Wat staat er in het Spaans dan...?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Alja schreef:Eigenlijk is alles te koop op vinted
Maar zoiets kan ik niet vinden of ik zoek verkeerd ?
[ Afbeelding ]
zelfs al krijg je dan (uiteindelijk) je geld wel terug, zo zonde van het product. 

Denise_Storm schreef:Ik heb ook een probleem en ben benieuwd of ik nog iets kan/jullie tips hebben voor me.
Ik verkocht een Tiptoi boek en pen. De advertentie heb ik als volgt geplaatst:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Het boek was gebruikt (je zag bijv afdrukken van de pen en het was niet in Nieuwstraat), maar had zeker geen gescheurde bladzijdes.
Ik kreeg van de koper een bericht: het boek is kapot en deze foto:
[ Afbeelding ]
Volgens de koper is er een bladzijde gescheurd uit het boek en daarom is het boek niet zoals ik gezegd heb dat het was. Ik heb aangegeven dat het boek gebruikt was, maar dat het zeker geen gescheurde bladzijde had. Ik heb ook bewijsfoto’s van de staat van het boek voor ik het verstuurde.
Volgens de koper komt het omdat het boek onderweg beschadigd is geraakt, volgens de koper zag de doos er zo uit toen het binnenkwam:
[ Afbeelding ]
Ook zou er veel lege ruimte in de doos zijn geweest, de koper stuurde deze foto daarvan:
[ Afbeelding ]
Maar het boek zat een soort schuin in de doos, zodat het geklemd was en niet open kon gaan. Ik heb de doos verder opgevuld met papier, zodat de pen ook beschermd was en niet los in de doos zat. Ik ben van mening dat er geen bladzijde uit een boek scheurt door de manier waarop het verzonden is.
Wat vinden/denken jullie? Doe ik hier een foute inschatting? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een bladzijde scheurt als het boek niet open kan zijn gegaan in de doos…
Zij heeft een probleem gemeld bij Vinted en zij heeft gelijk gekregen. Vinted heeft het beoordeeld aan de hand van haar informatie (ik weet niet wat zij heeft aangegeven) en de koper gelijk gegeven. Nu ontvang ik dus geen geld én de koper hoeft het artikel niet terug te sturen.
Maar dat vind ik raar: de pen werkt sowieso helemaal naar behoren dus die wil ik dan graag terug om opnieuw te verkopen. En daarnaast heeft Vinted niet bij mij geïnformeerd. Ze hebben dus ook mijn bewijsfoto’s niet opgevraagd/gezien. Ik heb uiteraard een bericht gestuurd naar Vinted, maar daar blijf ik de reactie krijgen dat het komt door niet juist verpakken en dat ze er niks meer aan kunnen veranderen, omdat de terugbetaling is gedaan en de koper niet verplicht is het artikel terug te sturen.
Wie weet of ik hier nog iets mee kan? Het is “maar” €15, maar ik vind het heel raar dat de koper nu dus een werkend artikel gratis mag houden. Naast dat ik vermoed dat de pagina door/bij de koper uit het boek is gescheurd, want ik heb écht geen boek met gescheurde bladzijde verkocht.