Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:purny schreef:Zeg Sunnda iets normaler mag ook hoor.
Er liggen plannen klaar bij de Europese Unie om de booster 9 maanden na de laatste vaccinatie verplicht te maken ivm de geldigheid van de coronapas
https://www.ad.nl/buitenland/brussel-adviseert-boosterprik-binnen-9-maanden-voor-geldigheid-coronapas~a4d9989d/
Bovendien had mijn zus eerst haar 2 vaccinaties gekregen en kreeg ze toen corona.
Idd Suzanne ik maak me zorgen... Het gaat wel om de kwetsbare ouderen waar zij mee werkt. En met al die mutaties die er zijn lijkt boosteren me geen slecht idee.
Ze heeft na volledige vaccinatie; de twee basisprikken, corona gekregen. Die booster beschermt (net als de basis vaccinatie) niet tegen besmetting. Ik snap dus goed dat ze niet wil boosteren.
friezenfan2 schreef:Tot nu toe hebben de vaccins gewerkt tegen de mutaties hé
Dat weten ze nu nog niet van deze nieuwe maar als die tegen die vorige werkte schat ik in dat het weer werkt.
MyWishMax schreef:Maar dat zorgt er wel voor dat er dus wel ingezet zou moeten worden op boosters prikken bij kwetsbaren, imandra. Van bepaalde groepen in de zorg snap ik dat zij voorrang hebben, want die heb je nodig in het ziekenhuisenzovoorts, maar nu met deze cijfers lijkt het me van belang dat je opschiet met de kwetsbaren. En net zoals vorig jaar duurt dat toch weer lang.
IMANDRA schreef:Correctie, de boosterbeschermdzorgt (net als de basis vaccinatie)niettegenvoor een mindere kans op besmetting.
friezenfan2 schreef:Tot nu toe hebben de vaccins gewerkt tegen de mutaties hé
Dat weten ze nu nog niet van deze nieuwe maar als die tegen die vorige werkte schat ik in dat het weer werkt.
Citaat:Deltavariant grijpt wild om zich heen, maar toch komen er voorlopig geen bijgewerkte coronavaccins: “Anders moet je weer van nul beginnen”
Pfizer/BioNTech heeft zijn deltaversie van het vaccin al klaar.
De deltavariant is sinds de zomer dominant in België en de rest van de wereld. Toch komen er geen deltavaccins op de markt, hoewel bedrijven die wel degelijk ontwikkelen.
Relaxed schreef:Anna79 schreef:We kunnen ons heel druk maken om de boosters, maar de nieuwe variant staat al voor de deur, als die voet aan land zetten kunnen alle vaccins in de prullenbak. Bron. nu.nl
Want jij weet nu al dat de vaccins niet tegen de nieuwe variant helpen? Goh.. Knap hoor..
Citaat:Uit eerste onderzoeken blijkt dat de variant flink verschilt van eerdere varianten, wat gevolgen kan hebben voor de effectiviteit van antistoffen die mensen hebben aangemaakt.
996981 schreef:[
Dat bedenkt ze niet zelf.Citaat:Uit eerste onderzoeken blijkt dat de variant flink verschilt van eerdere varianten, wat gevolgen kan hebben voor de effectiviteit van antistoffen die mensen hebben aangemaakt.
https://www.nu.nl/coronavirus/6169860/b ... tatie.html
Relaxed schreef:Nou idd.. Enige nuance is wel op zijn plek
996981 schreef:Relaxed schreef:
Want jij weet nu al dat de vaccins niet tegen de nieuwe variant helpen? Goh.. Knap hoor..
Dat bedenkt ze niet zelf.Citaat:Uit eerste onderzoeken blijkt dat de variant flink verschilt van eerdere varianten, wat gevolgen kan hebben voor de effectiviteit van antistoffen die mensen hebben aangemaakt.
https://www.nu.nl/coronavirus/6169860/b ... tatie.html
IMANDRA schreef:Het kan ook gevolgen hebben voor een natuurlijke immuniteit, just saying. Dus als dat zo is zijn niet alleen de gevaccineerden de pineut, óók de reeds besmette ongevaccineerden.
esje01 schreef:Maandag gaan de booster prikken gezet worden binnen de organisatie waar ik werk.
Binnen een week moeten alle bewoners die willen de booster krijgen.