nog ruimschoots bovenaan!!

Heb je wel eens in de gevangenissen gekeken?? Scheve mond

Anoeska

Ik vind al dat soort dingen ook heel erg, maar als ik hier alle gebeurtenissen waar Nederlanders bij betrokken zouden zijn moet gaan opnoemen dan zijn weer 20 pagina's verder.

En dat terzijde, mijn punt is eigenlijk dat de daden van 1 persoon, niet moeten worden aangerekend aan een hele bevolkingsgroep. Het maakt mij niet uit welke afkomst een moordenaar heeft, het is 1 heel erg fout persoon! Maar niet meteen een heel fout ras!

lies

Verschrikkelijk.. Ik hoorde het op school en heb het een beetje gevolgd via internet.

Ik kreeg een knoop in mijn maag, toen bekend werd dat het om een allochtone dader gaat. Nu mag iedereen weer lekker tegen alle 'buitenlanders' aanschoppen Scheve mond

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:51

Het onderzoek zal wel uitwijzen of dit een actie was van een gestoorde man of een extremistische groepering.

Tegen moslims heb ik niets, wel heb ik iets tegen extremisten of dat nou moslim fundamentalisten zijn of dierenrechtenactivisten of katholieke extremisten etc. etc.

Vreselijk dat deze man vermoord is, zijn mening was niet vaak de mijne maar hij had net zoveel recht op zijn mening als ieder van ons op de onze.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:53

Waar gaat dat heen? Huilen Huilen
R.I.P Theo! Vriendjes zijn?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:55

Afbeelding

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:55

Menno schreef:
Misschien is het al verteld, misschien ook niet, maar weer duikt het getal 911 op.

06-05-2002 Pim Fortuyn
02-11-2004 Theo van Gogh

Trek deze data van elkaar af en wat blijkt. 911 dagen verschil... Scheve mond

Wat een toeval weer...

Klopt idd, daarnaast is het 2-11. 112 dus...

Ik vraag me af of dit echt berekend wordt vantevoren Verward

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:56

Nogmaals, hij schijnt bekend te zijn bij de veiligheidsdiensten, en een veiligheidsdienst maakt zich niet druk om gestoorden maar houd wel mensen in de gaten die extremistisch zijn

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:57

Gut gaat lekker in Nederland zeg...van Gogh doet uitspraken, geeft zn mening en word neergeknald. Het lijkt steeds gemakkelijker te worden allemaal, voelde de dader zich zo aangesproken en doet dit namens alle mensen die zich ook aangesproken voelde? Ben benieuwd wat er op het briefje stond, een ding weet ik wel, die Hirsi Ali mag wel heel erg gaan uitkijken, want ook zij komt een keer aan de beurt als ik zie hoe gemakkelijk het vamorgen weer ging.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:58

Danielle_1 schreef:
Als iedereen het er zo mee eens is dat je je mening mag geven,
waarom doen we het zelf dan niet?

Omdat je dan een ban riskeert.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:01

De hele samenleving is ziek aan het worden.
Dan heb ik het niet alleen over de alochtonen maar ook over de autochtonen.

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:02

vanavond is er een herdenkingsbijeenkomst op de Dam

Anoniem

Het komt er simpelweg op neer dat je je kop moet houden in Nl
Ben je het er niet mee eens, word je gewoon omgeknald

En sorry, ik krijg hierdoor ook geen betere gedachten over de buitenlanders in Nl

De laatste tijd is de ene na de andere in het nieuws
Aanpakken die lui, een klein vergrijp en terug naar eigen land
Dan houden we in Nl tenminste nog plek en politie over om ons eigen tuig aan te pakken

joostvangestel

Het nieuws gaat verder:

http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/vasen/id2084.html

Mensen worden om minder neergeschoten dan hun mening trouwens. Er zijn gevallen bekend dat mensen in de rij voordongen voor een frietje en de kogel kregen. Immorele mensen, die moet je gewoon opsluiten.

