Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:13

Oeh spannend. Zat even te kijken, daar staan wel echt toffe plekken tussen op de website in Oirschot.

Hemrik bezichtigen, is dat haalbaar voor jou, ik heb werkelijk geen idee waar je nu woont en hoe ver dat is.
Als het een beetje te doen is, zou ik iig gaan kijken. Ook een niet succesvolle bezichtiging levert vaak nieuwe inzichten op.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:28

Stille Wille had ik ook al genoemd, woonbestemming daar.

Goof

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:29

Stille Wille ken ik wel. Mooie omgeving.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 15:52

Ja alleen als ik op de verkoop pagina kijk daar staat wat mijn makelaar weet niet op nog.

Maar daar staan alleen huisjes op met maandelijks erfpacht of af te kopen voor 200k+ dat komt dan nog boven op de vraagprijs. Als dat bij het geen mijn makelaar weet ook is. Gaat dat hem niet worden. Dan vraag ik me wel af waarom hij het geen in de Noenes op 285 heeft geschat aangezien dat vol op eigen grond staat en niet op een park. Maar eerst maar kijken wat het precies is ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 15:53

MarliesV schreef:
Oeh spannend. Zat even te kijken, daar staan wel echt toffe plekken tussen op de website in Oirschot.

Hemrik bezichtigen, is dat haalbaar voor jou, ik heb werkelijk geen idee waar je nu woont en hoe ver dat is.
Als het een beetje te doen is, zou ik iig gaan kijken. Ook een niet succesvolle bezichtiging levert vaak nieuwe inzichten op.

Het is een hele reis maar ja het is zeker mogelijk :j
Alleen ik hoorde net de erfpacht niet afkoopbaar is.
En ook dat staat op een park en geen gemeentegrond.
Wat niet in de advertentie vermeld staat en ik heb flink door moeten vragen.

Ook is het het een banketstaaf dat er heel veel belangstelling is. De makelaar heeft geen zin om voor niks naar dat huisje te gaan ivm de vele haken en ogen daar zetten ze dat er maar bij.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 17:33

Nou ik heb even de tijd genomen nog zonder te weten wat voor huisje het is om de site te bekijken.
Maar ik heb mijn makelaar net bericht dat ik niet op dit soort gezeik kwa regeltjes zit te wachten. En uhm niet commercieel dat is ook maar hoe je het bekijkt :')

https://www.stillewille.nl/informatie#docs

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:23

BeFunny schreef:
Nou ik heb even de tijd genomen nog zonder te weten wat voor huisje het is om de site te bekijken.
Maar ik heb mijn makelaar net bericht dat ik niet op dit soort gezeik kwa regeltjes zit te wachten. En uhm niet commercieel dat is ook maar hoe je het bekijkt :')

https://www.stillewille.nl/informatie#docs

Dat klinkt als werk... :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 18:30

Het zou hier over gaan
Huisje zonder grond 380.
Dan zou ik de grond kunnen pachten voor 157euro per maand maar dan heb je te maken met regels als dat ze gaan bepalen wanneer je je gevel moet schilderen. Dat je je tuintje moet bijhouden en dat moet allemaal strak naar de style van het park etc. Of je kunt de grond afkopen voor 180.000 en dan ben je 560k kwijt voor een houten chalet :')

Dat vond mijn makelaar wel geschikt :')

Afbeelding

Laat ik het zo zeggen, ik verschiet ervan en vind de Noenes zo'n koopje hierbij vergeleken en twijfel ook ineens aan zijn waardebepaling daarbij.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:34

Nou duidelijk dat dit hem niet wordt zeg.
Ik zag op die website van Stille Wille ook een chalet van 3ton. Dat blijft meer bij de weg zeg maar.

Snap je twijfel overigens heel goed, als hij dit als passend ziet.....qua locatie ed heeft hij gelijk, maar verder....

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 00:19

MarliesV schreef:
Nou duidelijk dat dit hem niet wordt zeg.
Ik zag op die website van Stille Wille ook een chalet van 3ton. Dat blijft meer bij de weg zeg maar.

Snap je twijfel overigens heel goed, als hij dit als passend ziet.....qua locatie ed heeft hij gelijk, maar verder....

Ja dat is verkocht onder voorbehoud maar komt ook 2ton bij voor de grond. Dat is bij al die huisjes.

Behalve het nieuwe deel waar ze nieuw zijn gaan bouwen dat kopen kopers op eigen grond maar die kunnen 7 ton neertellen voor een moderne bungalow.

Het geen waar ik nu mee zit is dat mijn aankoopmakelaar dat huisje in Haaren op 285 heeft geschat als dat huisje in bewoonbare staat is. Dat huisje op volledig eigen grond. En vervolgens met dit aan komt zetten als potentieel. 380 zonder grond. Dan denk ik waar klopt hier iets niet. Want dit is ook een houten chalet en iets kleiner.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 01:51

De Stille Wille is idd ook wel mooi! Ligt wel vlakbij de snelweg A58 dus daar moet je rekening mee houden.
De Noenes zou qua ligging wel mijn voorkeur hebben gehad ivm voorzieningen die redelijk dichtbij zijn.
Maar idd 380.000 euro zonder grond is gekkenwerk :=

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 07:50

Die A58 zou ik geen moeite mee hebben.
Maar de prijs en dan de parkregelementen nee hou het maar.

