No-Buy-January

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:19

Samantha_ schreef:
Ik 55 pakketten, nr 94 van 3482 accounts.
Best veel.

O leuk, hoe heet die documentaire?

The shopping conspiracy.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:26

Vjestagirl schreef:
foxy80 schreef:
Gelijk werk van gemaakt, jaarvoorraad WC papier online gekocht met kortingscode dankzij google, voor minder dan de helft wat ik normaal betaal.

Waar precies? En met welke kortingscode? Asking for a friend.

Op hun site zelf, goedkoopste variant in grootste hoeveelheid gezocht, en dan 15% korting met ROLLALONG15

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:33

pmarena schreef:
Hier hetzelfde "probleem"... het goedkoop kopen lonkt wel, maar verantwoord kopen en "put your money where you mouth is" vind ik ook heel erg belangrijk.... en niet al teveel gifzooi binnenkrijgen vind ik ook wel een prettig idee :=

Hier 92 PostNL pakketjes. Ik hoop maar dat retouren van klanten ook meegerekend zijn :=

Maarja dat is dan alleen van PostNL hè!
Dan heb je ook de andere pakkettenbezorgers nog....

Maar hier nog in de afronding van verbouwing huis dus ja dan hoort het nog bij verbouwings- / inrichtingskosten vind ik....kastje hier, bloembak en rekje daar..... O:)

En met opgroeiend kind moet je toch ook regelmatig iets van nieuwe schoenen enzo.
En cadeautjes voor verjaardagen....

Ik vind dat overzicht van Vinted elk jaar veel schokkender :=
Over afgelopen jaar op een paar tientjes na voor 3000 euro verkocht zegt Vinted :wow:

Maar alles ook weer net zo hard uitgegeven blijkbaar, hoe dan :=

Pmarena, wij hebben gelijkaardig leven momenteel, ook hier groeiend kind en afronden verbouwing. Keuringsdienst van waarde heeft trouwens onderzoek gedaan naar babyvoeding: als je zelf prakje vers maakt met niet bio fruit en groenten krijgt je kind alsnog meer gif binnen dan bij kant-en-klare potjes (met allerlei andere zooi oa bewaarmiddel). Ik blijf wel bij bio.

En hier dit jaar voor 4000 euro verkocht en alles braaf gespaard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:39

Wij zijn het stadium van prakjes al een poosje voorbij gelukkig :=

Ik laat af en toe wel wat uitbetalen op mijn privé-rekening, maar die gebruik ik dan weer voor nieuwe schoenen, nieuwe fiets, verjaardagscadeaus enzo. De rest gebruik ik om ook op Vinted weer nieuw spul te kopen in de volgende maten, of ook cadeaus voor verjaardag / Sint / Kerst enzo :)

Het streven is om nieuwe aankopen te doen van wat mijn verkopen opleveren.
Djiez ik heb 742 reviews ook echt, zulke dingen lopen toch sneller uit de hand dan je zou denken :=

What de F heb ik dan allemaal verkocht en gekocht :=

foxy80

Re: No-Buy-January

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:55

Vind ik zonde dat je geen verschil ziet in reviews van kopen en verkopen.

Hier ook geen baby meer maar ik vond het zo schokkend! Voor volwassenen mag fruit en groenten naar hartelust bespoten worden....

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:21

En daar ging weer €12,50. Maar dat was ook wel nodig na alle zout. Hij zag eruit..

Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:52

Hier een soort wisseltruc uitgehaald, I guess?

Ik had een privéles met een hondentrainer gepland staan (€75) maar bedacht me dat de eigenaresse van de shetjes die ik verzorg en groom politieagente is, specifiek honden trainer en hondengeleider :)*

Dus met haar het gesprek aangeknoopt over waar ik momenteel met mijn hond tegenaan loop (loslaten, jonge werklijn duitse herder O:) ), en op haar advies twee identieke speeltjes en lange lijnen gekocht om mee te gaan oefenen. Vanavond eens uitgeprobeerd en het is veelbelovend :D en dus maar 38 euro uitgegeven in plaats van 75 :D

Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:56

germie schreef:
Samantha_ schreef:
Ik 55 pakketten, nr 94 van 3482 accounts.
Best veel.

O leuk, hoe heet die documentaire?

The shopping conspiracy.

Oh, dat is die "Buy now" die ik laatst aanhaalde. Ik vond hem juist super interessant, vooral omdat het aantallen noemt van hoeveel dingen er geproduceerd worden. Vond het ook boeiend dat ze gingen voor de aanpak van "the imaginary place called 'away'", heel erg bewustmakend.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:23

Ik vond die documentaire ook super goed! Werd al enthousiast dat er nog eentje was, maar dus helaas niet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 23:53

Ik ben hem nav dit topic ook aan het kijken. Vind het maar wat raar in elkaar gezet maar de boodschap is wel duidelijk en voor iedereen belangrijk om te zien!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 01:29

