Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:01

Dit.
Afbeelding

En het feit dat ik door eerder genoemde projectleider al twee keer ben gebeld, terwijl hij weet dat ik a) mijn kiezen gisteren heb laten trekken, en b) als hij twee seconden in mijn agenda kijkt, ziet dat ik me heb ziek gemeld. En diezelfde vent loopt weer te schuiven met afspraken, waardoor ik niet op de hoogte ben van wat er nou wel en niet moet worden gefactureerd. _-:(

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 15:02

Dat ik een 5,5 heb voor een examen die ik dacht goed gemaakt te hebben. Ik ben ook de enigste met zo'n laag cijfer.
Voel me super dom nu -O-

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 15:08

ik heb een leuk paardje op't oog
3 jarige merrie, rechtstreeks van de fokker.
Dinsdag is hun dierenarts RX komen keuren, foto's gisteren binnen gekregen en doorgestuurd naar mijn eigen dierenarts. Zelf ook ff gekeken (niet dat ik er veel van kan maar he...) en LV valt me dadelijk op dat die voet niet recht is. Vanmorgen mailtje van mijn dierenarts dat de voorvoeten ongelijk lijken en dus mogelijk een afwijkende beenstand. Heb de keurende dierenarts gebeld, maar die kwam uit de lucht gevallen (hoezo als zelfs ik dat kan zien?) gevraagd om ze opnieuw te bekijken en iets te laten weten. Belde me netjes terug na een uurtje, met als verklaring dat de voet waarschijnlijk niet recht op het blokje stond (maar waarom neem je dan zo 2 foto's?)
Advies van mijn dierenarts (en ook van de keurende) was om een een klinische keuring te doen. Nu is mijn vertrouwen in die keurende dierenarts wel redelijk geslonken, dus zou liefst bij mijne laten keuren (maar dat is +1,5u rijden voor de verkoper)... Ik moet nog bellen maar ik voel zo al aan dat dat hem niet gaat worden. Maar ik durf het niet aan om hiervoor een "vreemde" dierenarts te vertrouwen...
Arg...
Dus nu weet ik niet meer wat ik moet doen, mijn hoofd en gedachtes schieten alle kanten op, inclusief mijn gevoelens...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 15:15

Je gevoel volgen. Het paard dus aan je eigen DA presenteren, je zou kunnen overleggen dat bij goedkeur je het paard direct ook koopt en naar je eigen stal doorrijdt.
Een paard kopen is een grote beslissing en daarin mag je best ‘lastig’ zijn.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 15:20

ja we hebben sowieso afgesproken dat als ze goedgekeurd is en ook van mijn dierenarts groen licht heeft, dat we haar kopen. Straks de bazin in kwestie dan maar eens (met klein hartje) bellen... En anders is het helaas pindakaas...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 15:39

Besje schreef:
Dinsdag is hun dierenarts RX komen keuren, foto's gisteren binnen gekregen en doorgestuurd naar mijn eigen dierenarts. Zelf ook ff gekeken (niet dat ik er veel van kan maar he...) en LV valt me dadelijk op dat die voet niet recht is. Vanmorgen mailtje van mijn dierenarts dat de voorvoeten ongelijk lijken en dus mogelijk een afwijkende beenstand. Heb de keurende dierenarts gebeld, maar die kwam uit de lucht gevallen (hoezo als zelfs ik dat kan zien?) gevraagd om ze opnieuw te bekijken en iets te laten weten. Belde me netjes terug na een uurtje, met als verklaring dat de voet waarschijnlijk niet recht op het blokje stond (maar waarom neem je dan zo 2 foto's?)
Advies van mijn dierenarts (en ook van de keurende) was om een een klinische keuring te doen. Nu is mijn vertrouwen in die keurende dierenarts wel redelijk geslonken, dus zou liefst bij mijne laten keuren (maar dat is +1,5u rijden voor de verkoper)... Ik moet nog bellen maar ik voel zo al aan dat dat hem niet gaat worden. Maar ik durf het niet aan om hiervoor een "vreemde" dierenarts te vertrouwen...
Arg...
Dus nu weet ik niet meer wat ik moet doen, mijn hoofd en gedachtes schieten alle kanten op, inclusief mijn gevoelens...

