Happy Postcrossing!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 14:27

boeflover schreef:
@Marjo: klopt! Ik ken hem ook alleen als kookaburra of in het NL lachvogel maar volgens google wordt een kookaburra ook een Laughing Jackass genoemd :)) Heb ze zelf wel eens in het wild gezien en dat zijn echt prachtige vogels, hun roep klinkt dus als lach en opzich Jackass snap ik ook nog wel; het zijn aaseters.
Die kaart van Keulen is van citysights gmbh maar ik kon niet echt een site tegen met meer steden, dus ik denk geen serie.

@cursebreaker ook weer zulke leuke kaarten! Mijn favoriet is ook de sealife die je van Marjo hebt gehad, echt een hele mooie kaart! Uit welke serie komt die Marjo?

@marjo: Ook al zo leuk versierde kaarten! ik ben echt niet zo creatief met de kaarten versieren. ook de reden dat ik me (nog) niet heb aangemeld voor de SS, super leuk idee maar ik denk dat ik dan een boel spullen in huis krijg waar ik vervolgens niets mee doe.
Jou olifantenkaart van Rien Poortvliet is ook echt geweldig! Ik ken Rien alleen van het briesend paard en de kabouters, nooit geweten dat hij ook dit soort illustraties gemaakt heeft.


Ohh laat dit zeker niet de reden zijn om niet mee te doen. Geef dit gewoon aan en dan kan je santa er rekening mee houden en krijg je bv gewoon alleen kaartjes als je dat leuk vind met evt een dag postzegels of een cadeaubon etc. Er zijn genoeg opties om dat aan te passen bv. En wil je wel IETS krijgen van bv stickers enz kun je dat aangeven. Maar denk dat ik voor alle deelnemers spreek als ik zeg dat daar prima rekening mee gehouden kan worden en iemand je zo echt nog een leuke advent kan maken- dus denk er maar eens over na <3

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:58

En misschien dat het juist makkelijker wordt door de spulletjes te hebben :D Met een leuke washi tape heb je al snel decoratie te pakken, door de randjes te beplakken bv :D

Maar zonder deco krijg je de kalender ook wel vol denk ik inderdaad :D

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:59

Zonder deco krijg ik hem ook wel gevuld hoor dus kan prima wat mij betreft! :D

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:25

Mijn postzegels zijn vandaag eindelijk aangekomen *\o/*
Twee velletjes zegels besteld, en ze zijn gelijk op :')
Ik heb namelijk nog 4 tags gedaan, en kon nog een extra adres aanvragen :D

Deze kaarten gaan vandaag of morgen op de bus:

Afbeelding

Afbeelding

Bovenste rij, v.l.n.r: Officiele swap naar Japan, Request an animal tag naar de VS, Officiële swap naar de VS
Middelste rij, v.l.n.r.: Bird swap naar Tsjechië, National Parks tag naar de VS, Snow tag naar Rusland, Officiële swap naar Zwitserland
Onderste rij, v.l.n.r.: Send a book/reading-related card + recommend a book tag naar Polen, All about Nature tag naar Rusland, cat tag naar Belarus

Ook weer wat kaarten mogen ontvangen vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Links is een officiële swap uit Rusland, rechts was de Harry Potter/Wishlist tag en komt uit Italië :D

Ondertussen ook nog een set kaarten met draken binnengekregen (al zijn de kaarten een stuk groter dan ik had verwacht XD )

Afbeelding

Dus ik ben weer even rond :D

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:17

Ik wou dat ik soms grotere kaarten had. Heb regelmatig dat mijn verhalen erg abrupt stoppen vanwege ruimtegebrek. _O-

boeflover

Berichten: 6053
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 17:49

Gave postzegels met die paarden, ik denk uit Rusland?
Ik blijf versturen naar Rusland wel dubbel vinden hoor. Jammer dat je bepaalde landen niet uit kunt zetten. Aan de ene kant het zijn gewoon mensen, maar tsja..

