Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilary schreef:DiscoDipp schreef:Gisteren voor een flink bedrag bij Hypostore spulletjes besteld. Zie ik nu dat ze Pinkstersale hebben.. Snij ik mij weer even in de vingers
Met Pinksteren opnieuw bestellen en je eerdere bestelling terugsturen. Wel even onderzoeken of dat uitkan met verzendkosten
Zebrastreep schreef:Dat ik mij ontzettend vies voel omdat andere mensen bang zijn dat ik schurft heb. En nu zit ik met het idee van gadver er zitten gewoon een soort beestjes in mijn huid.. Huisarts zegt eczeem en ik kwam ook al iemand tegen die ook eczeem had en precies dezelfde plekken heeft als mij.
Al is er nog niks vastgesteld maar één van mijn banen doet super moeilijk. Ik kan niet even zomaar spontaan naar een dermatoloog dat gaat dan ook weken duren.
Positieve is wel als het schurft is gaat het dus over en kom ik er helemaal vanaf. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moet. Ik heb het al 5 maanden plekken dus dan had ik echt al wel zoveel andere moeten besmetten dat kan haast niet anders.
Of toch iets opgelopen van dat hotel , dan was dat ook de laatste keer dat ik een goedkoop hotel boek.
Marocje schreef:En daarom kun je erover mailen. Scheelt hen ook werk én geld. Want een retour kost hen ws ook geld. Tenzij je dit zelf moet betalen.
xPabloBokt schreef:Even 3 uur hyperfocus op de keuken poetsen.
Heb nu een prachtig schoon en leeg aanrecht maar moet nog wel aan school werken.
fleurtjeuh schreef:fleurtjeuh schreef:Ik heb zojuist een baan aangeboden gekregen én zojuist een leuk sollicitatie gesprek gehad.
En nu ben ik bang dat ik straks moet kiezen of dat ik 1 straks te lang uitstel en ze me niet meer willen.
Of dat ik de eerste afzeg en dat de 2e me toch niet wil hebben..
Update, ik heb zojuist de 2e baan ook aangeboden gekregen en daar heb ik dinsdag een 2e gesprek mee![]()
En ik voel me super banketstaaf dit te delen als ik zie dat andere mensen geen baan kunnen krijgen omdat ze lichamelijk niet 100% in elkaar zitten of misschien mentaal moeite hebben om een fulltime baan te hebben... En dat vind ik stom..
Iedereen zou ergens iets moeten kunnen vinden waar ze zich kunnen inzetten als ze dat willen
Telpeva schreef:xPabloBokt schreef:Even 3 uur hyperfocus op de keuken poetsen.
Heb nu een prachtig schoon en leeg aanrecht maar moet nog wel aan school werken.
Wat voor horrorhuiswerk moet je doen voor school, wat nog erger is als 3 uur poetsen in de keuken?
@discodip anders gewoon even contact met ze opnemen? Wellicht kunnen ze het teveel betaalde bedrag ook terug storten, dat zou gedoe schelen denk ik
Maddy_Paola schreef:Zebrastreep schreef:Dat ik mij ontzettend vies voel omdat andere mensen bang zijn dat ik schurft heb. En nu zit ik met het idee van gadver er zitten gewoon een soort beestjes in mijn huid.. Huisarts zegt eczeem en ik kwam ook al iemand tegen die ook eczeem had en precies dezelfde plekken heeft als mij.
Al is er nog niks vastgesteld maar één van mijn banen doet super moeilijk. Ik kan niet even zomaar spontaan naar een dermatoloog dat gaat dan ook weken duren.
Positieve is wel als het schurft is gaat het dus over en kom ik er helemaal vanaf. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moet. Ik heb het al 5 maanden plekken dus dan had ik echt al wel zoveel andere moeten besmetten dat kan haast niet anders.
Of toch iets opgelopen van dat hotel , dan was dat ook de laatste keer dat ik een goedkoop hotel boek.
Wat voor eczeem is het? Ik had blaasjes eczeem, bleef al vrij goed weg bij warmer weer, maar onderliggende oorzaak blijkt het voor mij té vaak handen wassen met een toch wel agressieve zeep, en dat was al handzeep maar wel de variant voor bedrijven, kwam ook zomaar op zonder echt speciale trigger maar over de tijd allergisch voor geworden
Urbanus schreef:Heb je Dreamcream van Lush al geprobeerd? Is echt dé crème voor eczeemhuidjes! Duur, maar geld waard.