Heb je geen gewone foto's waarop de beenstand te zien is? Franse stand zou ik gewoon nemen, toontredend of een steile en minder steile hoef niet.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 15:47

Nee geen duidelijke standfoto helaas :-/ straks mezelf bij elkaar rapen en de verkoper maar bellen om te horen hoe die het ziet...
als mijn dierenarts (en ook die vd verkopende partij) een klinische keuring aanraden dan doe ik dat toch ook nog liever...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 15:51

Besje schreef:
Arg...
Volg je gevoel en laat je eigen DA meekijken, desnoods foto's opnieuw maken. Foto's van de voeten zijn niet heel duur.

En verder, wat wil je ermee? Sport, recreatie? Afhankelijk daarvan kan je ook beslissen. Als ie echt heel kapot is, niet doen, maar als het een kleine bemerking is en je bent verliefd is het zonde om hem te laten staan.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:48

Ik heb me ooit ingeschreven voor een KNHS wedstrijd, kwam niet uit qua prive plannen dus maar netjes afgemeld. Gezien het zo lang van tevoren was heb ik dan ook recht op mijn startgeld terug.... het loopt al letterlijk 2 maanden en einde is nog niet in zicht :')

Want onze administratie, want de lijst klopte niet, o excuses voor het ongemak. Sorry maar 2 maanden is toch tijd zat om ff geld terug te boeken :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:05

Mensen die over je heen communiceren op werk en daarbij heel duidelijk laten blijken dat ze totaal geen kijk op zaken hebben :=

Ik word soms echt moe van bepaalde mensen op werk :') I mean, als je het niet weet, zoek het uit, vraag het na, maar ga niet overal lopen roepen tegen diverse mensen, terwijl het niet klopt wat je roept :+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:26

De roddel en achterklap bij ons op stal. Gelukkig niet over ons (denk ik :D ) maar wat heb je er toch nare, afgunstige mensen bij :n

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:44

Het gaat echt niet lekker de laatste dagen.

Nu ga ik paardrijden en ik moet op een pittig ding waar ik van af ben gevallen. Nu zit in met buikpijn van de spanning en tranen in mijn ogen in de trein om er naar toe te gaan.

Zoveel stress vanwege school, ik wil leren en alles halen maar ik wil ook niet falen. Door de stress kan ik niet fijn leren.

Heel stom.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:49

fotolijstje schreef:
Het gaat echt niet lekker de laatste dagen.

Nu ga ik paardrijden en ik moet op een pittig ding waar ik van af ben gevallen. Nu zit in met buikpijn van de spanning en tranen in mijn ogen in de trein om er naar toe te gaan.

Zoveel stress vanwege school, ik wil leren en alles halen maar ik wil ook niet falen. Door de stress kan ik niet fijn leren.

Heel stom.

Het heeft er al vaker over gegaan.
Maar jij gaat betalen voor een hobby die jij op deze manier niet wilt?
Niet doen.
Gewoon zeggen ik rij niet op dat paard want die vind ik eng, Punt, uitroepteken.
Ze lossen het maar op, je bent echt niet de enige die dat heeft, dat hoort voor een manege erbij.
Succs!

En betreft alles willen halen, meer dan je best doen gaat niet.
:knuffel:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:07

Inderdaad wat DP zegt. Het is je hobby hè, daar moet je van kunnen genieten! Ik hoop dat je je snel beter voelt :(:)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:08

Ik zou echt je instructeur gaan vertellen dat je angstig bent voor bepaalde paarden. Die gaat daar echt rekening mee houden en als ze een beetje kunnen lesgeven je helpen om over je angsten te komen. Echt hoor, praat erover!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:17

Mijn ergernis is weg, ik krijg een nieuwe auditdatum }> . Ik ben netjes, maar heel duidelijk geweest en dat hielp :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:03

Dat ik mij niet serieus voel genomen door mijn werk.

