Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:14

Kan je niet een (paar) nachtje(s) logeren en de boel even overnemen? Dus koken, overdag wat leuks doen met de kinderen etc zodat zij even echt vrij kan zijn en iets voor zichzelf doen of een extra dutje?

Dat moeten beide partijen wel prettig vinden natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:46

Blijheid schreef:
Kan je niet een (paar) nachtje(s) logeren en de boel even overnemen? Dus koken, overdag wat leuks doen met de kinderen etc zodat zij even echt vrij kan zijn en iets voor zichzelf doen of een extra dutje?

Ik zie dat hier een reactie is verwijderd omdat iemand een nieuw topic heeft geopend, dus dit slaat nu nergens meer op :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:47

Blijheid schreef:
Blijheid schreef:

Ik zie dat hier een reactie is verwijderd omdat iemand een nieuw topic heeft geopend, dus dit slaat nu nergens meer op :+

Ik dacht dat je gewoon in het verkeerde topic had gereageerd :P

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:17

fleurtjeuh schreef:
_Bonte_ schreef:
Hoe noemen we : genieten van iemand anders zijn genot ?

Compersie
Blijdschap om een anders blijdschap

Het jaliefgevoel of compersie (Amerikaans Engels: compersion; Brits Engels: frubble of the frubbles) is een gevoel van gelukzaligheid, dat een mens Het jaliefgevoel of compersie (Amerikaans Engels: compersion ;Brits Engels: frubble of the frubbles) is een gevoel van gelukzaligheid, dat een mens ervaart wanneer hij of zij ziet dat een partner of geliefde gelukkig is met een derde persoon. Het jaliefgevoel is nauw verbonden met polyamorie en wordt vaak gezien als het tegenovergestelde van jaloezie. ervaart wanneer hij of zij ziet dat een partner of geliefde gelukkig is met een derde persoon. Het jaliefgevoel is nauw verbonden met polyamorie en wordt vaak gezien als het tegenovergestelde van jaloezie.

Ook niet juist . Na meerdere websites -> dit is eerder iets voor een ex die je zijn/haar nieuwe liefde gunt of een bestie die een relatie krijgt als jij dit niet hebt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 21:41

Oh ik dacht dat compersie meer een algemeen iets was.
Dat je blij wordt van een anders blijdschap.
Ik wist niet dat het gericht was op blijdschap bij nog een 3e persoon.
Weer wat geleerd.
En als aanvulling van je stukje, is niet alleen bij polyamorie een ding, maar ook bij stellen die swingen :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:09

Hoi, heeft iemand tips voor een boek voor autotheorie? Welke is goed/makkelijk om uit te leren?
& misschien sites met gratis oefeningen?

Mijn rij-instructeur had een site aanbevolen, maar daar betaal je 50 euro en heb je maar een paar weken beschikking over de informatie/opdrachten. Ik wil er goed de tijd voor nemen

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:14

Ik kwam er in elk geval achter dat alle sites waar je gratis examens kan oefenen je standaard laten zakken :')

Niet echt lekker voor je zelfvertrouwen.

Echt elk proefexamen wat ik maakte, had als uitslag "Je hebt nog wat meer oefening nodig, betaal ons €... en oefen eindeloos!"
Dat begon toch op te vallen na vijf keer ofzo :+

Maar gewoon het ANWB boek staat alles in en kan je zoveel oefenen als je wilt :j

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:15

Fearn schreef:
Hoi, heeft iemand tips voor een boek voor autotheorie? Welke is goed/makkelijk om uit te leren?
& misschien sites met gratis oefeningen?

Mijn rij-instructeur had een site aanbevolen, maar daar betaal je 50 euro en heb je maar een paar weken beschikking over de informatie/opdrachten. Ik wil er goed de tijd voor nemen

Qua site vind ik https://www.theorieexamen.nl/auto-theorie/zoeken fijn. Maar controleer de punten wel even met een theorieboek!

Daar heb je ook een paar demo mini-oefenexamens. Je kunt een paar maken. Als je daarna in incognito de site opent kun je er nog een paar maken.

Zelf had ik een theorieboek van vekabest. Jaar van uitgave weet ik uit mijn hoofd helaas niet.
Laatst bijgewerkt door Kookaburra op 12-01-22 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:16

Ik zou toch aanmelden bij een site. Alleen een boek redt je het niet mee naar mijn ervaring. Staat ook niet alles in wat ze vragen op het examen. Bij een website kan je ook oefenen met de rare vragenstelling van het CBR

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:19

Amber_anne schreef:
Ik zou toch aanmelden bij een site. Alleen een boek redt je het niet mee naar mijn ervaring. Staat ook niet alles in wat ze vragen op het examen. Bij een website kan je ook oefenen met de rare vragenstelling van het CBR

Ik heb mijn theorie-examen twee keer in 1x gehaald met leren uit een boek en met wat oefenexamens op internet. (Ja, de geldigheid van mijn theorie-examen was verlopen).

Ik kan dan wel goed uit boeken leren. Als je dat lastig vindt wordt het een uitdaging.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:27

Kookaburra schreef:
Amber_anne schreef:

Ik heb mijn theorie-examen twee keer in 1x gehaald met leren uit een boek en met wat oefenexamens op internet. (Ja, de geldigheid van mijn theorie-examen was verlopen).

Ik kan dan wel goed uit boeken leren. Als je dat lastig vindt wordt het een uitdaging.

