Wel een papiertje gekregen bij de eerste enting en een zelfde bij de 2de enting waarop ook de eerste op staat, maar op dat papier staat ook dat het geen bewijs is.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Dus mét mogelijke besmetting gaan mensen een drukke meubelboulevard in?
Wow.
Mogen van mij best boetes opkomen. Als mensen willens en wetens in de huidige pandemie-situstie het openbaar in gaan wanneer ze wéten dat ze mogelijk besmet zijn.
Net zoals met mogelijke besmetting een enting gaan halen.
Neonlight schreef:Ik heb helemaal geen bewijs.![]()
Wel een papiertje gekregen bij de eerste enting en een zelfde bij de 2de enting waarop ook de eerste op staat, maar op dat papier staat ook dat het geen bewijs is.
Femke_Tweety schreef:Dus mét mogelijke besmetting gaan mensen een drukke meubelboulevard in?
Wow.
Mogen van mij best boetes opkomen. Als mensen willens en wetens in de huidige pandemie-situstie het openbaar in gaan wanneer ze wéten dat ze mogelijk besmet zijn.
ingedebruijn schreef:Femke_Tweety schreef:Dus mét mogelijke besmetting gaan mensen een drukke meubelboulevard in?
Wow.
Maar mensen die volledig gevaccineerd zijn, hoeven ook niet meer in quarantaine hé. Nu denk ik niet dat dat hier van toepassing was maar niet iedereen hoeft dus nog af te wachten als ze in aanraking zijn geweest met iemand die corona heeft.
purny schreef:@inge: ik denk dat dat binnenkort verleden tijd zal zijn dus dat je wel in quarantaine zal moeten. Nu het dus blijkt dat je de delta als gevaccineerde ook door kan geven
ingedebruijn schreef:Nee ik was uit je verhaal al bang dat zij inderdaad nog niet gevaccineerd was. Maar in het algemeen kan het dus gewoon voorkomen dat mensen naar buiten gaan in afwachting van een test. Is netjes volgens de huidige richtlijnen.
Shadow0 schreef:ingedebruijn schreef:Nee ik was uit je verhaal al bang dat zij inderdaad nog niet gevaccineerd was. Maar in het algemeen kan het dus gewoon voorkomen dat mensen naar buiten gaan in afwachting van een test. Is netjes volgens de huidige richtlijnen.
Ten eerste is het een mooi voorbeeld dat de richtlijnen niet deugen en niet gericht zijn op het effectief indammen.
En ten tweede is het als excuus ook prima om te illustreren hoeveel mensen helemaal niet 'zelf na willen denken' of verantwoordelijkheid nemen, want zodra daar een opmerking over gemaakt wordt is het 'jamaarderegels dus het mag.'
ingedebruijn schreef:Misschien hoeven de richtlijnen ook niet meer zo zwart wit te zijn in deze tijd? Als je minder klachten hebt, ben je ook minder besmettelijk.
Citaat:Zie er dus geen kwaad in om die mensen verplicht op te hokken.
Shadow0 schreef:ingedebruijn schreef:Ik vind het erg negatief gedacht maar dat mag natuurlijk.
Ik denk niets. We hebben echt al een heleboel kennis en wetenschap over besmettelijke ziektes. Die hoeven we alleen maar te gebruiken.
ingedebruijn schreef:Maar corona is toch niet 100 procent te stoppen? Het gaat immers nooit meer weg.
Shadow0 schreef:ingedebruijn schreef:Nee ik was uit je verhaal al bang dat zij inderdaad nog niet gevaccineerd was. Maar in het algemeen kan het dus gewoon voorkomen dat mensen naar buiten gaan in afwachting van een test. Is netjes volgens de huidige richtlijnen.
Ten eerste is het een mooi voorbeeld dat de richtlijnen niet deugen en niet gericht zijn op het effectief indammen.
En ten tweede is het als excuus ook prima om te illustreren hoeveel mensen helemaal niet 'zelf na willen denken' of verantwoordelijkheid nemen, want zodra daar een opmerking over gemaakt wordt is het 'jamaarderegels dus het mag.'