Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 14:01

Wat een leuke foto's weer Tigress. Jouw honden zijn wel echt fotogeniek met een baasje die weet hoe je foto's moet maken.

Hoax doet meestal net z'n oog dicht. Boel is onscherp of overbelicht. :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 14:17

Cody apporteerd niet, hij kijkt me meestal dwaas aan met een hoofd van "moet ik dat nou echt gaan halen?"
Ofwel rent ie er naartoe en is ermee weg. Zelfs op de hondenschool heeft die nooit de apport echt goed gedaan.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 15:27

Amigo ging accepteerde moeizaam het roesje en bleef eerst wat braken.
Maar later ging hij toch slapen en ging de operatie goed dus dat is erg fijn

Toen ik hem ophaalde stond hij alweer te springen haha.

De dierenarts heeft zo weinig if mogelijk haar weggehaald dus dat wordt erg gewaardeerd! Gezien hij veel mee gaat op wedstrijd en de lengte al snel 6 maanden duurd voor het terug is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

#SNUFFELSANTA week 39 woensdag schreef:
Is jouw hond een apporteer-koning of kijkt 'ie je alleen maar aan met “haal het zelf maar?"

Leslie aporteert ook echt en amigo die weet soms niet of hij achter de bal aan koet rennen en als hij het doet brengt hij hem niet terug haha

Oja afgelopen zondag stond amigo in de jackpot klasse op groomania en was hij echt prachtig geknipt!!
Dit jaar deed ik niet mee maar had ik hem verhuurt aan een collega en wat deden ze het goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 15:32

Oooh ik vind dat zo gaaf hè, zo'n goed getrimde poedel <3
Wat fijn dat de operatie goed is verlopen en er niet teveel haar is weggehaald. Hopelijk herstelt de operatiewond snel en zonder complicaties.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 15:35

Ja het is echt zo high om op zo wedstrijd bezig te zijn en echt op elkaar in gespeeld te zijn die honden kunnen er ook zo van genieten en werken echt met je samen.

Soms sta ik echt met spanning in de ring en dan staat amigo met zijn zen houding bij je en die helpt me dan te ontspannen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 15:39

Hij staat er ook lekker happy bij op de foto's. Ik zou zelf echt niet zen zijn, haha :P

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 23:09

Ze maken soms hele mooie creaties vind ik. Zoals Complete zebra's of tijgertje van winnie de Pooh

Persoonlijk vind ik poedels "vies" voelen. Dat komt omdat ze echt haar hebben ipv vacht. En dan komt m'n autisme boven drijven want brrrrr. Overigens ook met ruwharige Hollandse herders of ruwhaar teckel. Structuur dingetje

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 05:40

Ruwharige honden vind ik qua vacht ook niet fijn voelen. Zijn niet zo knuffelbaar voor mij.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 07:50

Ik vind de structuur van ruwharige honden ook apart, ik wilde ook echt heel graag een zachte hond om te knuffelen.
Kwam bedrogen uit, want hij kan nog geen seconde stil zitten :')

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:02

Konstantine schreef:
Ik vind de structuur van ruwharige honden ook apart, ik wilde ook echt heel graag een zachte hond om te knuffelen.
Kwam bedrogen uit, want hij kan nog geen seconde stil zitten :')

Whahaha zo herkenbaar xD 2 tellen en dan weer idioot doen en springen :')
Tenzij hij echt moe is maar dan vind hij het na 5 min te warm en peert hem dan ook ergens de hoek in op een koeler plekje _O-

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 13:13

AfricanLady schreef:
Amigo ging accepteerde moeizaam het roesje en bleef eerst wat braken.
Maar later ging hij toch slapen en ging de operatie goed dus dat is erg fijn

Toen ik hem ophaalde stond hij alweer te springen haha.

De dierenarts heeft zo weinig if mogelijk haar weggehaald dus dat wordt erg gewaardeerd! Gezien hij veel mee gaat op wedstrijd en de lengte al snel 6 maanden duurd voor het terug is.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

#SNUFFELSANTA week 39 woensdag schreef:
Is jouw hond een apporteer-koning of kijkt 'ie je alleen maar aan met “haal het zelf maar?"

Leslie aporteert ook echt en amigo die weet soms niet of hij achter de bal aan koet rennen en als hij het doet brengt hij hem niet terug haha

Oja afgelopen zondag stond amigo in de jackpot klasse op groomania en was hij echt prachtig geknipt!!
Dit jaar deed ik niet mee maar had ik hem verhuurt aan een collega en wat deden ze het goed.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat fijn dat de operatie goed is gegaan! :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 14:08

Ik wilde absoluut geen langharige hond meer want ik kan de poep broeken niet meer aan zien. Aedan had vaak dunnere ontlasting wat lekker in de mega broek van een sheltie bleef hangen. Altijd wegwerp washandjes mee. Als ik die geur ruik dan wordt ik al beroerd.

