Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 02:00

Lieszje schreef:
Bij mij lijkt de eerste foto meer op grijs. Heb weleens gehad dat een kleur op de telefoon van mijn man net anders leek.
Toen ik mijn motorpak te koop had gezet leken bij sommige de fluor roze strepen meer rood. Terwijl anderen dat niet hadden.

Maar vind het verschil tussen de twee dekjes wel groot. De verkoper had in de advertentie moeten zetten dat de kleur afweek van de foto.

Eens, ik zet bij dekjes ook altijd het merk en de originele naam van de kleur. Vaak zoek ik er ook nog een officiële foto van op de website van het verkopende merk.

Mochten mijn foto’s dan toch iets afwijken, dan heeft de koper in ieder geval echt wel de kans om het dekje ook te googlen. Maar goed, met de merken dekjes die ik spaar (LeMieux, Equestrian Stockholm en PS of Sweden) heb je vaker met andere verzamelaars te maken die precies weten wat ze zien als ze de naam van het merk en kleur lezen.

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:06

Vanochtend op Fb eens een reactie op iets wat er al minstens een maand op staat voor €5... of ik het naar Putten wil brengen (34 km).
Ik heb het maar humoristisch opgevat en 'grapjas' geantwoord...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:30

Had ik deze al geplaatst? :+

Afbeelding
Onderste zin is: en dan 100 er af :')

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:58

En, had je 'n deal? :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 17:48

Nope helaas :')

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:16

Wbt de kleur van het dekje, er zijn bést veel mensen die echt weinig gevoel voor kleur hebben, iets wat voor mij totaaaaaal andere kleuren zijn is voor hun "dezelfde" kleur. (denk aan meer groen in iets met blauw wat voor hun dan "gewoon" blauw is, of inderdaad paars en fuchsia, of paars en wijnrood, echt by far niet dezelfde kleuren in mijn ogen)

Maar ook willen telefoons/laptops nog wel eens een flinke kleurafwijking geven. Mensen die fotograaf zijn en foto's bewerken kennen dit waarschijnlijk ook, je moet je beeldscherm goed kalibreren anders gaat het fout.

Anyway, ik zou nooit iets kopen waarbij de kleur er niet bij staat, zo simpel is het ook..
En bij enige vorm van twijfel vragen. (alhoewel dan kom je dus weer op het "menselijke aspect" dat ze het verschil tussen paars en wijnrood niet zien :+ )

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:03

Ik zag net op Facebook;
Nagenoeg nieuw! Mist alleen wat onderdelen. Dat is dus niet nagenoeg nieuw :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 19:24

iirrssjjee schreef:
Ik zag net op Facebook;

Mensen hun perceptie van “zo goed als nieuw” is soms… bijzonder

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:28

Of mensen die de uitdrukking 'precies hetzelfde, maar dan net een beetje anders' gebruiken :')
Hoe dan?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:52

Ik heb nu iemand die op iets met als vraagprijs 10 euro 6,50 bied inclusief verzenden. Verzenden is al 6,95. :+
Lijkt me sterk dat diegene niet doorheeft dat het niet door de brievenbus kan want het product is 80x40 en dat staat er bij en op de foto's. Heel irritant. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 20:46

iirrssjjee schreef:
Ik zag net op Facebook;

Nagenoeg nieuw en niet compleet zijn 2 verschillende dingen ;)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:13

Wat een start van 2023 weer hoor.
Item online gezet vanmorgen. Iemand had een bod gedaan per bericht, bod was onder de vraagprijs. Daarna nog 2 andere reacties gehad, waarvan een boven de vraagprijs en direct ophalen. Aan diegene verkocht en laten weten aan de anderen dat het item verkocht was.
Degene die het laagste bod had uitgebracht flipte hem echt compleet. Tientallen berichten achtereen: ik ben blijkbaar extreem onredelijk, een geldwolf en verpest haar nieuwjaar hiermee. Maar door het systeem van marktplaats werd zij als beoordelaar aangemerkt (ondanks dat ik als laatst met de koper contact had, pas na verwijderen van de advertentie met haar) en heb ik dus een 1 ster beoordeling (verder alleen maar 5). Als ik een deal had en daarna met een ander verder was gegaan ala. Maar ze had alleen een bod gedaan, verder niets. Stom gedoe. :/