- eind vorig jaar heeft de toenmalige planner mij steeds teveel uren ingepland, ook zonder te vragen. Leidinggevende heeft er wat vanaf gekregen maar niet alles was gelukt maar daarna ging het wel een stuk beter.
- vanaf april weer een nieuwe planner, uren klopte niet voor mijn gevoel, appje gestuurd naar planner en die zei van wel. Voordeel van de twijfel gegeven maar wel alles in de gaten gehouden.
- in mei wèèr veels te veel uren ingepland, ook weer zonder te vragen. Heeft 2 weken geduurd voordat ik contact kreeg net m'n leidinggevende over dit probleem. 3 mei eindelijk contact gehad, 14 mei is er pas een mail gestuurd naar de planner dat ik niet zoveel uren ingepland mag worden en ook niet zonder te vragen.
Leidinggevende had mij daarover geappt en ik had toen gevraagd of de uren die teveel in het komende rooster staan eruit gehaald kunnen worden, hierop kreeg ik als antwoord dat die vraag bij de planner is neergelegd en daar zou ze eerst op antwoord wachten maar verwacht dat de planner met mij contact zou opnemen om dat te bespreken.
Dinsdag nog een appje gestuurd naar de planner met dat de uren teveel besproken zouden worden en wanneer die uit het rooster zouden worden gehaald, niks geen antwoord.
Tot op heden niks gehoord en heb me ziek gemeld want ik ben moe en het is me teveel aan het worden en ik wil niet nog een keer thuis komen te zitten.
Belde de planner vandaag op, dacht eindelijk gaan ze m'n uren eraf halen. Nee wilde ze weten of ik morgen weer ging werken of maandag. Niks geen woord gerept over de uren teveel.
Wilde daarom mijn leidinggevende morgen bellen maar die is blijkbaar dan afwezig.
Ik ben er zo ontzettend klaar mee en voel me totaal niet serieus genomen.
Toen ik vorig jaar m'n burn-out heb gehad werd er gezegd ja trek aan de bel als het niet gaat etc etc. Ik vind het al heel erg moeilijk om voor mezelf op te komen en nu luisterd er gewoon niemand naar mij.

Ben boos maar ik kan niks, loop tegen muren aan.

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:09

fjordjes schreef:
Dat ik mij niet serieus voel genomen door mijn werk.

- eind vorig jaar heeft de toenmalige planner mij steeds teveel uren ingepland, ook zonder te vragen. Leidinggevende heeft er wat vanaf gekregen maar niet alles was gelukt maar daarna ging het wel een stuk beter.
- vanaf april weer een nieuwe planner, uren klopte niet voor mijn gevoel, appje gestuurd naar planner en die zei van wel. Voordeel van de twijfel gegeven maar wel alles in de gaten gehouden.
- in mei wèèr veels te veel uren ingepland, ook weer zonder te vragen. Heeft 2 weken geduurd voordat ik contact kreeg net m'n leidinggevende over dit probleem. 3 mei eindelijk contact gehad, 14 mei is er pas een mail gestuurd naar de planner dat ik niet zoveel uren ingepland mag worden en ook niet zonder te vragen.
Leidinggevende had mij daarover geappt en ik had toen gevraagd of de uren die teveel in het komende rooster staan eruit gehaald kunnen worden, hierop kreeg ik als antwoord dat die vraag bij de planner is neergelegd en daar zou ze eerst op antwoord wachten maar verwacht dat de planner met mij contact zou opnemen om dat te bespreken.
Dinsdag nog een appje gestuurd naar de planner met dat de uren teveel besproken zouden worden en wanneer die uit het rooster zouden worden gehaald, niks geen antwoord.
Tot op heden niks gehoord en heb me ziek gemeld want ik ben moe en het is me teveel aan het worden en ik wil niet nog een keer thuis komen te zitten.
Belde de planner vandaag op, dacht eindelijk gaan ze m'n uren eraf halen. Nee wilde ze weten of ik morgen weer ging werken of maandag. Niks geen woord gerept over de uren teveel.
Wilde daarom mijn leidinggevende morgen bellen maar die is blijkbaar dan afwezig.
Ik ben er zo ontzettend klaar mee en voel me totaal niet serieus genomen.
Toen ik vorig jaar m'n burn-out heb gehad werd er gezegd ja trek aan de bel als het niet gaat etc etc. Ik vind het al heel erg moeilijk om voor mezelf op te komen en nu luisterd er gewoon niemand naar mij.

