Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EedihcrO

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 23:02

Chocola met drop? Daar kan ik me dus echt niks bij voorstellen. Of wel, maar die voorstelling is niet best. Maar goed. Er zijn wel meer gekke combinaties te vinden, dus ach hè.
Jammer is dat in veel chocola sojalecithine zit en ik er dus niet tegen kan. Ik rij speciaal naar België, omdat ze daar troepvrije chocola in de supermarkt hebben. En goedkopere benzine :P

Nog een reden om geen sushi te eten. Die dip je in sojasaus. Wel goed voor de lijn :+

Ik weet niet meer of ik hem genoemd heb, maar plantjes zijn ook een top. En als er een eenhoornkerstbal is <3

Ik had geen idee dat fluimt tiger een website heeft. Grappig.
Sostrene Grene doet het hier dan altijd weer goed.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 00:28

Ik heb vorig jaar of het jaar ervoor bij de Albert Heijn een eenhoorn kerstbal gekocht.
Daar was mijn dochter heel erg blij mee.
Drop is hier trouwens echt een flop, vind ik echt heel smerig.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 06:36

Die kerstballen met bejaarden vind ik ook erg heftig, nee bedankt. Onze versiering is zachtroze met wit/parelmoer.

Drop vind ik lekker, maar vaak niet glutenvrij helaas.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 07:13

Oke, ik zal me ook even voorstellen en daarna actief mee blijven praten, anders ben ik ook bang dat ik een 'reprimande' krijg. :o

Ik ben Fem/Femke, 35 jaar, woonachtig in een piepklein dorpje in de gemeente Zaltbommel (Gelderland) samen met mijn vriend, maar ik ben een Brabander in hart en nieren. Je kunt de Brabander wel uit Brabant halen, maar Brabant niet uit de Brabander. O:)

Dit wordt nog net niet mijn jubileumjaar.
Dit is namelijke de 9de keer dat ik mee mag doen aan Secret Santa <3 .
Mocht je dus echt van speuren houden, dan raad ik je vooral aan om in de edities van de voorgaande jaren te zoeken, want daar is meer als genoeg over mij te vinden.

Momenteel zit ik helaas in de ziektewet, sterker nog, morgen is het een jaar geleden dat ik mij ziekmeldde #) .
Gelukkig zit er eindelijk schot in de zaak, ik heb namelijk vrijdag te horen gekregen dat ik geopereerd kan en ga worden (na vele omzwervingen inclusief mijn eigen behandelend ziekenhuis die zei dat er niks mankeerde).
Volgende week (13 september) word ik geopereerd aan mijn rechterheup, daarna zal ik 4 weken op krukken moeten lopen en daarna (intensief) revalideren onder begeleiding van fysiotherapie.

Voordat ik in de ziektewet kwam te zitten was/ben ik al 11 jaar werkzaam bij Kentalis als begeleider in de gehandicaptenzorg. waarvan de laatste 2,5 jaar (nouja, 1,5 zonder ziektewet) in de actieve nachtdienst.
Daarnaast ben ik documentaire portret fotograaf en houd ik mij vooral bezig met sociaal maatschappelijke onderwerpen die vaak inclusiviteit als overkoepelend thema hebben (taboes doorbreken, onderwerpen bespreekbaar maken, minderheidsgroepen in beeld brengen, etc.)

Ik ben helaas zo belemmerd qua beweging dat ook fotograferen momenteel helaas niet gaat, evenals heel veel andere dingen waar ik van hou.
Zo hebben we bijvoorbeeld een moestuintje in de tuin Afbeelding, hou ik enorm van koken/bakken, gaan we graag met de caravan op pad, wandelen, fietsen, musea bezoeken, cultuur/geschiedenis opsnuiven, dagjes naar de sauna en ben ik dol op het spelen van spelletjes (ik zal later een lijstje plaatsen van alle spellen die we hebben).

Ook houd ik van lezen, voornamelijke literatuur, geschiedenis (Tweede wereldoorlog), zelfhulpboeken.

