Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:06

Wisten jullie dat er ook een chat functie zit op de vaccinatie website.
Daar net antwoord gekregen voorlopig mag ik dus nog geen 2de booster en krijgen we allemaal een uitnodiging als we aan de beurt zijn. Hopelijk is dat dus op tijd.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:31

Ik neem geen vaccinatie meer. Tenzij er een variant komt die heel schadelijk is, maar dat zal wel meevallen, denk ik. Ik heb 3 prikken gehad, 2x ziek van de prik. 2x corona waarvan de laatste keer totaal niet ziek. 1e keer wel erg ziek, maar dat was in 2020.

Dan maar geen leuke dingen doen mocht het er weer van komen, ik ga niet weer ziek worden van een prik.

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:47

Inmiddels 5 prikken gehad en gelukkig geen corona nog.
Bouw nu wel langzaam antistoffen op en ben daar heel blij mee

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 00:18

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 00:28

Nou ja het stukje zelftesten vindt ik niet echt relevant. Die dingen zitten er vaker naast voor mijn idee dan dat het kloppend is. Bij twijfels gewoon naar de GGD en niet meer af laten hangen van de zelftest.

Ik verwacht in het najaar weer ellende maar misschien wel eerder.

Maar voor nu is het wel beetje lang leve de lol kan dat opzich wel begrijpen. Ook kwetsbaren zie ik wel weer naar concerten gaan. Ik heb volgende week ook een festival en daar ga ik wel van genieten.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 00:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 03:16

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 07:05

Wel weer bijzonder dat het kabinet wederom weer eens te laat handelt. En zeker een Kuipers

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:00

purny schreef:
Wel weer bijzonder dat het kabinet wederom weer eens te laat handelt. En zeker een Kuipers

Wat zouden ze nu moeten doen, volgens jou?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:20

Maar zijn er tekenen dat er een nieuwe ernstige variant een opmars maakt? Want voor nu is het een variant die gewoon een stuk milder is. Mensen kunnen zich laten vaccineren en boosteren. Ziekenhuiscijfers bleven ook laag na die carnavalsgolf. Het doofde vanzelf weer.
Ik moet er niet aan denken aan nieuwe maatregelen. Het is heerlijk om er niet meer mee bezig te zijn.

Ik vind het vooral schrijnend wat de keerzijde van al die maatregelen is geweest. Zowel om me heen als in de media. Er zijn echt mensen die erdoor in psychische en financiële nood zijn gekomen. Laatst op omroep Brabant nog een vrouw die zichzelf van het leven beroofd had door zichzelf in brand te steken. Dit was een gevolg van de psychische nood waarin ze terecht kwam door de maatregelen.

Ik blijf erbij dat kwaliteit nooit meer zo zwaar mag wijken voor kwantiteit. Laat mensen zelf de regie over hun leven houden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:20

Die nieuwe milde BA.4 en 5 schijnen zich ook maar weinig van de inentingen aan te trekken. De 2e booster (die bij ons sowieso off-label is) laat ik voorlopig voor wat het is. Zou me ook niets verbazen als we de nieuwe variant al in huis hadden.

„De omicron-varianten BA.4 en BA.5 zijn verantwoordelijk voor de toename. Volgens de gezondheidsautoriteit van de EU kunnen deze varianten de immuunbescherming bijzonder doeltreffend omzeilen, zelfs na vaccinatie of herstel. Ongeveer 13 procent sneller verspreidt BA.5 zich in vergelijking met het subtype BA.2, dat al als zeer besmettelijk wordt beschouwd. Daarom zouden BA.4 en BA.5 wel eens spoedig de dominante varianten kunnen worden. Volgens viroloog Isabelle Eckerle zijn de twee subtypes nu al dominant in Genève.“

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:29

rien10 schreef:
purny schreef:

Wat zouden ze nu moeten doen, volgens jou?

Ze hadden eerder moeten beginnen aan de plannen.
Nu zijn ze wederom te laat en liggen er geen plannen klaar.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:44

Vayo schreef:
Maar zijn er tekenen dat er een nieuwe ernstige variant een opmars maakt? Want voor nu is het een variant die gewoon een stuk milder is. Mensen kunnen zich laten vaccineren en boosteren. Ziekenhuiscijfers bleven ook laag na die carnavalsgolf. Het doofde vanzelf weer.
Ik moet er niet aan denken aan nieuwe maatregelen. Het is heerlijk om er niet meer mee bezig te zijn.

Die tekenen zijn er nog niet, en daarom is het nu precies het moment voor beleid. Geen gecrisismanage meer, want we zitten eindelijk niet meer in een crisissituatie, maar gewoon echt beleid maken, besturen. Dat zou het kabinet nu moeten doen.

