Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:27

Jij ook welterusten en heel veel succes zondag!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:28

thanks Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:28

faye schreef:
Idd Desiree, daar kan ik me ook aan ergeren. Alleen heeft dat volgens mij niets met kindervrij of moeder te maken, maar gewoon met mentaliteit. Met de kinderwagen moet je ook oppassen als je in het veld wandelt dat je niet van je sokken gereden wordt.

een dier is geen mens, maar een mens is wel een dier! Haha!

Overigens, een kind langs de kant van de weg heeft niet het verstand om aangereden te kunnen worden. Daarom rem je als je verstandig bent bij voorbaat af want het zijn gewoon ongeleide projectielen. MAar dit geldt ook voor honden en katten. En dat WEET iedereen. WAarom dan niet voor dieren ook bij voorbaat afremmen? Echt Faye, zo weinig mensen die ik dat zie doen. toch weer die gedachte "het zijn maar dieren". Maar ik snap wel dat jij je daar ook aan moet ergeren.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:29

faye schreef:
Een mooi moment om mijn kanjers lekker in te stoppen en hopen op een beetje nachtrust.

Goh, mogen ze zo lang opblijven.....? (geintje! Haha! ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 00:18

Is het misschien mogelijk om het onderwerp van kinderen onder een auto te mijden?
Alvast bedankt.

Als ik mijn zusje bel, dan vraag ik altijd hoe het met de aanfok is. Mijn zus heeft humor en dus moet ze er om lachen *LOL*.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 00:29

Daar kan ik ook wel om lachen. Maar mocht het van iemand komen die een hekel aan kinderen heeft, sta ik wel op mijn achterste benen.

Het is moeilijk om toe te geven, maar zodra iemand aan mijn 'kroost' komt, kom je aan mij. Geldt overigens ook voor mijn katten. Ik kan die vergelijking dieren-kinderen dus ergens wel begrijpen. Maar moest ik kiezen tussen mijn dieren en mijn kind, kies ik (voor mij logisch) voor het laatste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 00:37

Ja maar Lies, dat is toch logisch? Dat zit in veel mensen wel, dat beschermende. Dat heb ik ook tov kat en paard en de mensen waar ik om geef. Maar ik denk dat ik het bij een kind nog veel erger zou hebben en daarom is het maar beter dat ik geen kind heb.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 01:04

Jeetje, wat zijn hier een boel gefrusteerde mensen bij mekaar..

Eerst wil ik even zeggen dat ik slecht word van de mensen die kinderen 'haten'.. Weet je wel wat voor een woord dat is? Haten? Bah..zulke opmkeringen, daar Misselijk ik op..

Dan zei er nog iemand dat er niets zo hard en koud was in deze wereld als een groep kids in een treiterbui? Jeetje..in wat voor wereld leef jij? Bloos!

En misschien ligt het aan de omgeving waar ik woon ofzo, maar ik zie dagelijks erg veel netjes opgevoede kinderen hoor.. En dat ook nog eens terwijl ik bijna dagelijks te maken heb met kinderen uit achterstandsgezinnen en /of wijken.

Of ik zelf kinderen wil? Dat weet ik nog niet.. Misschien wel, misschien niet.. Ik ben dol op kinderen, al kan ik ze soms ook wel achter het behang plakken Knipoog Ik werk met kids, en ze geven me energie, ik geniet van hun onschuldige en goudeerlijke opmerkingen die zo ontzettend puur zijn, dat wij, volwassenen, daar echt nog wel iets van kunnen leren. Het moederschap lijkt me enorm zwaar, en ik wil nog heel wat afreizen en dergelijke.. Je weet nooit hoe de toekomst gaat lopen..

Daarbij wil ik nog even één ding kwijt. Ik stoor me mateloos aan de opmerkingen die vaak gemaakt worden (niet persé hier op Bokt), zo van: 'als het mijn kind was..' Het kan de beste overkomen.. Ik denk altijd maar: 'Ik ben blij dat het mijn kind niet is..'
Je kind zal maar in de criminaliteit terecht komen (en dat zijn écht niet alleen kinderen uit gezinnen waarin beide ouders werkten). Ook kinderen uit de beste opvoedingssituaties kunnen in de criminaliteit terecht komen, dat heb je nooit volledig in de hand.

