Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:13

Ik heb helemaal geen bewijs. :o
Wel een papiertje gekregen bij de eerste enting en een zelfde bij de 2de enting waarop ook de eerste op staat, maar op dat papier staat ook dat het geen bewijs is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:31

Nog even ter update over de situatie mijn zusje heeft zich toch laten testen uiteindelijk vanmorgen. Zijn daarna wel door gegaan naar een meubel boulevard (daar geef ik maar even heen mening over, ik was er niet bij) eigenlijk is iedereen al weer beter. Ik verwacht eigenlijk wel een negatief resultaat.

Zelfs als het een verkoudheid is skipt het mij volledig voor een keer :D. En anders werkt mij vaccin gewoon goed is ook wel fijn.

De bron hebben we ook gevonden een zieke collega van mijn vaders werk. Is toch komen werken heeft niet getest en was ziek. Wat zij had geen idee. Maar ook dus zo asociaal als de pest. Maar er zijn niet meer collega's ziek dus lijkt mij sterk dat het corona is. Volgens mij is de bedrijfsleider daarvan ook een beetje zo niemand die het wel mee vindt vallen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:50

Dus mét mogelijke besmetting gaan mensen een drukke meubelboulevard in?

Wow.

Mogen van mij best boetes opkomen. Als mensen willens en wetens in de huidige pandemie-situstie het openbaar in gaan wanneer ze wéten dat ze mogelijk besmet zijn.

Net zoals met mogelijke besmetting een enting gaan halen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:54

Femke_Tweety schreef:

Wow.

Mogen van mij best boetes opkomen. Als mensen willens en wetens in de huidige pandemie-situstie het openbaar in gaan wanneer ze wéten dat ze mogelijk besmet zijn.

Maar mensen die volledig gevaccineerd zijn, hoeven ook niet meer in quarantaine hé. Nu denk ik niet dat dat hier van toepassing was maar niet iedereen hoeft dus nog af te wachten als ze in aanraking zijn geweest met iemand die corona heeft.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:54

Neonlight schreef:
Ik heb helemaal geen bewijs. :o
Wel een papiertje gekregen bij de eerste enting en een zelfde bij de 2de enting waarop ook de eerste op staat, maar op dat papier staat ook dat het geen bewijs is.

Dat begrijp ik niet goed.

Kan je geen EU formulier met QR downloaden? Zou via de in NL verantwoordelijke gezondheidsdienst moeten kunnen.

Ik heb het Digitaal EU Covid19 Certificaat met alle gegevens en QR code op mijn mobiel én op papier afgedrukt omdat ik lang niet altijd de mobiel mee heb.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 21-07-21 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:55

Femke_Tweety schreef:

Wow.

Van mij ook hoor! Ik schaam me kapot.... En dan voorstellen dat ze mij overdreven noemen met de maatregelen.

Een enting halen met klachten is toch lijkt mij niet verstandig? Ik mocht toen des tijds al geen hepatitis b ophalen als je ook maar iets van verkoudheid of koorts had. Klasgenoot van mij heeft het geweten die was behoorlijk ziek

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:57

Nee staat ook op de vragenlijst van de vaccinatie. Dan moet je je afspraak verzetten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:57

ingedebruijn schreef:
Femke_Tweety schreef:

Wow.

Maar mensen die volledig gevaccineerd zijn, hoeven ook niet meer in quarantaine hé. Nu denk ik niet dat dat hier van toepassing was maar niet iedereen hoeft dus nog af te wachten als ze in aanraking zijn geweest met iemand die corona heeft.

Als mijn moeder gaat vaccineren eet ik mijn schoen op. Alleen mijn vader en ik zijn volledig gevaccineerd. Mijn zusje moet nog een afspraak maken. Ik zou dan niet meer in quarantaine moeten maar ik blijf toch veel bij huis. Zoals op stal en een rondje mtben kom ik amper iemand tegen of met 10 meter afstand. Ik heb gelukkig nog geen klachten. Als het negatief is is het waarschijnlijk de verkoudheid die ik 3 weken terug gehad heb. Daarom wordt ik waarschijnlijk ook nu niet ziek.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:58

Nee ik was uit je verhaal al bang dat zij inderdaad nog niet gevaccineerd was. Maar in het algemeen kan het dus gewoon voorkomen dat mensen naar buiten gaan in afwachting van een test. Is netjes volgens de huidige richtlijnen.

Wel heel fijn dat jij in ieder geval geen klachten hebt!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:00

Met klachten/in afwachting van uitslag enting halen:

Buiten dat het voor jezelf niet wijs is,

Stel je voor, je loopt tussen heel veel mensen waarvan het zéker is dat hun weerstand de komende dagen lager is.
Dat doet zo'n enting de eerste dagen namelijk.
Een deel daarvan sowieso al verhoogd kwetsbare mensen.

Beetje sneu als je daar Covid loopt te verspreiden dan...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:04

@inge: ik denk dat dat binnenkort verleden tijd zal zijn dus dat je wel in quarantaine zal moeten. Nu het dus blijkt dat je de delta als gevaccineerde ook door kan geven

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:21

purny schreef:
@inge: ik denk dat dat binnenkort verleden tijd zal zijn dus dat je wel in quarantaine zal moeten. Nu het dus blijkt dat je de delta als gevaccineerde ook door kan geven

Wat is daar nieuw/verrassend aan? Was vanaf begin gemeld dat de vaccins tegen ernstige gevolgen beschermen. Dat ze niet voorkomen dat je besmet, herbesmet wordt en ook niet dat je dan besmettelijk bent.