Ben boos maar ik kan niks, loop tegen muren aan.

Wat een vervelende situatie :knuffel:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:10

Dat gaat niet helemaal zoals het hoort nee. Hoeveel uren heb je op papier? Heb je al met hr geschakeld?

Bewaak je grenzen goed!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:18

17 op papier en ik zal echt niet zeiken om af en toe 1-2-3 uurtjes meer maar steevast 21+ nee dat wil ik niet.
Ik heb inmiddels al 45 plus uren opgebouwd door dit gezeik en tvt krijg ik toch bijna niet want mensen tekort en uitbetaling vind ik zonde van m'n geld ivm belastingen.

Nee nog geen contact met hr gehad. Ik blijf gewoon ziek totdat ze m'n uren eraf hebben gehaald. Kan verder goed door 1 deur met m'n leidinggevende dus wil proberen maandag contact te hebben en als dat niet lukt dan met hr.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:25

fjordjes schreef:
17 op papier en ik zal echt niet zeiken om af en toe 1-2-3 uurtjes meer maar steevast 21+ nee dat wil ik niet.
Ik heb inmiddels al 45 plus uren opgebouwd door dit gezeik en tvt krijg ik toch bijna niet want mensen tekort en uitbetaling vind ik zonde van m'n geld ivm belastingen.

Nee nog geen contact met hr gehad. Ik blijf gewoon ziek totdat ze m'n uren eraf hebben gehaald. Kan verder goed door 1 deur met m'n leidinggevende dus wil proberen maandag contact te hebben en als dat niet lukt dan met hr.

Contract is contract.
Leuk ehh, zorg... -O-

Hier hebben ze er ook n handje van hoor.
Niet accepteren!

(Ik ben ondertussen zon trut die hardop zegt, "joh, jullie willen ziekte verzuim naar beneden hebben toch? Moet je dit niet doen, dan worden mensen juist ziek!")

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:26

Dan hadden ze aan mij ook een verkeerde gehad. Wat een stomme situatie!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:30

maralyn schreef:
fjordjes schreef:

Contract is contract.
Leuk ehh, zorg... -O-

Hier hebben ze er ook n handje van hoor.
Niet accepteren!

(Ik ben ondertussen zon trut die hardop zegt, "joh, jullie willen ziekte verzuim naar beneden hebben toch? Moet je dit niet doen, dan worden mensen juist ziek!")

Nee zo vind ik het echt niet leuk. Normaal heb ik echt wel plezier in mijn werk maar dit geeft me zoveel stress dat ik slecht slaap en erg moe ben. Ben nu 2 dagen 'ziek' en meteen al veel beter geslapen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:31

Ik heb net zo geërgerd....toen ik in bad wou en bij het dicht trekken van de deur ineens een deurklink in de handen had.
Daarna viel de andere kant erook uit... -O-
(De vorige keer ken ik nog goed dat ik vast kwam te zitten door een kapotte klink, maar toen zat ie er nog in en je kon der niets meer mee..)
Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:39

Ik verveel me dood momenteel. Nergens zin in. Heb geen energie om iets actiefs te doen, maar kan ook niet goed tegen stilzitten. Lekker tegenstrijdig.