Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 21:47

Fly_high schreef:
Ze werd "gebasht" omdat ze zei dat armoede (al dan niet het Nederlandse type dat vergeleken heel veel landen nog relatief gezien best meevalt) een keuze is. Daar zijn heel veel mensen het gewoon niet mee eens.

Dat je in Nederland er niet zo machteloos voor staat als in Burkina Faso wil niet zeggen dat het een keuze is.

Voor sommigen wel, voor sommigen niet, voor mij is het wel een keuze, ik kan best meer werken hoor.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:01

Kimmie235 schreef:
Het ging erom dat Dorine gebasht werd

Vind je het bashen ja?

Wat ik heb gedaan, was vragen om bewijs nadat er een bijzondere claim werd gemaakt. Het is namelijk een van de gewoontes op Bokt om je punt te onderbouwen.

Wat ik ook heb gedaan, was drogredeneringen benoemen voor wat ze zijn. Bijvoorbeeld de stroman, die hier veelvuldig werd gebruikt.

Bij een stroman gaat de schrijver niet op het eigenlijke argument in, maar creëert er een verdraaide versie van, die veel gemakkelijker te weerleggen is. Het is een oneigenlijke en oneerlijke manier van discussiëren die als doel heeft om de ander belachelijk te maken (wat je bashen zou kunnen noemen).

Verder ben ik vrij consequent op de punten die zij noemde ingegaan. Ik heb dus niet op de persoon gespeeld.

Het helpt om woorden goed te begrijpen voor je ze gebruikt. Feitelijk is wat jij doet ook een stroman. Jij verdraait de eerdere argumenten (die gingen over armoede, en vooral als doel hadden het punt te maken, dat als je op een vliegvakantie naar een land aan de overkant van de Atlantische Oceaan kunt, je niet echt jezelf als arm slachtoffer neer kunt zetten) en maakt er bashen van.

Terug ontopic gaat het imo aan het einde van de rit simpelweg om wat er in de voorwaarden van de verschillende bedrijven staat, en óf de transacties terecht waren, en zo niet, waar TS dan uiteindelijk aan moet kloppen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:02

Kimmie235 schreef:
Needje schreef:

Dat gaat over de verschillende definities. Ik ben er bekend mee. Volgens deze website val ik als alleenstaande ouder zonder kinderalimentatie etc. ook onder de lage inkomensgrens, risico op armoede, sociale armoede, en ik ken er heel veel meer.

Het is alleen niet te vergelijken met de definitie die de VN hanteert en die Dorine bedoelt denk ik.

Afbeelding

Wat is er niet te vergelijken dan?

Edit:

VanDale

ar·moe, ar·moe·de (de; v(m))
1
toestand van iemand die weinig of onvoldoende geld heeft om van te leven (tegenstelling: rijkdom): het is er armoe troef er heerst daar altijd grote armoede; in armoede leven; van armoe iets doen omdat je niets beters kunt bedenken
2
gebrek aan iets: bloedarmoede

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:15

Avalanche schreef:
Kimmie235 schreef:

Vind je het bashen ja?

Wat ik heb gedaan, was vragen om bewijs nadat er een bijzondere claim werd gemaakt. Het is namelijk een van de gewoontes op Bokt om je punt te onderbouwen.

Deze wil ik op zich nog wel even op reageren, want zo correct als dat je het doet overkomen, ben je niet geweest. Ik zie jouw reacties regelmatig voorbij komen, en ook verhalen over hoe je paarden weer opnieuw aan de gang kunt krijgen enz. Heeft er jou iemand ooit gezegd van oké bewijs maar, ik koop een verreden of getraumatiseerd paard voor een habbekrats en dan mag jij hem gratis en voor niets over 20 minuten Grand Prix klaar bij me afleveren als je het zo goed weet? Want ja je moet het wel bewijzen als je iets roept, en wel nu direct op commando.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:30

De tweede benadering is breder, niet door kunnen leren is bijvoorbeeld volgend de definitie van de VN geen primaire levensbehoefte, gezond voedsel ook niet, voedsel wel. Daarbij ben ik benieuwd naar cijfers van mensen die èn onder de armoede grens leven (ik) én geen toegang heeft tot zorg, voedsel of huisvesting. Toegang hebben echt, dat wil niet zeggen geen voedsel omdat bijvoorbeeld een drugsverslaving de boventoon voert. Dan heb je immers wel toegang (detox of afkickkliniek) maar zijn er andere primaire behoeften.

