Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:31

Kan je daar mooi een vinkje bij zetten!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:39

Precies, heb hem toch nodig :+

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 16:09

Tucktuck, wat fijn van de bloemist! Je draaiboek is altijd welkom in dit topic denk ik :D. Mijne staat tot nu toe grof opgesteld, overlegd met de fotograaf maar dalijk nog met de trouwambtenaar denk ik en de locatie natuurlijk.

Esmee, welkom! En wat ben je inderdaad lekker vroeg met je jurk. Maar zoals je zelf zegt: je hebt hem toch nodig hahaha.

Zo leuk trouwens die lijst, we hebben dalijk in dit topic net voor mei een grote stressverzameling aan bruiden die bijna gaan trouwen :D. Dat we allemaal maar zo kalm mogen blijven als Tucktuck.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 16:52

Hahaha ik heb echt geen idee of ik zo kalm blijf hoor. Maar we gaan het meemaken :o

Liselot schreef:
Tucktuck; dat van het draaiboek geloof ik graag! Ik maak zelf altijd een planning tijdens het kennismakingsgesprek en “mijn” bruidsparen gebruiken die doorgaans als basis voor het draaiboek. Scheelt toch weer een stuk gemier.

Welkom Esmee!

Ik heb de grove lijn van de offerte van de locatie gebruikt. En die ben ik verder gaan invullen. De vrouw van de locatie heeft echt enorm geholpen met schatten van tijd. Toen bij de fotograaf navraag gedaan over of de geschatte tijd klopte met de foto's die we willen maken en of zij nog tips had. Dit ook met de visagiste gedaan. En daarmee hebben we zo een mooie lijst. En steeds verder invullen. Dus de tijd van de bloemen ophalen, de kapper enz.
Zodra hij klaar is zal ik kijken of ik hem hier kan delen of dat ik het op een andere manier kan doen.

Esmee welkom, leuk dat je zo lang ernaar mag uitkijken en zo ook ontspannen alles kan regelen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:15

Liselot schreef:
Haai Denise!! That’s me :D
Wat leuk! Wie gaat jullie dag vastleggen?

Ooooh TuckTuck, nog 2 weken!!! Word je al zenuwachtig?

Brenda Engelage Fotografie :D

Qua draaiboek ben ik ook al een heel eind. Als jullie het fijn vinden kan ik hem ook delen hoor. Nog een goede tip: maak een fotografielijst. Zoals een lijstje met welke gasten je bijvoorbeeld foto’s wil. De ceremoniemeester kan deze dan afvinken en je weet dan zeker dat je geen foto vergeet.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:20

Ik heb hem ook aardig rond en wil het best delen. Ik twijfel alleen nog voor haar en make-up, first look en fotografie. De fotograven gaven aan dat ze aan de geplande 2-2,5u makkelijk genoeg tijd gaan hebben, maar toch vind ik het spannend. Voor haar en make-up heb ik ook 2,5 uur staan. Voor de first look met mijn vader staan 15 minuten en met mijn vriend en de rest van de familie 30 minuten.
Wat denken jullie?

Ik heb gisteren trouwens met de meid die mijn nagels doet afgesproken dat ik de kleurstalen die mogelijk bij mijn jurk passen mee mag nemen als ik de jurk weer ga passen! Super fijn, want dan kan ik vast bedenken welke kleur ik wil. Ik heb wel een paar voorkeuren, maar dan kan ik ze echt bij de jurk houden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:35

Denise_Storm schreef:
Liselot schreef:
Haai Denise!! That’s me :D
Wat leuk! Wie gaat jullie dag vastleggen?

Ooooh TuckTuck, nog 2 weken!!! Word je al zenuwachtig?

Brenda Engelage Fotografie :D

Qua draaiboek ben ik ook al een heel eind. Als jullie het fijn vinden kan ik hem ook delen hoor. Nog een goede tip: maak een fotografielijst. Zoals een lijstje met welke gasten je bijvoorbeeld foto’s wil. De ceremoniemeester kan deze dan afvinken en je weet dan zeker dat je geen foto vergeet.

Ah wat leuk! Die heeft inderdaad de workshop en een mentorsessie gevolgd!

Jonoleine:
Haar/make-up en details voorbereidingen/jurk/accessoires heb ik graag een uur voor
Dan een half uur jurk aan
Dan een halfuur first look
Fotoreportage van het bruidspaar pak ik zelf minimaal een uur ex reistijd voor, maar ik ben een fotograaf die uitgebreide reportages maakt

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 17:38

Okee, dan moet het goedkomen, We hebben nu 2 uur voor haar, make-up en jurk aan, in totaal 45 min first look en 2 uur foto's maken met mogelijkheid tot uitloop, exclusief reistijd. Bij de foto's willen we ook onze katten meenemen, dus ruime tijd is wel fijn.
Een vriendin doet mijn haar en make-up, dus we moeten gewoon even timen hoe lang ze er dan mee bezig is om te weten hoe laat we op de dag zelf moeten beginnen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 18:12

Dat komt dan helemaal goed!!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:57