Ik heb een aantal verslavingen en verzamelingen;
Lush :):) O:) Dit is een oude foto, durf de huidige collectie niet te tonen, is beschamend :') Afbeelding
Vintage / oude analoge camera's
Afbeelding
Fotoboeken (het werk van fotografen).
Kamerplanten
Blije sokken ( maat 38)

Momenteel heb ik wat nieuwe bezigheden ontwikkeld die wel mogelijk zijn met mijn 'beperkingen'.
Zo hield ik er altijd al van om kaarsen te smelten, maar nu is het een beetje doorgeslagen.
Dus als je kaarsvet over hebt van je kaarsen (dus wat dus niet goed opgebrand is), dat is altijd welkom, want dat smelt ik om in allerlei verschillende malletjes die ik heb.
Afbeelding

En ik heb Macramé ontdekt, ik maak voornamelijk plantenhangers, maar ik heb meerdere patronen sinds kort, dus ik ga eens kijken wat ik nog meer kan maken.
Afbeelding

Oke, ik ga geen hele top en flop lijstjes maken, maar toch een paar kleine benoemingen.

Flopjes:
Ik heb geen paarden/huisdieren; dus alles daarvoor is niet zo handig.
Make-up, dat draag ik niet.
Oorbellen, die draag ik namelijk ook niet.

Top:
Creatieve/zelfgemaakte dingen, vind ik altijd heel tof!
Tweedehands dingen
Vogel of Egelvoeding/attributen (zo leuk, we hebben sowieso 2 egeltjes, hoop nog een leuke wildcam op de kop te tikken zodat we zeker weten hoeveel het er zijn).
Kleine plantenpotjes

Verder ga ik straks even het topic doorlopen, want er waren wat dingen die voorbij kwamen waarvan ik dacht; ohja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 07:23

Wat vervelend Fem! Hopelijk brengt de operatie straks de nodige opluchting? Succes alvast met de operatie en revalidatie!

Die plantenhanger van macramé is wel echt tof geworden zeg!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:05

Oef, wat gaan jullie hard!

Fem, dikke knuffel voor jou. Hopelijk kan je binnenkort melden dat het beter met je gaat. :(:)

Sushi!!! Normaal vind ik dat zó lekker maar sinds ik corona heb gehad, heb ik parosmie. Oftewel: veel dingen smaken me niet meer. Waaronder sesam, paprika en nori. En laat dat nu net in veel dingen zitten. Zo balen want er zijn steeds meer dingen die ik niet meer lekker vind.

Die kerstballen hierboven zijn toch ook eigenlijk wel te grappig. Maar misschien toch niet helemaal passend in onze boom. :')

Mijn zus had deze laatst gespot in een winkel op Terschelling. Die vind ik dan wel weer geweldig. :=
Afbeelding

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:13

Oh MOCHT ik een SS krijgen die van knutselen houdt; zelfgemaakte speeltjes voor mijn vogels zouden compleet de bom zijn <3 Maar voel je absoluut niet verplicht als je twee linkerhanden hebt toekomstige SS, ik krijg zelf ietwat de zenuwen van iedereen die zelfgemaakte dingen leuk vindt. Ik heb handarbeid op de basisschool altijd een ramp gevonden |( Meer voor als ik jou er blij mee maak :D

Zo gek om tegen een van jullie 99 mensen te praten omdat de lootjes nog niet verdeeld zijn :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:14

Met handenarbeid op school hielp de meester mij altijd omdat ik echt niks kan. :+

Ik kan wel goed dingen kopen dat scheelt! :))

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:19

MarlindeRooz schreef:

Dat is ook voornamelijk mijn talent _O-

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:24

Matheno schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat is ook voornamelijk mijn talent _O-

En vergeet bestellen niet {:}

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:12

Rockwitch wat een heerlijke foto's van je kids en de dieren <3

Bij glitters en rommel graag een waarschuwing op de doos. Had ik al gezegd dat ik lichtroze en zelfgemaakte spullen geweldig vind ? De kleine gehaakte unicorn uit die film met die gekke gele poppetjes vind ik nog steeds helemaal geweldig. Geen sokken, omdat de meeste gewoon veel te strak zitten voor mij. Of ze moeten echt losse boorden hebben. Geen bad of douchespullen, cosmetica etc. Wegens allergie.
gekke dingen ben ik dol op. Geen koffie, thee of alcohol. Chocola met bubbels, heerlijk, helemaal als het wit of puur is.

