Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 06:50

Haha ik dacht misschien een super strakke broek voor spillepootjes ofzo :))

Wat staat er in het Spaans dan...?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:57

Eigenlijk is alles te koop op vinted
Maar zoiets kan ik niet vinden of ik zoek verkeerd ?

Afbeelding

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:10

Zoiets?Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:22

Nee deze is hard
Ik zoek een flexibele

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:23

Ik heb ze van temu voor een paar €. Wel iets minder stevig als die jij post gok ik :=

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:26

He verrek. Zon hooibal is handig via vinted.....

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 11:31

Je zou eens naar deze kunnen kijken en dan de Jumbo variant. Stevig maar flexibel siliconen. Afbeelding

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:07

Alja schreef:
Eigenlijk is alles te koop op vinted
Maar zoiets kan ik niet vinden of ik zoek verkeerd ?

[ Afbeelding ]

Ik heb wel zoiets liggen die weg mag. Stuur maar een pb bij interesse ☺️

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 20:28

Als je het via bokt niet vindt bestaat het niet :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 16:20

Wellicht weten jullie het. UPS en Vinted claimt dat pakket dat ik heb gekocht, vorige week bezorgd is bij afhaalpunt, alleen lag het pakket er niet. Vinted is op mijn verzoek een zoektocht gestart en heeft laten weten dat het daar echt moet liggen. Net geweest en het ligt er echt niet. Waren ook andere klanten die bericht hadden gehad maar waarvan het pakket er niet lag.
Dit heb ik doorgegeven aan Vinted. Die reageerde daarop dat ik moet wachten totdat het terug gaat naar verkoper en dan krijg ik het geld terug. Ik vroeg vervolgens hoe het terug kan naar de verkoper wanneer het pakket kwijt is, maar daarop kreeg ik een vaag bericht terug dat ik de tracking in de gaten moet houden en wanneer het retour gaat, ik het bedrag dus krijg.

Ik vind het al knap dat een vermist pakket retour kan gaan maar dat terzijde. Vinted wil verder niks doen. Heeft iemand dit weleens meegemaakt? Zo ja, hoe is dat opgelost? Gaat om redelijk wat geld wat ik liever niet kwijt ben omdat de pakker kwijt is en Vinted verder niks doet.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 17:19

Ik heb dit een paar maanden geleden gehad, al was het volgens mij met DPD. Koper is toen 4x gaan vragen want het pakket moest er echt zijn, heeft een probleem gemeld waarna wekenlang niks gebeurde en de helpdesk ook bijzonder onbehulpzaam was. Opeens kwam het toch retour naar mij. Ik kreeg het toen thuisbezorgd. Koper kreeg toen uiteindelijk geld terug.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 20:18

Zou het kunnen dat het op een ander punt ligt? En dan van daar uit misschien retour gaat? Hopelijk! Ik weet niet hoe lang het er nu zou moeten liggen?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 20:39

Volgens zowel ups als Vinted zou het daar moeten liggen maar ik hoorde van afhaalpunt dat ze dit dus bij meerdere klanten hadden. Ook allen via Vinted.. Zou vanaf donderdag moeten liggen, dus aankomende donderdag zou het retour moeten gaan.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 21:08

Zo ging het bij mij net zo. Pakket zou bij afhaalpunt liggen. Daar was het niet bekend. Vinted stuurde me door naar mondiale relax. Daar kreeg ik na een ruime week idd te horen dat het pakket terug was naar verkoper. Toen geld teruggekregen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 09:49

Hopelijk gaat dit hier ook gebeuren al had ik liever het aankoop gehad. Keek daar erg naar uit. Afijn, als het maar goed opgelost wordt.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 10:56

Mijn koper heeft het toen opnieuw gekocht en toen was het de volgende dag al bij haar (via een andere verzender, volgens mij ironisch genoeg juist UPS)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 11:20

Haha, zul je net zien. Ik wacht het af maar als dat kan dan ga ik daarvoor.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 14:23