De Noenes is echt prachtig kwa ligging. Alleen de bestemming nog niet rond en de schimmel/kosten om het huisje te renoveren. Maar met die kosten is het nog goedkoper wat op stille wille staat.

En de noenes is echt wel veeel mooier.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:43

BeFunny schreef:
Het geen waar ik nu mee zit is dat mijn aankoopmakelaar dat huisje in Haaren op 285 heeft geschat als dat huisje in bewoonbare staat is. Dat huisje op volledig eigen grond. En vervolgens met dit aan komt zetten als potentieel. 380 zonder grond. Dan denk ik waar klopt hier iets niet. Want dit is ook een houten chalet en iets kleiner.

Ik denk dat je nu inderdaad op de meer realistische weg zit met je gedachten. Je koopt bij de Noenes echt vooral de prachtige lokatie plús zelf de grond ipv pacht (en dus veel meer zeggenschap), dat er een redelijk bewoonbaar chalet op staat is bonus.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:14

Ik was het topic aan het bijlezen, maar naar mijn idee zou de meest logische insteek bij de Noenes zijn dat zodra er een woonbestemming op zit de chalet vervangen wordt door een stenen huis. De chalet opknappen is het namelijk eigenlijk naar verhouding niet waard om op te knappen.

Ik snap dat dat voor TS financieel niet gaat passen, maar ik vergelijk het even met dit huis https://www.funda.nl/detail/koop/haaren/bouwgrond-oude-baan/43544158/. Als voordeel bij de Noenes heb je dan dat er al elektra, riolering etc ligt. En de ligging is ook nog mooier denk ik.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 10:42

De ligging is prachtig.
Het opknappen van het Chalet zou mij zeker waard zijn.
Maar niet zo lang er geen woonbestemming op zit want dan is de waarde 225 ongeveer en is het ook geen bouwgrond. Ik geloof wel dat het er komt maar zo niet zou ik dan veel verlies maken

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 15:45

Meestal als het te mooi om waar te zijn klinkt, is dat ook zo.
Maar ik hoop dat het geluk binnenkort jouw kant op rolt, en jij een fijne, betaalbare woonplek vindt.
Heb je al eens overwogen om zoiets te huren?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-25 16:37

Ik heb vanalles overwogen maar kopen is de betere optie want het blijft zijn waarde behouden. Bij huur ben je gewoon je geld aan huur kwijt.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 10:30

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 11:52

Nog geen woning.

Dat huisje op de houtwal staat dus op een park en geen woonbestemming wel gedoogbeleid ;)

Maar wonen op een park heb ik voor mezelf afgeschreven. Tijdelijk huren sluit ik niet uit. Want ik wil wel weg hier. Maar zie ook op tegen twee verhuizingen maar soms moet je gewoon een stap zetten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 14:35

Jammer, ik gun je zo graag een leuk huisje...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 15:21

12 april komt de gemeente weer met meer nieuws en ik krijg ook nog ergens geld uit dat mijn bod ook omhoog kan na mei. Maar die woonbestemming moet wel duidelijker worden. Noenes is dus niet geheel afgeschreven nog.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 18:59

Ik zag zelf dit vandaag
https://www.funda.nl/detail/43966245?ut ... ting-modal

Veel minder qua omgeving en ook minder privacy en de tuin moet echt groener. Wel dichtbij landgoed beekhuizen en de Posbank. Ik denk als ik er een ton in kan investeren dat het wel een fijne plek kan worden. Dus ik heb toch gemaild of die beschikbaar is. Mijn interesse is iig gewekt
Ook al vind ik het nu zo'n typische kampers woning en volgens mij dat huis van de buren ook.

Ik zal daar privacy missen maar een station dichtbij, bos dichtbij en wat voor èèn en ook verder de voorzieningen dichtbij en budget om er iets van te laten maken dus moet het toch gaan bekijken.

Min punt extra is de wolf. Ik heb natuurlijk 2 chihuahuas die graag in de tuin rond scharrelen en zomers met de deur open kan ik dat niet altijd in de gaten houden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:15

Ik snap je associatie wel met "kamperswoning".
Ik vraag me af of je het huisje een kleurtje zou kunnen geven? Dan ziet het er misschien alweer wat anders uit qua uitstraling.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:26

Je hebt gezien dat die in Rheden pal naast een speeltuin ligt? Dat zou mij wel afschrikken, vooral door mogelijke hangjeugd in de avond.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 19:41

prompter schreef:
Je hebt gezien dat die in Rheden pal naast een speeltuin ligt? Dat zou mij wel afschrikken, vooral door mogelijke hangjeugd in de avond.

Speeltuintje volgens mij. En hangjeugd hangt er een beetje van af hoe zeg maar. Kindjes van 10-12 daar heb ik geen moeite mee. Maar groepen van 16 die drugs en drank nuttigen en lopen te blèren en rottigheid uithalen dat vind ik minder natuurlijk. Ik ken Rheden niet verder. Ik ga regelmatig naar velp om dan de veluwezoom ns wandeling te lopen en dan loop ik door landgoed beekhuizen en dat vind ik prachtig. Verder is er een station dichtbij en voorzieningen en toch dichtbij de natuur. Dat er toch iets in mij is, ondanks alle dingen die ik zie die zeggen nee nee nee dat ik het toch wil onderzoeken :j