Daarom is het wat wonderlijk dat gevaccineeerden en niet gevaccineerden met negative pcr tot clubs/evenementen ed toegang hebben: De gevaccineerden kunnen de niet gevaccineerden ´gewoon´ besmetten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:41

De regel was dat als je volledig gevaccineerd bent je niet in quarantaine moet als je in contact bent geweest met een positieve.

Het zal mij niks verbazen als ze dat ook weer terug draaien

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:50

Sheran schreef:
Vind het overigens ook chantage dat je niet door rood mag rijden omdat je anders een boete krijgt. Halloo.
Of dat je geen bank mag beroven omdat Je aNd3Rs De GevAngEniS iN gaAt. Belachelijk!

Dit vind ik, ondanks dat ik mij heb laten vaccineren dus echt totaal anders :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:54

ingedebruijn schreef:
Nee ik was uit je verhaal al bang dat zij inderdaad nog niet gevaccineerd was. Maar in het algemeen kan het dus gewoon voorkomen dat mensen naar buiten gaan in afwachting van een test. Is netjes volgens de huidige richtlijnen.

Ten eerste is het een mooi voorbeeld dat de richtlijnen niet deugen en niet gericht zijn op het effectief indammen.
En ten tweede is het als excuus ook prima om te illustreren hoeveel mensen helemaal niet 'zelf na willen denken' of verantwoordelijkheid nemen, want zodra daar een opmerking over gemaakt wordt is het 'jamaarderegels dus het mag.'

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:56

Shadow0 schreef:
ingedebruijn schreef:

Ten eerste is het een mooi voorbeeld dat de richtlijnen niet deugen en niet gericht zijn op het effectief indammen.
En ten tweede is het als excuus ook prima om te illustreren hoeveel mensen helemaal niet 'zelf na willen denken' of verantwoordelijkheid nemen, want zodra daar een opmerking over gemaakt wordt is het 'jamaarderegels dus het mag.'

Misschien hoeven de richtlijnen ook niet meer zo zwart wit te zijn in deze tijd? Als je minder klachten hebt, ben je ook minder besmettelijk. Zie er dus geen kwaad in om die mensen verplicht op te hokken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:03

ingedebruijn schreef:
Misschien hoeven de richtlijnen ook niet meer zo zwart wit te zijn in deze tijd? Als je minder klachten hebt, ben je ook minder besmettelijk.

Dit is feitelijk onjuist.

Citaat:
Zie er dus geen kwaad in om die mensen verplicht op te hokken.

Blijkbaar niet, want alle kennis die we ooit op hebben gedaan over besmettelijke ziektes, en waarom het echt vrijwel altijd vele malen gunstiger is om ze te stoppen dan door te laten gaan, kunnen bij het grofvuil. (En voor wat? Voor een keertje woonboulevard?)

Maar goed... laten we vooral de omstandigheden kweken waarin wel-schadelijke mutaties echt de maximale overlevingksans krijgen. What could possibly go wrong.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:12

Ik vind het erg negatief gedacht maar dat mag natuurlijk.

Dacht inderdaad gelezen te hebben hier in het topic dat je minder besmettelijk zou zijn maar kan hier geen onderzoeken over terug vinden. Alleen dat de een zegt van wel, ander van niet dus dat neem ik terug :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:20

ingedebruijn schreef:

Ik denk niets. We hebben echt al een heleboel kennis en wetenschap over besmettelijke ziektes. Die hoeven we alleen maar te gebruiken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:23

Shadow0 schreef:
ingedebruijn schreef:

Ik denk niets. We hebben echt al een heleboel kennis en wetenschap over besmettelijke ziektes. Die hoeven we alleen maar te gebruiken.

Maar corona is toch niet 100 procent te stoppen? Het gaat immers nooit meer weg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:23

Huertecilla schreef:
Ik heb het Digitaal EU Covid19 Certificaat met alle gegevens en QR code op mijn mobiel én op papier afgedrukt omdat ik lang niet altijd de mobiel mee heb.

De QR code is toch maar kort geldig?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:26

ingedebruijn schreef:
Maar corona is toch niet 100 procent te stoppen? Het gaat immers nooit meer weg.

Op dit punt zou 'niet actief aanmoedigen' al een begin zijn.
(En dat het nooit meer weggaat... daar hebben we dus ook anderhalf jaar goed aan gewerkt. We weten niet of het gelukt zou zijn als we hadden geprobeerd het te stoppen, maar er is in elk geval voor gekozen om het op alle mogelijke manieren zoveel mogelijk ruimte te geven om goed uit te zaaien, door te muteren en dan weer de wereld over te gaan.)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:27

Shadow0 schreef:
ingedebruijn schreef:

Ik weet het allemaal niet Shadow doch vanaf het begin zijn er duidelijkverschillende verborgen agendas geweest bij het manipuleren van de publieke opinie (in heel de EU).

Op dit moment lijkt de Covid19 industrie; vaccins, maskers, de veervoud aan test et al, verminderen van contant geld, informatie/controle een erg belangrijke rol te hebben. Belangrijker dan het virus zelf; het virus als godsgeschenk voor anders onmogelijke maatregelen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:28

Moeite met het veranderen van de tijdsgeest?

Hoezo conspiracy...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:33

Suzanne F. schreef:
Huertecilla schreef:

De QR code is toch maar kort geldig?

Je vaccinatie qr toch niet?