Ach dacht ik. Kortharige hollander verhaart ook kinder dacht ik. Heel naïef want ik heb nog nooit zoveel rondvliegende haar gehad in m'n huis als met Hoax :')

En in dat kader dan de volgende vraag:

#SNUFFELSANTA week 39 zondag schreef:
Heeft jouw hond(en)veel vacht onderhoud nodig? En zo ja: welke producten gebruik jij graag?

Voor Hoax: hij verhaart veel. Ik laat hem graag zwemmen en zet de dag erna er de waterblazer op in de tuin. Ook was ik hem af en toe als de rui echt volop bezig is, liefste in de tuin. Ik gebruik graag Cowboy Magic shampoo en conditioner. Maar die gebruik ik ook wel eens voor mijzelf :') ik vond earthbath altijd fijn maar die is al paar jaar hier van de markt verdwenen.

Borstelen doe ik bijna niet omdat de waterblazer alles er wel uit krijgt.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 14:52

Heeft jouw hond(en)veel vacht onderhoud nodig? En zo ja: welke producten gebruik jij graag?

Vacht en haar pfffff. Hier 2 langharige honden.
Saar de stabij heeft sluik haar en die borstel ik eens per maand of zo. En gebruikt de waterblazer als ze nat is.
Senna heeft een mega lange, dikke vacht met echt dik onderwol. Die staat iedere week op de trimtafel voor borstel en blaas beurt. Dat wol gaat mega snel vilten, dus dat houdt ik goed los.

Ik gebruik:
- trimtafel
- waterblazer
- diverse borstels
- kam
- tondeuse
- spray van de trimmer om de vacht te beschermen voor het blazen en kammen
- vachtspray van bobba-soapbars
- scherpe schaar
- hele en halve evilieer schaar
- antiklittube van cowboy magic (voor de staart)
- shampoo van bobba-soapbars
- zilvershampoo van cowbay magic
- shampoo en conditioneer van jean paea

Beide honden hebben 2 per haar een normale rui en Senna wordt ook ‘kaal’ tijdens de loopsheid. Dus we hebben altijd haar los in huis.

Zorg met jasjes ook dat ze minder nat worden met regen. Scheelt blazen. Die wollenvacht duurt zo lang om droog te worden, dat is geen doen. Dus voorkomen is fijn, maar anders een badjas en blazen.

Vooral Senna vraagt dus veel onderhoudt, Saar is makkelijker qua soort haar.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 14:58

Plucky moet geregeld worden uitgeblazen en/of geborsteld, en zijn pony geknipt anders ziet 'ie niks :')

Wassen wil ik niet te vaak doen, maar als ik was is dat meestal na een ongelukje. Ik ben fan van de Dr. Ann tea tree & chloorhexidine shampoo van Medpets. Ruikt lekker bij gebruik en na drogen is de geur weg.
Voor even snel opfrissen zijn de wegwerp doekjes ook handig, maar die zijn wel prijzig voor hoe hard ze er doorheen vliegen :=

We hebben in het puppypakket ook doodle shampoo & conditioner van Yuup gehad, die rook lekker uit de fles, maar bleef na drogen weeïg in de vacht hangen en als hij dan opnieuw nat werd was het echt geparfumeerde natte hond %)
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 28-09-25 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 15:07

Citaat:

Ik weet het nog niet, ik ga uit van niet alleen wel veel haarverlies in de rui.
Ik heb wel een waterblazer aangeschaft, maar dat is ook om hem snel schoon en droog te kunnen krijgen als Ravi mee moet naar een afspraak en hij bijvoorbeeld in een sloot is gesprongen of door modderplassen is gebanjerd.
Ik heb shampoobars van vitastyle.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 15:13

Zijn die fijn, Ineke?
Ik heb voor mezelf ook vaak bars, ik wist niet dat dat ook een ding was voor honden.
Dat bergt wel een stuk makkelijker op dan een fles shampoo + de mengfles.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 15:22

Ja ik vind van wel, omdat je ook niet snel teveel gebruikt en het brengt makkelijk aan op de vacht.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 15:58

Beide honden doe ik hier 2 a 3x per jaar in bad. Ik heb een aantal jaar een trimsalon gehad dus dat scheelt een hoop gedoe.
2x in de shampoo, 1x conditioner. Zodat ze echt volledig tot op de huid nat en gewassen zijn.
Daarna op de trimtafel en gebruik van de waterblazer.
Gebruik hierbij verder enkele een grove kam.
Broeken pluk ik uit met vinger condooms.
Onderkant voetjes knip ik wel wat vaker en Blue kam ik achter z’n oren nog wel iets vaker uit om klitten te voorkomen (hij vind de blazer rond zn oren ook een no-go dus dood haar er uit blazen daar gaat niet)

Verder kam of borstel ik tussendoor niet. Ze worden er wel altijd weer heel mooi van!

Van beide nog een voor en na foto!

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 16:11

Citaat:

Mijn chihuahuas verliezen meer haar als Cody in verhouding :+

Cody verhaart 2x per jaar en dan staat hij +- 2,5 u op tafel om hem volledig uit te borstelen. Wassen is echt niet zijn hobby dus doe het zware werk wel allemaal met de kam ipv was en blaas.