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:01

boeflover schreef:
Gave postzegels met die paarden, ik denk uit Rusland?
Ik blijf versturen naar Rusland wel dubbel vinden hoor. Jammer dat je bepaalde landen niet uit kunt zetten. Aan de ene kant het zijn gewoon mensen, maar tsja..


Oh daar heb ik niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd. Postcrossing is niet politiek :)

Ik heb nog twee kaarten ontvangen vandaag! De mountain tag, uit Italië en Disney tag uit de VS :D

Afbeelding

Mijn koelkast is bijna vol!

Afbeelding

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:02

Ik had dat bij mn eerste kaartje ook wel. Maar heb nu zulke leuke reacties gehad uit Rusland dus maakt mij nu ook niet meer uit. <3 Heel veel hebben er ook iets over op hun profiel staan, als in dat ze het er niet mee eens zijn of Oekraïne steunen etc.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:24

Niet iedere Rus is fout natuurlijk. Ik vind het vooral jammer dat de kaart dan zo lang onderweg is. Net als naar China.

M'n eerste vier kaartjes zijn aangekomen. Ik ren nu iedere dag naar de brievenbus om te kijken of er al een kaartje in zit :') wachten is niet m'n sterkste kant

purny

Berichten: 27666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:17

Ik zit er ook weer over te denken om te gaan starten.
Alleen vraag ik me af welke kaarten ik het beste kan kopen

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:30

purny schreef:
Ik zit er ook weer over te denken om te gaan starten.
Alleen vraag ik me af welke kaarten ik het beste kan kopen

Ik bestel veel bij Essie en Favorite Postcards. Daarnaast heb ik via Amazone en paar mooie boxen gekocht :D

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 11:34

Leuk purny!

Ik bestel zelf veel bij happy-postcrossing.nl - snelle levering en leuke keus.

My favorite postcards is heel leuk ook vind ik, maar wacht je wel wat langer op dus niet handig als je sneller wilt beginnen.

Zal straks even bij lees post maken nog <3

boeflover

Berichten: 6053
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:23

Ik vind het shoppen ms nog wel het leukste, dus gewoon in de stad bij liefste lokale ondernemers.

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 13:32

Ja hier is er lokaal vrijwel niks te vinden helaas. Ik kijk wel altijd overal waar ik ben. Af en toe vind ik een paar kaartjes maar echt veel en veel leuks vind ik nergens hier jammer genoeg in de winkels waar ik kom. De Primera heeft bv ook karren vol met kaarten staan maar alles is wenskaart en geen ansichtkaartjes jammer genoeg.

Daarnaast zijn veel kaarten shops ook kleine ondernemingen dus die steun je Imo dan ook net zo goed heel fijn als je online koopt bv. Happy postcrossing bv is gewoon een klein bedrijfje en postcards from Essie ed ook allemaal- die zitten beiden in nl dan ook. Maar ja fysiek shoppen is natuurlijk wel echt leuk ook <3 ook om de kwaliteit even te kunnen zien enz.

Ik zal bv in Maastricht ofzo - 20min verderop- wel kunnen slagen maar daar kom ik niet snel tussendoor, moet ik echt al voor iets er naartoe behalve kaartjes hahaha

En ik het Heuvelland in de toeristische dorpjes met winkeltjes vind je wel wat maar daar moet ik dan ook al net toevallig zijn, daar ga ik ook niet extra voor rijden.

Wel gisteren in Köln nog geslaagd voor wat kaartjes toen ik daar was om m’n schoonmoeder van de trein te halen.