Wat betreft de moeders hier: respect hoor, dat je zoiets zwaars als kinderen opvoeden op je neemt, naast je eventuele baan, huishouden of wat dan ook.. Ik ben benieuwd of het mij later (mocht ik kids krijgen) ook zo goed afgaat..

Wat betreft de kinderlozen: evenveel respect, behalve voor diegenen die roepen dat ze kinderen haten.. Ieder zijn ding, en verschil moet er zijn, anders zouden we elkaar helemaal niks meer te vertellen hebben.. Stel je eens voor. Bloos!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 01:10

Sammie schreef:
Ik denk dat jij 'ons' niet snapt. Jij hebt kinderen en voor jou zijn die belangrijk.Ze zijn jouw alles. Voor Dees en RK en vele anderen zijn hun dieren hun alles en gaat hun liefde net zo diep.

Het is ongetwijfeld waar dat die mensen torendol zijn op hun dieren, en toch is de liefde die een moeder voelt voor een kind heel anders, dat is niet te ontkennen. Er komt dan namelijk nog een biologisch aspect om de hoek kijken. Het is een ander soort liefde, niet te vergelijken..
Ik snap sowieso niet goed dat honden hier met kinderen worden vergeleken? Ik snap de essentie van dat gedeelte van de discussie niet helemaal?

De kinderlozen die verzot zijn op hun hond, houden enorm veel van dat beest, en gaan kapot als ze hem verliezen.. Als diezelfde kinderloze een kind zou hebben, zou dat heel anders zijn (wel van de hond houden, maar die andere liefde ook voelen voor dat kind). Alleen.. een kinderloos iemand WIL geen kind, en voelt die (kinder)liefde dus ook niet.. Ik snap dus niet helemaal waarom er gezegd wordt dat je van een kind meer zou houden dan van een hond? Als iemand geen kind wil is dat toch helemaal niet aan de orde? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:15

Met je laatse bericht ben ik het niet eens Misja

Omdat ik door diverse omstandigheden weet dat ik geen kinderen wil (en ze niet kan krijgen alleen bij medische ingreep en dat heb ik er niet voor over)
Gaat je liefde naar dieren intenser en dieper worden.
Dat had ik wellicht niet gehad als ik 10 jaar geleden al had geweten ooit kinderen te willen.
Maar nu wel.

Je houd zoveel van je eigen kind, want die heb 9 maanden gedragen en zelf gebaard, het is je vlees en bloed en daarom hou je zoveel meer van een kind als van een dier
Dat zijn jullie woorden hè?

En nu ga ik ff gemeen zijn.

je hebt een eigen en aangenomen kind

-Van welk kind hou je het meeste?
-Gaat je liefde voor dat aangenomen kind net zo diep als van je eigen kind?
-Hou je van dat aangenomen kind meer als van een dier?
-Je hebt een eigen kind en een aangenomen kind en er is brand, welke red je ( ja net zo'n domme vergelijking als met dier en kind)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:57

Waar het om draait is respect voor elkaar en dat is wel eens ver te zoeken. Wat voor de 1 de waarheid is dat is niet automatisch ook de waarheid voor een ander.
Daar begint meestal het gedonder, een ander van jouw waarheid willen overtuigen.
Niemand kan voor een ander beslissen wat wel of niet goed is in alle opzichten.
Ga je dat wel proberen dan worden er dingen bij gehaalt die er niets toe bijdragen tot het onderwerp waar het om gaat.
Ik zou niet zonder mijn kinderen willen maar dat wil niet zeggen dat ik dat van een ander ook verlang .
Gevoel is iets waar je niet over kunt oordelen, ieder mens voelt op zijn eigen manier.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:03

Ik kan me heel goed in jouw reactie vinden RK. Vooral omdat ik ooit eens laaiende ruzie heb gehad om het feit dat ik zei dat bij brand ik mijn dieren eerst zou redden.

Ik heb geen kinderen, weet nog niet of ik ze ook wil. Mijn vriend zou het liefst nu een kindje willen. Op zich wil ik denk ik ooit wel kinderne maar ik vind het nu ook even prima zo. We kunnen alles doen en laten wat we willen. Egoistisch? Koste wat kost kinderen krijgen en ze vervolgens elk weekend naar de oppas brengen omdat je in de kroeg de tuthola moet uithangen, dat is egoistisch.

