Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:56

Als alles er op wijst dat het wel de route is, snap ik nog steeds de weerstand, maar hoeveel keus is er nog. Doorgaan in een wanhopige situatie die als het doorgaat de kop gaat kosten (als het eigenlijk dat al niet heeft gedaan), welke mogelijkheid is dat eigenlijk.

Tieneke

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 23:01

Ik denk dat om zulke inschattingen te maken TS zich echt best wend tot de advocaat. Die is er nu, die wilt moeite doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 23:06

Tieneke schreef:
Ik denk dat om zulke inschattingen te maken TS zich echt best wend tot de advocaat. Die is er nu, die wilt moeite doen.

Ja, die mis ik ook steeds een beetje in het verhaal.
Was dat een loze belofte?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 23:08

TS schrijft toch dat hij van alles uitzoekt maar ook op de grenzen van de wet botst?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 23:18

Ja, maar dan zou ik denken dat hij of zij die kritische telefoontjes doet ipv een vriendin.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 23:21

Die vriendin van TS heeft dat zelf aangeboden. Het is daarmee niet gezegd dat de advocaat dat daarmee niet zou willen doen. Allicht weet die daar nog niet van. Je hangt met een advocaat niet 24/7 aan de lijn.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 23:25

De advocaat probeert voornamelijk om het in België op te lossen, vanwege zoon. Dat is de focus voor hem momenteel.

De kop kosten doet het al. Op dit moment is het gewoon uitzichtloos, aan welke kant van de grens ik ook ben. Opties in Nederland heb ik vorig jaar allemaal al overlopen, maar blijf het zelfde antwoord krijgen. Namelijk dat België mij moet helpen omdat ik al ruim 20 jaar hier woon en als kind de oversteek gemaakt heb.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 23:36

Je bent al 20 jaar in België. Maar je Nederlandse paspoort is nog geldig. Heb je die 9 jaar geleden wel in Nederland kunnen aanvragen?

Het probleem in NL is dus dat je je niet kan identificeren. Waar zou dat eventueel wel mee kunnen? Verblijfadres begrijp ik? (Je mag je gerust op mijn adres inschrijven als dat helpt. Is alleen wel volledig uit de buurt en hier wonen wordt m niet)

Er moet toch ergens een oplossing zijn

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:43

Als ik dit zo lees denk ik ook dat je in België niet een steek verder gaat komen, maar met een verblijfadres in Nederland misschien wel. Super lief dat Joltsje dat aanbied! Als dat een oplossing zou kunnen zijn, dan zou dat heel mooi zijn. Van daaruit kun je misschien dan ook in België weer een id bewijs krijgen en weer toegang tot zorg en woning en je zoon weer bij je krijgen. Ik hoop echt dat dit een oplossing kan zijn. Nogmaals heel veel sterkte!

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 01:06

Voor België zal het geen verschil uitmaken of TS bij vriendin verblijft of niet. Tot voor kort woonde TS bij iemand in met haar zoon en ook toen raakte het niet opgelost…
Voor Nederland… als dat hetzelfde is als in België, komen ze controleren of je effectief op het opgegeven adres verblijft. Dus hoe goed bedoeld ook, is de vraag of het aanbod van zich in te schrijven op het adres van een bokker misschien niet mogelijk…

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 04:14

Heel lief aanbod! Helaas is het daar nog niet mee opgelost omdat ik in beide landen zelfvoorzienend moet zijn. Ik moet dus terug aan het werk en dat gaat fysiek niet... Staan, zitten, liggen, bewegen, het gaat allemaal heel even goed en dan breekt de pijn terug door de pijnstillers heen en weet ik met mezelf geen blijf meer.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 06:42

Wat een ellende ts.. ik ben vanaf het begin een stille meelezers, omdat ik het stukje 'bureaucratische muur' waar je elke keer tegenaan lijkt te lopen, herken. Weliswaar op een totaal ander vlak, maar ik ken de uitzichtloosheid en ook het gevoel van geen overzicht hebben, gebrek aan aanknopingspunten en daarmee wanhoop hoe je deze situatie nog uit de knoop moet gaan halen, heel erg goed (met dezelfde mentale beperking ook).

