Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 07:22

dat was koop dus nee

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:09

Dat je pas vanaf de 1e van de hele maand huurtoeslag krijgt is altijd zo ja. En de maand ervoor krijg je nog de toeslag voor je vorige huurwoning, dus de woning waar je uit gaat. Als die huur is.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:11

Vorige woning was koop, ik kreeg 4 juli de sleutel van mijn huidige huurhuisje, dus hoorde gisteren van de belasting dat je dan voor heel de maand juli in zijn geheel geen toeslagen krijgt? Nou vindt dat best wel een ding omdat je drie dagen later een sleutel krijgt. Die had ik dus niet verwacht....erg poedersuiker zo in je vakantie in de hoop dat je nog wat leuks ging doen met je kind...alles is al zo goedkoop als je een woning moet verven, vloeren, meubels enz...maar ja, ik baal gewoon erg...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:39

Verhuizen is sowieso duur, en de toeslagen zijn echt een ramp.
Ik heb deze maand een flinke korting op de huurtoeslag doordat mijn dochter per 1 augustus een baan heeft en dat dus op tijd heeft gegeven voor de kinderopvangtoeslag, voordat ze uit huis ging.
15 juli is ze verhuisd, dat is verwerkt, maar ik kreeg dus deze maand niks terwijl ze in de tijd dat ze bij mij woonde alleen stufi en minimale stagevergoeding had.
Een aanslag op mijn toch al slinkende spaarrekening en dan ben ik nog niet eens verhuisd. Moet zeggen dat ik omwille van de kosten en de stress die de overheid geeft bij wijzigingen ook even geen haast heb te verhuizen.
Dat is maatschappelijk gezien gewoon zonde omdat ik nu in mijn eentje in een gezinswoning woont. Maar daar ben ik natuurlijk niet de enige in, naast mij sowieso nog 2. Dame van 95 en man van in de 40. En verder best veel senioren die er al vanaf het begin wonen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:59

Huurtoeslag zou ik nou echt geen ramp willen noemen? Ik ben er blij mee.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:41

Voordeel van toeslagen is dat ze vooruit betalen. Dikke kans dat je de 20e gewoon betalen voor de maand erop als je snel aan vraagt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:09

Toeslagen zijn nodig, maar administratief gezien een ramp. Zolang alles hetzelfde blijft is er geen probleem, maar als er iets verandert ontstaan er te vaak problemen.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:19

Nou ben ook benieuwd of dit allemaal normaal gaat lopen straks, heb nu al zo vaak met de belasting gebeld

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:28

Staan er eens een keer lotingwoningen op Woonnet Haaglanden, is het op plekken waar ik absoluut niet wil wonen. Oh, en met houten vloeren dus houd rekening met geluidsoverlast, en Energielabel D.

Ik snap wel dat ze die verloten, want erg aantrekkelijk klinkt het allemaal niet :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:36

Duindorp :)) ?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:36

Twee in Duindorp en één in Zoetermeer :+

Edit, die in Zoetermeer zag er op zich wel prima uit en is op loopafstand van werk. Maar ik wil gewoon niet in Zoetermeer wonen _O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:40

Dat idee heb ik ook wel en het is slikken of stikken met lotingwoningen.
Vooral lastig als er weinig foto’s bij staan, dan ga ik er toch wel vanuit dat er veel werk in een woning zit.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:59

Ja dat ook, maar dat is niet alleen bij lotingwoningen. Dan staat er één gelige foto van de gevel uit 1995 en daar moet je het dan maar mee doen. Weet niet of dat typisch Woonnet Haaglanden is, maar je hebt er precies niets aan :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:02

Nee hoor dat is ook in Apeldoorn en West Brabant, die laatste sta ik ingeschreven voor geval ik als ik nog een stuk ouder ben dichter bij mijn dochter wil/moet wonen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:05

Ik zoek in de vrije sector, daar staan over het algemeen wel redelijke foto's bij en in ieder geval een goede plattegrond.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:07

Ja, hoe goedkoper de woning, hoe slechter de foto's lijkt het soms wel _O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:11

Alsof ze het de moeite niet waard vinden, jammer is dat. Een fijne woning is zó belangrijk!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:47

Hier waar ik zoek is het wisselend, verschilt een beetje per verhuurder. Wat me opvalt is dat er bij de informatie bij voorbeeld "balkon: nee" staat en dan op de plattegrond staat er wel een balkon. Of dat er op de plattegrond een heel ander adres staat dan in de advertentie. Mogelijk een zelfde woning die dan op verschillende plaatsen staat. Maar toch een beetje raar. Alsof er van de woning in de advertentie geen plattegrond zou bestaan ofzo.

Zoetermeer zou ik trouwens ook echt niet willen wonen nee. Ook niet meer in Den Haag. Ik heb nog een hele tijd ingeschreven gestaan maar ik ben er nu zo lang weg dat 't niet meer helemaal als mijn stad aanvoelt.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:51

Bij de advertentie van mijn woning stond ook een volledig andere plattegrond. De plattegrond was van een woning met op de 1e verdieping grotendeels rechte wanden, terwijl ik allang langs "mijn" huis was gereden en had gezien dat het een woning is waarbij de 1e verdieping schuine wanden heeft. Moest meermaals mailen tot de woningbouw me geloofde :') Terwijl je zelfs op Google Streetview ziet dat het niet klopt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:40

Bij mij stond in de advertentie met achtertuin. Maar die heb ik niet want het is een rug aan rug woning.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:44

Ik heb nou gereageerd op een bovenwoning met tuin. Die constructie snap ik ook nog niet helemaal :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:56

Koper schreef:
Ik heb nou gereageerd op een bovenwoning met tuin. Die constructie snap ik ook nog niet helemaal :')

moet ik gelijk denken aan dat huizen programma van Engeland.. die hadden ook een appartement 2e verdieping beneden een tuin :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 13:01

Ja wie weet is het wel zoiets. Ik sta nu 29e dus ik zal het vast niet te zien krijgen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 13:24

Hier zijn ook wel duplex woningen waarbij zowel boven als beneden een tuin hebben. Die van de bovenwoning ligt dan achter de benedenwoning.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 13:25

Jij had toch net een nieuwe huurwoning Koper?