Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 19:36

Eigenlijk niet. Ik loop wel eens langs een kast, maar daar staat eigenlijk nooit wat soeps in.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 19:48

Ik kijk altijd wel, maar meestal is het weinig soeps.
De weggeefkast bij ons op het werk heb ik soms nog wel geluk. Paar collega’s die ook Engels lezen en daar wel eens wat in zetten. En daar zet ik zelf ook wel eens wat in.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:45

Wij hebben een minibieb bij de stichting waar ik wel eens een boek inzet, maar haal daar zelf niks uit.

In de Albert Heijn hebben ze ook een kastje. Ik heb daar wel eens mooie boeken uit gehaald, maar geen echte leesboeken. Afbeelding
Afbeelding

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:30

Hier zijn er meerdere in de buurt, maar eigenlijk haal ik er nooit iets uit. Als ik mijn kast opruim zet ik er wel boeken bij :)

Afbeelding
Herfst-inspo van Goodreads! :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 10:06

Ik lees gemiddeld 1 boek per maand. Iets met 'niet veel tijd hebben'. Komt er eigenlijk op neer dat het tijdens vakanties wat sneller gaat en gewoon door het jaar heen wat langzamer :-)

Ik hou niet al mijn boeken. Series of thema's wel, maar gewoon 'losse 1 euro pockets uit de kringloop' mogen ook weer snel weg.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 10:49

Ik heb net "Verbroken" van Karin Slaughter uit. Erg goed boek ook vind ik :)

Uit een mini-bieb of boekenkast heb ik nog nooit wat gelezen. Ik vind het initiatief wel erg goed!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 10:53

Hier in de buurt is wel ook een minibieb specifiek voor kinderboeken. Ik denk dat als mijn dochter wat ouder is, ik daar wel eens wat vaker gebruik van ga maken. Dat is wel leuk!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 11:12

Ik heb wel eens een boek van Simone de Beauvoir uit zo'n weggeefkast gehaald, maar meestal vind ik er niet echt veel soeps tussen staan. Heb er zelf wel eens boeken in gezet.

Ik lees zo'n 1 tot 4 boeken per maand, ik ben een snelle lezer, vooral als ik eenmaal in een boek zit, maar heb door mijn studie niet altijd de tijd of aandacht/concentratie over.

Als ik dat lijstje bekijk van Goodreads, met 30 herfstige boeken https://www.goodreads.com/blog/show/2638-get-cozy-30-books-with-major-autumn-vibes, dan passen er veel binnen mijn smaak, ondanks dat ik niet van horror/detectives hou. Sommigen heb ik al eens aangeschaft (the secret history, the invisible life of addie larue, babel, weyward) of al gelezen (the very secret society of irregular witches (al vond ik die wel erg voorspelbaar en klef) en before the coffee get's cold). En boeken die er verder op staan die me interessant lijken zijn the night circus, rebecca, the shadow of the wind en once there were wolves.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 11:21

Leuk lijstje Suliko, staan ook best wat boeken op die ik al gelezen heb (Addie LaRue, Night Circus, Ninth House <3 , Legends & Lattes, The Ex Hex) of nog op mijn 'wil ik nog lezen' staan (The Atlas Six, Babel, Before the coffee gets cold).

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 11:39

Ik bedenk me nu dat ik bijna een boek uit heb dat ik op mijn verlanglijstje had gezet. := Sorry aan degene die mij heeft!
Ik had hem als ebook gevonden en meegenomen op vakantie, nu bijna uit, helemaal vergeten dat ik hem op mijn verlanglijstje had gezet als inspiratie. Het gaat om Unlikely Animals van Annie Hartnett, heb hem van mijn verlanglijstje af gehaald. Het boek is trouwens wel een aanrader voor mensen die niet van horror houden, maar wel van een absurd en grappig, met zelfs een beetje diepgang, verhaal met geesten. Het is vooral een erg raar verhaal, maar wel goed geschreven.

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 19:11

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een weggeefkast, er zitten er hier ook bijna geen en ik woon in een wijk met veel ouderen, dus ik verwacht er niet teveel van.

Voor mijn lootje heb ik nog niks besteld, ik heb een beetje last ven keuzestress :')

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:23

Ik heb er laatst 1x gebruik van gemaakt. Hier in de buurt staan er enkele, dus als ik er eens langs rij dan kijk ik even wat er staat.