Ik heb eigenlijk niet meer tips voor je dan die hier al genoemd zijn. Ik geloof dat er in Nederland 'potjes' zijn voor juridische bijstand voor mensen die het niet kunnen betalen, waarmee vaak iig een deel van de kosten gedekt kunnen worden. Wellicht is er ook zoiets in België..

En zo ontzettend sneu voor je zoon ook... hopelijk is de pleegzorg voor korte duur en kan hij zo snel mogelijk weer bij je komen wonen..

Echt ongelofelijk dat dit gebeurt in een land als NL/BE. Ergens snap ik dat er zoveel mogelijk dichtgetimmerd wordt qua wetgeving zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden, maar zo zie je maar dat er ook 'onchuldige slachtoffers' mee gemaakt worden.

Edit: wat ik even zo snel niet terug kan betalen: betaal je wel of geen zorgpremie (of hoe dat heet in BE)? Gezien je ook geen aanspraak kunt maken op medische voorzieningen)?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 06:48

pateeke schreef:
Voor België zal het geen verschil uitmaken of TS bij vriendin verblijft of niet. Tot voor kort woonde TS bij iemand in met haar zoon en ook toen raakte het niet opgelost…
Voor Nederland… als dat hetzelfde is als in België, komen ze controleren of je effectief op het opgegeven adres verblijft. Dus hoe goed bedoeld ook, is de vraag of het aanbod van zich in te schrijven op het adres van een bokker misschien niet mogelijk…

Is in Nederland niet zo streng zoals dat in België is.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 07:56

Ik zou toch echt bij Tim Hofman en zijn programma Boos aankloppen. Dit is helemaal een case in hun straatje. Volgens mij doen zij niet alleen publiekelijk maar ook achter de schermen zaken en anders verwacht ik dat het met dat team daar helemaal goed te overleggen is hoe je het inricht.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 08:07

Desty schreef:
Ik zou toch echt bij Tim Hofman en zijn programma Boos aankloppen. Dit is helemaal een case in hun straatje. Volgens mij doen zij niet alleen publiekelijk maar ook achter de schermen zaken en anders verwacht ik dat het met dat team daar helemaal goed te overleggen is hoe je het inricht.

Ik zou dit ook doen! Het BOOS-team weet veel aan te pakken en op te lossen, van kleine persoonlijke tot grotere maatschappelijke problemen. Ik gok dat ze jouw verhaal heel interessant zullen vinden TS.

Als je BOOS wilt contacten en hulp kunt gebruiken, dan mag je me altijd een DM sturen. :knuffel: Dan kunnen we bijvoorbeeld samen een mail opstellen o.i.d.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:40

Je Nederlandse paspoort is geldig, maar kwijt begrijp ik? Waarom moet jij zelfvoorzienend zijn om je paspoort te kunnen vervangen, dat begrijp ik niet helemaal. Een adres zou toch moeten volstaan?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:47

Om alleen je paspoort te vervangen hoef je niet eens een adres te hebben, maar ik denk dat TS het oplossen van de hele situatie bedoelt?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 11:05

Ik snap ook niet waarom ze op dat officieel identificeren hameren, met een aangifte van vermissing ben je juist dat kwijt en wil je dat opnieuw aanvragen. Bureaucratie ten top zoiets. En al zwerf je ergens in het buitenland rond, dan nog zou je gewoon met aangifte opnieuw moeten kunnen aanvragen. Waarom doen ze daar zo ontzettend moeilijk over zeg, en dan ben je toch verdorie gewoon nederbelg.
Ergens zou toch iemand dat cirkeltje waar je in belandt bent moeten kunnen doorbreken, maar wie. Ik denk dat je ondertussen echt het meest kans maakt met een programma als BOOS. Die met nieuwe energie alles uit gaan zoeken en overal tegenaan gaan schoppen.