Fem wat een geweldige kaarsen !!!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:19

De drop chocolade is er al heel lang. Maar was destijds van een ander merk (net zo duur). Toen een tijdje weggeweest en heeft Venco het “nieuw” uitgebracht.

Maar idd super lekker! Al vind ik de oude lekkerder maar die zijn er dus helaas niet meer.

Dat exploding kitten spel klinkt wel leuk :D
Ik ben dol op spelletjes!

Verder dan rummicub, yathzee, triviant en mens erger je niet en Uno komt onze last overigens niet :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:26

Haha Jolien, die vazen :')

Glitters zijn hier ook welkom :D

Drop: top! Chocolade: top! Chocolade mét drop, nope :+
Mijn favoriete chocolade is de Lindt Excellence zeezout caramel, die is zoooo lekker :9
En de nougatti, die ben ik al heel lang niet meer tegen gekomen in Nederland maar heel af en toe neem ik een voorraadje mee uit België.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:58

Zoute drop :~
Chocolade (melk, wit, caramelzeezout, of met praline) heerlijk. Maar de combo lijkt me ook niet lekker. Ik vind dan wel weer de combo nibbits en drop lekker. Dan moet ik altijd denken aan palmpasen met die snoepstok. Dan had je altijd dropveter met nibbitrondjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:03

Jolien87 schreef:
Die kerstballen hierboven zijn toch ook eigenlijk wel te grappig. Maar misschien toch niet helemaal passend in onze boom. :')

Mijn zus had deze laatst gespot in een winkel op Terschelling. Die vind ik dan wel weer geweldig. :=
[ [url=m/akRJw7.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kerstballen vind ik maar niks, ordinair naakt. Maar die vazen vind ik dan weer de max! :D

Castilja, ik vind iets zelf gemaakt super tof om te krijgen! Maar alleen als iemand dat graag doet, dat is juist de charme ervan. <3

Saul chocola met drop komt hier altijd in het overlevingspakket van mijn ouders. Samen met de truffelkruidnoten van Delft. Die laatste zijn hier nu gelukkig wel te verkrijgen. Tijdens mijn zwangerschap waren dat mijn guilty pleasure en heeft mijn SS van dat jaar héél goed jaar best gedaan om mij een flinke voorraad op te sturen! <3 wat was dan andere merk? Zo'n Scandinavisch merk? Staat mij vaag iets van bij dat die pikanter waren?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn hysterische kerstboom.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:08

Afbeelding
Ik kwam dit vanmorgen tegen op Facebook. Nu wil ik misschien wel een kerstboom dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:12

Omg die kroket moet ik hebben

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:12

Vondels is echt m'n lievelings maar dat is vast geen verrassing.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:14

Ow nee die kaas soufflé ballen zijn verschrikkelijk slecht :=

Ik wil op zich een paar hele mooie glazen (wit of doorzichtig) ballen hebben om de namen van degene die er helaas niet meer bij zijn op te maken (ik heb zelf een snij plotter)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:15

Dat is een mooi idee candalisa!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:24

Drop met chocola heb ik op IJsland mogen proeven, geef mijn portie maar aan Fikky. {:)-:(

Kruidnoten heb ik liever ook niet in mijn pakket, heb nog drie kilo van vorig jaar wat nu vast over de datum is.

Liever zoete dan zoute drop, al blijft heksenhyl en zoute bommen de bom!

Die naaktkerstballen vind ik erg grappig, die van de snacks vind ik wat minder geslaagd.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:50

Wat heb jij een geweldige kerstboom Urbanus ! En die snack-kerstballen, geweldig.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 11:42

Vondels zijn zo leuk

Maar ik ben ouderwets en gewoon 1 kleur in m’n kerstboom

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 12:06

Oh nee al die foute kerstballen _O- Echt niets voor mij :')

Veel beterschap Fem! Ik vind je macrame erg tof. Zou mooi in mijn interieur staan O:)