Hier ook nog niks gehaald. Nog niet echt keuze stress, maar ik hoop dat sommige lootjes toch nog iets meer laten wete over hun boek keuzes. :o

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:43

Ik heb ook nog niets.
Ik dacht iets gevonden te hebben. Past perfect in het thema, ik denk dat mijn lootje de basis wel leuk vind qua genre. Maar of de verhaallijn helemaal het ding is van mijn lootje... Daar vrees ik een beetje voor. Ik heb het boek zelf niet gelezen, dus kan niet inschatten of die verhaallijn inderdaad too much is.

Ik zit dus nog rustig om mij heen te kijken voor een plan B :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:48

Voor de horror liefhebbers:

Griezelig of disturbing?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:43

Urbanus schreef:

Griezelig of disturbing?

Voor mij zijn beide goed. Beide type horror vind ik leuk. Ik zou normaal eerder voor griezelig kiezen. Maar soms ook wel in de mood voor iets echt disturbing zeg maar :D

Voor mijn lootje ik zag dat je mij een vraag had gesteld. Had het antwoord bij hobbies toegevoegd maar weet niet of dat opvalt dus zal het hier ook ff plaatsen

Ik vind romantische scenes/ delen geen enkel probleem kan ik waarderen zolang het wel een beetje binnende verhaallijn past. Een boek wat voornamelijk hier omdraaid wat minder. Iets wat richting romcom gaat is echt een no-go voor mij

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:56

Ik lees 1-2 boeken per maand, te veel andere hobbies om mijn tijd over te verdelen :D

Lino, zo'n ruilbieb voor kinderboeken is ook wel heel leuk ja! :j

Urbanus schreef:

Griezelig of disturbing?

Griezelig, 200%.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:18

Ik heb geen horrorboeken, weet ook niet in hoeverre ik die leuk ga vinden... Dus dan zou ik zeker voor griezelig gaan :D Dat gaat nog het meest in de buurt komen van een goede thriller :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:29

Ik snap niet dat mensen vrijwillig voor hun plezier dat nare gevoel van spanning door horror willen hebben _O-
Beetje spanning is leuk, maar het is mij snel genoeg. Toen ik zwanger was van mijn dochter mocht mijn man ook sommige series en films niet kijken waar ik bij was, want dan had ik vervolgens nachtenlang nachtmerries _O-

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:42

Zelfde linoleum, mijn hoofd gaat er echt mee aan de haal. :') Als puber las ik wel regelmatig thrillers, maar ben meer een softie geworden in dat soort dingen. Al kan ik films als The Silence of the Lambs nog steeds heel goed (en eng) vinden. Maar met films gaat het minder snel mis, dat kan ik makkelijker loslaten, met boeken maak ik een veel te enge eigen voorstelling en dan kan ik niet meer slapen of dingen ondernemen. Ik heb ook heel bewust bepaalde series of films niet gekeken de afgelopen maanden voor ik in mijn eentje ging fietsen en wildkamperen, te horrorscenario gevoelig. :=

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:43

Urbanus schreef:

Griezelig of disturbing?

Ik heb verder nog geen leeservaring in deze category, dus van mij mag beide. :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:45

linoleum schreef:
Ik snap niet dat mensen vrijwillig voor hun plezier dat nare gevoel van spanning door horror willen hebben _O-
Beetje spanning is leuk, maar het is mij snel genoeg. Toen ik zwanger was van mijn dochter mocht mijn man ook sommige series en films niet kijken waar ik bij was, want dan had ik vervolgens nachtenlang nachtmerries _O-

Hier heb ik ook last van als het "uitgestoken ogen" gehalte te hoog wordt :x

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:34

Dan fifty fifty van Steve Cavanagh niet lezen. Daar worden mensen in stukjes gezagen. Niet volledig in detail, maar wel wat. :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 13:15

Heel herkenbaar Linoleum en Suliko.
Ik kan absoluut niet naar horror fims kijken en sommige thrillers gaat net goed.
Maar als beelddenker vermijd ik ook liever de boeken :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:35

Bij mij is het juist andersom. Ik kan de boeken goed hebben, maar ben met de films weer minder goed. Geloof dat dit vooral zit in schrikeffecten. Ik ben niet goed met schrikeffecten.

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:51

Disturbing 100%, ik hou niet van griezelig. Wel van een goed 'WTF, je bent echt ziek' moment