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:37

miramii schreef:
Wat een start van 2023 weer hoor.
Item online gezet vanmorgen. Iemand had een bod gedaan per bericht, bod was onder de vraagprijs. Daarna nog 2 andere reacties gehad, waarvan een boven de vraagprijs en direct ophalen. Aan diegene verkocht en laten weten aan de anderen dat het item verkocht was.
Degene die het laagste bod had uitgebracht flipte hem echt compleet. Tientallen berichten achtereen: ik ben blijkbaar extreem onredelijk, een geldwolf en verpest haar nieuwjaar hiermee. Maar door het systeem van marktplaats werd zij als beoordelaar aangemerkt (ondanks dat ik als laatst met de koper contact had, pas na verwijderen van de advertentie met haar) en heb ik dus een 1 ster beoordeling (verder alleen maar 5). Als ik een deal had en daarna met een ander verder was gegaan ala. Maar ze had alleen een bod gedaan, verder niets. Stom gedoe. :/

Karen zit ook al op marktplaats blijkbaar :-)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:13

Wat een doos.

Kan je niet daarvoor contact opnemen met marktplaats daar over?

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:56

miramii schreef:
Maar door het systeem van marktplaats werd zij als beoordelaar aangemerkt (ondanks dat ik als laatst met de koper contact had, pas na verwijderen van de advertentie met haar) en heb ik dus een 1 ster beoordeling (verder alleen maar 5). Als ik een deal had en daarna met een ander verder was gegaan ala. Maar ze had alleen een bod gedaan, verder niets. Stom gedoe. :/

Ohh ik ken dat, is de enige 1-ster beoordeling die ik ooit heb gehad, haha :')
Staat ook bij "afspraken nakomen" maar we hadden nog helemaal geen deal. :+ Your loss.
Die ene ster verdwijnt wel in de goeie recensies, gelukkig, maar het is toch jammer...
Ik heb het ook wel geleerd om mensen beoordelingen te geven voor ik echt m'n product in handen heb, laatst super netjes gehandeld met iemand, communicatie ging echt top dus ik meteen beoordeeld.. En toen duurde het bijna drie weken voordat ik überhaupt m'n T&T code kreeg, omdat ze steeds "geen tijd" had om naar het postkantoor te gaan. Ze had wel tijd genoeg om m'n geld aan te nemen.. :+ (en ik ben best geduldig maar drie weken was wel errug lang)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 08:42

_l_amanda_l_ schreef:
miramii schreef:
Maar door het systeem van marktplaats werd zij als beoordelaar aangemerkt (ondanks dat ik als laatst met de koper contact had, pas na verwijderen van de advertentie met haar) en heb ik dus een 1 ster beoordeling (verder alleen maar 5). Als ik een deal had en daarna met een ander verder was gegaan ala. Maar ze had alleen een bod gedaan, verder niets. Stom gedoe. :/

Ohh ik ken dat, is de enige 1-ster beoordeling die ik ooit heb gehad, haha :')
Staat ook bij "afspraken nakomen" maar we hadden nog helemaal geen deal. :+ Your loss.
Die ene ster verdwijnt wel in de goeie recensies, gelukkig, maar het is toch jammer...
Ik heb het ook wel geleerd om mensen beoordelingen te geven voor ik echt m'n product in handen heb, laatst super netjes gehandeld met iemand, communicatie ging echt top dus ik meteen beoordeeld.. En toen duurde het bijna drie weken voordat ik überhaupt m'n T&T code kreeg, omdat ze steeds "geen tijd" had om naar het postkantoor te gaan. Ze had wel tijd genoeg om m'n geld aan te nemen.. :+ (en ik ben best geduldig maar drie weken was wel errug lang)

