Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tiahastrona schreef:Vraag waar jullie in dit topic misschien antwoord op hebben.
Kan je de saus van chicken tonight invriezen (zo vanuit de pot, dus dat je een halve pot gebruikt en de rest invriest voordat het opgewarmd is)?
Vriezers zitten ook weer lekker vol, want ik heb weer regelmatig vanalles ingekocht met kortingen ook
.

En ondanks dit voornemen, ligt de koelkast momenteel alsnog best vol met vers producten
19 stuks meegenomen voor in de vriezer
a 0,44€ per pakje, ruim 85% korting
)

. Die heb ik in de kastjes staan omdat ik ze minder mooi vind hahaha maar ze zijn wel echt fantastisch in gebruik. Daar heb ik mijn overige voorraad pasta's en rijst in zitten, mie, en dingen als gebakken uitjes e.d. Het afstoffen is wel een dingetje, net als oppervlaktes schoonmaken wanneer je alles volgebouwd hebt hahaha.
De manier van bewaren is inderdaad altijd wel belangrijk ja. Zo doe ik met invriezen ook zoveel mogelijk lucht overal uithalen en vries ik bv groenten mixen e.d. ook niet zo vanuit de winkel in; dat gaat eerst in vries geschikte verpakkingen, etc etc. Ik zou nog wel graag een vacuüm sealer willen een keer, die mis ik wel nog.
Ik krijg er nu met zakjes of de bakjes die ik heb met pomp, ook wel veel lucht uit, maar met een sealer is het natuurlijk nog efficiënter.

Zolala schreef:Dank voor het meedenken!![]()
Ik heb maar een kleine, smalle keuken (oud appartement), maar bewaar pasta en rijst daar wel in leuke vintage blikken, en ik heb ook rekjes met zulke blikken voor kattenbrokjes en divers vogelvoer (aan de keuken grenst mijn 'vogelbalkon', waar ik een voederplaats voor vogels heb en vogelvriendelijke/inheemse beplanting).
Maar het idee van die platte rolboxen voor onder het bed vind ik wel heel interessant.. Want behalve een tas met winterdekbed en sprei ligt daar helemaal niets, en dat is toch een aardige ruimte van zo'n 160 diep x 200 lang![]()
En ik vind de foto's hier altijd erg leuk om te zien, dus heb ik er zojuist ook een paar gemaakt.
Dit is een deel van mijn huidige voorraad, in de onderkast van de buffetkast.
Daar staan links de conserven/potten met groenten, soep, vlees en vis, en wat handige 'nood'dingen zoals een opvouwbare BBQ en aanmaakblokjes e.d.
Aan de rechterkant alle onaangebroken pasta en rijst, boterhamsmeersels, limonadesiroop en fruitdrankjes voor visite, etc.
[ Afbeelding ]
Hangkastje boven het aanrecht bevat koffie, thee, suiker, olie, kruiden/sausmixen en mijn geliefde beschuit![]()
[ Afbeelding ]
Verder heb ik in de keuken nog een lage kast in het verlengde van het aanrecht, waar onderin 2 kattenbakken staan, maar op de planken erboven de voorraad aan flessen water, zakken kattenbrokjes, vogelvoer, een zak houtskool, pak toiletpapier en keukenrollen, e.d.
Ik heb daar een gordijntje voor gemaakt, zodat alles uit zicht is.
[ Afbeelding ]
En dan het mini-vriezertje, dat op de kledingkast in mijn slaapkamer staat (en dus een fijne slaapplek is voor Moos, mijn verder helemaal niet nieuwsgierige rode kater..)
Bovenin vlees, onderin groenten. Ik snij ook dikwijls verse groenten voor, die ik dan per portie invries.
[ Afbeelding ]