Het kan in elk geval nog goed komen! Ik baalde toen ook verschrikkelijk want had toen tegelijk bij allerlei verzenders een hele lading pakketten weggebracht, kast opgeruimd en veel spul waarvan ik dacht wel mooi als het nog een 2e leven krijgt maar de opbrengst is amper de moeite waard om moeite te doen zeg maar. Behalve deze, dit was een dure rok waar ik echt dol op was maar die echt net aan te krap was :') zelfs al krijg je dan (uiteindelijk) je geld wel terug, zo zonde van het product.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 15:22

Ik heb ook een probleem en ben benieuwd of ik nog iets kan/jullie tips hebben voor me.

Ik verkocht een Tiptoi boek en pen. De advertentie heb ik als volgt geplaatst:
Afbeelding
Afbeelding

Het boek was gebruikt (je zag bijv afdrukken van de pen en het was niet in Nieuwstraat), maar had zeker geen gescheurde bladzijdes.

Ik kreeg van de koper een bericht: het boek is kapot en deze foto:
Afbeelding

Volgens de koper is er een bladzijde gescheurd uit het boek en daarom is het boek niet zoals ik gezegd heb dat het was. Ik heb aangegeven dat het boek gebruikt was, maar dat het zeker geen gescheurde bladzijde had. Ik heb ook bewijsfoto’s van de staat van het boek voor ik het verstuurde.

Volgens de koper komt het omdat het boek onderweg beschadigd is geraakt, volgens de koper zag de doos er zo uit toen het binnenkwam:
Afbeelding

Ook zou er veel lege ruimte in de doos zijn geweest, de koper stuurde deze foto daarvan:
Afbeelding

Maar het boek zat een soort schuin in de doos, zodat het geklemd was en niet open kon gaan. Ik heb de doos verder opgevuld met papier, zodat de pen ook beschermd was en niet los in de doos zat. Ik ben van mening dat er geen bladzijde uit een boek scheurt door de manier waarop het verzonden is.

Wat vinden/denken jullie? Doe ik hier een foute inschatting? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een bladzijde scheurt als het boek niet open kan zijn gegaan in de doos…

Zij heeft een probleem gemeld bij Vinted en zij heeft gelijk gekregen. Vinted heeft het beoordeeld aan de hand van haar informatie (ik weet niet wat zij heeft aangegeven) en de koper gelijk gegeven. Nu ontvang ik dus geen geld én de koper hoeft het artikel niet terug te sturen.

Maar dat vind ik raar: de pen werkt sowieso helemaal naar behoren dus die wil ik dan graag terug om opnieuw te verkopen. En daarnaast heeft Vinted niet bij mij geïnformeerd. Ze hebben dus ook mijn bewijsfoto’s niet opgevraagd/gezien. Ik heb uiteraard een bericht gestuurd naar Vinted, maar daar blijf ik de reactie krijgen dat het komt door niet juist verpakken en dat ze er niks meer aan kunnen veranderen, omdat de terugbetaling is gedaan en de koper niet verplicht is het artikel terug te sturen.

Wie weet of ik hier nog iets mee kan? Het is “maar” €15, maar ik vind het heel raar dat de koper nu dus een werkend artikel gratis mag houden. Naast dat ik vermoed dat de pagina door/bij de koper uit het boek is gescheurd, want ik heb écht geen boek met gescheurde bladzijde verkocht.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 15:26

Vinted trekt de handen er dan vanaf. Het geld is al naar de koper en daarmee is de zaak dan voor Vinted klaar. Wel heel vervelend voor jou.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 16:02

Ik vind het ook wel bizar dat vinted gewoon de tijd niet meer neemt om beide kanten van een verhaal aan te horen, ongeacht met wat voor (foto)bewijs een koper in dit geval, dan komt. Dit zie je wel vaker helaas en als zo'n klacht dan afgerond word, doen ze er ook niks meer aan om het te herzien bv dus dan is het inderdaad wel klaar. Echt rot zeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 16:29

Vervelend maar niks aan te doen denk ik.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:17

Manier van versturen was niet handig.
Zou best kunnen dat het boek hierdoor beschadigd is geraakt, maar daar kom je gewoon niet achter.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:30

Denise_Storm schreef:
Ik heb ook een probleem en ben benieuwd of ik nog iets kan/jullie tips hebben voor me.