Hebben jullie al nagedacht over wat je in je ringen laat graveren?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:01

Ja :D we hebben ze al in huis. Wij zijn gegaan voor elkaars namen (dus ik zijn naam, hij de mijne), dan een gravure van dubbele ringen en de trouwdatum.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:08

Wij nog niet. Mijn vriend heeft een gouden schakelarmband van zijn opa geërfd en hij heeft daar een paar schakels van over aangezien die te groot was. Hij kwam laatst met het idee om die schakels te laten smelten en te gebruiken voor de trouwringen en dat vond ik wel een mooi idee :) De moeder van zijn beste vriend is goudsmit, zij heeft ook mijn verlovingsring gemaakt.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:39

Wow, mooi idee!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 20:56

Hier zijn de save the date kaarten de deur uit!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:03

nardxash schreef:

*\o/* *\o/*

Wij hebben net de vragenlijst van de DJ ingevuld!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:40

jojoleinee schreef:
nardxash schreef:

*\o/* *\o/*

Wij hebben net de vragenlijst van de DJ ingevuld!

*\o/*

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:40

Oh ja, de dj hebben wij ook al O:) En mijn haar en visagist :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 00:01

nardxash schreef:
Ik heb aan jullie een vraag:
Ik wil graag wat kilo s afvallen heb het dan over 5-10 kilo.
Altijd veel gefietst en paardgereden echter sinds 3 jaar is dit niet meer en nu mijn bruiloft er aan komt wil ik er wat aan doen.
Sportschool is het voor mij gewoon niet.

Ik zoek een oplossing qua supplementen of vitamine die eraan bij kunnen dragen.

Don’t mind me, ik ben even wat oude berichten aan het teruglezen :Y)
Maar afvallen is heel simpel een kwestie van minder calorieën binnenkrijgen dan dat je verbrandt. En daar is nou eenmaal niet een quick fix voor, daar is discipline en tijd voor nodig. En je hebt nog even tot mei, dus een aantal kilo’s moet zeker lukken :D Maar mocht je nou nog niet happy zijn tegen die tijd, is het misschien de moeite eens te kijken naar goed corrigerend ondergoed? Kan je misschien net dat extra stukje confidence geven :)

Ik las iets over trouwlocaties en wanneer ze te bezoeken zijn. Hier wisselende ervaringen. Een aantal deden het ook in de avonduren, ik vond niks in het weekend (buiten de open trouwlocatiedag deze maand, maar ik zit dan voor werk in het buitenland) maar de meeste locaties inderdaad gewoon doordeweeks en tussen 9 en 5. Ik vond dat ook stom :')

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:50

Weten jullie of het bij een receptie gebruikelijk is om alcohol te hebben of niet?

Genodigden zijn allemaal 18+
Onze voorkeur heeft het om geen alcohol te schenken

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:20

Ik denk het wel, maar als jullie een alcoholvrije receptie willen, dan is het heel simpel toch! Dan wordt er geen alcohol geschonken.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:23

Ooh onze juwelier heeft eindelijk zn telefoon opgenomen!
Eind Januari moet ik mijn ring inleveren! Spannend!

Gisteren hebben we met onze ceremonie meester gezeten en alles doorgenomen. Dif was erg fijn. Er werden wat knopen doorgehakt en fijn om een verse blik op de dag te hebben.

Ik wacht nog op 2 proefdrukken van kaartjes, maar degene welke we binnen hebben is al erg veelbelovend!!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:41

jojoleinee schreef:
Ik denk het wel, maar als jullie een alcoholvrije receptie willen, dan is het heel simpel toch! Dan wordt er geen alcohol geschonken.

Dank voor je antwoord

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:17

nardxash schreef:
jojoleinee schreef:

Dank voor je antwoord

Ik zou idd doen wat je zelf wilt.
Zelf drink ik ook amper alcohol en zou het dan ook niet raar vinden als je toast met iets anders. Zonder alcohol kun je het ook gezellig hebben toch :))

Wij hebben onze ringen besteld <3 helemaal blij mee.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:33

nardxash schreef:
Weten jullie of het bij een receptie gebruikelijk is om alcohol te hebben of niet?

Genodigden zijn allemaal 18+
Onze voorkeur heeft het om geen alcohol te schenken

Jullie dag, jullie keuze :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:52

Wij toasten al niet met champagne, ik heb geen zin in migraine O:) Waarschijnlijk wordt het prosecco, voor de liefhebbers met limoncello. Maar als jullie geen alcohol willen, gewoon lekker niet doen. Wij zouden er echt geen problemen mee hebben, drinken ook bijna niet.

Wat gaat iedereen lekker hier! Tucktuck hoe gaat het met de spanning? :D

Qua locaties is het inderdaad best ruk dat bijna alles doordeweeks tijdens kantoortijd is ja. Ik ben heel flexibel, maar mijn vriend totaal niet. Wij hebben alles dus in de kerstvakantie bezocht. Hoewel onze uiteindelijke locatie zowat de enige was die ook avond of weekend wel bezocht kon worden als het nodig was.