Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye schreef:Idd Desiree, daar kan ik me ook aan ergeren. Alleen heeft dat volgens mij niets met kindervrij of moeder te maken, maar gewoon met mentaliteit. Met de kinderwagen moet je ook oppassen als je in het veld wandelt dat je niet van je sokken gereden wordt.
Sammie schreef:Ik denk dat jij 'ons' niet snapt. Jij hebt kinderen en voor jou zijn die belangrijk.Ze zijn jouw alles. Voor Dees en RK en vele anderen zijn hun dieren hun alles en gaat hun liefde net zo diep.
Misja schreef:Het is ongetwijfeld waar dat die mensen torendol zijn op hun dieren, en toch is de liefde die een moeder voelt voor een kind heel anders, dat is niet te ontkennen. Er komt dan namelijk nog een biologisch aspect om de hoek kijken. Het is een ander soort liefde, niet te vergelijken..
Ik snap sowieso niet goed dat honden hier met kinderen worden vergeleken? Ik snap de essentie van dat gedeelte van de discussie niet helemaal?
De kinderlozen die verzot zijn op hun hond, houden enorm veel van dat beest, en gaan kapot als ze hem verliezen.. Als diezelfde kinderloze een kind zou hebben, zou dat heel anders zijn (wel van de hond houden, maar die andere liefde ook voelen voor dat kind). Alleen.. een kinderloos iemand WIL geen kind, en voelt die (kinder)liefde dus ook niet.. Ik snap dus niet helemaal waarom er gezegd wordt dat je van een kind meer zou houden dan van een hond? Als iemand geen kind wil is dat toch helemaal niet aan de orde?
Lovely schreef:Het was mij heel wat beter uitgekomen als een tijdje geleden een chauffeur geen 40 kilometer te hard had gereden, dan was mijn neefje nu niet dood geweest, maar springlevend en 16 jaar.
Lovely schreef:Maar een "stel nou dat jouw kind overreden wordt" is voor mij geen denkbeeld, maar realiteit. Je moet niet spelen met dergelijke gedachten, echt niet.
Misja schreef:Voor liefde is geen weegschaal!
En laten we daar aub bij stilstaan.. Die discussie wie het meest van wie houdt is eindeloos.. Truusje houdt van haar zoon, Jantje houdt van zijn hond. Voor hun gevoel houden ze allebei zielsveel van zoon en hond. Dan is dat zo! Feit is dat zowel zoon als hond liefdevol opgroeien, laten we daar dan blij om zijn in plaats van te bekvechten wie het meest van wie houdt en welke liefde intenser is? De liefde is anders, dat weten we allemaal, maar hoeft daardoor nog niet te verschillen in intensiteit..
Fasel schreef:Maar als dat verschil er is Misja. Is er dan ook een 'beter dan'?
Fasel schreef:waar ikoverigens wel van kan balen is mensen diekinderen krijgen en dan ineens hun dier maar dumpen. 'Ja het ging niet helemaal goed met de baby'. Bah.
Misja schreef:Nee hoor..dat heb je mij niet horen zeggen.. Ik heb alleen gezegd dat het anders is. Weet je wat 'het beste' is? Die liefde die een mens het meest gelukkig maakt. Er is in dit geval geen beter. Nogmaals: voor liefde is geen weegschaal.