Ik hou sinds deze maand in een appje bij wat ik uitgeef en zie dat mijn uitstapjes (bios, sauna, terrasje) toch wel boven het bedrag zit wat ik begroot heb.
Voornamelijk die terrasjes doen het hem.
Wil ik komende maand echt bewuster mee omgaan!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 03:08

Ik ontving 39 pakketjes vorig jaar zegt PostNL. En dan hebben we nog DPD en DHL, dus hoe veel echt weet ik natuurlijk niet _O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:01

pmarena schreef:
Wij zijn het stadium van prakjes al een poosje voorbij gelukkig :=

Ik laat af en toe wel wat uitbetalen op mijn privé-rekening, maar die gebruik ik dan weer voor nieuwe schoenen, nieuwe fiets, verjaardagscadeaus enzo. De rest gebruik ik om ook op Vinted weer nieuw spul te kopen in de volgende maten, of ook cadeaus voor verjaardag / Sint / Kerst enzo :)

Het streven is om nieuwe aankopen te doen van wat mijn verkopen opleveren.
Djiez ik heb 742 reviews ook echt, zulke dingen lopen toch sneller uit de hand dan je zou denken :=

What de F heb ik dan allemaal verkocht en gekocht :=

Hier ook 3200 euro verdiend op vinted, koop ook alles op vinted met geld uit mijn portemonnee maar toch ook 700 euro wat er nog in zat op 1 januari :)

Goed nieuws dus!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:18

Doe je goed Alja, mijn verkoop was 700 euro en dat vond ik al veel. :')
Ik ben ook wel erg makkelijk om kleding met een vlekje of iets dergelijks gelijk in de kledingzak te stoppen ipv online te gooien ondanks dat het mogelijk gewilde merken als mini rodini/ralph lauren zijn.
Ik zit niet op extra gezeur te wachten van een koper die niet goed gelezen had of dacht het er wel uit te kunnen wassen, maar dat gaat niet. Kleding wordt al veel tweedehands gekocht en gaat soms 3 meiden achter elkaar mee, dus genoeg wat de eindstreep voor verkoop niet haalt.

Vandaag een productieve ochtend al gehad. Spullen bij de kringloop afgegeven, auto door de wasstraat (naar aanleiding van de post van Texas :') ), daarna de vinted verkopen weggebracht.
In dezelfde straat zit een HEMA. Dit jaar kan je niet via een hack je HEMA punten het nieuwe jaar mee in nemen begreep ik. Dus net even wat gratis producten ervan gehaald en overige punten gedoneerd.
Nu wasje aan het draaien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:24

Ik moet echt wat meer op Vinted gaan zetten. Ik heb stapels kleding liggen, maar geen tijd gehad om het erop te zetten :=
Ik heb tot nu toe 109 euro verdiend :+
Ik ga er nooit zo veel als jullie aan verdienen.. de kleding die ik weg doe is bijna allemaal al redelijk veel gedragen en dus gaat het meeste voor een paar euro weg.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:56

Voor ons is bijna alles aan verkoop gewoon naar de bankrekening gegaan want ik koop niet zoveel via Vinted- denk dat ik 14 dingen heb gekocht in de tijd dat ik actief ben (vrij kort na het opzetten van Vinted). Ik zit momenteel op een kleine 2500e aan verkopen (met ongeveer 194 verkopen) en mijn man met zijn account op 2600 (met ongeveer 273 verkopen) en hij koopt zelf nooit iets via Vinted op 1 bestelling na; voor kerst had hij me een exclusief boek via vinted gekocht.

Maar ik verkoop dan bv bijna geen kleding in verhouding- ik vind kleding verkopen echt vreselijk werk, zeker met die Franse kopers die om alles zeiken en elke cm in afmeting willen weten wat ik al teveel werk vind voor een kledingstuk van 4e :'). Ik verkoop veelal boeken, merchandise, spelletjes, puzzels, schoenen, tassen, honden spullen en vanalles, ook wel eens elektronische producten. Mijn man verkoopt dan wel vaker kleding, van onze zoon bv en soms wat dingen van mij waar ik dan geen zin in heb :') Dat is nog altijd in super nette staat allemaal. Dat van mij is vaak niet veel gedragen ivm jojo'en in gewicht en onze zoon heeft altijd best wat kleding en wisselt veel af dus het slijt niet perse heel erg en veel is merk spul (ook officieel voetbal shirts die hij graag draagt) en dat gaat dan ook niet voor hoofdprijzen weg maar dat verkoopt altijd wel goed dus dat telt toch leuk op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:09

Cobiie die zou ik zeker op Vinted zetten hoor! Zeker als het maar een vlekje is ofzo, dat is nog hartstikke leuke speelkleding en het zijn idd. gewilde merken :j Ik denk dat je er voor een wat kleiner prijsje zeker nog mensen heel blij mee kan maken, en dan zet je het gewoon onder "veelgebruikt" en met duidelijk in de foto's het "probleem" en ook in de omschrijving vermelden.

Dan kunnen ze je echt niets maken.