Zebrastreep schreef:Ik heb ook blaasjes eczeem althans dat is als eerste vastgesteld en kan inderdaad te maken hebben met handen wassen. Helaas is het met mijn werk moeilijk te voorkomen om geen handen te wassen. Met name één van mijn banen waarbij de cliënt heel bang is om maar iets op te lopen en daar ook verpleegtechnische handelingen voorkomen waar handen wassen eigenlijk gewoon moet.
Ze gaan nu uitzoeken waarvoor ik allergisch ben. Er wordt toch gedacht aan huisstofmijt omdat ik dat zelf aan gaf maar ze gaan ook kijken of het mogelijk wegkomt bij mijn huisdieren. Maar aangezien het vooral op bed heel erg jeukt verwacht ik toch huisstofmijt. Ik ga morgen letterlijk alle dekbedden even flink uitwassen kan al wel wat dingetjes gaan doen en proberen natuurlijk.
Kan ook zijn dat het wat in mijn kop zit en ik mijn bed nu automatisch koppel aan jeuk... Ik wil alles nog wel weer extra schoonmaken maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen.
Ik vindt het alleen vervelend dat mensen eczeem gaan zien als iets vies en daardoor gelijk denken dat je een besmettelijke ziekte hebt. Maar na 5 maanden en geen enkele andere besmetting kan dat haast niet. Op mijn andere werk al heb ik schurft moet ik gewoon komen daar kunnen ze echt niemand missen momenteel.
Maddy_Paola schreef:Zebrastreep schreef:Ik heb ook blaasjes eczeem althans dat is als eerste vastgesteld en kan inderdaad te maken hebben met handen wassen. Helaas is het met mijn werk moeilijk te voorkomen om geen handen te wassen. Met name één van mijn banen waarbij de cliënt heel bang is om maar iets op te lopen en daar ook verpleegtechnische handelingen voorkomen waar handen wassen eigenlijk gewoon moet.
Ze gaan nu uitzoeken waarvoor ik allergisch ben. Er wordt toch gedacht aan huisstofmijt omdat ik dat zelf aan gaf maar ze gaan ook kijken of het mogelijk wegkomt bij mijn huisdieren. Maar aangezien het vooral op bed heel erg jeukt verwacht ik toch huisstofmijt. Ik ga morgen letterlijk alle dekbedden even flink uitwassen kan al wel wat dingetjes gaan doen en proberen natuurlijk.
Kan ook zijn dat het wat in mijn kop zit en ik mijn bed nu automatisch koppel aan jeuk... Ik wil alles nog wel weer extra schoonmaken maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen.
Ik vindt het alleen vervelend dat mensen eczeem gaan zien als iets vies en daardoor gelijk denken dat je een besmettelijke ziekte hebt. Maar na 5 maanden en geen enkele andere besmetting kan dat haast niet. Op mijn andere werk al heb ik schurft moet ik gewoon komen daar kunnen ze echt niemand missen momenteel.
Bij mij was het ook in bed meestal veel jeuk, denk omdat je dan ook tijd hebt om eraan te denken. Vond het ook echt verschrikkelijk want je zag mensen soms gewoon kijken dus probeerde op een gegeven moment automatisch mn handen zo te draaien dat t t minst te zien was.
Qua creme hielp bij mij working hands van o'keefe nog het beste, hormooncremes deden gewoon helemaal nul, en veel handcrèmes zit toch wel iets van parfum in, o'keefe deed nog íets zodat het geen open bloedende kloven werden
Zebrastreep schreef:Urbanus schreef:Heb je Dreamcream van Lush al geprobeerd? Is echt dé crème voor eczeemhuidjes! Duur, maar geld waard.
Ik heb al best wat verschillende crème's gehad maar durf nu niet zo goed meer te smeren soms helpt het echt een paar weken goed en dan begint de ellende weer en vaak nog erger dan voorheen.
Ik heb wel medicatie voor de jeuk maar die ga ik morgenavond even proberen omdat het een medicatie is die je suf kan maken en ik dan niet kan autorijden wat totaal niet handig is maar dat is even niet anders. Maar die medicatie is vooral voor in de nacht dus dan is de jeuk voor overdag nog niet echt opgelost. Vandaag was dan wel een redelijke dag wat betreft de jeuk. Als ik maar actief bezig blijf heb ik er het minste last van.
Telpeva schreef:fotolijstje schreef:ongesteld
Gefeliciteerd je bent niet zwanger!
Zebrastreep gebruik je ook iets van wegwerphandschoentjes? Een collega van mij heeft die dingen zo vaak gedragen dat ze er nu ook niet meer tegen kan, voor haar werkt het om nitrile handschoenen te dragen ipv gewone