DuoPenotti schreef:Zoals jij het beschrijft earth vind ik het onnodig lomp.
Waarom moet men maar buiten een comfortzone stappen. Zich de hele tijd onprettig voelen?
In een tijd waar we niet meer in de middeleeuwen leven en we juist steeds meer leren om jezelf te zijn.
Dat iemand dan een bruiloft geeft die perfect aan de social media foto's moet voldoen mag dat.
Maar er mag dan ook net zo goed gewijgerd worden daar aan mee te doen en dus weg te blijven. Zonder dat daar denigrerend over gepraat hoeft te worden. Zoals jij nu imo wel doet.
Wel gaan buiten die dresscode om vind ik ook onfatsoenlijk dus dat zou ik niet doen.
Daarmee respecteer ik dus wel de wens van het bruidspaar.
Maar waarom geen kleine gunst doen voor de bruid/bruidegom in zo'n geval? Ik snap dat het fijn discussieert om alles in z'n extreme te trekken, maar ik kan me niet voorstellen dat voor de meeste dresscodes er nog echt wel wat te schipperen valt. Denk aan een mooie, nette jumpsuit in plaats van een jurk bij gala/white tie. Of de vrouw in een mooi pak. De meeste bruiloften zullen echt niet zo strict zijn (uitzonderingen daargelaten).
Dus wegblijven omdat de dresscode je niet aanstaat vind ik persoonlijk nogal petty en niet getuigen van een hechte familieband of vriendschap. Want ook binnen een dresscode bij zo'n bruiloft lijkt me dat je nog wel iets kan uitzoeken waar jij je comfortabel in voelt.
En als je je alleen comfortabel voelt in een kapotte spijkerbroek en fleecetrui en voor mij niet de moeite wil doen om wat netters te dragen wat enigszins in de buurt van die dresscode komt, dan hoef je ook niet bij mij op mijn bruiloft te komen. Dan heb je dus blijkbaar ook niks voor mij als familielid/vriend over...