Goed, je hebt mensen die wel kinderen willen/hebben. En je hebt mensen die geen kinderen willen.

De groep die wel wil daar zitten mensen tussen die roepen 'het is stom om geen kinderen te krijgen, egoistisch en wat meer'

De groep die niet wil daar zitten mensen tussen die roepen 'ik haat kinderen enz enz.

Moraal? In elke groep zitten onredelijken. Het kan namelijk heel simpel zijn. Respecteer iemand omdat ie geen kinderen wil. Sterker nog, wees haar dankbaar omdat z eniet koste wat kost kinderen krijgt omdat het zo 'hoort' maar zich realiseert dat ze het niet kan geven of wil geven wat het nodig heeft. Dat noem ik nou een knap staaltje niet-egoisme.

Ik stoor me ook aan mensen die vol bla bla alleen nog maar over hun kinderen kunnen praten. ALs ik dat hoor ben ik alweer genezen ook al weet ik dat ik gelukkig niet zo zal zijn. Daar ben ik teveel mijn moeder voor. Die is stapel met ons maar weet dat ze ook nog een 'leven' heeft.

Dus als men gewoon eens niet zo banketstaaf doen en gewoon eens een beetje respect naar elkaar tonen. Wat kan het jou tenslotte schelen dat de buuf eenkind heeft? Het is jouw kind toch niet? En wat interesseert het jou dat je zus geen kinderen wil? Het is jouw leven toch niet?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:18

Misja schreef:
Het is ongetwijfeld waar dat die mensen torendol zijn op hun dieren, en toch is de liefde die een moeder voelt voor een kind heel anders, dat is niet te ontkennen. Er komt dan namelijk nog een biologisch aspect om de hoek kijken. Het is een ander soort liefde, niet te vergelijken..
Ik snap sowieso niet goed dat honden hier met kinderen worden vergeleken? Ik snap de essentie van dat gedeelte van de discussie niet helemaal?

De kinderlozen die verzot zijn op hun hond, houden enorm veel van dat beest, en gaan kapot als ze hem verliezen.. Als diezelfde kinderloze een kind zou hebben, zou dat heel anders zijn (wel van de hond houden, maar die andere liefde ook voelen voor dat kind). Alleen.. een kinderloos iemand WIL geen kind, en voelt die (kinder)liefde dus ook niet.. Ik snap dus niet helemaal waarom er gezegd wordt dat je van een kind meer zou houden dan van een hond? Als iemand geen kind wil is dat toch helemaal niet aan de orde? Verward

Het is inzoverre vergelijkbaar dat er raakvlakken zijn, die zijn al eerder genoemd. GEen enkele vorm van liefde is vergelijkbaar;
van moeder naar het kind, van kind naar de ouder, van man naar vrouw, broer naar zus, van mens naar hond of paard. Maar het is liefde toch? Uit die liefde vloeit voort, dat je hetgeen dat je liefhebt wilt beschermen omdat je het niet wilt verliezen.

Ik weet ook dat het verlies van een kind een van de ergste dingen is die in een mensenleven kunnen gebeuren. Ik ben bang dat ik zoiets ook niet eens aan zou kunnen. MAar nu heb ik geen kinderen, ik heb honden. en dat zijn ergens mijn kinderen voor mij. Want ik zorg voor ze en draag verantwoording voor ze. En ik hou van ze. En net als kinderen doen ze soms domme dingen waartegen ik ze moet beschermen.

Ik krijg heel vaak het gevoel dat mijn liefde voor dieren niet voldoende gerespecteerd wordt alleen om het feit dat mijn dieren geen mensen of kinderen zijn. Anderen willen dan voor mij bepalen dat ze niet zo belangrijk voor me zouden moeten zijn. Stel als ze al gelijk daarin hadden (wat niet zo is), dan nog kan ik niet anders. Het is mijn aard nu eenmaal.

en als gekken dan mijn honden onnodig bedreigen in hun auto, wat ik bij hun kindjes ook niet zouden moeten doen (maar dat is dan plotseling heel anders, want kennelijk telt mijn verdriet niet), dan maakt mij dat woedend. Ja sorry Lovely, maar ik heb effe een voorbeeld nodig dus ik vermijd dit onderwerp effe niet omdat jou dat beter uit komt.