Theoretisch gezien zou dus iemand de verwarming op 12 graden kunnen zetten en met dat geld eigenlijk kunnen voorzien in veel van de basisbehoeften. Mits iemand huisvesting heeft. De definitie van huisvesting moeten we dan nog even doornemen, dat is ook nog een leuke discussie.

Vandale is een andere definitie dan Dorine en de VN hanteren. Dorine ziet het relatief, in vergelijking met andere volkeren, zoals in Afrika waar soms dagen geen voedsel is of toegang tot gezondheidszorg ontbreekt. Nu zijn we weer bij een paar pagina's terug. Wie hanteert welke definitie?
Laatst bijgewerkt door Kimmie235 op 25-03-23 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:33

Avalanche schreef:
Kimmie235 schreef:

Vind je het bashen ja?

Wat ik ook heb gedaan, was drogredeneringen benoemen voor wat ze zijn. Bijvoorbeeld de stroman, die hier veelvuldig werd gebruikt.

Bij een stroman gaat de schrijver niet op het eigenlijke argument in, maar creëert er een verdraaide versie van, die veel gemakkelijker te weerleggen is. Het is een oneigenlijke en oneerlijke manier van discussiëren die als doel heeft om de ander belachelijk te maken (wat je bashen zou kunnen noemen).

Verder ben ik vrij consequent op de punten die zij noemde ingegaan. Ik heb dus niet op de persoon gespeeld.

Het helpt om woorden goed te begrijpen voor je ze gebruikt. Feitelijk is wat jij doet ook een stroman. Jij verdraait de eerdere argumenten (die gingen over armoede, en vooral als doel hadden het punt te maken, dat als je op een vliegvakantie naar een land aan de overkant van de Atlantische Oceaan kunt, je niet echt jezelf als arm slachtoffer neer kunt zetten) en maakt er bashen van.

Terug ontopic gaat het imo aan het einde van de rit simpelweg om wat er in de voorwaarden van de verschillende bedrijven staat, en óf de transacties terecht waren, en zo niet, waar TS dan uiteindelijk aan moet kloppen.

Ja lachen om iemands reacties vind ik bashen, ook iemand beschuldigen van roeptoeteren omdat er niet direct een inzage is over een goedkope vakantie, wat mogelijk wel waar kan zijn, ik wil je de details erover mailen. En verspreid je onwaarheden om je punt te willen maken en doe jij daarmee ook aan je eigen "stroman". Voedsel meenemen op vakantie mag gewoon.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:34

Er is al een paar keer gevraagd of jullie zelf een topic willen openen om hierover te discussiëren. Het is absoluut de moeite waard dat hier over wordt gepraat, maar het topic gaat erover hoe TS €136 die onterecht van haar rekening is gehaald, terug kan krijgen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:34

Wiens topic is dit nu eigenlijk?!? Compleet overgenomen

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:36

chevax schreef:
Er is al een paar keer gevraagd of jullie zelf een topic willen openen om hierover te discussiëren. Het is absoluut de moeite waard dat hier over wordt gepraat, maar het topic gaat erover hoe TS €136 die onterecht van haar rekening is gehaald, terug kan krijgen.

Dit vind ik overigens een hele sympathieke reactie _/-\o_

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 23:43

prompter schreef:
Wiens topic is dit nu eigenlijk?!? Compleet overgenomen

Ja, echt volkomen kansloos.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 23:54

Kimmie235 schreef:
chevax schreef:

Dit vind ik overigens een hele sympathieke reactie _/-\o_

:x

chevax

Re: Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 00:19

Bedankt, Kimmie.

En dan nu hopen dat TS haar geld terugkrijgt en ons iig laat weten hoe het afloopt. Want daar ben ik wel benieuwd naar.

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 06:48

Voor nu even een slotje voor overleg

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:48

Moderatoropmerking:
Na een grote schoonmaak gaat het tijdelijke slotje een definitief slotje worden.
We zien namelijk dat dit topic een heel andere wending heeft gekregen en het veel persoonlijke aanvallen bevat. Ondanks meerdere moderator opmerkingen zien wij de sfeer in het topic niet verbeteren en geen verandering in post-gedrag, daarom zien we geen mogelijkheid om dit topic nog succesvol te heropenen.
Mocht er behoefte zijn aan een nieuw topic over armoede, voel je vrij om die dan te openen.