Ik verkocht een Tiptoi boek en pen. De advertentie heb ik als volgt geplaatst:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Het boek was gebruikt (je zag bijv afdrukken van de pen en het was niet in Nieuwstraat), maar had zeker geen gescheurde bladzijdes.

Ik kreeg van de koper een bericht: het boek is kapot en deze foto:
[ Afbeelding ]

Volgens de koper is er een bladzijde gescheurd uit het boek en daarom is het boek niet zoals ik gezegd heb dat het was. Ik heb aangegeven dat het boek gebruikt was, maar dat het zeker geen gescheurde bladzijde had. Ik heb ook bewijsfoto’s van de staat van het boek voor ik het verstuurde.

Volgens de koper komt het omdat het boek onderweg beschadigd is geraakt, volgens de koper zag de doos er zo uit toen het binnenkwam:
[ Afbeelding ]

Ook zou er veel lege ruimte in de doos zijn geweest, de koper stuurde deze foto daarvan:
[ Afbeelding ]

Maar het boek zat een soort schuin in de doos, zodat het geklemd was en niet open kon gaan. Ik heb de doos verder opgevuld met papier, zodat de pen ook beschermd was en niet los in de doos zat. Ik ben van mening dat er geen bladzijde uit een boek scheurt door de manier waarop het verzonden is.

Wat vinden/denken jullie? Doe ik hier een foute inschatting? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een bladzijde scheurt als het boek niet open kan zijn gegaan in de doos…

Zij heeft een probleem gemeld bij Vinted en zij heeft gelijk gekregen. Vinted heeft het beoordeeld aan de hand van haar informatie (ik weet niet wat zij heeft aangegeven) en de koper gelijk gegeven. Nu ontvang ik dus geen geld én de koper hoeft het artikel niet terug te sturen.

Maar dat vind ik raar: de pen werkt sowieso helemaal naar behoren dus die wil ik dan graag terug om opnieuw te verkopen. En daarnaast heeft Vinted niet bij mij geïnformeerd. Ze hebben dus ook mijn bewijsfoto’s niet opgevraagd/gezien. Ik heb uiteraard een bericht gestuurd naar Vinted, maar daar blijf ik de reactie krijgen dat het komt door niet juist verpakken en dat ze er niks meer aan kunnen veranderen, omdat de terugbetaling is gedaan en de koper niet verplicht is het artikel terug te sturen.

Wie weet of ik hier nog iets mee kan? Het is “maar” €15, maar ik vind het heel raar dat de koper nu dus een werkend artikel gratis mag houden. Naast dat ik vermoed dat de pagina door/bij de koper uit het boek is gescheurd, want ik heb écht geen boek met gescheurde bladzijde verkocht.

Gezien ik al verhalen had gehoord dat de Vinted klantenservice niet geweldig is, had ik hier het voordeel van de twijfel gegeven aan de koper en een gedeeltelijke refund geboden (onder het mom van, plak tape en je kan het boek nog steeds gebruiken en de pen is ook nog bruikbaar, dus zeg maar wat maak er 5 of 6 euro van.)
Maar vervelend is het zeker! Je kan gewoonweg niet zeker weten of t niet gewoon door verzenden komt.

Ik had laatst namelijk ook iets verkocht (meerdere WII spellen). Waarvan de koper aangaf dat 1 het niet deed inclusief foto. 1 euro korting aangeboden en koper ging daarmee akkoord. Dan hou je er meer aan over dan als je de discussie aangaat over t algemeen

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:48

Ik zie net bij een Duitse influencer dat België en Duitsland binnenkort ook naar elkaar gaan kunnen verkopen op Vinted? Iemand die meer weet?