Van mijn studie weet ik nog dat samenvattingen maken/dingen opschrijven mij goed hielp :P Zou dat misschien handig zijn met zo'n boek erbij?

Voor oefenopdrachten lijkt digitaal me wel handig, omdat je dan ook kan oefenen met tijdsdruk. Misschien kan ik het combineren

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:33

Ik heb inderdaad samenvattingen geschreven, lastige dingen opnieuw uitgezocht, gekke dingen verduidelijkt.. ;)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:59

Klinkt goed Kookaburra,
bedankt voor de tips iedereen :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 01:02

Amber_anne schreef:

Het CBR is er in de loop van de jaren idd niet beter op geworden. Eind jaren 80 haalde ik mijn theorie ‘met twee vingers in de neus’. Toen mijn dochter in 2015 theorie examen deed dacht ik: ‘wat moet ik met die domme plaatjes?’. Heeft niks met kennis of inzicht te maken, gaat puur om situaties uit het hoofd leren.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 08:21

Cowboy55 schreef:
Amber_anne schreef:

Het CBR is er in de loop van de jaren idd niet beter op geworden. Eind jaren 80 haalde ik mijn theorie ‘met twee vingers in de neus’. Toen mijn dochter in 2015 theorie examen deed dacht ik: ‘wat moet ik met die domme plaatjes?’. Heeft niks met kennis of inzicht te maken, gaat puur om situaties uit het hoofd leren.

Mijn vader werd een keer een beetje boos omdat ik al iets van 4x was gepakt voor mijn theorie. Uiteindelijk heb ik hem achter de laptop met zo'n CBR oefen examen gezet. Mooi dat hij dik is gezakt. :Y) Daar was mijn één fout teveel niks bij.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:27

Omdat ik door de bomen het bos niet meer ziet, de GGD me 3x verschillend advies geeft, hoop ik dat iemand me hier wel kan helpen..

Wanneer mag je nu eruit isolatie na een positieve Corona test? Aanstaande zondag is het 14 dagen geleden, de klachten die ik nog heb had ik al ruim voordat ik positief was of vanwege aanhoudende allergie. Huisarts zegt dat het kan, omdat ik de klachten al had voordat ik positief werd. GGD zegt me dubbele dingen..

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:55

Heb je anti-histamine/allergiepillen in huis? Je zou er een kunnen nemen om te testen of het inderdaad allergie is, als je klachten dan verdwijnen weet je het zeker.

Volgens de RIVM duurt een quarantaine na positieve test 10 dagen en mag je er eventueel na 8 dagen uit bij een negatieve test. Dus dan zou ik denken dat je wel uit quarantaine mag nu. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... n-isolatie

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:04

Lisa_22 schreef:
Volgens de RIVM duurt een quarantaine na positieve test 10 dagen en mag je er eventueel na 8 dagen uit bij een negatieve test. Dus dan zou ik denken dat je wel uit quarantaine mag nu. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... n-isolatie

Die negatieve test geldt als je huisgenoot corona heeft, je kunt zelf nog een tijdje na corona positief testen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:09

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:10

Over autotheorieexamen gesproken...
Wat ik me echt afvraag is waarom je bij het verlengen van je rijbewijs geen overzichtje krijgt van gewijzigde verkeersregels sinds je examen hebt gedaan. Zou verrekte handig zijn.
Ik heb meer dan 40 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en zou nu vermoedelijk ook kansloos zakken voor het theorieexamen. Er zijn nogal wat regeltjes veranderd/bij gekomen in die 40 jaar.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:31

Ibbel schreef:
Over autotheorieexamen gesproken...
Wat ik me echt afvraag is waarom je bij het verlengen van je rijbewijs geen overzichtje krijgt van gewijzigde verkeersregels sinds je examen hebt gedaan. Zou verrekte handig zijn.
Ik heb meer dan 40 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en zou nu vermoedelijk ook kansloos zakken voor het theorieexamen. Er zijn nogal wat regeltjes veranderd/bij gekomen in die 40 jaar.

Wat een ontzettend goed idee. Bij wie kunnen we dat indienen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:34

Tja, goeie vraag. Bij de nieuwe minister voor verkeer en waterstaat (als dat nog steeds zo heet?). Of bij het CBR. Of bij de vereniging voor autorijscholen (als die bestaat)

Misschien moet ik het maar eens voorstellen binnen de gemeente hier, je zou het lokaal natuurlijk ook gewoon kunnen invoeren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 12:42

Buiten het feit dat het handig is, en zeker via een digitaal medium vrij makkelijk te handhaven, gaan ze dit imo niet doen :')
want:
Officieel is de houder van het rijbewijs verantwoordelijk om zichzelf op de hoogte te houden van nieuwe/aangepaste verkeersregels.
En daar zullen ze zich altijd op beroepen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:02

Waarom is de btw op steenkool 12% en op elektriciteit en aardgas 21% ( België ) ? :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:12

c_alsemgeest schreef:
Buiten het feit dat het handig is, en zeker via een digitaal medium vrij makkelijk te handhaven, gaan ze dit imo niet doen :')
want:
Officieel is de houder van het rijbewijs verantwoordelijk om zichzelf op de hoogte te houden van nieuwe/aangepaste verkeersregels.
En daar zullen ze zich altijd op beroepen.

En waarom zou je de service niet verlenen waardoor iemand zichzelf makkelijker op de hoogte kan houden? Je zult het altijd nog moeten lezen en toepassen, dus die eigen verantwoordelijkheid blijft.