Verder ga ik geheel mee met Fasel. Egoistisch om geen kinderen te willen? het is OOK egoistisch om ze WEL te willen. Want die kinderen vragen niet om geboren te worden, ze komen er alleen omdat de ouders dat willen en beslist hebben. VAak denken mensen niet eens "wat heb ik een kind te bieden?" waarop ze zoals Fasel ook zegt ze later hun kinderen een hoop te kort doen door er te weinig tijd in te investeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:21

Het was mij heel wat beter uitgekomen als een tijdje geleden een chauffeur geen 40 kilometer te hard had gereden, dan was mijn neefje nu niet dood geweest, maar springlevend en 16 jaar Lachen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:24

Lovely schreef:
Het was mij heel wat beter uitgekomen als een tijdje geleden een chauffeur geen 40 kilometer te hard had gereden, dan was mijn neefje nu niet dood geweest, maar springlevend en 16 jaar Lachen.

het is waar dat veel chauffeurs niet alleen slordig om springen met dierenlevens maar ook met mensenlevens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:26

Maar een "stel nou dat jouw kind overreden wordt" is voor mij geen denkbeeld, maar realiteit. Je moet niet spelen met dergelijke gedachten, echt niet .

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:31

Lovely schreef:
Maar een "stel nou dat jouw kind overreden wordt" is voor mij geen denkbeeld, maar realiteit. Je moet niet spelen met dergelijke gedachten, echt niet .

ER worden veel kinderen overreden door mensen die niet nadenken of door mensen die ze werkelijk niet gezien hebben. Ik kan me niet voorstellen overigens dat ze daar niet kapot van zijn.

MAar het is ook realiteit dat dieren aangereden worden. .De meesten willen dat vermijden maar je hebt erbij die het niets interesseert. Ik was ooit aan het buitenrijden op een zandpad langs het kanaal. Polle was mee, en er kwam een porsche aangereden en die minderde geen vaart. Ik had toen nog niet het slimme idee om midden op het pad te blijven rijden zoals ik nu altijd doe om ze tot afremmen te dwingen. HOewel polle nog voor zijn wagen was, knalde hij gewoon door. Polle kon nog net haar koppie wegtrekken, anders had hij haar doodgereden en het had hem geen reet geinteresseerd.

dingen gebeuren. Ook al overkomen ze mij niet altijd persoonlijk, dan NOG is het realiteit. Het is dus geen gedachte van mij, het is realiteit voor mij. Ik speel niet met die gedachte, ik ben me gewoon bewust van mogelijke gevaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:35

Het is zo'n grote realiteit dat ik er alles aan doe mijn hondjes niet zomaar onder een auto te krijgen
Het is daarom ook realiteit dat wij om ons ruim 3 hectare land nu een gazen hekwerk hebben geplaatst, met extra gaas naar onderen in de grond gegraven, zodat de hondjes niet de weg op kunnen komen en door hard rijdende idioten aangereden kunnen worden.

Zover gaat de liefde voor mijn hondjes dan toch

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:40

Ik heb ook niet gezegd dat mensen die van dieren houden daar niet veel van houden.. Ik heb gezegd dat kinderloze mensen die een hond hebben die ANDERE liefde (moeder-kind liefde) niet voelen, alleen die diepe liefde voor hun hond.. En geloof me.. ik weet hoe diep die liefde kan gaan voor een dier!
Ik heb dus wel degelijk respect voor mensen die zielsveel van hun dier houden, ik heb het over andere liefde, niet over hoe diep of sterk die liefde dan wel niet is.. Daar kan namelijk niemand over oordelen behalve jezelf.

Zo zullen er ook altijd mensen gek opkijken als iemand zegt dat ze zielsveel van een verre achter-achterneef houdt bij wijze van, gewoon omdat die ander dat niet heeft.. Houden van is persoonlijk, individueel. En je kunt dan ook nooit zeggen: Maar ik hou meer van Jantje dan dat jij van Truusje houdt.

Voor liefde is geen weegschaal!