Maar verder geen onderhoud aan m. Af en toe een deo spray erop voor als die wat frisser mag ruiken maar tblijft n buitenhond dus die ruik je altijd wel

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 16:20

Wassen doe ik amper, want Senna moet ik meer dan een uur blazen om droog te krijgen. Ruik de honden ook zelden.
Toen ik nog showde ging ze voor een show altijd in bad. Was dan denk ik 4/5 uur bezig haar netjes te krijgen.

Vanmorgen 9km met Senna gelopen met een speurtocht van SkySearchDogs. Saar bleef thuis, die is uitgegleden met behendigheid van de week. En Saar is vandaag jarig! 9 alweer

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 17:11

Citaat:

Nee, ik was hem wel 2x in het jaar met de rui. Als hij gaat schudden en er komt een halve hond af is het tijd om te wassen :') dan verhaard hij erna nog heel even heftig en erna is het weer oké.
Ik houd dus wel sinds kort heel erg van de Boba bars 3 in 1 spray. Die gebruik ik na het wassen maar ook als hij bijvoorbeeld heel nat is geworden van de regen. Dan ruikt hij erna echt heerlijk en is zijn vacht ook lekker zacht.

De apporteer vraag was ik ook nog vergeten te beantwoorden. Odin gaat het zeker halen als je het weggooit, soms rent hij er een ere rondje mee maar meestal komt hij snel weer terug om een trekspelletje te doen :') ergens aan trekken is toch meer zijn ding.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 17:19

Citaat:

Beetje ja, beetje nee. Ze zijn wat dat betreft best makkelijk qua vachtonderhoud. Geen bijzondere dingen, borstelen/kam erdoor, af en toe wassen en de waterblazer er overheen.
Echter...die van mij slapen ook bij mij op bed, dus iets verharing vrij zou fijn zijn. En dat is een heel ander verhaal _O- Corgis verharen twee keer per jaar; van januari tot en met juni, en juli tot en met december :)) En dat ligt vervolgens bij mij in bed :') Hier wordt daarom wat vaker gewassen. Sowieso voor een show aan, als ze echt lekker hebben zitten baggeren, of omdat ik gewoon even zin heb in om ze uitgebreid te onderhouden. Tussentijds haal ik ook graag de waterblazer erbij ipv borstelen. Gewoon alles eruit blazen, dat vind vooral Jarvis ook een stuk fijner :D
Gemiddeld gezien gebruik ik voor het uitgebreide onderhoud (dus inclusief wassen) een shampoo voor de zwarte vacht, shampoo voor de witte vacht, conditioner, de waterblazer, een tweezijdige kam met groffe en fijne tanden, en een zachte borstel.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 19:42

Citaat:

Zhena heeft echt 0 vachtonderhoud. Als ze heel erg haart, ga ik er met de stofzuiger over of met zo'n kammetje wat een beetje op een zaag/zweetmes lijkt.

Polly heeft ook bijna niks, maar af en toe moet ik de oren uitkomen. En soms moet de halve sloot en kleefkruid etc uit haar oren worden gehaald .
Daar gebruik ik een borstel en kam met grove pin voor en heel soms een schaar .

Daarnaast moet ik van zhena soms de nagels doen, maar dat is niet onze hobby, dus liever ga ik dan een eind fietsen

Polly's nagels slijten uit zichzelf genoeg.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 20:03

Sastaic schreef:
Citaat:

Dj verhaart niet veel krijgt 1x per week een borstelbeurt.
Hen zelf toen ooit een goedkope borstel van de action gekocht echter kom je daar niet heel goed mee door zijn vacht dus nieuwe borstel staat nog op het lijstje om te halen.

DJ gaat 1x per 3 maanden naar de trimsalon waar hij word gewassen en geknipt niet zijn favoriete hobby.
Verder was ik DJ alleen als het echt nodig is( denk aan als we op het strand zijn geweest,op een grote zandvlakte).
Ik gebruik qua shampoo voor alle honden in de goedkoopste vorm.

Echter durf ik niet met zekerheid te zeggen of dit echt passend is bij DJ zijn vacht

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 21:11

Antwoord op de vragen: ik heb een aantal apporteerders (is dat uberhaubt een woord :p ). Guinness, Lyn en ranger zijn dat. Vox doet omgekeerd apporteren. Die haalt iets op om het vervolgens weg te brengen. Waarop Guinness het dan terug brengt. En dat gaat dan een tijdje zo door.

Qua onderhoud... Guinness is wel beetje high maintenance met zn enorme vacht. Vox verhaart slecht, hij heeft beetje zon castraten vacht. Ranger zal ook wel wat kammen nodig hebben. De kortharen was ik eigenlijk nooit. Enkel als ze echt heel goor zijn. Meestal laat ik ze zwemmen en dan badjas aan, of onder de waterblazer.

Waterblazer is echt mn beste aankoop ooit met de honden. Ik gebruik gewoon een simpele rvs kam om tijdens het blazen de vacht uit te kammen. Alle losse haren gaan er dan mooi uit en dan zien ze er echt zo mooi uit altijd
Afbeelding