Afbeelding

En m’n schoonmoeder nam me nog 17 kaartjes mee van haar trip naar Zwitserland en Italië <3

Afbeelding

Dat doe ik tegenwoordig dus ook, iedereen die ik ken die op reis gaat vragen om kaartjes mee te nemen haha. Een nicht van me heeft nog kaartjes voor me uit Griekenland en een goede vriendin nam me kaartjes uit Mallorca mee.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-09-23 13:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:36

Ik heb van de week wat kaarten gekocht bij de kringloop. Zitten ook wat oudere kaarten bij. En ook bij de Bruna kwam ik leuke kaarten tegen dus ook meegenomen. Verder heb ik veel toeristen kaarten en aangezien ik die zelf verkoop neem ik die ook wel eens mee

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 13:38

Siersma schreef:
Ik heb van de week wat kaarten gekocht bij de kringloop. Zitten ook wat oudere kaarten bij. En ook bij de Bruna kwam ik leuke kaarten tegen dus ook meegenomen. Verder heb ik veel toeristen kaarten en aangezien ik die zelf verkoop neem ik die ook wel eens mee


Kringloop heb ik idd vaker gehoord dat mensen leuk slagen ja. Heb in Oxford in Juli hele leuke kaartjes gevonden in een kringloop daar. Hier moet ik er eens naar kijken want heb er nooit op gelet.

Waar verkoop jij ze Siersma? Alleen fysiek in een winkel of ook online?

Ohh en vergeet marktplaats en vinted niet. Ook daar ben ik al heel leuk geslaagd :j

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:40

Ik werk in een Primera op Texel. Dus daar verkoop ik heel veel “groetjes van Texel” kaarten. Daar zitten hele leuke tussen. Online doen wij verder niks, hebben geen website ofzo

Edit op Vinted ook? Ga ik ook eens kijken

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 13:50

Ohh ja dan zit je idd midden in toeristisch gebied haha. Wel heel leuk inderdaad zulke kaartjes <3 Mijn lokale Primera zit in een randwijk van Heerlen, dus daar is niet veel toeristisch leuke kaartjes van te maken ook haha.

--

Ook hier nog even:

T-MINUS 4 DAYS
En dan kunnen er lootjes getrokken worden.
Dus wie nog mee wil doen met de postcrossing-advent kalender 2023 kan zich nog opgeven:

[LZP] Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 08:31

Ik gooi nog even snel een laatste oproepje erin voor wie nog twijfelde om mee te doen aan de adventkalender!
Morgen gaan lootjes getrokken worden, dus schrijf je nog snel in als je mee wilt doen *\o/*

Kan via PB naar mij, door het doorgeven van je volledige naam en e-mailadres (adres gegevens blijven geheim en zullen alleen zichtbaar zijn voor jouw Santa). En in het topic vind je meer informatie over het concept/opzet.

>> [LZP] Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

boeflover

Berichten: 6053
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 16:47

Misschien volgend jaar, twijfel nog te veel. Ga jullie topic wel volgen!

Vandaag een kaartje uit Taiwan binnen gekregen, en moet er nog eentje schrijven om op te sturen naar Italië.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:27

Same. Ik ben nog maar kort bezig met postcrossing dus weet nog helemaal niet wat allemaal leuk en bruikbaar is

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 22:43

Ik ben op vakantie en ga morgen wss naar huis. Volgens de Postnl app heb ik 3 kaartjes ontvangen! Heb nu al zin om naar huis te gaan :D

Ik laat de adventkalender ook even aan mij voorbij gaan. Ik wil eerst zien hoe het moet etc

boeflover

Berichten: 6053
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:16

Ik kreeg dinsdag 3 mooie kaarten binnen en vandaag nog eens 4! Dat betekent dat ik er al een stuk meer heb ontvangen als dat van mijn verzonden kaarten op geregistreerd staat. Had ik niet verwacht!
Hoe bergen jullie je kaarten op? Ik zit te denken aan een verzamelalbum maar qua afmetingen zitten er nog al eens verschillen in..

De oogst van deze week;

Afbeelding
Helemaal blij met die Grand Canyon kaart

Afbeelding
En vandaag duidelijk een bosthema, ook eentje met hele leuke tips erop om te bezoeken, wie weet ooit!

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:16

Afbeelding
Ik heb deze besteld. Is nog onderweg maar het idee is dat ik ze daar in kan schuiven en zo dus ook de achterkant nog kan lezen

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:54

Wat een leukerd! <3