Edit: fly_high, volgens TS moet ze een vaste verblijfplaats hebben om een nieuw paspoort aan te vragen EN zich officieel kunnen identificeren. Ik noem het gewoon pesten, want waarom een verblijfplaats hebben, wat ik zeg, als je rondzwerft met een camper en bijvoorbeeld alleen een postadres hebt kun je al een nieuwe aanvragen. Dus ik snap die ambtenaar niet die dat zegt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 11:09

Ik snap die zelfvoorzienend moeten zijn ook niet. Dit is geen situatie waar TS in is gekomen die met één actie en een dag weer opgelost zal zijn.

Het zal een lange kettingreactie van acties/ aanvragen etc zijn met een lange adem. Hopelijk heeft TS hulp van iemand die haar daarbij kan helpen om te proberen de hele ketting van acties en volgorde in kaart te brengen om uit te voeren (zonder haar blij te maken met een dode mus dat het wel ff met een paar dagen geregeld is zoals recent is gebeurt).

En als vooraan de keten staat paspoort oplossen om zo de volgende stappen mogelijk te maken qua belastingen/ toeslagen etc zul je daar moeten beginnen. En de volgende actie zal ook weer nieuwe uitdagingen en aanpassingen en veranderingen vragen maar dat is voor de volgende stap. Daar over druk maken heeft nu nog geen zin, want als je stap 1 niet regelt zul je toch nooit met stap 2 ook maar bezig hoeven houden plat gezegd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 11:09

Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 29-11-24 11:14, in het totaal 2 keer bewerkt

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 11:12

Dat gezegd hebbende bienotje, een stappenplan maken lijkt me wel handig voor TS. Wat heb je allemaal nodig, waar moet je zijn en wat moet als eerste. Dan krijg je voor jezelf alles weer op een rijtje. En erbij zetten waar je volgens wie moet zijn. Wellicht ook gaan mailen ipv bellen om dingen op papier te hebben? Ja, het duurt langer, maar je kunt wel ‘bewijzen’.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:13

Ik heb wat voor een vereniging moeten regelen, voorganger zei dat het echt niet lukte. Ging om af en bijschrijvingen van personen. Bleek ze het tig keer bij de bank te hebben geprobeerd, terwijl de bank bv niks doet als het bij andere instantie niets is aangepast.

Vandaar mijn advies, knip de acties op en schrijf per actie op wat daar wel en (nog) niet voor nodig is. En probeer er dan een volgorde in aan te brengen en zoek het begin.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 01:33

En een domme: iemand een hele goede petitie laten opstellen, en zorgen dat mensen hiet gaan tekenen voor je?
Dit is idioot het is niet eens jouw schuld je was kind en hebt aantoonbaar autisme neem ik aan?

Tim Hofman vind ik een goede ook die kan hier volgens mij helemaaaaaal niet tegen.
Joltsje haar aanbod is al iets, elke strohalm.
Verdomme ts het leek zo goed te gaan!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 03:22

Misschien kun je je nog melden bij het MFO in Nederland. Zij helpen met fouten in overheidregistraties. Misschien kunnen zij je verder helpen?

https://www.rvig.nl/voorbeelden-van-meldingen

Je kunt het formulier voor burgers invullen:

https://www.rvig.nl/mfo-burgers

https://www.rvig.nl/meldingsformulier-voor-burgers

Formulier voor burgers
Om voor behandeling door het MFO in aanmerking te komen moet jouw melding aan twee voorwaarden voldoen:
Jouw melding gaat over een situatie die ontstaan is door de registratie van gegevens bij de overheid. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de gemeente.
Je hebt al geprobeerd om tot een oplossing te komen bij de organisatie binnen de overheid die verantwoordelijk is, maar daar is het niet gelukt.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:35