Ik koop die merken nooit maar wel soortgelijke merken en heb echt wel pareltjes gevonden voor een kleine prijs die dan als "veelgebruikt" verkocht werden en je bang bent wat je gaat krijgen weet je wel :=

Maar de foto's en het contact gaven dan goede hoop dat het wel okee zou zijn. En dan krijg je het en is het eigenlijk gewoon super, een piepklein eigenlijk best onopvallend vlekje en dat is het. Nou dat krijgt onze jongen er zelf ook wel in en dan doet het minder pijn dat het geen dure nieuwe was :=

Of soms zoek je een bepaald iets van je favoriete merk, een bepaalde kleur / maat / print en die komt maar niet langs -O- Als dan uiteindelijk toch iemand het plaatst met een klein gebrek dan ben je vooral dankbaar dat het niet in de bak gegooid, maar op Vinted gezet is *\o/*

Zo heb ik in 2 maten 1 van onze favoriete broeken kunnen kopen, van Albakid van bruin badstof.
Allebei een beetje haakjes / ruw / lichte slijtage onderaan de broek maarja dat krijg je toch wel :=

En tijdens het dragen valt dat toch niet op. Heb ik voor 5 euro zo'n super fijne broek en die kleine heeft de mazzel dat hij er ook mee naar school mag, vanochtend had hij hem meteen weer te pakken nadat ik hem gisteren weer teruggehangen had vanuit de droger :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 14:37

Ik heb nog nooit wat gedaan op Vinted. Heet internationale karakter spreekt me niet aan.

Doe wel dingen via mp maar dan wil ik het ook zelf kunnen ophalen om de kwaliteit te zien.

Hier maar 28 pakketjes verleden jaar maar wel nr 106 van 3200. Ik vind dat niet extreem veel, en de plaatsing had ik ook niet verwacht in een nieuwbouwwijk.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 16:12

Als die verkopen op Vinted van kleding zijn dan is er toch ook voor veel erg veel geld aan kleding gekocht? :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 16:13

Ik moet ook maar eens op Vinted gaan verkopen geloof ik.

Toen m’n kinderen klein waren kocht en verkocht ik veel merk kleding via marktplaats.
Maar nu zijn het pubers en doe ik dat niet meer eigenlijk. Heb volgens mij ook nog heel veel liggen wat al jaren niet meer past. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 16:25

Bij mij is het kleding, speelgoed, schoenen, wat boeken en eens iets huishoudelijks.... het zijn bijna allemaal dingen van tussen de 5 en 50 euro.

Kind is nu uit maat 140 aan het groeien dus we hebben er al wat kledingmaten opzitten :=
Ik koop altijd een paar maten vooruit. Voor het geval dingen klein vallen, dat je er dan toch nog wat aan hebt. Heb al een hele collectie in maat 146 en 152 en ben nu een beetje rond aan het kijken voor echt leuke dingen in 158 en 164, bvb. de echte favorieten van nu maar dan dus in een grotere maat.

Hij draagt al een aantal wat kleiner vallende dingen van labelmaat 152.
Schoenen koop ik eigenlijk altijd nieuw en dan heb je dus voor elk seizoen schoenen, en nog een paar reserve schoenen. Soms blijft er dan iets nauwelijks gebruikt liggen en dat verkoopt ook weer goed.

Ik hou niet van misgrijpen en verlies volgens mij over het algemeen nauwelijks op wat ik koop en verkoop.

Sinds 2020 voor 9000 euro verkocht zegt Vinted.... maarja als ik nu een shirtje koop voor 12 euro.
Ik verkoop die een jaartje later weer voor hetzelfde bedrag of een tientje als hij minder mooi is geworden. Daar koop ik dan weer een nieuw shirtje van in een grotere maat. Dat wordt op een gegeven moment ook weer verkocht, enz. Dan wordt datzelfde tientje dat je uitgeeft en weer verdient meerdere keren meegeteld zeg maar.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:05

Hoe kun je nou een shirtje van 12 euro een jaar later 2ehands voor hetzelfde bedrag verkopen?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:37

opisop_shop schreef:
Hoe kun je nou een shirtje van 12 euro een jaar later 2ehands voor hetzelfde bedrag verkopen?

Bij tweedehands zelf inkopen en daarna in nette staat weer verkopen is dat niet raar.

Als je tweedehands buiten het seizoen inkoopt en in het seizoen verkoopt kan je geregeld zelfs meer krijgen dan je aanschafwaarde.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:40

Ik heb bijna een bestelling bij Butlon gedaan, want de limonade had een goede aanbieding.

Toch niet.

In plaats daarvan heb ik appels die in de koelkast lagen en een beetje zacht aan het worden waren, in plakjes en puree in de vriezer gedaan voor later. Betere besteding van mijn tijd :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 18:22

Hier nog steeds niets gekocht, behalve noodzakelijke boodschappen en paardenvoer. Ik heb echt wel eens dat ik iets zie en denk: ja, winkelwagentje! Maar ik kan me er ook heel goed vanaf zetten. Het helpt ook mee dat ik echt wel een paar dure spaardoelen gesteld heb, dan weet je ook waarom je bespaart.