Afgeleerd waarschijnlijk ;)
Maar hier ook eens gehad. Zo goed als nieuw, geen gebreken en kreeg het binnen in originele verpakking. Helemaal blij, 5 sterren gegeven. Week later had ik het nodig, pak het uit en vol gaatjes van sigaretten peuken.... zo jammer zulke dingen. Nog flink neidige reactie gestuurd. Uiteraard nooit reactie op gehad maar het moest er echt even uit... voortaan beter controleren

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:28

Ik heb mijn lego james bond auto verkocht via vinted.
Heel veel mensen gehad die laag boden, inclusief een opstel over dat ik een tweedehands product (één keer gebouwd, wel netjes gesorteerd) duurder aanbied dan origineel. Na een printscreen van de lego website (daar stond de prijs, set is niet meer verkrijgbaar) nog ellenlange reacties terug gehad. Ik snap dat niet.

Gelukkig aan iemand kunnen verkopen voor een nette prijs en elkaar een nette beoordeling gegeven. €10 minder dan ik er zelf voor betaald had (tweedehands), dus ik ben er blij mee.

Nu ben ik op zoek naar wat anders. Zag een mooie set. "Helemaal compleet" in de advertentietitel. "Enkel de poppetjes zijn uit de doos gehaald" staat dan in de tekst. Jammer vind ik dat altijd.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:55

Oh dat is inderdaad stom, zet dan bijna compleet oid, dan weet je direct waar je aan toe bent. Gedoe altijd.. hier ook op vinted iemand die vele vragen stelt over een dekentje. Alle vragen geduldig kunnen beantwoorden, maar inmiddels zijn we wel 2 weken verder en heeft ze na al die vragen een bod gedaan van 1/4 van de prijs. Terwijl de vraagprijs 10 euro was, voor een item dat nieuw 50 kost. :')

Ik heb contact gezocht met marktplaats (ook omdat ze maar door bleef gaan met berichten sturen), maar zij konden niets doen. Beoordelingen doen ze niets mee en ik moest haar zelf blokkeren. Dat dus maar gedaan. Meest bijzondere vond ik dat zij zelf tig positieve beoordelingen heeft. Hoe dan, heb je dan zo'n slechte oud en nieuw gehad dat alle fatsoen verdwenen is?!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:59

Hier een tijdje een kooi online gehad voor een nette lage prijs. Kreeg onzin biedingen of toch water bij de wijn willen doen geen reacties. Nu wilde iemand komen dezelfde dag voor de vrp
Is ook netjes geweest en meegenomen. Pakt mijn man het geld uit elkaar zit er 5 euro teveel in.

Dus gelijk mevr geapt via mp om een tikkie aan te maken. Maar we mochten het houden ze was inderdaad zelf ook vergeten dat er nog wisselgeld moest worden gewisseld.

Was dan voor de moeite omdat mijn man door de regen een heel stuk heeft gelopen en het voor haar in de auto had gezet.
Top deal dus.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:59

Luxorvalkje schreef:
Nu ben ik op zoek naar wat anders. Zag een mooie set. "Helemaal compleet" in de advertentietitel. "Enkel de poppetjes zijn uit de doos gehaald" staat dan in de tekst. Jammer vind ik dat altijd.

Wordt er dan mogelijk bedoeld dat die gebruikt zijn geweest en de rest nieuw is? Dus poppetjes na spelen weer terug gestopt zijn.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:21

Ik heb net een mailtje gehad van marktplaats dat de verzendkosten duurder zijn geworden bij PostNL.
Nu is het 6,95 ipv 6,75.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:14

dierenfan schreef:
Nog flink neidige reactie gestuurd.

Nijdige* :Y) :+

En ik heb dat *afgeleerd, inderdaad. ;)

Ja Appeltje_1, zag al dat één postzegel nu meer dan een euro kost, ook kleine dingetjes versturen is flink duurder geworden (kan me nog herinneren dat ze 29 cent waren.. :') )

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:24

Zo oud ben je nog niet, bij omzetting van gulden naar euro waren ze al € 0,39 :P

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:49

Jeetje, ik wordt hier wel pittig op m'n typefouten afgekeurd vandaag. :Y)
39 cent inderdaad, ik zal het er niet meer over hebben. :')