En foute mening kan, daar hoef je niemand voor neer te schieten, net zo min als voor andere redenen. We veroordelen hier met name het geweld. De oorzaak achter het geweld is geen verschil van mening, de oorzaak van het geweld is een gebrek aan morele waarde in de individu.

heidiLOVER

Bah het is ook zo raar hier de ene keer schuieten ze de andere keer hebben ze ruzie weet het nooit!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:03

joostvangestel schreef:
Het nieuws gaat verder:

http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/vasen/id2084.html

Mensen worden om minder neergeschoten dan hun mening trouwens. Er zijn gevallen bekend dat mensen in de rij voordongen voor een frietje en de kogel kregen. Immorele mensen, die moet je gewoon opsluiten.

En foute mening kan, daar hoef je niemand voor neer te schieten, net zo min als voor andere redenen. We veroordelen hier met name het geweld. De oorzaak achter het geweld is geen verschil van mening, de oorzaak van het geweld is een gebrek aan morele waarde in de individu.

Heb je ook een vertaling bij dat nieuws Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:03

Hirsi Ali en Wilders bedreigd door scholier

Uitgegeven: 2 november 2004 08:34
Laatst gewijzigd: 2 november 2004 08:34

De 17-jarige scholier uit Sas van Gent, Yeyha K., heeft Kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders op internet met de dood bedreigd. Ook werden eind september bij een doorzoeking van zijn ouderlijk huis materialen gevonden voor het vervaardigen van een bom, zo meldt Algemeen Dagblad.

De van origine Marokkaanse K. zit nu ruim een maand vast. Dinsdag besluit de rechtbank in Middelburg of zijn voorarrest met dertig dagen wordt verlengd. De scholier ondergaat volgens zijn advocaat H. Dunsbergen momenteel een psychologisch en psychiatrisch onderzoek. Dunsbergen zegt dat zijn cliënt spijt heeft betuigd en spreekt van een 'uit de hand gelopen grap'.

Wilders zag er de grap echter niet van in en deed aangifte van de bedreiging. Op 27 september werd K. door een arrestatieteam uit de klas gehaald. K. zit in de zesde klas van het atheneum op het Zeldenrust-Steelantcollege in Terneuzen.

Sja.. dit is ook een hoog opgeleide marrokaan.. Ik denk dat juist de hoog opgeleide mensen een gevaar zijn eerlijk gezegt. En dan heb ik het nu niet alleen over de marrokanen..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:05

Weet je, het maakt mij dus echt geen zak uit welke nationaliteit het heeft gedaan, het gaat erom dat dit weer is gebeurd, dat is het allerergste. Denk je dat de familie/nabestaanden van Theo minder verdriet zouden hebben als het om een "blanke" ging?

Wat een kul, deze discussie, sorry hoor Scheve mond. Het is gewoon echt enorm tragisch!

Eline

Ik heb wéér een split gemaakt uit dit topic. Nogmaals, denk na voordat je rascistische teksten neerzet, en plaats ze dan niet.
Laatst bijgewerkt door Eline op 02-11-04 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Tis me toch echt niemeer normaal!!
Is de dader nou gepakt? Schijnheilig Sorry kom net uit school.

neres

Ik vind het eng om te lezen en zien wat er in dit land gebeurt...
Dat mensen hun mening niet meer kunnen uiten en neer geknald worden.
Als ik dingen lees over wij gaan Nederland overnemen wacht maar af het is een kwestie van tijd..
Als wij nederland onzen ogen dichtdoen voor deze dingen en lekker verder leven alsof er niets aan de hand is.
Hoeveel mensen moeten er nog neergeknald worden voordat er eens echt iets gedaan word?

Hoeveel CLUBhuizen worden er weggegeven voordat men inziet dat dat misschien niet de oplossing is...

Dit maakt mij bang en boos, maar met mij nog vele andere. En dan vraag ik me af wanneer barst die bom.. wanneer pikt de bevolking niet meer en wordt het 1 grote rotzooi...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 15:06

Nathalie1981"]
Heb je ook een vertaling bij dat nieuws Haha!
[/quote]

[quote="Yle schreef:
Poliisi ei vielä tiedä, miksi Theo van Gogh tapettiin

"De politie weet nog niet waarom Theo van Gogh vermoord is".

Trekken we allemaal te snelle conclusies?