En laten we daar aub bij stilstaan.. Die discussie wie het meest van wie houdt is eindeloos.. Truusje houdt van haar zoon, Jantje houdt van zijn hond. Voor hun gevoel houden ze allebei zielsveel van zoon en hond. Dan is dat zo! Feit is dat zowel zoon als hond liefdevol opgroeien, laten we daar dan blij om zijn in plaats van te bekvechten wie het meest van wie houdt en welke liefde intenser is? De liefde is anders, dat weten we allemaal, maar hoeft daardoor nog niet te verschillen in intensiteit..

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:45

Maar als dat verschil er is Misja. Is er dan ook een 'beter dan'?

Voor liefde is geen weegschaal inderdaad. Daar heb je gelijk in.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 15:45

waar ikoverigens wel van kan balen is mensen diekinderen krijgen en dan ineens hun dier maar dumpen. 'Ja het ging niet helemaal goed met de baby' Boos!. Bah.

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:04

Misja schreef:
Voor liefde is geen weegschaal!

En laten we daar aub bij stilstaan.. Die discussie wie het meest van wie houdt is eindeloos.. Truusje houdt van haar zoon, Jantje houdt van zijn hond. Voor hun gevoel houden ze allebei zielsveel van zoon en hond. Dan is dat zo! Feit is dat zowel zoon als hond liefdevol opgroeien, laten we daar dan blij om zijn in plaats van te bekvechten wie het meest van wie houdt en welke liefde intenser is? De liefde is anders, dat weten we allemaal, maar hoeft daardoor nog niet te verschillen in intensiteit..

Hier ben het er mee eens.

Ben blij dat er nog liefde is! In de wereld is al zo weinig liefde, mensen die elkaar neersteken, vermoorden (zoals laats weer die moeder met 4 kids in Naaldwijk...) Where is the love? Liefde is persoonlijk en geen enkele liefde is hetzelfde en kan ook niet vergeleken worden.

En ook de keuze voor kinderen is persoonlijk. Laat mensen in hun waarde die geen kinderen willen, en mensen die ze wel willen laat ook hen in hun waarde. Wat voor de een zonde is, is voor de ander een zege. Uitspraken als: Ik haat kinderen en als je eenmaal kinderen heb is er geen sexuele relatie meer vind ik enorme onzin. Haten is een groot wordt, de maatschappij is namelijk wel afhankelijk van kinderen. M.a.w. kinderen zijn de toekomst! Stel dat niemand kinderen wilde, dan is er straks geen kip meer op deze wereld en je wilt als je in het bejaardehuis zit toch graag geholpen worden met je kont afvegen of in het ziekenhuis goed verzorgt worden... Dat zijn allemaal mensen waarvan de ouders wel kinderen wilden... kijk dus uit met dat woordje haat...

En geen sexuele relatie ligt helemaal aan jezelf, het is een kwestie van energie en tijd in je relatie steken, ervoor werken. Liefde is mooi, maar moet wel onderhouden worden.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 16:44

Fasel schreef:
Maar als dat verschil er is Misja. Is er dan ook een 'beter dan'?

Nee hoor..dat heb je mij niet horen zeggen.. Ik heb alleen gezegd dat het anders is. Weet je wat 'het beste' is? Die liefde die een mens het meest gelukkig maakt. Er is in dit geval geen beter. Nogmaals: voor liefde is geen weegschaal.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:13

Fasel schreef:
waar ikoverigens wel van kan balen is mensen diekinderen krijgen en dan ineens hun dier maar dumpen. 'Ja het ging niet helemaal goed met de baby' Boos!. Bah.

Laatst zag ik een advertentie waarin de kat koud 2 dagen nadat de baby thuis was gekomen met spoed de deur uit moest. Wat hij toonde zoveel interesse in de baby.

Tja, een dier dat aandacht gewend is en dat opeens helemaal niet meer krijgt, gaat op zoek naar de plaats waar die aandacht wel is...

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:46

Misja schreef:
Nee hoor..dat heb je mij niet horen zeggen.. Ik heb alleen gezegd dat het anders is. Weet je wat 'het beste' is? Die liefde die een mens het meest gelukkig maakt. Er is in dit geval geen beter. Nogmaals: voor liefde is geen weegschaal.

Was ook en vraag en geen bewering.

Dit heb je heel mooi gezegd in ieder geval