Keuzes maken wat voor maatregelen in wat voor situaties genomen moeten worden, welke gevolgen we acceptabel vinden en welke nevenschade we koste wat kost willen vermijden. Wanneer is welke mate van ingrijpen verantwoord of noodzakelijk, en wanneer juist niet?
Ze moeten nu ook alvast nadenken over duidelijke communicatie, zodat de gemaakte keuzes ook helder kunnen worden uitgelegd, en er niet wéér iedere week tegenstrijdige en onbegrijpelijke signalen te hoeven worden gepersconferentied.

Niemand zit te wachten op zomaar nieuwe maatregelen, maar laten we vooral zorgen dat als er toch opnieuw maatregelen nodig zijn, dit niet wederom een set ad hoc, houtje-touwtje-ducttapemaatregelen is waarbij met hagel een hoop extra schade wordt veroorzaakt. Laat er deze keer goed doordacht beleid zijn, waarbij iedereen weet waar hij aan toe is en daar ook zelf op kan anticiperen, en waarbij de juiste maatregelen op het juiste moment genomen worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:54

Laten we ons nu vooral niet al druk maken en lekker genieten!!
Speculeren en paniek zaaien lekker achterwege laten!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:02

Zebrastreep schreef:
Nou ja het stukje zelftesten vindt ik niet echt relevant. Die dingen zitten er vaker naast voor mijn idee dan dat het kloppend is. Bij twijfels gewoon naar de GGD en niet meer af laten hangen van de zelftest.

Maar voor nu is het wel beetje lang leve de lol kan dat opzich wel begrijpen. Ook kwetsbaren zie ik wel weer naar concerten gaan. Ik heb volgende week ook een festival en daar ga ik wel van genieten.

Citaat:

Ja vooral naar de GGD gaan, dan begint het hele circus weer opnieuw.
:roll:
Als je zo graag wil testen doe dat dan thuis. Zodat ze niet weer met van die onzinnige maatregelen bedenken

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:09

OleJon schreef:
Zebrastreep schreef:

Citaat:

Ja vooral naar de GGD gaan, dan begint het hele circus weer opnieuw.
:roll:
Als je zo graag wil testen doe dat dan thuis. Zodat ze niet weer met van die onzinnige maatregelen bedenken

Ik moet sowieso nog testen omdat ik zorgmedewerker ben en dat geld eigenlijk voor mijn gehele werk.

Maar goed mijn test zal niet beslissend zijn of er wel of geen maatregelen komen :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:09

Ohja de Trump oplossing: als je niet test is het er niet :))

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:13

Sheran schreef:
Ohja de Trump oplossing: als je niet test is het er niet :))

MaAr HeT iS tOcH aLlEmAaL eEn VeRzInSeL vAn De ElItEs!!!1!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:20

Je wilt toch voor jezelf weten of je corona hebt? Daar zijn de thuis testen toch voor. Kuipers wil toch zelf zelf verantwoordelijkheid toch?wat is dan het probleem?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:27

OleJon schreef:
Je wilt toch voor jezelf weten of je corona hebt? Daar zijn de thuis testen toch voor. Kuipers wil toch zelf zelf verantwoordelijkheid toch?wat is dan het probleem?

Je wilt het niet alleen maar voor jezelf weten. Om een beeld te houden de aantallen besmettingen, en om te kunnen monitoren of er nieuwe varianten ontstaan of rondgaan, is het belangrijk dat daar via de GGD's zicht op is.

Als er nieuwe maatregelen nodig mochten zijn, dan wil je liever dat die op tijd en effectief worden ingezet, dan dat we pas achteraf op de ziekenhuiscijfers afgaan en weer direct met draconische lockdowns e.d. moeten gaan werken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:31

OleJon schreef:

En wat als je de financiële ruimte niet heb voor de zelftest.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:33

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:36

purny schreef:
Ze hadden eerder moeten beginnen aan de plannen.
Nu zijn ze wederom te laat en liggen er geen plannen klaar.

"Ze" en "De plannen" vind ik een beetje vaag.
Wie zij "ze" (kabinet, artsen, zorgverleners?) en wat zij "de plannen".
Wel plannen maken is niet goed want dan gaat iedereen gillen Wij willen geen beperkingen Whaaaah, geen mondkapjes.
Geen plannen (of althans voor jou geen zichtbare plannen) maken is ook niet goed want Ze maken De Plannen niet.

Het wordt vanzelf een keer herfst en dan zien we wel wat er gaat gebeuren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:44

Ik mag hopen dat ze ondertussen een beetje hebben bedacht hoe ze het moeten gaan doen, mocht het weer 'uit de hand' lopen... maar ik twijfel eraan...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:53

rien10 schreef:
€ 1,99 bij Kruidvat. Ik heb het net even gegoogled. https://www.kruidvat.nl/search?q=covid+ ... d+zelftest

Ja dus dat is een maaltijd. Dus maar minder eten.

Dacht het niet. Als ik ziek ben blijf ik dus wel thuis. En doe dan wel alleen de kippen op mijn eigen moestuin.

Gok dat mensen die onder het sociaal minimum dus niet gaan testen. En ja die zijn er helaas.